Milloin aiot jäädä töistä eläkkeelle?
Minä aion jäädä 40v, kun talo on maksettu ja tarpeeksi rahaa tilillä.
Kommentit (125)
63 vuotiaana aion jäädä eläkkeelle. Jos ei onnistu,saikutan minkä ehdin.
Tuskinpa. En usko, että saat riittävän paljon kasaan niin nopeasti.
Saa nähdä. Riippuu miten saan säästettyä. Toivottavasti ei tarvitsi viralliseen eläkeikään asti jaksaa.
Olen valtion virastossa sen verran leppoisassa ja hyväpalkkaisessa duunissa, että teen jo viidettä vuotta eläkeläisenä näitä hommia. Jos terveyteni pysyy hyvänä, jatkan vielä ainakin toisen mokoman.
Jäin eläkkeelle 1.6. Aloitan uudessa työssä 1.8. Kokonaan eläkkeelle en varmaan jää koskaan.
En edes harkitsisi omaehtoista "eläkettä" ennen kuin hajautetussa salkussa on vähintään miljoona e. Millin salkusta voi laskea 4 % säännöllä + verot nettoa 2333 e/kk ilman että pääoma pienenee. Mielestäni tuo on ihan minimi. Tuolla ei vielä juhlita, saadaan pakolliset rempat ja hoitamiset juuri maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti heti huomenna - lotto on vetämässä.
Tämähän se.
En usko että kroppani kestää elossa semmoiseen ikään missä pääsisin eläkkeelle tai voisin varallisuuteni puolesta jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Olen valtion virastossa sen verran leppoisassa ja hyväpalkkaisessa duunissa, että teen jo viidettä vuotta eläkeläisenä näitä hommia. Jos terveyteni pysyy hyvänä, jatkan vielä ainakin toisen mokoman.
Höpön löpön
+60v pääsin työttömyysputkeen ja en aio enää palata ansiotöihin, reilut 2v enää eläkkeelle ja ansiosidonnaisilla mennään maaliin saakka
T: +62v
Minun ikäluokalle ei kyllä ole enää eläkkeitä luvassa. Niin että tuskin koskaan.
Harva oikeasti todella käsittää raha-asioita ja niihin liittyviä riskejä pitkällä tähtäimellä kovin hyvin. Jossain kohtaa moni kuitenkin päätyy itkemään, miten rahat eivät riitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen valtion virastossa sen verran leppoisassa ja hyväpalkkaisessa duunissa, että teen jo viidettä vuotta eläkeläisenä näitä hommia. Jos terveyteni pysyy hyvänä, jatkan vielä ainakin toisen mokoman.
Teepäs jo tilaa nuoremmille! Sinunlaisten takia nuorisotyöttömyys on niin korkealla.
Olen vasta 43, joten aika kaukaisilta tuntuu. Mieheni on 7v vanhempi, joten pitää aikanaan sitten katsoa miltä alkaa tuntua, kun hän on eläkkeellä ja itse ei ole.
Ärsyttää kun ihmiset ovat niin typeriä. Että tuhlataan rahaa sijoittamisen sijasta.
60v täyttäneenä vaikka heti. Olen valmis siirtymään eläkkeelle ja luovuttamaan työpaikkani nuoremmille. Valitettavasti ei onnistu eikä tähän ole tulijoitakaan. Ainakaan sellaisia jotka pysyisi kahta viikkoa pitempään. Tulevaa pientä eläkettä tukemaan mulla on erilaisia projekteja joista tulot liikkuu jossain 0-5000e/kk välillä. Muutama vuosi vielä!
Vierailija kirjoitti:
En edes harkitsisi omaehtoista "eläkettä" ennen kuin hajautetussa salkussa on vähintään miljoona e. Millin salkusta voi laskea 4 % säännöllä + verot nettoa 2333 e/kk ilman että pääoma pienenee. Mielestäni tuo on ihan minimi. Tuolla ei vielä juhlita, saadaan pakolliset rempat ja hoitamiset juuri maksettua.
Mitä höpöä on laskea 4 %:n säännöllä, kun Helsingin pörssin keskimääräinen tuotto on 7 %. Eikä sen salkun tarvitse muutenkaan hamaan tappiin asti kestää ilman että pääoma pienenee, kun jossain vaiheessa alkaa tulla myös eläke.
Virallinen elækøitymiseni olisi ensi helmikuussa tæyttæessæni 67. Ajattelin kuitenkin jatkaa kesækuun kuudenteen, jolloin tyøurani tæyttææ sen 50v. Sen jælkeen osa - aikaisesti yhæ tøissæ n. 4kk / vuosi. Tyønantajan ehdotuksesta. Suomesta nautin jo elækettæ.