Minkätyppistä naista ei kiinnosta lainkaan nätit vaatteet, meikit, korut, sisustus?
Kommentit (120)
Itse en jaksais laittautua, mutta mieheni vuoksi laittaudun hän tykkää siitä.
Kaikkien noiden markkinoinnissa pyörii valtavia rahasummia ja tehdään valtavaa bisnestä, naiset halutaan saada tuntemaan itsensä ja kotinsa jatkuvasti epätäydellisiksi jos ei juuri nyt kuluta ja osta noita tuotteita. Aivan tavalliset naiset voivat olla kiinnostumatta tuosta markkinointipuheesta eikä siinä ole mitään vikaa, jos näkee tämän hötön yli, päinvastoin.
En ole pinnallisen perään. Sisustus ok.
Vierailija kirjoitti:
Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.
Eiköhän se syy kuitenkin yleensä ole se, ettei nainen ole pinnallinen ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minimalismi, piheys, valtavirrasta poikkeava tyyli, rahattomuus, väsymys/masennus, oma persoonallinen tyyli...syitä voi olla vaikka mitä.
Ei. Ei kiinnostus esteettisiin asioihin ole osoitus pinnallisuudesta tai tyhmyydestä. Mä ainakin koen estetiikkaan liittyvät asiat hyvin syvällisiksi kokemuksiksi, esim. arvostukseni käsityötä kohtaan.
Sellaista naista joka yksi "jätkistä".
Vierailija kirjoitti:
Sellaista naista joka yksi "jätkistä".
Mä oon vähän tuollainen, mutta olen toisaalta erittäin kiinnostunut sisustamisesta ja tyylistä.
Miksi naisen tyylin pitäisi olla 'nätti'? Sehän voi olla mitä tahansa muutakin.
En vaan ole pätkääkään visuaalinen tyyppi, en myöskään näe kukissa "mitään" ja ihmettelen miksi ihmiset niitä ostelee.
Olen Asperger-nainen, eikä minua kiinnosta trendikäs sisustaminen, muotivaatteet, korut(!) eikä meikkaaminen.
Sen sijaan minulle on tärkeää, että vaatteeni ja elinympäristöni miellyttävät kaikin tavoin itseäni. Vältän kaikkea tarpeetonta/turhaa sensorista kuormitusta. Siksikään ei koruja eikä meikkejä. En voi kuvitellakaan käyttäväni liimattavia tekoräpsyjä silmissä, hyi olkoon! Korkokengät, älä unta näe!
Mua kiinnostaa kyllä nätit vaatteet, mutta asitiyliherkkyyksien takia olen tarkka materiaaleista, joten muodikas en ole, ostan käytettyä. Samasta edestä ei tule juuri käytettyä koruja, ne tuntuvat inhottavalta iholla. Sormukset on, rannekoruun yritän pitää, korviksilleni olen allerginen. Sisustus ei kyllä kiinnosta yhtään. Asuisin mielelläni nätissä kodissa, jos joku muu tekisi sen minulle.
Vierailija kirjoitti:
En vaan ole pätkääkään visuaalinen tyyppi, en myöskään näe kukissa "mitään" ja ihmettelen miksi ihmiset niitä ostelee.
Mun mielestä tässä on varmasti lähinnä totuutta oleva asia: se, että ei ole lainkaan kiinnostunut ympäristöstään visuaalisesti. Vaikkapa minä olen sellainen, että olen joskus lähes hurmiossa varsinkin luonnonkukista.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa kyllä nätit vaatteet, mutta asitiyliherkkyyksien takia olen tarkka materiaaleista, joten muodikas en ole, ostan käytettyä. Samasta edestä ei tule juuri käytettyä koruja, ne tuntuvat inhottavalta iholla. Sormukset on, rannekoruun yritän pitää, korviksilleni olen allerginen. Sisustus ei kyllä kiinnosta yhtään. Asuisin mielelläni nätissä kodissa, jos joku muu tekisi sen minulle.
Oikoluvun puutteesta varmaan huomaa muutenkin, mutta tyypillisesti myös unohdin, adhd täällä hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei kiinnostus esteettisiin asioihin ole osoitus pinnallisuudesta tai tyhmyydestä. Mä ainakin koen estetiikkaan liittyvät asiat hyvin syvällisiksi kokemuksiksi, esim. arvostukseni käsityötä kohtaan.
Mäkin tykkään rentoutua tekemällä käsitöitä ja arvostan osaamista, mutta en kyllä luonnehtisi otsikossa lueteltuja asioita hyvin syvällisiksi mistään näkökulmasta.
Pikemminkin ne ovat pinnallista ajanvietettä, jolla viihdytetään itseään ettei tarvitsisi miettiä mitään syvällistä.
Vierailija kirjoitti:
Esim. fiksut naiset
Ei, kiinnostus tyyliin ja estetiikkaan ei kerro fiksuuden puutteesta.
Nätit vaatteet jne on pitkälti makuasia. Mitä kukakin tarkoittaa niillä.
Vähän paha hankkia mitään noista kun ei ole rahaa. Hanki sä mulle jos sulla on rahaa tai lopeta ininä
Sellaista naista, jota kiinnostavat ideat, abstraktiot, etiikka ja taide.