Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin aiot jäädä töistä eläkkeelle?

Vierailija
06.06.2026 |

Minä aion jäädä 40v, kun talo on maksettu ja tarpeeksi rahaa tilillä.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan ei ole eläkkeelle jäämistä.

Työelämästä poistumista sitten.

Vierailija
62/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto, autot ja mökki maksettu. 150K sijoituksia.

Eläkettä nyt tulossa (vapaaehtoinen eläkevakuutus + työeläke) noin 3750 e/kk. Eläkeikään vielä 4 vuotta, ajattelin vielä 1,5 vuotta olla töissä, tähtään tuohon 4000e/kk eläkkeeseen. Sillä ehkä selviis

Mitä vapaaehtoiselle eläkevakuutukselle tapahtuu, jos kuolee ennen eläkeikää? Periytyykö mitään siitä pääomasta?

Ei, se on henk.koht.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin irtisanotuksi tuossa 6 kk sitten tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia enkä usko enää työllistyväni eli tavallaan olen jo nyt eläkkeellä. N37

Vierailija
64/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

62-vuotiaana eli kolme vuotta ennen alinta eläkeikää. Sitä varten on nyt säästössä ja sijoituksissa 350 000 euroa.

Hyvin hoidettu. Itse yritän samaa, mutta eläkevakuutuksesssa, rahastoissa ja osakkeissa vain 200.000e. 
Siihen päälle sijoitusyksiö ja OK-talo, mutta voi olla, että vasta 63-V onnistuu.

Vierailija
65/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. Käsittääkseni kaikki täällä ovat pitkäaikaistyöttömiä.

miljonäärejähän kaikki tällä palstalla ovat.

Vierailija
66/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta. Nyt 60v.  Eli vielä on 5 vuotta vanhuuseläkkeeseen.

 

Velattoman asuntoni arvioitu arvo on nyt n. 300 000e, sen voisin myydä ja muuttaa selvästi halvempaan,n. 150 000e.

 

Jos sen nyt kaupaksi saisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niuvassa on hyvinkin nuorena päästään eläkkeelle päässeitä...

Vierailija
68/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto, autot ja mökki maksettu. 150K sijoituksia.

Eläkettä nyt tulossa (vapaaehtoinen eläkevakuutus + työeläke) noin 3750 e/kk. Eläkeikään vielä 4 vuotta, ajattelin vielä 1,5 vuotta olla töissä, tähtään tuohon 4000e/kk eläkkeeseen. Sillä ehkä selviis

Mitä vapaaehtoiselle eläkevakuutukselle tapahtuu, jos kuolee ennen eläkeikää? Periytyykö mitään siitä pääomasta?

Ei, se on henk.koht.

Riippuu sopimuksesta. 
Itse säästänyt noin 90 te sinne:

jos kuolen ennen vapaaehtoisen aloittamista, sen koko summan saa omaiset. 
Jos kuolen jo eläkkeellä ollessa, pankki ottaa 20% kuluja ja loput omaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt 47v. Olen miettinyt että noin 53-55 vuotiaana jäisin pois työelämästä työttömäksi ja eläisin säästöillä ja työttömyykorvauksilla. Koko omaisuus tällä hetkellä noin 600 000€.

Noin ei enää nykyään voi käytännössä tehdä, koska yleistukeen vaikuttaa kaikki säästöjen tuotot, korot ja osingot. Ensimmäiset pari vuotta voit saada ansiosidonnaista. Sen jälkeen pitää pärjätä omillaan. Mutta ei sen pitäisi toisaalta olla ongelma, jos sinulla on jo 600 000 €, niin kyllähän ne nyt hyvin riittää n. 10 vuodeksi ennen kuin eläke alkaa tulla. 

Miten toi menee? Jos on 600 te tilillä, niin saako yhteiskunnalta ansiosidonnaista?

Vierailija
70/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

65v1kk on mun eläkeikä, silloin. Ellei tule kenkää ennen sitä, sitten jään "eläkkeelle" silloin, koska tuskinpa enää työllistyn. Nyt ikää 59v.

Ansiosidonnaisella sitten 2v ja loput säästöillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa 2027

Vierailija
72/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näin 58-vuotiaana työttömyyden kautta eläkeputkeen.

Eläkeputkeen? Eihän sellaista enää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54v, osakesalkku n. 980 000€ ja velaton asunto. Joka kuukausi 3500€ sijoituksiin, osin osinkotuloilla. Viimeistään 60-vuotiaana aion jäädä pois.

Vierailija
74/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes harkitsisi omaehtoista "eläkettä" ennen kuin hajautetussa salkussa on vähintään miljoona e. Millin salkusta voi laskea 4 % säännöllä + verot nettoa 2333 e/kk ilman että pääoma pienenee. Mielestäni tuo on ihan minimi. Tuolla ei vielä juhlita, saadaan pakolliset rempat ja hoitamiset juuri maksettua.

Joo, mutta tuossa ajattelutavassa jää perillisille miljoona. Eikö se pitäisi laskea niin, että seuraavan 30–V aikana eläkkeelle jäämisestä tilillä on nolla. Eli eläkkeelle 60v ja lusikka nurkkaan 90v iässä. Tai jos ei, niin yli 90v iässä tippuu sitten peruseläkkeelle sinnittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54v, osakesalkku n. 980 000€ ja velaton asunto. Joka kuukausi 3500€ sijoituksiin, osin osinkotuloilla. Viimeistään 60-vuotiaana aion jäädä pois.

Hienoa. Ison summan saat säästöön joka kk. Itse kuukaudesta riippuen vain 200-500e, opettajan palkoista ei enempää pysty. 

Vierailija
76/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveyttä riittää, eivätkä halua minusta eroon 70-75 vuotiaana. Työ on minulle tavallaan myös harrastus ja mielenkiinnon kohde.

Vierailija
77/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto, autot ja mökki maksettu. 150K sijoituksia.

Eläkettä nyt tulossa (vapaaehtoinen eläkevakuutus + työeläke) noin 3750 e/kk. Eläkeikään vielä 4 vuotta, ajattelin vielä 1,5 vuotta olla töissä, tähtään tuohon 4000e/kk eläkkeeseen. Sillä ehkä selviis

Mitä vapaaehtoiselle eläkevakuutukselle tapahtuu, jos kuolee ennen eläkeikää? Periytyykö mitään siitä pääomasta?

Ei, se on henk.koht.

Riippuu sopimuksesta. 
Itse säästänyt noin 90 te sinne:

jos kuolen ennen vapaaehtoisen aloittamista, sen koko summan saa omaiset. 
Jos kuolen jo eläkkeellä ollessa, pankki ottaa 20% kuluja ja loput omaisille.

90 te neljälle vuodelle on 90 / 48 =1,875 e/kk, ilman tuottoja ja kuluja laskettuna. Siis eläkkeen päälle. En ole tarkemmin vielä perehtynyt asiaan, milloin kannattaa jäädä. Tavoite siis 62-v, kun varsinainen eläkeikä jotain 65v ja 10 kk eli käytännössä 66-v. Neljä vuotta ajattelin aikaistaa.

Vierailija
78/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terveyttä riittää, eivätkä halua minusta eroon 70-75 vuotiaana. Työ on minulle tavallaan myös harrastus ja mielenkiinnon kohde.

Arvostan.

Vierailija
79/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin irtisanotuksi tuossa 6 kk sitten tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia enkä usko enää työllistyväni eli tavallaan olen jo nyt eläkkeellä. N37

Sulla on työnetsintää edessä vielä 30 vuotta. Alahan etsiä.

Vierailija
80/125 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin irtisanotuksi tuossa 6 kk sitten tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia enkä usko enää työllistyväni eli tavallaan olen jo nyt eläkkeellä. N37

Höpö höpö. Olet niin nuori, että voit vaikka kouluttautua uuteen ammattiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän