Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkossa eläimen rekisteröimättä jättämisestä voi saada vähintään 300 euron ja enintään 5 000 euron seuraamusmaksun.

Vierailija
03.06.2026 |

Maaseudulta voi käydä tarkastamassa jokaisen koiran, niin saa hyvät rahat valtion kanssaan. Sama tulee seuraavaksi kissoille.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/unohditko-koiran-rekisteroinnin-ede…

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mä nyt sitten ilmoitan meidän Gerbiilin?

Pitääkö sirutettu lemmikki Python käärme ilmoittaa jonneki?

Meillä on 5 undulaattia, minne mä ne ilmoitan?

Vierailija
82/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Onko vihjenumeroa, jonne voi käräyttää ne, jotka kovaan ääneen uhoavat, että eivät maksa?

Ei se käräyttäminen riitä. Kyllä jonkun pitää käydä tarkastamassa tilanne. Mitäpä luulet että viranomaisia kiinnostaa  85v Irman kissa jossain 200km päässä. 🤣

Tiedätkö että peltoja valvotaan satelliittien avulla koko Euroopan unionin laajuudella? Katsotaan että on viljelty sitä mitä on sanottu viljeltäneen? Että siellä kasvaa ne kasvit mitä on sanottu siellä kasvavan? Että, Mitäpä  luulet miten ne elikot tarkastetaan?  Koko eu on satelliitti valvonnalla katettu. 

Hellurei huijareille.

Kerros miten ne tarkastetaan? Satelliitti tuskin erottaa kissaa ketusta eikä vapaana kulkevaa kissaa voi tietää kenen se loppujen lopuksi on. Kreikassa meni monta vuotta satelliittitarkastuksissa oliviiviljelmät läpi kunnes paikalle eksynyt tarkastaja huomasi, että ne ovatkin pylväitä. Tästä tulee hauskaa. 🤣

Valitettavasti en pysty vastaamaan viestiisi, koska joku sana jää filtteriin. Mutta usko pois, että niitä tarkastetaan. Itä-Suomessa jahdattiin susien metsästäjiäkin monen poliisin voimin.

Mitä metsästäjät liittyvät lemmikeihin? Kai sinä ymmärrät että salametsästys on eri tason rikos kuin siruttamaton kissa? Ja kyllä minä epäilen vahvasti ettei salametsästäjiä jahdattu satelliiteilla...

Satelliiteista en tiedä, mutta kännykköiden paikannustietoja käytettiin. Oli aivan stasi-menoa silloin punavihreiden aikaan.

Tämähän vain paranee. Olet byrokraattiainesta. Seurataan kissoja kännyköiden paikannustietojen avulla. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣  

Okei.. oletkin vaan siis trolli. No jatka hymiöiden spämmäämistä.

Kadehdin kyllä mielikuvitustasi. Oletko ajatellut ruveta scifikirjailijaksi? Kissoilla on kännykät ja niitä vahditaan satelliiittien avulla. Cats from outer space. . 🤣

Harmi toisaalta ettet keksinyt muuta enää kuin väsyneen trollin, kun huomaat puhuneesi itsesi pussiin...

https://www.finlex.fi/fi/hallituksen-esitykset/2026/48#OT1_OT1

Lue itse siitä, en jaksa vänkää sun kanssasi. 100% varmuudella sakkoja jaetaan kun valtio tarvitsee rahaa ja maalla stasimainen kyttäyskulttuuri pitää huolen siitä, että viranomainen tietää missä siruttamattomia koiria on.

Maalla ei ole stasimaista kulttuuria mikäli verot tai maksut koetaan epäreiluiksi. Ja yhä. Pelkkä kateellisen naapurin ilmoitus ei riitä sakon perusteeksi. Jonkun täytyy tutkia asia. Miten tämä onnistuu, kun oikeat rikoksetkin jäävät tutkimatta tai sivukylillä saa ajella kännissä, kun poliisit eivät pysty sitä estämään?

Kuinkahan monta kertaa kertaa tässä ketjussa on mainittu, että viranomaiset varmasti tekevät tätä muun työn ohessa. Jokaisella on lukija kännykässä joten siinä ei monta sekuntia mene kun siru tarkastetaan. Minulla ei ole koiraa, enkä asu maalla. Tämä asia ei minua kiinnosta, mutta olen 100% varma jonkun hallituksen ottavan tämän asiakseen kun laki mahdollistaa jopa 5000€ sakon. Jos tämä on ongelma, älkää minulle öyhöttäkö. Oikea osoite on eduskunta.

Mitkä viranomaiset? Tarkoitatko sinä että puku päällä virastossa istuva toimistotyöläinen lähtee käymään 100km päähän tarkistamaan onko siellä kissa sirutettu vai ei?

Seuraavana päivänä toinen 100km reissu toiseen osoitteeseen? On se tehokasta työaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteiseen valtion koirarekisteriin rekisteröinti maksaa sähköisesti 10 € ja paperilomakkeella 19–20 €.

Vierailija
84/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudistus jota on odotettu pitkään. 👍🏼 Toivottavasti poliisit myös valvovat lakia. Nisteiltä laittomat koirat heti pois.

Mitä väliä on ettei poliisi pysty edes suoriutumaan normaaleista toiminnoista varsinkaan kaupunkien ulkopuolella. Pääasia on, että tarkistetaan lemmikkejä.

Tulee mieleen Posti ja nurmikonleikkuu...

Oisko mitään jos ihmiset hoitaisi omat velvollisuutensa ja lakkaisi vastustamasta ihan periaatteesta, niin ei tarvitsisi sotkea poliiseja tähän ja säästettäisiin heidän kallista työaikaa. Se koirarekisteri nyt on, ei se sillä poistu että ihmiset ottaa mieluummin sakkoja kuin maksaa muutaman kympin rekisteröintimaksun. Hyväähän sillä rekisterillä ajetaan ja jokainen pentutehtailija jonka ansaintamahdollisuudet häviävät on voitto.

Juu juu.. Kaikki vaan niellään mitä annetaan. Tämähän ei ole muuta kuin yksi rahastus lisää. Sitten tuleekin lisää maksuja ja lisää maksuja. Luuletko oikeasti että se jää sirutukseen? Sirutus pakolliseksi ja yllätys yllätys niitä saa vain yksityiseltä toimijalta. Ja hinta nousee. Tämän jälkeen tulee vero joka perustuu siruihin. Tämä on vasta alkusoittoa.

Kyseessä on valtakunnallinen rekisteri, joten miksi niitä ei saisi kaikilta eläinlääkäreiltä? Suurin osa eläinlääkäreistä on muutenkin yksityisiä, joten tilanne on mikä on. Se että sinä et tätä muutosta niele annettuna, tarkoittaa vaan että maksat sitten kakistelustasi melkoiset sakot jos jäät kiinni venkoilustasi. Ei ole minulle ongelma. Eläimistä koituu aina maksuja, ehkä ihan hyväkin että sellaiset eläintenomistajat karsiutuu vähitellen, jotka ei edes tuollaista suht halpaa sirua ja rekisteröintä saa eläimelleen hankittua. He eivät varmaan voi muihinkaan eläimien pitoon liittyviin lakeihin ja suosituksiin sitoutua, jos se on kynnyskysymys että tiedetään kenelle eläin kuuluu. Sellaisia ihmisiä vartenhan rekisteri piti perustaa, kun porukka teettää pimeästi kaikenlaista kauppaa ja ne eläimet kärsii.

Plaa plaa plaa. Tämä ei ole muuta kuin rahastusta. Tämä ei estä pentutehtailua, tämä ei edistä lemmikkien hyvinvointia eikä pakota ketään siruttamaan. Siruttomat lemmikit jäävät vain ilman hoitoa tai ne hylätään. Käy kuten aikoinaan kesäkissoille.

Kyllä se ehkäisee, et voi myydä siruttamatonta koiraa ilman riskiä kiinni jäämniseen.

Vierailija
85/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Onko vihjenumeroa, jonne voi käräyttää ne, jotka kovaan ääneen uhoavat, että eivät maksa?

Ei se käräyttäminen riitä. Kyllä jonkun pitää käydä tarkastamassa tilanne. Mitäpä luulet että viranomaisia kiinnostaa  85v Irman kissa jossain 200km päässä. 🤣

Tiedätkö että peltoja valvotaan satelliittien avulla koko Euroopan unionin laajuudella? Katsotaan että on viljelty sitä mitä on sanottu viljeltäneen? Että siellä kasvaa ne kasvit mitä on sanottu siellä kasvavan? Että, Mitäpä  luulet miten ne elikot tarkastetaan?  Koko eu on satelliitti valvonnalla katettu. 

Hellurei huijareille.

Kerros miten ne tarkastetaan? Satelliitti tuskin erottaa kissaa ketusta eikä vapaana kulkevaa kissaa voi tietää kenen se loppujen lopuksi on. Kreikassa meni monta vuotta satelliittitarkastuksissa oliviiviljelmät läpi kunnes paikalle eksynyt tarkastaja huomasi, että ne ovatkin pylväitä. Tästä tulee hauskaa. 🤣

Vapaana kulkevat elikot tietysti kerätään talteen ja viedään säilöön. Sieltä sitten pari päivää aikaa noutaa tai lopetus. Kukaan vastuullinen omistaja ei pidä lemmikkiään vapaana.

Kuka ne kerää?  😂

Heh... haluaisin nähdä sen kerääjän joka saa kaikki maaseudun kissat kiinni. 

Eipä tuohon tarvitse kuin aktiiviset naapurit jotka kerää ne kissat pois.

Ihan varmasti naapurusto alkaa keräämään ilmaiseksi jotain kissoja.... 

Suomi on kyttäyksen luvattu maa. 

Vierailija
86/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko taistelukukot ilmoittaa?

Vierailija
87/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellurei huijareille.

Valitettavasti en pysty vastaamaan viestiisi, koska joku sana jää filtteriin. Mutta usko pois, että niitä tarkastetaan. Itä-Suomessa jahdattiin susien metsästäjiäkin monen poliisin voimin.

Mitä metsästäjät liittyvät lemmikeihin? Kai sinä ymmärrät että salametsästys on eri tason rikos kuin siruttamaton kissa? Ja kyllä minä epäilen vahvasti ettei salametsästäjiä jahdattu satelliiteilla...

Satelliiteista en tiedä, mutta kännykköiden paikannustietoja käytettiin. Oli aivan stasi-menoa silloin punavihreiden aikaan.

Tämähän vain paranee. Olet byrokraattiainesta. Seurataan kissoja kännyköiden paikannustietojen avulla. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣  

Kadehdin kyllä mielikuvitustasi. Oletko ajatellut ruveta scifikirjailijaksi? Kissoilla on kännykät ja niitä vahditaan satelliiittien avulla. Cats from outer space. . 🤣

Harmi toisaalta ettet keksinyt muuta enää kuin väsyneen trollin, kun huomaat puhuneesi itsesi pussiin...

Lue itse siitä, en jaksa vänkää sun kanssasi. 100% varmuudella sakkoja jaetaan kun valtio tarvitsee rahaa ja maalla stasimainen kyttäyskulttuuri pitää huolen siitä, että viranomainen tietää missä siruttamattomia koiria on.

Maalla ei ole stasimaista kulttuuria mikäli verot tai maksut koetaan epäreiluiksi. Ja yhä. Pelkkä kateellisen naapurin ilmoitus ei riitä sakon perusteeksi. Jonkun täytyy tutkia asia. Miten tämä onnistuu, kun oikeat rikoksetkin jäävät tutkimatta tai sivukylillä saa ajella kännissä, kun poliisit eivät pysty sitä estämään?

Kuinkahan monta kertaa kertaa tässä ketjussa on mainittu, että viranomaiset varmasti tekevät tätä muun työn ohessa. Jokaisella on lukija kännykässä joten siinä ei monta sekuntia mene kun siru tarkastetaan. Minulla ei ole koiraa, enkä asu maalla. Tämä asia ei minua kiinnosta, mutta olen 100% varma jonkun hallituksen ottavan tämän asiakseen kun laki mahdollistaa jopa 5000€ sakon. Jos tämä on ongelma, älkää minulle öyhöttäkö. Oikea osoite on eduskunta.

Mitkä viranomaiset? Tarkoitatko sinä että puku päällä virastossa istuva toimistotyöläinen lähtee käymään 100km päähän tarkistamaan onko siellä kissa sirutettu vai ei?

Seuraavana päivänä toinen 100km reissu toiseen osoitteeseen? On se tehokasta työaikaa.

Ei kukaan jaksa jankata sun kanssa. Sulla on sun mielipide ja muilla omat. Tämä laki tulee kohta voimaan ja tulokset näemme ajan kanssa. Minua se ei koske.

Vierailija
88/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mä nyt sitten ilmoitan meidän Gerbiilin?

Pitääkö sirutettu lemmikki Python käärme ilmoittaa jonneki?

Meillä on 5 undulaattia, minne mä ne ilmoitan?

Mut hei meillä on vanha Ford Transit; toiselta nimeltään; Pikku Pulu? Eli tämä sitten nimen perusteella pulutekisteriin?

Vierailija
89/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellurei huijareille.

Vapaana kulkevat elikot tietysti kerätään talteen ja viedään säilöön. Sieltä sitten pari päivää aikaa noutaa tai lopetus. Kukaan vastuullinen omistaja ei pidä lemmikkiään vapaana.

Kuka ne kerää?  😂

On eri asia kytätä    kuin pyydystää kissoja...                                                                           

Vierailija
90/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolle yhdelle tyypille tämä laki on käynyt todella pahasti tunteisiin. Toivottavasti ei sekoa kun saa sakon.

Vierailija
91/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudistus jota on odotettu pitkään. 👍🏼 Toivottavasti poliisit myös valvovat lakia. Nisteiltä laittomat koirat heti pois.

Mitä väliä on ettei poliisi pysty edes suoriutumaan normaaleista toiminnoista varsinkaan kaupunkien ulkopuolella. Pääasia on, että tarkistetaan lemmikkejä.

Tulee mieleen Posti ja nurmikonleikkuu...

Oisko mitään jos ihmiset hoitaisi omat velvollisuutensa ja lakkaisi vastustamasta ihan periaatteesta, niin ei tarvitsisi sotkea poliiseja tähän ja säästettäisiin heidän kallista työaikaa. Se koirarekisteri nyt on, ei se sillä poistu että ihmiset ottaa mieluummin sakkoja kuin maksaa muutaman kympin rekisteröintimaksun. Hyväähän sillä rekisterillä ajetaan ja jokainen pentutehtailija jonka ansaintamahdollisuudet häviävät on voitto.

Perustele minulle, miksi minun pitäisi ilmoittaa sirutettu, steriloitu pieni sekarotuinen koirani koirarekisteriin. Sirurekisterissä sen tiedot jo ovat.

Siksi kun olet halukas olemaan koiranomistaja ja koiranomistajilla on tällainen velvoite. Miksi kenenkään täällä pitää perustella sinulle jotain, mitä vaikutusvaltaisemmat henkilöt ovat päättäneet koiranomistajien tehtäväksi? Ymmärrän muutosvastarintaa tiettyyn pisteeseen, mutta itse taipuisin ennemmin kuin ottaisin mitään sakkoja vastaan. Jos sirurekisteri ei riitä, niin sitten se ei riitä etkä sinä saa siihen muutosta sillä, että vänkäät vastaan.

-eri

Vierailija
92/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellurei huijareille.

Ei kukaan jaksa jankata sun kanssa. Sulla on sun mielipide ja muilla omat. Tämä laki tulee kohta voimaan ja tulokset näemme ajan kanssa. Minua se ei koske.

Laki tulee olemaan susi.  Ei ole viranomaistenkaan etu, että rikokset jäävät tutkimatta, mutta samaan aikaan riittää aikaa sirutttamattomien kissojen jahtaamiseen. Luottamus menee vähemmästäkin.                                                        

Vierailija
93/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus, norminpurkutalkoot, koirarekisteri ja kompostitarkastajat.

Vierailija
94/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tolle yhdelle tyypille tämä laki on käynyt todella pahasti tunteisiin. Toivottavasti ei sekoa kun saa sakon.

Mistä?

Vierailija
95/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä?

Pulujen omistamisesta

Vierailija
96/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

virosta saa siruja 5-10 eurolla.

Vierailija
97/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä rahastusta.

Vierailija
98/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä?

Pulujen omistamisesta

Entä kun pulut istuvat oksalla? Kenen ne ovat vai ovatko ne luonnon omaisuutta? Entä jos pulu paskantaa tarkastajan päälle?

Vierailija
99/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

virosta saa siruja 5-10 eurolla.

Sirutuksen saa Suomestakin 10€. 

Vierailija
100/115 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hellurei huijareille.

Kuka ne kerää?  😂

On eri asia kytätä    kuin pyydystää kissoja...                                                                           

Suomessa hankitaan vaikka omin rahoin loukut jotta saadaan noudattaa kolmea koota.  

Taidat kulkea laput silmillä jos et ole huomannut miten fanaattisesti täällä noudatetaan kaikkia lakeja ja säännöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi