Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintömökillä kummittelee. Mitä asialle voisi tehdä?

Vierailija
06.06.2026 |

Kyse on alkujaan ihan asuintaloksi rakennetusta talosta. Ainakin yksi suvun henkilö on taloon aikanaan kuollut (luonnollinen kuolema). 

Olen yrittänyt viettää aikaa siellä ja tehdä siitä itseni näköistä mutta se sijaitsee syrjässä ja kovin pitkään en siellä pysyy kerrallaan olemaan kun alkaa ahdistaa liikaa. 

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä sitten tapahtuu?

Esimerkiksi eilen kun olin välillä kastelemassa kukkia toisessa päässä pihaa, oli ulko-ovi palatessani kokonaan auki, vaikka olin painanut sen kiinni niin että ovi naksahti lukkoon. Kun olin keittiössä, ullakolta joku käveli portaat alas eteiseen (en todellakaan avannut eteisen ovea katsoakseni). Seinäkello (vedettävä) lähtee usein käyntiin itsekseen. Jos tuon pihalle uusia kasveja, ne on myllätty ylös juurineen (ei syöty, niin kuin eläimet esim. peurat/kauriit tekisi). Auton päällä oli iso omenapuun oksa, vaikka omenapuita ei ole missään lähellä. Yms. 

Ap

Vierailija
22/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu Aavedata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä sitten tapahtuu?

Esimerkiksi eilen kun olin välillä kastelemassa kukkia toisessa päässä pihaa, oli ulko-ovi palatessani kokonaan auki, vaikka olin painanut sen kiinni niin että ovi naksahti lukkoon. Kun olin keittiössä, ullakolta joku käveli portaat alas eteiseen (en todellakaan avannut eteisen ovea katsoakseni). Seinäkello (vedettävä) lähtee usein käyntiin itsekseen. Jos tuon pihalle uusia kasveja, ne on myllätty ylös juurineen (ei syöty, niin kuin eläimet esim. peurat/kauriit tekisi). Auton päällä oli iso omenapuun oksa, vaikka omenapuita ei ole missään lähellä. Yms. 

Ap

Onpa hurjaa!!!

Vierailija
24/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin mökillä kanssa kummitteli. Yksin ollessa tuntui siltä kuin joku olisi läsnä, kuului ääniä, esim. kammarissa saattoi kuulla keittiön puolelta ruoan teon ääniä. Jos klo 23:n jälkeen laittoi valon päälle, se sammui pian. Kaikkia outoja tapahtui. Kun mökiltä lähti pois, saattoi nähdä verhojen heiluvan. 

Vierailija
25/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut, vaikka sukua on kuollut läjäpäin talossa. Enemmän nukkumista häiritsee valoisuus, tulisipa taas pian elokuun pimeys, syksyn synkkyys ja talvi

Pimennysverhot. Luulin että kaikilla on?

Vierailija
26/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi luopua tuosta mutta tuntuu ettei ole vaihtoehtoja. Olen miettinyt myös lyhytvuokrausta, ehkä vieraat ihmiset saisi olla siellä rauhassa? 

Ap

Vierailija
27/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te ressukat vähän liian lapsenmielisiä aikuisten maailmaan.

Liittyykö asiaan myös matala koulutustaso?

Vierailija
28/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Aina ollut skeptinen noiden suhteen mutta ekaa kertaa suvun mökille mennessä iski tunne ennenkuin vene rannassa. Kyseessä 100v vanha talo.

Vierailija
29/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta rukoilla jo kuolleiden puolesta. Uskova pappi tai joku muu elävässä uskossa oleva voisi auttaa, siunata kodin ja käskeä kummittelun loppua. Auktoriteetti pitää olla tuolla henkilöllä eli hänen täytyy olla Jeesuksen kanssa samassa joukkueessa. 

Vierailija
30/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen manaaja paikalle? Tai kirkonmies joka auttaa harhailevan sielun oikeaan paikkaan? 

Vierailija
31/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitus oli siellä mökillä ensin. 

Vierailija
32/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostbusters

Vierailija
33/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette te ressukat vähän liian lapsenmielisiä aikuisten maailmaan.

Liittyykö asiaan myös matala koulutustaso?

Olen ihan yliopistokoulutettu mutta en minä näistä töissä puhu. Ne jotka on vastaavaa kokeneet, ymmärtävät että on asioita joita ei voi nykytieteen avulla selittää. 

Ap

Vierailija
34/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa oma mökki. Pääset eroon perintömökin kummituksesta. 😁

Vierailija
35/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin itse yhteen asuntoon jossa kummitteli. 

Kerro niille selkeästi, että sinä asustelet siellä nyt, etkä tahdo heille pahaa. Kerrot että annat heidän olla siellä rauhassa kunhan hekin antavat sinulle rauhan. Tilaa on kaikille. Rehellinen puhuttelu siis ääneen. Kuulostaa hullulta,mutta oikeasti toimii. Itse sain kotiini näin rauhan. 

Minulla samanlainen kokemus. Muutin yli 100v. vanhaan taloon. Vaistosin ja koin monia asioita. Puhuin avoimesti talon edesmenneille ja myös rukoilin suojelusta talolle. Meillä oli myös sopimus, missä kukin on mihinkin aikaan. Pyysin, etteivät henget tulisi makuuhuoneisiin yöllä, niin me emme menisi keittiöön emmekä vanhaan palvelijanhuoneeseen. Olohuone ja ns. välihuone olivat neutraalia aluetta. Ullakolle emme menneet myöskään myöhään illalla tai yöllä. Tämä ns. sopimus toimi hyvin. Kunnioitamme toisiamme.

Kuulin, että seuraavat asukkaat eivät viihtyneet talossa, vaan asukkaat vaihtuivat tiheästi. Nykytilannetta en tiedä. Aikanaan oli myös pitkään tyhjillään ennen kuin me muutinmme taloon. Rakastin taloa ja sen tunnelmaa. Oli kuitenkin pakko muuttaa, kun tuli uudet työt ja muutto pois kaupungista. Ikävä jäi. 

Vierailija
36/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt että mikä voisi olla ongelmana niillä entisillä asukkailla. Olenko väärä henkilö talon omistajana tai onko siellä tehty jotain mitä ei olisi pitänyt? En ole keksinyt mitään selkeää syytä. 

Ap

Vierailija
37/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kun mökillä puoliunessa  jalkapohjaa pitkin kulkee sormi ja lähetän terveisiä mummovainaalle.

Vierailija
38/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykelääkkeet ja harhat loppuu. 

Vierailija
39/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut, vaikka sukua on kuollut läjäpäin talossa. Enemmän nukkumista häiritsee valoisuus, tulisipa taas pian elokuun pimeys, syksyn synkkyys ja talvi

Etkö osaa tai eikö ole varaa peittää makuuhuoneesi ikkunaa tummilla verhoilla tai laittaa vaikka ikkunaluukut? Ei siinä tartte talven pimeyttä toivoa kun on keinoja käytössä pimentää makuuhuoneet. 

Vierailija
40/98 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi luopua tuosta mutta tuntuu ettei ole vaihtoehtoja. Olen miettinyt myös lyhytvuokrausta, ehkä vieraat ihmiset saisi olla siellä rauhassa? 

Ap

Vuokralle ja et pelottele ihmisiä kertomalla kummituksista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi