Onko muita jotka ei pysty parisuhteeseen koska se on henkisesti kuluttavaa?
Itse analysoin koko ajan tunnelmaa, sanoja ja tekoja. En kykene rentoutumaan toisen ihmisen läheisyydessä vaan koen sen uhkaavaksi ja henkisesti todella raskaaksi. En myöskään siedä ällöttäviä tapoja tai maneereja, junttiutta, tyhmyyttä.
Onni on olla yksin!
Kommentit (36)
Onko sulla jotain traumaa tai kaoottinen lapsuudenperhe taustalla? Turvallisen lapsuuden elänyt ihminen ei skannaa toista ihmistä koko aika ja pystyy olemaan parisuhteessa rentona.
Minä en pystynyt asumaan yhdessä. Nyt erillään mutta näemme kerran viikossa. Sekin on joskus raskasta enkä esim. tänään ole vielä lähtenyt hänen luokseen vaikka ei ole ollut mitään muuta tänään.
Väärän ihmisen kanssa kaikki on kuluttavaa. Ole yksin kunnes löytyy sellainen tyyppi jonka kanssa voi olla oikeasti oma itsensä.664
Minä! Olen viihtynyt sinkkuna kohta 25 vuotta. Parisuhteesta on enemmän vaivaa, haittaa ja harmia kuin hyötyä, ja reagoin samalla tavalla toisten ihmisten läsnäoloon. Ihan sama miten kauan on tunnettu ja miten läheisiä ollaan, en vain pysty olemaan täysin oma itseni ja rentoutumaan kenenkään seurassa.
Syy? Autismi. Tutkitusti.
En kyennyt sen ainoan kerran kun kokeilin 15 vuotta sitten. Sittemmin en ole edes yrittänyt, vaan keskittynyt käsittelemään traumani.
Mä oon sen verran itsenäinen ihminen että ei toimi parisuhteet..
Avioliitossa eläminen on yhtä he ve tiä. Puolison kanssa joutuu jankkaamaan ja väittelemään pienimmistäkun asioista. Jos jotain remonttia pitää tehdä tai tehdä edes joku pienikin hankinta, edessä on aina riitaa ja väittelyä. Mitään ei voi tehdä ilman, että verenpaine nousee. Tässä nyt ollaan kun on nuo lapset, jotka eivät halua, että me vanhemmat eroamme. Jos tästä selviää ilman sydäriä, en ikinä enää muuta saman katon alle toisen ihmisen kanssa.
Mä mietin jo teininä miten läheisriippuvaisia naiset ovat, vasta 13v vanhat tytöt tavoittelee seurustelua ja itse en ikinä ymmärtänyt mikä muita tyttöjä asiassa kiinnosti ja mua kiusattiin paljon sen takia kun en sopinut muiden tyttöjen juttuihin mukaan.
Kaikki ihmissuhteet sisältävät ihan liikaa vaatimuksia, kuin itse vaatii. Jos vaatii toiselta huomiota, omaa aikaa tms. syytetään itseä "vaativaksi".
Hankkikaa sellainen parisuhde joka sopii teille
Jos suhde on ns kulissi suhde (mitä hyvin moni suhteista on), se muuttuu väkisinkin raskaaks ennemmin tai myöhemmin. Mä olen koko ikäni kuunnellut omien vanhempieni ja sukulaisten valitusta siitä kuinka heitä ärsyttää olla suhteessa ja kuinka toinen ei ymmärrä mitään ja kuinka heillä ei edes ole seksiä jne, silti ne ihmiset on niissä suhteissa ja voi huonosti. Se kulissi suhde on vähän sama asia kuin EGON suhde, se ei toimi pidemmän päälle.
Liikaa kompromissejä, oman itsensä kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde on ns kulissi suhde (mitä hyvin moni suhteista on), se muuttuu väkisinkin raskaaks ennemmin tai myöhemmin. Mä olen koko ikäni kuunnellut omien vanhempieni ja sukulaisten valitusta siitä kuinka heitä ärsyttää olla suhteessa ja kuinka toinen ei ymmärrä mitään ja kuinka heillä ei edes ole seksiä jne, silti ne ihmiset on niissä suhteissa ja voi huonosti. Se kulissi suhde on vähän sama asia kuin EGON suhde, se ei toimi pidemmän päälle.
Egon suhde siis viitateen siihen, että se suhde ei ole muodostunut luonnollisesti. Kumpikin henkilö on vaan tarvinnut jotain tai pelännyt yksin oloa. Se huonon suhteen kaava alkaa samantien jo siitä alkumetreiltä lähtien kun ihminen tarvitsee jotain pakottavasti, eli sitä toista täydentämään omaa arkeaan.
Ap Nostan sinulle hattua siitä, että osoitat itseäsi, etkä toista tai toisia, silloinnkun esität väitteen, miksi et oystyisi olemaan ja elämään parisuhteessa, koska on usein paljon helpompaa syyttää ja arvostella muita siitä ettei viihtyisi parisuhteessa.
En väitä, että vika olisi aina itsessä mutta kannattaa pitää mielessä tämäkin vaihtoehto.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä niin vain hankita. Pitäisi osua kohdalle sopiva ihminen, joka myös haluaisi minut. Tuntuu olevan mahdoton yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Minä! Olen viihtynyt sinkkuna kohta 25 vuotta. Parisuhteesta on enemmän vaivaa, haittaa ja harmia kuin hyötyä, ja reagoin samalla tavalla toisten ihmisten läsnäoloon. Ihan sama miten kauan on tunnettu ja miten läheisiä ollaan, en vain pysty olemaan täysin oma itseni ja rentoutumaan kenenkään seurassa.
Syy? Autismi. Tutkitusti.
Minä olen samanlainen autisti. Omat lapset ovat poikkeus. Vain heidän seurassa en stressaa.
No just tänään mietin että onpa kiva olla yksin. Saa tehdä mitä haluaa eikä just tarvitse kuulostella toisen muuttuvia mielialoja. Saa keskittyä omiin tavoitteisiin eikä mustasukkainen kumppani ala sabotoida. Ei valehtelua, petettyjä lupauksia, epäilyksiä pettämisestä. Ei ongelmia erilaisista rahankäyttötavoista. Parisuhteista kuulee niin paljon negatiivista etten ymmärrä niitä silti tavoitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja työtön voi hankkia itselleen työn, köyhä rahaa, lapseton lapsia, ja kannattaa hankkia hyvä työ, loppumattomasti rahaa ja terveet lapset niin ei harmita.
Yksin paras!