Antaisitteko 15-vuotiaan jäädä yksin kahdeksi viikoksi kotiin?
Mies on tulossa kaupunkiin kaksi kertaa työ juttujen perässä jolloin voisi täydentää jääkaapin ja tsekata tilanteen. Mies on jo vähän luvannut että se olisi ok. Mutta nyt poika mököttää mulle kun olen eri mieltä. Hän ei halua lähteä mökille vaan haluaa viettää aikaa tyttöystävän ja kavereiden kanssa.
Mä en luota. Mulla on tunne että hän ei ole valmis. Tällä hetkellä ei saa edes omaa huonetta pidettyä siistinä ja jääkaapissa ei ole hänen mielestään koskaan mitään ruokaa. Mä olen ihan huono äiti ja hän haluaa tehdä niin kuin tahtoo. Voi voi.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Mutta ehdottaisin että ottaa jonkun kaverin mukaan mökille osaksi aikaa, kun mies joka tapauksessa kulkee sitä väliä.
Näin on yleensä ollutkin tapana. Voi hän tyttöystävänkin pariksi päiväksi sinne ottaa jos nuoret niin toivovat. Ap
Riippuu onko tyttöystävällä hormonaalinen ehkäisy käytössä ja osaako säntillisesti ottaa pillerinsä.
Kaikissa muissa tapauksissa teiniraskaus on parissa viikossa alulla 99% varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko tyttöystävällä hormonaalinen ehkäisy käytössä ja osaako säntillisesti ottaa pillerinsä.
Kaikissa muissa tapauksissa teiniraskaus on parissa viikossa alulla 99% varmuudella.
Sanot tuon ikäänkuin raskaudessa olisi jotain pahaa tai väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teiniraskaus ei ole ikinä hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut ei kuulu tänne. Näistä on kotona keskusteltu jo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä luottaisin lapseeni ja sen ystäviin. Toivottavasti tunnet poikasi kavereita.Olkaa yhteydessä puhelimitse ainakin joka toinen pvä. Miksi maailma on tällaista nykyään? Mitä tässä voi pelätä? Ennen oltiin vaan kavereiden kanssa ja vanhemmat sukuloimassa.
Mitä voi pelätä?
Teinejä koti täynnä, varkauksia.
Teinejä koti täynnä, asunnon tuho.
Tyttöystävä vapaasti "kylässä", teiniraskaus.
Idioottipäihdebileet kotona, raiskauksia/väkivaltaa/sekoilua.
Sana vapaasta hengailu ja bilepaikasta leviää nykyään minuuteissa, myös epämieluisille vieraille.
Koittakaa nyt ymmärtää ,että 15 vuotiaat ovat lapsia.Kavereiden kanssa tekevät kaikki tyhmät päätökset ja valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teiniraskaus ei ole ikinä hyvä juttu.
Jeesuksenkin äiti oli teini. Jos ei ihmiskunnan vapahtaminen synnistä ollut hyvä juttu, niin mikähän olisi?
Ei, ei, ei. Noin ne kotibileet alkaa ja ulkopuolisia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se 15v ihmisten elämän pilaa ja jumauttaa wt-amistasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja sehän on tae siveellisestä ja vastuullisesta käytöksestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden kanssa? Joo, isot bileet luvassa. En antaisi todellakaan.
Tämäkin olisi hyvin mahdollista. Kyllä mun mielestä 15-vuotiaat on vielä hyvin perään katsottavia. Oma ainakin. Hauskaa tässä on myös se että hän on mulle nyt monta tuntia huutanut että hän tarvitsee omaa rauhaa. Hänellä on kuitenkin oma huone ja puolet yläkerrasta täysin omassa käytössä. Kyllä siellä rauhaa on ihan tarpeeksi. Ap
Onko mökillä rauhaa?
Hänellä on oma siipi omalla sisäänkäynnillä ja kylppärillä, eli on. Ap
Hemmoteltu lapsi
Meillä on vaan iso mökki. Ei oo meidän perheen oma vaan mun vanhempien ja sisarusten yhteiskäytössä. Välillä on enemmän tilaa kun käydään siellä eri aikaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan ku teinit ei keksisi mitään tapaa harrastaa sitä kauneinta, jos eivät saa olla kahta viikkoa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden kanssa? Joo, isot bileet luvassa. En antaisi todellakaan.
Tämäkin olisi hyvin mahdollista. Kyllä mun mielestä 15-vuotiaat on vielä hyvin perään katsottavia. Oma ainakin. Hauskaa tässä on myös se että hän on mulle nyt monta tuntia huutanut että hän tarvitsee omaa rauhaa. Hänellä on kuitenkin oma huone ja puolet yläkerrasta täysin omassa käytössä. Kyllä siellä rauhaa on ihan tarpeeksi. Ap
Siltikään se ei ole omaa rauhaa. Sanoo rouva 54v. Mä haluan omaa rauhaa, niin kämpän pitää olla tyhjä. Ei tarvii "pelätä", että joku hipsii jääkaapille, suihkuun tms. Vaan saan olla täysin itseni kanssa. Se jos mikä lataa akut.
Jospa hän olisi osan aikaa kotona. Jos mies kerran reissaa eestaas, niin hyppäis sitten kyytiin. Tehkää kompromissi. Hän saa kokeilla siipiään ja sitä itsenäistymistä muutaman päivän, ei kahta viikkoa. Vannotat, että kämpän pitää olla tiptop, eikä kavereita tuoda.. Hetkonen hänellä oli tyttis, olisko hän järkevämpi ja hyvällä päällä varustettu.. Tyttis mökille mukaan hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kun on asiasta isänsä kanssa keskustellut ja tiukat ohjeet saanut ehkäisyyn liittyen. Tietää varmasti miten tärkeää ehkäisy tuossa iässä on ja tuskin lähtee hölmöilemään kun ei vielä isäksi halua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyilytti kieltämättä. Kumpikohan voittaa: pyhä lupaus äitylille, vai 15v libido?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa olisi rikos järrää alaikäinen yksin ilman aikuisen valvontaa. Mieti sitä.
Tämä, alle 18-vuotiasta ei saa jättää hetkeksikään ilman valvontaa. Opiskelemaan muuttaneetkin asuvat valvotuissa asuntoloissa joiden alueella täytyy pysyä iltaisin ja viikonloppuisin. En jättäisi 15v lasta tunniksikaan yksin.
Suomessa ei tuollaisia valvottuja asuntoloista ole. Oma poikani muutti 16 vuotiaana toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, ei tullut mitään ongelmia. Kaikista tuohon ei tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ku teinit ei keksisi mitään tapaa harrastaa sitä kauneinta, jos eivät saa olla kahta viikkoa keskenään.
Varmaan niinkin, mutta pari viikkoa ja monta kertaa päivässä lisää ovulaatioon osumisen todennäköisyyden taivaisiin.
Max tunti per ikävuosi on ammattilaisten suositus.