Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin miehen pyykkien pesun, ja nyt odottelen koska hänellä loppuu bokserit.

Vierailija
31.05.2026 |

Pitkä stoori, joten koettakaa kestää. 

Meillä on lapsia ja takana yhteisiä vuosia paljon.

Nyt kuitenkin oon herännyt tähän epätasa-arvoon siivoustöissä kotona. 

Siivoan vessat, saunan, kylppärin, pyykit, voihan lakanat keittiön, teen ruuan 95%, ajan välillä nurmikkoa ja osallistun myös talon remontteihin. Teen töitä 5-6pv/vk.. 

Kun pyydän apua vastaus on "Ne on teidän sotkuja, ei mun" (Esim. Kylppärin viemärin pesu)

Ja nyt hän ei esimerkiksi siivoa enää tiskipöydällä tiskejä koneeseen koneen tyjentämisen jälkeen, koska "En siivoa muiden jälkiä" 

Oon pyytänyt, että veikkaisin pyykit ja väittää niin tehneensä, mutta eipä ole ikinä sitä oma-aloitteisesti tehnyt, vaikka pyykkikorit on ollut MONTA päivää keskellä olohuoneen pöytää, että hän ne varmana näkee.. 

Joten päätin, että en enää pese hänen pyykkejä, tai vaihda hänelle lakanoita vuoteeseen. Odottelen, että koska tulee ensimmäiset kommentit, että bokserit on loppu, kun ei hän edes tiedä mihin lokeroihin tulee mitäkin ainetta.. 

Kommentit (248)

Vierailija
121/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.

Omien havaintojeni mukaan miehet eivät eroa sitten millään. Eivät vaikka yhteiselossa ei olisi vuosiin ollut molemminpuolista arvostusta, toisen huomiointia, ja toista halveksutaan ja pidetään nalkissa itsestäänselvyytenä. Maataan vain sohvalla entistä röyhkeämpinä ja ilkeämpinä. Saatetaan pettääkin mutta ei lähdetä. Yhden oma-aloitteisesti eronneen miehen tiedän, mutta hänellä oli harvinaisen kauheasti käyttäytyvä vaimo.

Miehet eroaa vain jos on uusi katsottuna, tai jos nainen sairastuu vakavasti.

Vierailija
122/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Mitä tällä yritetään sanoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Mitä tällä yritetään sanoa?

pese kuivaa ja laita päälle. miksi ylimääräsiä vaiheita jos ei kiinnosta niitä tehdä ?

Vierailija
124/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.

Uudelleen? Missä vaiheessa ne kotityöt lopetetaan? Terveisin nainen, jonka mies on aina tehnyt osuutensa, enkä muunlaista katselisi.

Minun exäni heitti hanskat tiskiin kotitöiden suhteen, kun toinen lapsemme syntyi. Oli silloin itse työttömänä eli ei maksanut mitään, ei tehnyt kotitöitä ja nalkutti vauvan itkemisestä, vaikkei lapsia hoitanutkaan. Ei kuulemma saanut elämässään tehdä enää mitään kivaa.

Vierailija
125/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Mitä tällä yritetään sanoa?

pese kuivaa ja laita päälle. miksi ylimääräsiä vaiheita jos ei kiinnosta niitä tehdä ?

Missä niitä säilytetään nuo väliajat? Ilmeisesti asut yksin tai sinulla on yhdet vaatteet?

Vierailija
126/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.

Uudelleen? Missä vaiheessa ne kotityöt lopetetaan? Terveisin nainen, jonka mies on aina tehnyt osuutensa, enkä muunlaista katselisi.

Minun exäni heitti hanskat tiskiin kotitöiden suhteen, kun toinen lapsemme syntyi. Oli silloin itse työttömänä eli ei maksanut mitään, ei tehnyt kotitöitä ja nalkutti vauvan itkemisestä, vaikkei lapsia hoitanutkaan. Ei kuulemma saanut elämässään tehdä enää mitään kivaa.

Ymmärrän miksi on ex.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.

Omien havaintojeni mukaan miehet eivät eroa sitten millään. Eivät vaikka yhteiselossa ei olisi vuosiin ollut molemminpuolista arvostusta, toisen huomiointia, ja toista halveksutaan ja pidetään nalkissa itsestäänselvyytenä. Maataan vain sohvalla entistä röyhkeämpinä ja ilkeämpinä. Saatetaan pettääkin mutta ei lähdetä. Yhden oma-aloitteisesti eronneen miehen tiedän, mutta hänellä oli harvinaisen kauheasti käyttäytyvä vaimo.

Miehet eroaa vain jos on uusi katsottuna, tai jos nainen sairastuu vakavasti.

Ehkä jossain wt-piireissä. Sivistyneemmät osaavat ottaa esille avioliiton tilan, keskustella, ja ilmoittaa eroajatuksistaan jos mikään ei enää auta, sekä miehet että naiset.

Vierailija
128/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on jotenkin omituista tällaiset suhteet, kun ainakin meillä ihan parisuhteen alussa istuttiin alas pöytään ja keskusteltiin kuin aikuiset, että hei mitä kotona pitää tehdä ja kumpi hoitaa mitkäkin asiat.

En edes muista milloin olen viimeksi imuroinut, kun se on täysin miehen vastuulla, eikä meillä pölypalloja ole koskaan missään.

Katsos kun jotkut ihmiset ajan saatossa vain lakkaa "osaamasta" ja tekemästä, vaikka olisi aluksi osallistunut. Jotenkin alkaa sellainen satunnainen unohtelu... En nyt ehtinytkään kun oli kaikkea... Sitten sitä vaan onkin parempaa tekemistä... Kunnes hei, sultahan tuo kaikki sujuu niin hyvin että tee sinä vaan!

Miehet tekee näin. Kun nainen on saatu nalkkiin, niin näin käy. Kummasti muuttivat ködettömiksi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Aloittaja lisää tähän vielä, että itse tosiaan työskentelen sen 5-6pv vk. Mies 3-4 ja on kotona enemmän. 

Ap sun mies on kaamea. Ja laiskuri. Ja ilkeä?

Keskusteluyhteys on selvästi myös heikko kun syyttää muita sotkuista.


Tilanne on äärettömän epäreilu. Pariterapiaan? Jos puhe ei nyt auta niin harkitsisin vakavasti eroa.


En kestäisi elää noin.

Vierailija
130/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on niin vaikea ymmärtää että miten esimerkiksi ensimmäiset viikot yhdessä asumisessa ovat näillä pareilla menneet? Häärävätkö nämä tuoreet avovaimot vain mielissään, eivätkä tajua että se mies ei tee mitään? Miten se on mahdollista? Itse kiinnitän jo ennen yhdessä asumista huomiota siihen, auttaako mies vaikka luonani ollessa yhtään, ja miehen luona ollessa että milloin käsipyyhe on vaihdettu kylppäristä (enkä todellakaan ala sitä itse vaihtamaan tai toisen luona siivoilemaan). Ja yhteenmuuttaessa tietenkin keskustelu työnjaosta.

Kyllähän nämä aluksi osallistuvatkin eikä siinä kahdella niin sitä sotkua tule. Kun lapset adtuvat kuvioon miehet yrittävät piiloutua en mi ä sotke taakse ja jättävät omatkin sotkunsa levälleen. Monet vielä luulevat että lapsista tuleva sotku johtuu siitä että nainen siivoaisi jotenkin vähemmän kuin aiemmin.

Kuinka saatanan tyhmiä miehiä tuollaiset ovat? Ja millainen nainen suostuu siihen että kun vauva tulee taloon, niin mies lakkaa siivoamasta? Ei mitään logiikkaa.

Miehet valitsevat mieluummin eron kuin aloittavat tekemään kotitöitä uudelleen. Tuore äiti katsoo neuvolan p*skaneuvojen vuoksi asiaa usein pari vuotta "miehen sopeutuessa isyyteen" enne eroa.

Uudelleen? Missä vaiheessa ne kotityöt lopetetaan? Terveisin nainen, jonka mies on aina tehnyt osuutensa, enkä muunlaista katselisi.

Minun exäni heitti hanskat tiskiin kotitöiden suhteen, kun toinen lapsemme syntyi. Oli silloin itse työttömänä eli ei maksanut mitään, ei tehnyt kotitöitä ja nalkutti vauvan itkemisestä, vaikkei lapsia hoitanutkaan. Ei kuulemma saanut elämässään tehdä enää mitään kivaa.

Ymmärrän miksi on ex.

Olen myös kuullut tuon „ ei saa tehdä enää mitään kivaa“- kitinän perheellisten suista. 
Siis jos mulla ei ole aikaa mihinkään omaan ikinä niin raivostuttavaa jos toinen valittaa kun ei saa pelata tai urheilla kuten ennen.

Eli mun pitäis kiihdyttää ja tehdä vielä lisää että mies vois vaan hengailla ja pleikkailla?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on jotenkin omituista tällaiset suhteet, kun ainakin meillä ihan parisuhteen alussa istuttiin alas pöytään ja keskusteltiin kuin aikuiset, että hei mitä kotona pitää tehdä ja kumpi hoitaa mitkäkin asiat.

En edes muista milloin olen viimeksi imuroinut, kun se on täysin miehen vastuulla, eikä meillä pölypalloja ole koskaan missään.

Katsos kun jotkut ihmiset ajan saatossa vain lakkaa "osaamasta" ja tekemästä, vaikka olisi aluksi osallistunut. Jotenkin alkaa sellainen satunnainen unohtelu... En nyt ehtinytkään kun oli kaikkea... Sitten sitä vaan onkin parempaa tekemistä... Kunnes hei, sultahan tuo kaikki sujuu niin hyvin että tee sinä vaan!

Miehet tekee näin. Kun nainen on saatu nalkkiin, niin näin käy. Kummasti muuttivat ködettömiksi....

Weaponized incompetence. Googlaa.

Vierailija
132/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Sä siis heität puhtaat pyykit kaappiin myttyyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Sä siis heität puhtaat pyykit kaappiin myttyyn?

Miehet vähättelee usein kotitöitä. Helppo homma! Siis niin kauan kun eivät joudu niitä itse tekemään.

Vierailija
134/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on saanut alussa kamalia vastauksia. 

Miksi nämä oudot miehet roikkuvat vauvapalstalla työaikaan? Eikö miehisyys kärsi vauvailusta? Oletteko puhuneet muiden miesten kanssa tästä harrastuksestanne?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Sä siis heität puhtaat pyykit kaappiin myttyyn?

Miehet vähättelee usein kotitöitä. Helppo homma! Siis niin kauan kun eivät joudu niitä itse tekemään.

Kyllähän yksin asuvalla onnistuu, jos pyykkiteline on koko ajan esillä ja vaatteet on siinä. Mutta jos esim viiden ihmisen vaatteet on koko ajan levällään, niin kyllähän niille tarvitaan kokonainen siipi asuntoon. 

Vierailija
136/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin kerran miestä, joka oikein ylpeili että hänen äitinsä pesee pyykkinsä ja tulee siivoamaan kämpän. En ymmärrä, että miten aikuiset ihmiset kehtaavat heittäytyä näin avuttomiksi ja vielä ovat ylpeitä siitä...

Vierailija
137/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun täytyy ehdottomasti tulla päivittämään tilannetta! 

Vierailija
138/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Mitä tällä yritetään sanoa?

pese kuivaa ja laita päälle. miksi ylimääräsiä vaiheita jos ei kiinnosta niitä tehdä ?

Eikö sun tule kuuma laittaa 10 bokserit ja t-paidat päälles? Saatat vähän hölmöltäkin näyttää.

Vierailija
139/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota kun mies pistää lompakon kiinni, kauanko kestää että menet oikeisiin töihin jos haluat jatkaa loikoilua ja shoppailuja.

 

Pyykkikone pesee pyykit,et sinä.

Trollikiimainen ei ehtinyt lukea, että ap tienaa ja käy töissä.

Vierailija
140/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Mitä tällä yritetään sanoa?

pese kuivaa ja laita päälle. miksi ylimääräsiä vaiheita jos ei kiinnosta niitä tehdä ?

Missä niitä säilytetään nuo väliajat? Ilmeisesti asut yksin tai sinulla on yhdet vaatteet?

Minä asun yksin. Paidat ja alushousut hengariin roikkumaan. Liinavaatteet kaappiin. Harvoin tulee vaihdettua. 

Pyyheliinat menevät kuivattuaan roikkumaan nauloihinsa. Niitä on enemmän kuin tarpeeksi. Mitä vielä.

-eri mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan