Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkätyppistä naista ei kiinnosta lainkaan nätit vaatteet, meikit, korut, sisustus?

Vierailija
05.06.2026 |

Ettei ole lainkaan kiinnostusta tälläisiin?

Kommentit (247)

Vierailija
201/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla aika teidän  miesten yrittää näyttää hyvältä ja siistiä ja sisustaa kotinne.

Muuten teillä ei ole toivoakaan. 

Onko täällä nyt joku mies, ja miksi hänen pitäisi näyttää hyvältä?

Vierailija
202/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valitsee miehen. Äijät, laihdutakaa, käykää parturissa, laittautukaa. Ja: hampaat kuntoon. Jalat kuntoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. fiksut naiset

Sinusta fiksuus on sama kuin epäkiinnostus estetiikkaa kohtaan? Kauneudentaju on yksi älykkyyden muoto.

Kauneudentaju on taas ihan eri asia kuin kiinnostus meikkeihin, vaatteisiin, koruihin ja sisustukseen. Älykkyydeksi en kumpaakaan noista kutsuisi.

- estetiikkaa yliopistossa opiskellut. 

Olet nyt hirttäytynyt noihin akateemisiin opintoihisi. Osalle kiinnostus vaatteisiin, sisustukseen jne on todellakin kauneudentajua, ei se kaikkien kohdalla ole mitään pinnallista luonnon- ja omia varoja tuhlailevaa ostoskäyttäytymistä, heikko itsetuntoa etc.

Se voi olla kauneudentajun ilmentämistä tai sitten kopiokäyttäytymistä. Mutta ainakaan sitä ei pidä älykkyyden muodoksi kohottaa. 
- se jota kommentoit.

"Esteettinen älykkyys: kauneuden näkemistä asioissa joissa muut eivät näe sitä lainkaan. Esteettinen älykkyys muodostuu kolmesta pääasiasta, jotka määrittävät esteettisen näkemyksen luokan. Periaatteessa näitä ovat esteettinen valikoima, kokemuksen syvyys ja kyky yhdistää kauneutta."

Joiltain se puuttuu kokonaan eivätkä he sille mitään voi mutta älykkyyttä ei ole kieltää sen olemassaoloa ja mitätöidä muiden kokemuksia. Itse sain kuulla jo nuorena tyttönä lähes 40 vuotta sitten kuinka minulla on uskomaton kyky nähdä kauneutta missä vain ja edelleen saan kuulla kuinka näen asioita joita muut eivät edes huomaa.

Tietenkin täällä on koolla verrattoman paljon omasta mielestään suuria esteettisiä lahjakkuuksia. Mutta oikeasti olemme suurelta osin kuluttajia ja jostakin syystä valitsemme niitä meikkejä, vaatteita, sisustusesineitå ja koruja, jotka sattuvat olemaan muotia. Juuri näillä edellä mainituilla asioilla haetaan hyvin usein statusta, vaikka sitä ei aina tiedosteta.

No minua ei muoti ole kiinnostanut koskaan, en ole mikään kuluttaja koska makuni ei muutu pysyy sisutus ja vaatekaappi vuodesta toiseen samana. Mutta kauniina ja se on minulle tärkeää. Kiitos pilkallisuudestasi, minä kerroin miten muut minusta sanovat ja sinä katsot asiaksesi tulla heti nälvimään? Oletko sinä siis tällainen syvällinen ja analyyttinen ihminen jolla on arvot kohdillaan?

Itsekö et siis näe omissa jutuissasi mitään ylemmyydentuntoista?

Ei toi sitaateissa oleva esteettisen älykkyyden määritelmä ollut hänen oma keksintönsä. Sellaisia ihmisiä on ja kaikki eivät sellaisia ole, mikä siinä on sinulle ongelma?

Ehkä se, että esteettinen älykkyys yhdistetään tässä ketjussa niin vahvasti materiaan ja kuluttajuuteen. Kuitenkin maailman suurimmat esteettiset saavutukset on tehty taiteen puolella ja nimenomaan aineettomissa asioissa kuten klassisessa musiikissa.

Niin tunnutaan yhdistävän. Mikä ihmetyttää kun yhdistetään vielä silloinkin kun asianomainen koettaa sanoittaa mistä on kyse. Eiköhän se asenne silloin kerro vain ja ainoastaan heistä itsestään, ei niistä joita he kritisoivat.

Vierailija
204/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole vielä ihan tullut selväksi se, että mitkä ovat ne ylivoimaiset syvälliset arvot, joita jotkut harrastavat. 

Vierailija
205/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla aika teidän  miesten yrittää näyttää hyvältä ja siistiä ja sisustaa kotinne.

Muuten teillä ei ole toivoakaan. 

Ja led-valonauhat tmv. eivät lisää sitä siisteyden tuntua. Eikä mikään muukaan lähinnä karaokebaarista tuttu elementti.

Vierailija
206/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jolla on muut kiinnostuksen aiheet, kuten kulttuuri, taide, tiede jne. Mieleen tulee yksi nainen, joka on pätevöitynyt kansainvälisesti korkealle lääketieteessä ja toinen Itämerestä. Tuskin vaatteet ja korut ovat elämässä ensimmäisellä sijalla. 

Minulle kaikki luettelemasi ovat tärkeitä ja isossa osassa elämääni. Silti visuaalisuus on yhtä tärkeää, voin pahoin jos elän vääränlaisessa ympäristössä tai joutuisin pukeutumaan vaatteisiin joiden materiaalia, värejä ja leikkausta inhoan.

Ihminen, jolle tulee pahoinvointi vääränlaisista tai vääränvärisistä vaatteista, ei ole kovin resilientti, 

Ja mitä sitten? On hyvin herkkä/on hyvin herkkä kauneudelle/joillekin visuaalisuudella on valtava merkitys hyvinvoinnille. 

Tällaiseen on varaa ainoastaan länsimaisessa suuressa yltäkylläisyydessä. Enemmän arvostan sellaista, että ihminen köyhissä oloissa rakentaa kauneutta pienillä teoilla kuin että globaalilla mittapuulla upporikas suomalainen voi pahoin omien vaatteidensa äärellä.

Nyt et yhtään tiedä mistä puhut. Ystäväni eli lapsuutensa ja nuoruutensa Keniassa, hän kertoi kuinka siellä vaikka olisi oltu kuinka köyhiä naiset pukeutuivat aina naisellisesti, kauniisti ja iloisiin väreihin, se (kauneus) oli itseisarvo ja tapa nousta köyhän arjen yläpuolelle.

Ja muuten: edelleen ne värit vaatteissa ja seinissä joista tykkään maksaa ihan saman verran kuin ne joista pidän. Miksi olisin jotenkin ylevä jos valitsisin inhokit sen sijaan että valitsen en joista nautin? Kuka siitä hyötyisi, globaalisti tai paikallisesti ja kuka kärsii siitä että itse voin hyvin kun ympärilläni/ylläni on kaunista eikä rumaa?

Tuo kuvailemasi on nimenomaan sitä kauneuden rakentamisesta pienistä asioista. Kenialainen pukeutuu nätisti ainoaan vaatekertaansa ja on iloinen, sen sijaan että voisi pahoin siksi että hänen talonsa on objektiivisesti katsoen ruma aaltopeltihöskä. 

Kenialainen tekee oikein mutta suomalainen väärin jos vaatteet ovat kauniit. Kukaan ei sanonut että köyhyydestä huolimatta vaatekerta olisi ainut. Ja jos suomalaisella on mahdollisuus tehdä kodistaan kaunis miksi ei tekisi? Kun kenialainen asuu hökkelissä niin suomalaisen tulee asua ankeudessa? Se kenialainen tuskin miettii sekuntiakaan mitenköhän joku random jossain toisella puolen maailmaa asustelee.

Vierailija
207/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. fiksut naiset

Sinusta fiksuus on sama kuin epäkiinnostus estetiikkaa kohtaan? Kauneudentaju on yksi älykkyyden muoto.

Kauneudentaju on taas ihan eri asia kuin kiinnostus meikkeihin, vaatteisiin, koruihin ja sisustukseen. Älykkyydeksi en kumpaakaan noista kutsuisi.

Olet nyt hirttäytynyt noihin akateemisiin opintoihisi. Osalle kiinnostus vaatteisiin, sisustukseen jne on todellakin kauneudentajua, ei se kaikkien kohdalla ole mitään pinnallista luonnon- ja omia varoja tuhlailevaa ostoskäyttäytymistä, heikko itsetuntoa etc.

Se voi olla kauneudentajun ilmentämistä tai sitten kopiokäyttäytymistä. Mutta ainakaan sitä ei pidä älykkyyden muodoksi kohottaa. 
- se jota kommentoit.

"Esteettinen älykkyys: kauneuden näkemistä asioissa joissa muut eivät näe sitä lainkaan. Esteettinen älykkyys muodostuu kolmesta pääasiasta, jotka määrittävät esteettisen näkemyksen luokan. Periaatteessa näitä ovat esteettinen valikoima, kokemuksen syvyys ja kyky yhdistää kauneutta."

Joiltain se puuttuu kokonaan eivätkä he sille mitään voi mutta älykkyyttä ei ole kieltää sen olemassaoloa ja mitätöidä muiden kokemuksia. Itse sain kuulla jo nuorena tyttönä lähes 40 vuotta sitten kuinka minulla on uskomaton kyky nähdä kauneutta missä vain ja edelleen saan kuulla kuinka näen asioita joita muut eivät edes huomaa.

Tietenkin täällä on koolla verrattoman paljon omasta mielestään suuria esteettisiä lahjakkuuksia. Mutta oikeasti olemme suurelta osin kuluttajia ja jostakin syystä valitsemme niitä meikkejä, vaatteita, sisustusesineitå ja koruja, jotka sattuvat olemaan muotia. Juuri näillä edellä mainituilla asioilla haetaan hyvin usein statusta, vaikka sitä ei aina tiedosteta.

No minua ei muoti ole kiinnostanut koskaan, en ole mikään kuluttaja koska makuni ei muutu pysyy sisutus ja vaatekaappi vuodesta toiseen samana. Mutta kauniina ja se on minulle tärkeää. Kiitos pilkallisuudestasi, minä kerroin miten muut minusta sanovat ja sinä katsot asiaksesi tulla heti nälvimään? Oletko sinä siis tällainen syvällinen ja analyyttinen ihminen jolla on arvot kohdillaan?

Ei toi sitaateissa oleva esteettisen älykkyyden määritelmä ollut hänen oma keksintönsä. Sellaisia ihmisiä on ja kaikki eivät sellaisia ole, mikä siinä on sinulle ongelma?

Ehkä se, että esteettinen älykkyys yhdistetään tässä ketjussa niin vahvasti materiaan ja kuluttajuuteen. Kuitenkin maailman suurimmat esteettiset saavutukset on tehty taiteen puolella ja nimenomaan aineettomissa asioissa kuten klassisessa musiikissa.

Mitenkään musiikkia vähättelemättä (itse menen klassisesta ihan ekstaasiin) ei voi sanoa nimenomaan musiikin. Kuvanveisto, maalaus, arkkitehtuuri, kaikki ovat yhtä tärkeitä ja vaikuttavia. Harva voi asua missään barokkilinnassa ja saada huippuorkesteria kotiinsa soittamaan joten siellä omassa kodissa ja arjessa on ihan ok että se kauneudenkaipuu täyttyy kauniilla vaatteilla ja sisustuksella. 

Nimenomaan arkkitehtuuria voi ihailla kadulla kävelemällä ja klassista musiikkia pääsee kuuntelemaan vaikka ilmaiseksi levyltä ja välillä livenäkin. Taidenäyttelyihin voi kävellä ilmaiseksi sisään.

Siksi tuntuu niin oudolta, että joku itseään esteetikkona pitävä keskittyy mieluummin hakemaan elämyksiä sisustustavaroiden tai vaatteiden ostamisesta tai meikkaamisesta. Mutta toki jokainen tavallaan, ja eiväthän nämä sulje toisiaan pois. 

Vierailija
208/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, jolla on muut kiinnostuksen aiheet, kuten kulttuuri, taide, tiede jne. Mieleen tulee yksi nainen, joka on pätevöitynyt kansainvälisesti korkealle lääketieteessä ja toinen Itämerestä. Tuskin vaatteet ja korut ovat elämässä ensimmäisellä sijalla. 

Minulle kaikki luettelemasi ovat tärkeitä ja isossa osassa elämääni. Silti visuaalisuus on yhtä tärkeää, voin pahoin jos elän vääränlaisessa ympäristössä tai joutuisin pukeutumaan vaatteisiin joiden materiaalia, värejä ja leikkausta inhoan.

Ihminen, jolle tulee pahoinvointi vääränlaisista tai vääränvärisistä vaatteista, ei ole kovin resilientti, 

Ja mitä sitten? On hyvin herkkä/on hyvin herkkä kauneudelle/joillekin visuaalisuudella on valtava merkitys hyvinvoinnille. 

Tällaiseen on varaa ainoastaan länsimaisessa suuressa yltäkylläisyydessä. Enemmän arvostan sellaista, että ihminen köyhissä oloissa rakentaa kauneutta pienillä teoilla kuin että globaalilla mittapuulla upporikas suomalainen voi pahoin omien vaatteidensa äärellä.

Nyt et yhtään tiedä mistä puhut. Ystäväni eli lapsuutensa ja nuoruutensa Keniassa, hän kertoi kuinka siellä vaikka olisi oltu kuinka köyhiä naiset pukeutuivat aina naisellisesti, kauniisti ja iloisiin väreihin, se (kauneus) oli itseisarvo ja tapa nousta köyhän arjen yläpuolelle.

Ja muuten: edelleen ne värit vaatteissa ja seinissä joista tykkään maksaa ihan saman verran kuin ne joista pidän. Miksi olisin jotenkin ylevä jos valitsisin inhokit sen sijaan että valitsen en joista nautin? Kuka siitä hyötyisi, globaalisti tai paikallisesti ja kuka kärsii siitä että itse voin hyvin kun ympärilläni/ylläni on kaunista eikä rumaa?

Tuo kuvailemasi on nimenomaan sitä kauneuden rakentamisesta pienistä asioista. Kenialainen pukeutuu nätisti ainoaan vaatekertaansa ja on iloinen, sen sijaan että voisi pahoin siksi että hänen talonsa on objektiivisesti katsoen ruma aaltopeltihöskä. 

Kenialainen tekee oikein mutta suomalainen väärin jos vaatteet ovat kauniit. Kukaan ei sanonut että köyhyydestä huolimatta vaatekerta olisi ainut. Ja jos suomalaisella on mahdollisuus tehdä kodistaan kaunis miksi ei tekisi? Kun kenialainen asuu hökkelissä niin suomalaisen tulee asua ankeudessa? Se kenialainen tuskin miettii sekuntiakaan mitenköhän joku random jossain toisella puolen maailmaa asustelee.

Nyt yrität taas viedä aihetta sivuun. Minä sanon vielä kerran pointtini. Parempi olisi keskittyä positiiviseen ja ottaa kauneudesta se voima, minkä siitä voi saada. Jos voi pahoin epäesteettisten asioiden takia, on niistä tehnyt päässään liian suuria. Koska väistämättähän niitä tulee vastaan, vaikka onnistuisi omassa kodissaan niitä välttelemään.

Vierailija
209/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole vielä ihan tullut selväksi se, että mitkä ovat ne ylivoimaiset syvälliset arvot, joita jotkut harrastavat. 

Tosiaan. Mutta jotain hyvin ylevää niiden täytyy olla. Minä luin jo yläasteella suuret maailmankirjallisuuden klassikot, nuorena tilasin Tiede- ja Tieteen Kuvalehdet, en enää kun ovat muuttuneet huonommaksi ja nykyään on netti, opiskellut tähtitiedettä, harrastan taiteita ja opintoja niistäkin suorittanut, ikäni olen tavalla ja toisellakin tehnyt hyväntekeväisyys- ja vapaaehtoistyötä, museoissa olen käynyt lapsesta lähtien, useamman ammattitutkinnon olen suorittanut etc etc - ja minä rakastan kauniita vaatteita, huulipunaa ja kaunista kotiani! Eli en ilmeisesti kuulu tähän syvällisyyden ryhmään :(

Vierailija
210/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä minua ja varmaan monia muitakin naista nuo kiinnostaisi. Mutta kun ei ole rahaa, aikaa jne. Naisilla on hankalaa kun aina joku tuomitsemassa. Teit sitten niin tai näin.. jos laittaudut kaiken aikaa ja on kivoja vaatteita, ollaan kateellisia. Jos et, naureskellaan että mikä variksenpelätti tai onpas vanhoja vaatteita..ja sitten kuluu vuosi tai kaksi ja ne samat 'vanhat' vaatteet onkin kuumin trendi.

Olen VÄSYNYT minä en jaksaisi pysyä kiinni tuollaisessa edes jos olisi ylimääräistä rahaa, oikeastaan.

Vierailija
211/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen variksenpelättimen näköinen keski-ikäinen burnoutin partaalla oleva. Ihan sama mitä serpentiiniä päälle laittaa niin väsynyt variksenpelätin se on edelleen.

Vierailija
212/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan mielelläni kuninkaallisblogeja juurikin niiden korujen ja asujen takia. On kiva katsella millaisia tiaroja ja kaulakoruja eri maiden kuninkaallisilla on ja millaisiin vaatteisiin he pukeutuvat. Se on viihdyttävää ja mielenkiintoista. Historia on kiinnostavaa tälläkin tavalla. Ei se, että tykkää kauneudesta ole mitenkään suppea-alaista. 

Areenassa oli mielenkiintoinen Ruotsin kuninkaallisten korujen historia. Kyllä se oli kiinnostava vaikken nyt niin muuten ole koruista kiinnostunut enkä pidä moisia kuin juhlissa. En myöskään meikkaa, mutta meikkien historia on mielenkiintoista.

Vierailija
213/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan kommentoija 208: olen lähemmäs 60-v, elämässä on tullut vastoinkäymisiä ja rumuutta olen muodossa ja toisessa joutunut kohtaamaan enemmän ja vähemmän elämäni varrella. Kotini on paikka jossa saan voida hyvin ja jos hyvinvointiani lisää kaunis koti, kauniit vaatteet kun maailma murjoo niin minähän pidän niistä kiinni. Liian kauan elin alisteisessa asemassa väkivaltaisessa suhteessa "kodissa" joka ie millään lailla näyttänyt/tuntunut omalta, nyt minulla on ikioma jonka olen laittanut mieleisekseni ja todellakin nautin siitä. Nyt voit lopettaa opettamisesi ihmiselle josta et oikeasti mitään tiedä.

Vierailija
214/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt yrität taas viedä aihetta sivuun" jne-kommentoijalle: se olet sinä joka veit aiheen täysin sivuraiteille ja kummallisesti asetuit toisen yläpuolelle neuvomaan ja pätemään ja muutit jopa omaa alkuperäistä ajatustasi. 

Vierailija
215/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. fiksut naiset

- se jota kommentoit.

Mitenkään musiikkia vähättelemättä (itse menen klassisesta ihan ekstaasiin) ei voi sanoa nimenomaan musiikin. Kuvanveisto, maalaus, arkkitehtuuri, kaikki ovat yhtä tärkeitä ja vaikuttavia. Harva voi asua missään barokkilinnassa ja saada huippuorkesteria kotiinsa soittamaan joten siellä omassa kodissa ja arjessa on ihan ok että se kauneudenkaipuu täyttyy kauniilla vaatteilla ja sisustuksella. 

Nimenomaan arkkitehtuuria voi ihailla kadulla kävelemällä ja klassista musiikkia pääsee kuuntelemaan vaikka ilmaiseksi levyltä ja välillä livenäkin. Taidenäyttelyihin voi kävellä ilmaiseksi sisään.

Siksi tuntuu niin oudolta, että joku itseään esteetikkona pitävä keskittyy mieluummin hakemaan elämyksiä sisustustavaroiden tai vaatteiden ostamisesta tai meikkaamisesta. Mutta toki jokainen tavallaan, ja eiväthän nämä sulje toisiaan pois. 

Sisustustavarat ja vaatteet ovat koko ajan käsillä. Omassa kodissa ilahduttamassa. Mikä siinä on niin mahdottoman väärin? 

Koronan aikana, kun joutui olemaan enemmän kotona, aloin panostamaan kodin viihtyvyyteen enemmän. Olo omassa kehossakin on miellyttävämpi kun on tehnyt voitavansa ulkoisen olemuksensa kohentamiseksi. Käynyt vaikka kampaajalla. Minua se ainakin on ilahduttanut. Koen, että kun huolehtii tällaisista näennäisesti vähäpätöisistä tai toisarvoisista asioista on kuitenkin paremmin valmistautunut kaikkeen muuhunkin kuin, että jos olisi ne laiminlyönyt. 

Vierailija
216/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selväksi on tullut että yksi on opiskellut yliopistossa estetiikkaa eikä todellakaan arvosta meikkaamista ja harkittua pukeutumista, ainakaan esteettisin perustein harkittua.

Vierailija
217/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan. Mutta jotain hyvin ylevää niiden täytyy olla. Minä luin jo yläasteella suuret maailmankirjallisuuden klassikot, nuorena tilasin Tiede- ja Tieteen Kuvalehdet, en enää kun ovat muuttuneet huonommaksi ja nykyään on netti, opiskellut tähtitiedettä, harrastan taiteita ja opintoja niistäkin suorittanut, ikäni olen tavalla ja toisellakin tehnyt hyväntekeväisyys- ja vapaaehtoistyötä, museoissa olen käynyt lapsesta lähtien, useamman ammattitutkinnon olen suorittanut etc etc - ja minä rakastan kauniita vaatteita, huulipunaa ja kaunista kotiani! Eli en ilmeisesti kuulu tähän syvällisyyden ryhmään :(

Selväksi tuli, sinä olet jo tehnyt kaiken tärkeän ja lukenut maailmankirjallisuuden klassikotkin jo yläkouluiässä.

Mutta minulla loppuu elämä ennen kuin ehdin lukea kaiken lukemisen arvoisen, ja monia klassikoita haluaisin lukea toisen ja kolmannen kerran. Samoin haluaisin piirtää ja maalata paljon enemmän kuin ehdin ja osaan. Siksi olen priorisoinut elämäni niin, että en maalaa omaa keski-ikäistä naamaani, kun maailmassa on toistaiseksi niin paljon kiinnostavampia ja kauniimpia aiheita.

En nyt tiedä, vastasinko kysymykseesi, mutta tosiaan itse koen, että maailmassa on hirveän paljon kaikkea muuta esteettisesti kiinnostavampaa kuin meikkaus tai vaikka kodin massatuotetut esineet. Vaatteista kyllä tykkään ja teen niitä itsekin.

Vierailija
218/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen variksenpelättimen näköinen keski-ikäinen burnoutin partaalla oleva. Ihan sama mitä serpentiiniä päälle laittaa niin väsynyt variksenpelätin se on edelleen.

Myös burnoutin kokenut; aina ei jaksa. Toivottavasti elämässäsi tulee pian käänne helpompaan ja saat tilaisuuden palautua. Silloin jaksaa taas iloita niistä asioista, jotka ovat ennenkin ilahduttaneet. Voimia ja halaus.

Vierailija
219/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tyyppistä jota ei kiinnosta sinä, ap.

Vierailija
220/247 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selväksi on tullut että yksi on opiskellut yliopistossa estetiikkaa eikä todellakaan arvosta meikkaamista ja harkittua pukeutumista, ainakaan esteettisin perustein harkittua.

Estetiikka on filosofian yksi osa-alue, joka käsittelee kauneutta ja taidetta. On vähän masentavaa, jos joku käyttää sitä meikkaamisen ja muodin seuraamisen synonyyminä.