Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin aiot jäädä töistä eläkkeelle?

Vierailija
06.06.2026 |

Minä aion jäädä 40v, kun talo on maksettu ja tarpeeksi rahaa tilillä.

Kommentit (125)

Vierailija
21/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen elækøitymiseni olisi ensi helmikuussa tæyttæessæni 67. Ajattelin kuitenkin jatkaa kesækuun kuudenteen, jolloin tyøurani tæyttææ sen 50v. Sen jælkeen osa - aikaisesti yhæ tøissæ n. 4kk / vuosi. Tyønantajan ehdotuksesta. Suomesta nautin jo elækettæ.

Vierailija
22/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 vuotiaana aion jäädä eläkkeelle. Jos ei onnistu,saikutan minkä ehdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa. En usko, että saat riittävän paljon kasaan niin nopeasti.

Vierailija
24/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä. Riippuu miten saan säästettyä. Toivottavasti ei tarvitsi viralliseen eläkeikään asti jaksaa. 

Vierailija
25/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valtion virastossa sen verran leppoisassa ja hyväpalkkaisessa duunissa, että teen jo viidettä vuotta eläkeläisenä näitä hommia. Jos terveyteni pysyy hyvänä, jatkan vielä ainakin toisen mokoman.

Vierailija
26/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin eläkkeelle 1.6. Aloitan uudessa työssä 1.8. Kokonaan eläkkeelle en varmaan jää koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes harkitsisi omaehtoista "eläkettä" ennen kuin hajautetussa salkussa on vähintään miljoona e. Millin salkusta voi laskea 4 % säännöllä + verot nettoa 2333 e/kk ilman että pääoma pienenee. Mielestäni tuo on ihan minimi. Tuolla ei vielä juhlita, saadaan pakolliset rempat ja hoitamiset juuri maksettua.

Vierailija
28/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti heti huomenna - lotto on vetämässä.

Tämähän se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kroppani kestää elossa semmoiseen ikään missä pääsisin eläkkeelle tai voisin varallisuuteni puolesta jäädä.

Vierailija
30/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valtion virastossa sen verran leppoisassa ja hyväpalkkaisessa duunissa, että teen jo viidettä vuotta eläkeläisenä näitä hommia. Jos terveyteni pysyy hyvänä, jatkan vielä ainakin toisen mokoman.

Höpön löpön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

+60v pääsin työttömyysputkeen ja en aio enää palata ansiotöihin, reilut 2v enää eläkkeelle ja ansiosidonnaisilla mennään maaliin saakka

T: +62v 

Vierailija
32/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ikäluokalle ei kyllä ole enää eläkkeitä luvassa. Niin että tuskin koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva oikeasti todella käsittää raha-asioita ja niihin liittyviä riskejä pitkällä tähtäimellä kovin hyvin. Jossain kohtaa moni kuitenkin päätyy itkemään, miten rahat eivät riitä.

Vierailija
34/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valtion virastossa sen verran leppoisassa ja hyväpalkkaisessa duunissa, että teen jo viidettä vuotta eläkeläisenä näitä hommia. Jos terveyteni pysyy hyvänä, jatkan vielä ainakin toisen mokoman.

Teepäs jo tilaa nuoremmille! Sinunlaisten takia nuorisotyöttömyys on niin korkealla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää eläkkeelle

Vierailija
36/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 43, joten aika kaukaisilta tuntuu. Mieheni on 7v vanhempi, joten pitää aikanaan sitten katsoa miltä alkaa tuntua, kun hän on eläkkeellä ja itse ei ole.

Vierailija
37/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.12. 2029. Silloin tulee täyteen ylin eläkeikä ja olen 68.

Vierailija
38/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun ihmiset ovat niin typeriä. Että tuhlataan rahaa sijoittamisen sijasta.

Vierailija
39/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v täyttäneenä vaikka heti. Olen valmis siirtymään eläkkeelle ja luovuttamaan työpaikkani nuoremmille. Valitettavasti ei onnistu eikä tähän ole tulijoitakaan. Ainakaan sellaisia jotka pysyisi kahta viikkoa pitempään.  Tulevaa pientä eläkettä tukemaan mulla on erilaisia projekteja joista tulot liikkuu jossain 0-5000e/kk välillä. Muutama vuosi vielä! 

Vierailija
40/125 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes harkitsisi omaehtoista "eläkettä" ennen kuin hajautetussa salkussa on vähintään miljoona e. Millin salkusta voi laskea 4 % säännöllä + verot nettoa 2333 e/kk ilman että pääoma pienenee. Mielestäni tuo on ihan minimi. Tuolla ei vielä juhlita, saadaan pakolliset rempat ja hoitamiset juuri maksettua.

Mitä höpöä on laskea 4 %:n säännöllä, kun Helsingin pörssin keskimääräinen tuotto on 7 %. Eikä sen salkun tarvitse muutenkaan hamaan tappiin asti kestää ilman että pääoma pienenee, kun jossain vaiheessa alkaa tulla myös eläke.