En tykkää enää olla Helsingissä
Tämä kaupunki ei tunnu enää Suomelta tai edes Euroopalta. Järkyttävää nähdä, miten paljon tähän pieneen syrjäiseen maahan on saapunut porukkaa kaikkialta maailmasta, jotka yksinkertaisesti eivät kuulu tänne. Suomalaisilla on oikeus omaan kansaansa ja maahansa. Suomi EI kuulu koko muulle maailmalle. Tekee niin surulliseksi nähdä, miten tilanne vain pahenee vuosi vuodelta.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
sama fiilis kuin ap:llä, mutta ongelmana eivät ole vain maahanmuuttajat. Keskeinen virhe on vihervassujen visio lisää kaupunkia kaupunkiin, joka tuhoaa viihtyisät esikaupunkialueet. Ne rakennetaan aivan täyteen ja seurauksena on sosioekonomisia ongelmia. Omalla alueella tämä näkyy koko ajan selvemmin, epäsosiaalista ainesta alkaa notkua lähinurkilla 24/7.
En tiedä mikä tässä on takana, varmaan ilmastohumppa ja energiaa kuluu mukamas vähemmän, kun ihmiset asuvat ghetoissa. Tosiasiassa päästöihin tällä on hyttysen pierun verran merkitystä, mutta sosioekonomiset haasteet tulevat olemaan massiivisia.
Itse olemme perheen kanssa aktiivisesti etsimässä asuntoa muualta. Kiitos tämä riitti
En aio muuttaa, mutta Vuosaarta ei tarvitsisi mielestäni niin kovasti olla rakentamassa koko ajan. Maisema täällä on muuttunut todella paljon sen noin 30 vuoden aikana, jotka täällä olen asunut. Kaupungin päättäjät eivät tunnu ymmärtävän, että ihminen kiintyy kotimaisemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Minua on kotihäirinneet täällä Lauttasaaressa Kuopion alueelta tulleiden lapset. On usko mennyt isänmaallisuuteen.
Minua on kotihäirinneet täällä Niiralassa Helsingin alueelta tulleet aikuiset. On usko mennyt sivitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä muita kuin äidinkieleltään suomen- tai ruotsinkielisiä on 19%. Heistä liki 70% on viron-, venäjän- tai ukrainankielisiä.
Espoossa muunkielisten osuus on 24%, Vantaalla 29%.
Pitäisi saada tilastot esille. Mitä nämä kaikki maksaa pääkaupunkiseudun veronmaksajille?
Vierailija kirjoitti:
Vain venäjä voi tallentaa suomen.
Hanki parempi käännösohjelma iigori. Tarkoitat varmaan pelastaa? 0/5
Espoo ja Vantaa on kumpikin vielä paljon pahempia. Yhtä lähiötä ja lisää tulee niihinkin väleihin jossa ei vielä ole maahan tulleiden vuokratalojen lähiö ennestään.
Aloittaja on ihan oikeassa. Helsinki ei ole enää yhtään niin kiva kuin ennen. Asun täällä kun en muutakaan voi mutta mietin aktiivisesti muuttoa muualle.
😘
Niin on.