Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko 15-vuotiaan jäädä yksin kahdeksi viikoksi kotiin?

Vierailija
04.06.2026 |

Mies on tulossa kaupunkiin kaksi kertaa työ juttujen perässä jolloin voisi täydentää jääkaapin ja tsekata tilanteen. Mies on jo vähän luvannut että se olisi ok. Mutta nyt poika mököttää mulle kun olen eri mieltä. Hän ei halua lähteä mökille vaan haluaa viettää aikaa tyttöystävän ja kavereiden kanssa.

Mä en luota. Mulla on tunne että hän ei ole valmis. Tällä hetkellä ei saa edes omaa huonetta pidettyä siistinä ja jääkaapissa ei ole hänen mielestään koskaan mitään ruokaa. Mä olen ihan huono äiti ja hän haluaa tehdä niin kuin tahtoo. Voi voi. 

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa kahta viikkoa! Korkeintaan muutama päivä. Vastuunkanto tuossa iässä on sitäsuntätä ja kun siihen vielä lisätään samanlaiset kaverit niin johan on meininkiä. Vaikka omaan lapseen jotenkin luottaisikin niin kavereihin ei. Lisäksi kavereiden kaverit. Ei ei.

Vierailija
22/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pystynyt asumaan omassa asunnossa jo 14v. Mutta kontaktit hyvä olla muihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaas miten kävi Naantalissa nuorten bileissä. Talo paloi, osa nuorista kuoli. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005247013.html

Ei tarvita kuin se yksi ainoa tyyppi, joka saa juuri väärällä hetkellä jonkin "neronleimauksen" ja toteuttaa sen.

Vierailija
24/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kavereiden kanssa? Joo, isot bileet luvassa. En antaisi todellakaan. 

Tämäkin olisi hyvin mahdollista. Kyllä mun mielestä 15-vuotiaat on vielä hyvin perään katsottavia. Oma ainakin. Hauskaa tässä on myös se että hän on mulle nyt monta tuntia huutanut että hän tarvitsee omaa rauhaa. Hänellä on kuitenkin oma huone ja puolet yläkerrasta täysin omassa käytössä. Kyllä siellä rauhaa on ihan tarpeeksi. Ap

Onko mökillä rauhaa?

Hänellä on oma siipi omalla sisäänkäynnillä ja kylppärillä, eli on. Ap

Vierailija
25/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän on tyttöystävä. Tyttöystävällä vanhemmat. Ihan varmasti voit jättää. Huijaa lähtiessä että naapuri pitää heitä silmällä. Se rauhoittaa kavereiden määrää.

Vierailija
26/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä luottaisin lapseeni ja sen ystäviin. Toivottavasti tunnet poikasi kavereita.Olkaa yhteydessä puhelimitse ainakin joka toinen pvä. Miksi maailma on tällaista nykyään? Mitä tässä voi pelätä? Ennen oltiin vaan kavereiden kanssa ja vanhemmat sukuloimassa.

Vierailija
27/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaas miten kävi Naantalissa nuorten bileissä. Talo paloi, osa nuorista kuoli. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005247013.html

Ei tarvita kuin se yksi ainoa tyyppi, joka saa juuri väärällä hetkellä jonkin "neronleimauksen" ja toteuttaa sen.

Sen neronleimauksen saa useammin perheen isä kuin nuoriso.

Vierailija
28/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käty

Vierailija
29/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oma esikoinen oli kotona kuukauden 17v. ja kaikki oli siivottu kun tulin työmatkalta takaisin. Ei harrastanut biletystä tai päihteitä.  Oli rahaa ja ruokaa nuorelle.  Tuossa iässä muutenkin moni asuu omillaan. 15v on yleensä vielä aika lapsi. 

Vierailija
30/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käty! Nyt someen tieto että kaikki ja ja kuka vaan voi tulla bilettään tänne

Vierailija
31/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut mutta ota selvää kavereista jos et heitä tunne. Pyydä heitä syömään vaikka. Siellä voi olla joku fiksu ja rauhoitut.

Vierailija
32/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit jättää tuon ikäisen. Siinäpä itsenäistyy lisää. Käytte läpi miten toimia jos jotain sattuu. 112 jne. Et sinä tuon ikäistä voi vahtia vierestä koko ajan. 

Vierailija
33/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi kesätöitä, tekisi hyvää tuon ikäiselle olla joitakin viikkoja töissä.

Vierailija
34/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käty! Nyt someen tieto että kaikki ja ja kuka vaan voi tulla bilettään tänne

Tässä on just ongelmana, että kun kutsutaan kaverit niin joku niistä kavereista kutsuu omia kavereitaan, tai kertoo ainakin jollekulle missä ovat. Tämä jollekulle saapuu paikalle omine kavereineen, jne. jne. Kätyn suurin ongelma. Näitä esimerkkejä käty-bileistä on paljon, aina jokin päätyy uutisiinkiin asti.

Vierailija
35/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika voisi jäädä. Tyttöön en luottaisi yhtään.

Vierailija
36/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kai ollut 14v alkaen viikon tai kaks yksin kotona.

Yhdet tai kahdet bileet joka kerta 😅 mutta vieraina alle 10 kaveria. Kerran yks joi liikaa ja oksenteli. Muuten kaikki meni ihan hyvin. 

Omia en tän kokemuksen perusteella antais jäädä 🙈🙉

Vierailija
37/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kavereiden kanssa? Joo, isot bileet luvassa. En antaisi todellakaan. 

Tämäkin olisi hyvin mahdollista. Kyllä mun mielestä 15-vuotiaat on vielä hyvin perään katsottavia. Oma ainakin. Hauskaa tässä on myös se että hän on mulle nyt monta tuntia huutanut että hän tarvitsee omaa rauhaa. Hänellä on kuitenkin oma huone ja puolet yläkerrasta täysin omassa käytössä. Kyllä siellä rauhaa on ihan tarpeeksi. Ap

Onko mökillä rauhaa?

Hänellä on oma siipi omalla sisäänkäynnillä ja kylppärillä, eli on. Ap

Hemmoteltu lapsi

Vierailija
38/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa olisi rikos järrää alaikäinen yksin ilman aikuisen valvontaa. Mieti sitä.

Tämä, alle 18-vuotiasta ei saa jättää hetkeksikään ilman valvontaa. Opiskelemaan muuttaneetkin asuvat valvotuissa asuntoloissa joiden alueella täytyy pysyä iltaisin ja viikonloppuisin. En jättäisi 15v lasta tunniksikaan yksin.

Vierailija
39/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Mutta ehdottaisin että ottaa jonkun kaverin mukaan mökille osaksi aikaa, kun mies joka tapauksessa kulkee sitä väliä.

Vierailija
40/94 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillähän on tyttöystävä. Tyttöystävällä vanhemmat. Ihan varmasti voit jättää. Huijaa lähtiessä että naapuri pitää heitä silmällä. Se rauhoittaa kavereiden määrää.

On tyttöystävä mutta ovat olleet kovin vähän aikaa yhdessä. Ei ole tytön vanhempien tehtävä katsoa mun pojan perään monta viikkoa. Pojallekin sanoin että en ole ainoa äiti joka ei jättäisi yksin kotiin. Huutaa joka viimeistään kertoo sen, ettei vielä ole tarpeeksi kypsä olemaan yksin. Ap