Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin miehen pyykkien pesun, ja nyt odottelen koska hänellä loppuu bokserit.

Vierailija
31.05.2026 |

Pitkä stoori, joten koettakaa kestää. 

Meillä on lapsia ja takana yhteisiä vuosia paljon.

Nyt kuitenkin oon herännyt tähän epätasa-arvoon siivoustöissä kotona. 

Siivoan vessat, saunan, kylppärin, pyykit, voihan lakanat keittiön, teen ruuan 95%, ajan välillä nurmikkoa ja osallistun myös talon remontteihin. Teen töitä 5-6pv/vk.. 

Kun pyydän apua vastaus on "Ne on teidän sotkuja, ei mun" (Esim. Kylppärin viemärin pesu)

Ja nyt hän ei esimerkiksi siivoa enää tiskipöydällä tiskejä koneeseen koneen tyjentämisen jälkeen, koska "En siivoa muiden jälkiä" 

Oon pyytänyt, että veikkaisin pyykit ja väittää niin tehneensä, mutta eipä ole ikinä sitä oma-aloitteisesti tehnyt, vaikka pyykkikorit on ollut MONTA päivää keskellä olohuoneen pöytää, että hän ne varmana näkee.. 

Joten päätin, että en enää pese hänen pyykkejä, tai vaihda hänelle lakanoita vuoteeseen. Odottelen, että koska tulee ensimmäiset kommentit, että bokserit on loppu, kun ei hän edes tiedä mihin lokeroihin tulee mitäkin ainetta.. 

Kommentit (248)

Vierailija
181/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa samantien olla myös tekemättä hänelle ruokaa ja muutenkin hoivaamatta häntä. Todella törkeä (mutta harmillisen tyypillinen) mies. 

Mies kyllä löytää naisen joka rakastaa sitten muualta mutta jokainen tietää millainen kysyntä on naisella joka erosi miehestä kun ei hoitanut osuuttaan.

Tässä ap:n tapauksessa on kyse miehestä, joka ei hoida omaa osuuttaan. Miksi?

Eli "oma-osuus"= palkkatyö+kotityöt.

Vierailija
182/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Eli ketjun mukaan miehen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi

Mitä naiset tekee? Käy vieraissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.

Erikoista kun miehet on sinkkuna heillä on kotitöitä. Kun he menee parisuhteeseen heillä on kotitöitä tuplaten.

Vierailija
184/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota kun mies pistää lompakon kiinni, kauanko kestää että menet oikeisiin töihin jos haluat jatkaa loikoilua ja shoppailuja.

 

Pyykkikone pesee pyykit,et sinä.

Kenelle tämä viesti oli tarkoitettu?

Mieti ihan rauhassa.

Vierailija
185/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.

Omien havaintojeni mukaan miehet eivät eroa sitten millään. Eivät vaikka yhteiselossa ei olisi vuosiin ollut molemminpuolista arvostusta, toisen huomiointia, ja toista halveksutaan ja pidetään nalkissa itsestäänselvyytenä. Maataan vain sohvalla entistä röyhkeämpinä ja ilkeämpinä. Saatetaan pettääkin mutta ei lähdetä. Yhden oma-aloitteisesti eronneen miehen tiedän, mutta hänellä oli harvinaisen kauheasti käyttäytyvä vaimo.

Olen kans törmännyt tähän. Moni potilaani on hyvin traumatisoitunut ja saaneet väärän käsityksen miehistä kun isä on ollut huonotapainen. Onneksi tehokkaalla terapialla pääsee eroon näistä vääristä käsityksistä.
-psykoterapeutti.

Vierailija
186/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota kun mies pistää lompakon kiinni, kauanko kestää että menet oikeisiin töihin jos haluat jatkaa loikoilua ja shoppailuja.

 

Pyykkikone pesee pyykit,et sinä.

Naisilla ja miehillä on Suomessa suunnilleen sama työllisyysaste. Alkaisko sulle siis kotityöt maistumaan, jos mammasi laittaisi kukkaronnyörit kiinni?

Kuka ottaa naisen joka liihottelee töissä? Ainiin jos katsotaan tilastoja niin eipä juuri kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on jotenkin omituista tällaiset suhteet, kun ainakin meillä ihan parisuhteen alussa istuttiin alas pöytään ja keskusteltiin kuin aikuiset, että hei mitä kotona pitää tehdä ja kumpi hoitaa mitkäkin asiat.

En edes muista milloin olen viimeksi imuroinut, kun se on täysin miehen vastuulla, eikä meillä pölypalloja ole koskaan missään.

Katsos kun jotkut ihmiset ajan saatossa vain lakkaa "osaamasta" ja tekemästä, vaikka olisi aluksi osallistunut. Jotenkin alkaa sellainen satunnainen unohtelu... En nyt ehtinytkään kun oli kaikkea... Sitten sitä vaan onkin parempaa tekemistä... Kunnes hei, sultahan tuo kaikki sujuu niin hyvin että tee sinä vaan!

Miehet tekee näin. Kun nainen on saatu nalkkiin, niin näin käy. Kummasti muuttivat ködettömiksi....

"Nalkkiin" sovitaan arjesta mutta kun naisen mieli on muuttuvainen.

Vierailija
188/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Sä siis heität puhtaat pyykit kaappiin myttyyn?

Miehet vähättelee usein kotitöitä. Helppo homma! Siis niin kauan kun eivät joudu niitä itse tekemään.

Tällä hetkellä enemmistö tekee. siis asuu yksin. Tähän päälle palkka työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota kun mies pistää lompakon kiinni, kauanko kestää että menet oikeisiin töihin jos haluat jatkaa loikoilua ja shoppailuja.

 

Pyykkikone pesee pyykit,et sinä.

Trollikiimainen ei ehtinyt lukea, että ap tienaa ja käy töissä.

no ilmankos ei ehdi kotitöitä tekee.

Vierailija
190/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odota kun mies pistää lompakon kiinni, kauanko kestää että menet oikeisiin töihin jos haluat jatkaa loikoilua ja shoppailuja.

 

Pyykkikone pesee pyykit,et sinä.

Trollikiimainen ei ehtinyt lukea, että ap tienaa ja käy töissä.

Yleensä mies kuitenkin maksaa leijonanosan.

Ei maksa.

Aha naisen euro on miehen 10 senttiä vai miten se tänään on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tällaista. Ei se kalsareilla korjaannut. Sanot, että jatkossa mies tekee esim. seuraavan vuoden kaikki kotityöt tasoitukseksi ja sitten jaatte ne miten parhaaksi näette. Vaihtoehtona ero. Ei tuollaista tarvitse nykyaikana katsella.

Eli mies ottaa uuden vaimon ja ap saa jäädä ihmettelemään omaa pyykkikasaa ja lasku pinkkaa.

Vierailija
192/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen

Miten helvetin kämänen romuauto hänellä on, jos sitä pitää päivittäin huoltaa?

Aika romunen auto jos pitää hoitaa 1,5-2 tuntia PÄIVÄSSÄ. Sen verranhan helposti menee lapsiperheellä ostoksiin, ruoan laittoon, siivoukseen, ym ym. 7/7. päälle lasten vahtimiset min 2 h/pv.


Eli tämä mies hoitaa autoa siinä 14-28 tuntia viikossa. Pitääkö se tulitikuista kasata joka kerta?!

Eli ennemmin ollaan 7,5 tuntia päivästä töissä kuin hoidetaan 2 tuntia omia pyykkejä jotka pitää hoitaa joka tapauksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tällaista. Ei se kalsareilla korjaannut. Sanot, että jatkossa mies tekee esim. seuraavan vuoden kaikki kotityöt tasoitukseksi ja sitten jaatte ne miten parhaaksi näette. Vaihtoehtona ero. Ei tuollaista tarvitse nykyaikana katsella.

Eli mies ottaa uuden vaimon ja ap saa jäädä ihmettelemään omaa pyykkikasaa ja lasku pinkkaa.

Miksi ihmeessä kukaan nainen ottaisi laiskaa miestä?

Vierailija
194/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.

Erikoista kun miehet on sinkkuna heillä on kotitöitä. Kun he menee parisuhteeseen heillä on kotitöitä tuplaten.

Mikä ihme tuo on? Yhden sijasta kahden ihmisen ruoat, tiskit, pyykit ja sotkut. Samahan se naisellakin on. Siksi ne työt jaetaan ja kengitään pellolle sellainen "kumppani", joka ei osallistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä aloitukset kertovat enemmän naisesta, jolle ei mikään riitä, koska se on nykyfeminismiä. suu suppuun ja mars eropapereita laatimaan. loppuu se turhasta ulina nyte.

Vierailija
196/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palaa sitten raportoimaan, miten tässä käy. Näitä kokeilujahan on palstalla ollut aiemminkin, kafkamaisin tuloksin.

Vierailija
197/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään mielekiinnolla odottamaan miten käy?

Vierailija
198/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ei kannata muuttaa miehen kanssa yhteen koskaan koska naisesta tulee automaattisesti miehen palvelija. Ei naisilla ole munaa pistää miestä tekemään kotitöitä ja pesemään omat pyykit. Itse tosin olen pessyt omat pyykit jo 15 iästä lähtien.

Vierailija
199/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Eli ketjun mukaan miehen pitää:
-Käydä töissä
-pyykätä
-siivota
-hoitaa lapsi

Mitä naiset tekee? Käy vieraissa?

Nainen tekee myös nämä samat asiat. Lapsiperheessä näitä kaikkian on niin paljon että varmasti molemmille riittää tehtävää. 

Vierailija
200/248 |
03.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lienee masentunut ja syykin lienee selvä (jos ei ole niin se on nalkuttava vaimo)