Lopetin miehen pyykkien pesun, ja nyt odottelen koska hänellä loppuu bokserit.
Pitkä stoori, joten koettakaa kestää.
Meillä on lapsia ja takana yhteisiä vuosia paljon.
Nyt kuitenkin oon herännyt tähän epätasa-arvoon siivoustöissä kotona.
Siivoan vessat, saunan, kylppärin, pyykit, voihan lakanat keittiön, teen ruuan 95%, ajan välillä nurmikkoa ja osallistun myös talon remontteihin. Teen töitä 5-6pv/vk..
Kun pyydän apua vastaus on "Ne on teidän sotkuja, ei mun" (Esim. Kylppärin viemärin pesu)
Ja nyt hän ei esimerkiksi siivoa enää tiskipöydällä tiskejä koneeseen koneen tyjentämisen jälkeen, koska "En siivoa muiden jälkiä"
Oon pyytänyt, että veikkaisin pyykit ja väittää niin tehneensä, mutta eipä ole ikinä sitä oma-aloitteisesti tehnyt, vaikka pyykkikorit on ollut MONTA päivää keskellä olohuoneen pöytää, että hän ne varmana näkee..
Joten päätin, että en enää pese hänen pyykkejä, tai vaihda hänelle lakanoita vuoteeseen. Odottelen, että koska tulee ensimmäiset kommentit, että bokserit on loppu, kun ei hän edes tiedä mihin lokeroihin tulee mitäkin ainetta..
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota kun mies pistää lompakon kiinni, kauanko kestää että menet oikeisiin töihin jos haluat jatkaa loikoilua ja shoppailuja.
Pyykkikone pesee pyykit,et sinä.
Trollikiimainen ei ehtinyt lukea, että ap tienaa ja käy töissä.
Ei tietenkään kun ego pullistui jo paidan läpi niin että napitkin aukes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota kun mies pistää lompakon kiinni, kauanko kestää että menet oikeisiin töihin jos haluat jatkaa loikoilua ja shoppailuja.
Pyykkikone pesee pyykit,et sinä.
Trollikiimainen ei ehtinyt lukea, että ap tienaa ja käy töissä.
Yleensä mies kuitenkin maksaa leijonanosan.
Ei maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odota kun mies pistää lompakon kiinni, kauanko kestää että menet oikeisiin töihin jos haluat jatkaa loikoilua ja shoppailuja.
Pyykkikone pesee pyykit,et sinä.
Trollikiimainen ei ehtinyt lukea, että ap tienaa ja käy töissä.
Yleensä mies kuitenkin maksaa leijonanosan.
Ei maksa.
Naisten euro ja pieni palkka on siis kääntynyt paremmin päin. Nyt ei sitten tarvitse valittaa ja naiset saa välillä sponssata.👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.
Mitä tällä yritetään sanoa?
pese kuivaa ja laita päälle. miksi ylimääräsiä vaiheita jos ei kiinnosta niitä tehdä ?
Missä niitä säilytetään nuo väliajat? Ilmeisesti asut yksin tai sinulla on yhdet vaatteet?
Minä asun yksin. Paidat ja alushousut hengariin roikkumaan. Liinavaatteet kaappiin. Harvoin tulee vaihdettua.
Pyyheliinat menevät kuivattuaan roikkumaan nauloihinsa. Niitä on enemmän kuin tarpeeksi. Mitä vielä.
-eri mies
Kyllä naiset tekevät paremmin, vieläpä näkemättä. Ja sitten kiukuttelevat, kun joutuvat tekemään oman makunsa mukaan kaiken, kuten ketjussa todetaan.
Mode iski ketjuun, ilmeisen vaarallinen aihe (ainakin egolle) on pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Ap on saanut alussa kamalia vastauksia.
Miksi nämä oudot miehet roikkuvat vauvapalstalla työaikaan? Eikö miehisyys kärsi vauvailusta? Oletteko puhuneet muiden miesten kanssa tästä harrastuksestanne?!
Mode siivosi niitä jo pois!
Kiitos mode💐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.
Mitä tällä yritetään sanoa?
pese kuivaa ja laita päälle. miksi ylimääräsiä vaiheita jos ei kiinnosta niitä tehdä ?
Missä niitä säilytetään nuo väliajat? Ilmeisesti asut yksin tai sinulla on yhdet vaatteet?
Minä asun yksin. Paidat ja alushousut hengariin roikkumaan. Liinavaatteet kaappiin. Harvoin tulee vaihdettua.
Pyyheliinat menevät kuivattuaan roikkumaan nauloihinsa. Niitä on enemmän kuin tarpeeksi. Mitä vielä.
-eri mies
Kyllä naiset tekevät paremmin, vieläpä näkemättä. Ja sitten kiukuttelevat, kun joutuvat tekemään oman makunsa mukaan kaiken, kuten ketjussa todetaan.
Tuo tyyli ei oikein toimi nelihenkiselle perheelle. Miten viisivuotias ottaa itselleen puhtaat kalsarit jostain hengarista? Sinkku voi järjestää kotityönsä miten haluaa, kun eihän niitä juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.
Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.
Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.
Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.
Uudelleen? Missä vaiheessa ne kotityöt lopetetaan? Terveisin nainen, jonka mies on aina tehnyt osuutensa, enkä muunlaista katselisi.
Minun exäni heitti hanskat tiskiin kotitöiden suhteen, kun toinen lapsemme syntyi. Oli silloin itse työttömänä eli ei maksanut mitään, ei tehnyt kotitöitä ja nalkutti vauvan itkemisestä, vaikkei lapsia hoitanutkaan. Ei kuulemma saanut elämässään tehdä enää mitään kivaa.
Ymmärrän miksi on ex.
Olen myös kuullut tuon „ ei saa tehdä enää mitään kivaa“- kitinän perheellisten suista.
Siis jos mulla ei ole aikaa mihinkään omaan ikinä niin raivostuttavaa jos toinen valittaa kun ei saa pelata tai urheilla kuten ennen.Eli mun pitäis kiihdyttää ja tehdä vielä lisää että mies vois vaan hengailla ja pleikkailla?!
Exä valitti myös työttömänä väsymystä, kun oli pelannut liian pitkään yöllä pleikalla, vaikka itse olin herännyt vauvan kanssa yli kymmenen kertaa yön aikana, enkä voinut unelmoidakaan 7 tunnin keskeytyksettömästä harrastamisesta.
Yritin kuulemma kilpailla väsymyksessä ja mitätöidä häntä, kun lähdin vertaamaan meidän valvomista ja sen syitä sekä vapaa-aikaa.
Oho, nyt on kova. Tiukka mimmi.
Itsehän laitoin ukon pesemään omat pyykkinsä, koska mä hoidin omani ja neljän lapsen. Aplle voi olla yllätys, että hoiti omansa ilman valituksia mistään.
Vierailija kirjoitti:
Oho, nyt on kova. Tiukka mimmi.
Itsehän laitoin ukon pesemään omat pyykkinsä, koska mä hoidin omani ja neljän lapsen. Aplle voi olla yllätys, että hoiti omansa ilman valituksia mistään.
Voi hitsi, ihan valittamatta hoiti yhden ihmisen pyykit, kun sinä hoidit viiden. Oletpa tiukka feministi :D Pistitkö pyyhkimään itse peppunsakin?
Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen
Huoltoliike ja oma palkka, niin normaalit ihmiset, niin naiset ja miehet hoitaa nuo asiat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen
Miten helvetin kämänen romuauto hänellä on, jos sitä pitää päivittäin huoltaa?
Ja kaikki netistä luettu on totta...
En tajua tällaista. Ei se kalsareilla korjaannut. Sanot, että jatkossa mies tekee esim. seuraavan vuoden kaikki kotityöt tasoitukseksi ja sitten jaatte ne miten parhaaksi näette. Vaihtoehtona ero. Ei tuollaista tarvitse nykyaikana katsella.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tällaista. Ei se kalsareilla korjaannut. Sanot, että jatkossa mies tekee esim. seuraavan vuoden kaikki kotityöt tasoitukseksi ja sitten jaatte ne miten parhaaksi näette. Vaihtoehtona ero. Ei tuollaista tarvitse nykyaikana katsella.
Eksäkin ehdotti avointa liittoa tasoitukseksi, kun oli vuoden liehunut sivusuhteensa kanssa jättäen minut hoitamaan yksin kodin ja lapset niin, että olin työpäivien ulkopuolella 24/7/365 kiinni lapsissa vailla omaa aikaa. Kun sanoin, että tasoitus olisi minulle vuoden sivusuhde, hänen hoitaessa yksin kodin ja lapset, mies sai raivokohtauksen. Oli kai kuvitellut "tasoituksellaan" voivansa jatkaa samaan malliin minun voimatta nauttia "avoimesta suhteesta", kun olisin täysin kiinni lapsissa edelleen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen
Miten helvetin kämänen romuauto hänellä on, jos sitä pitää päivittäin huoltaa?
Aika romunen auto jos pitää hoitaa 1,5-2 tuntia PÄIVÄSSÄ. Sen verranhan helposti menee lapsiperheellä ostoksiin, ruoan laittoon, siivoukseen, ym ym. 7/7. päälle lasten vahtimiset min 2 h/pv.
Eli tämä mies hoitaa autoa siinä 14-28 tuntia viikossa. Pitääkö se tulitikuista kasata joka kerta?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen
Miten helvetin kämänen romuauto hänellä on, jos sitä pitää päivittäin huoltaa?
Aika romunen auto jos pitää hoitaa 1,5-2 tuntia PÄIVÄSSÄ. Sen verranhan helposti menee lapsiperheellä ostoksiin, ruoan laittoon, siivoukseen, ym ym. 7/7. päälle lasten vahtimiset min 2 h/pv.
Eli tämä mies hoitaa autoa siinä 14-28 tuntia viikossa. Pitääkö se tulitikuista kasata joka kerta?!
Päälle laskujen maksut!!
Aika paljon on teillä laskuja jos se vastaa vaimon pyykkäystä, lastenhoitoa, siivousta, ostoksilla käyntiä ja ruoanlaittoa😱
Vierailija kirjoitti:
En tajua tällaista. Ei se kalsareilla korjaannut. Sanot, että jatkossa mies tekee esim. seuraavan vuoden kaikki kotityöt tasoitukseksi ja sitten jaatte ne miten parhaaksi näette. Vaihtoehtona ero. Ei tuollaista tarvitse nykyaikana katsella.
Tämä. Pistä nyt ap vastuuseen elämästään.
Yleensä mies kuitenkin maksaa leijonanosan.