Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin miehen pyykkien pesun, ja nyt odottelen koska hänellä loppuu bokserit.

Vierailija
31.05.2026 |

Pitkä stoori, joten koettakaa kestää. 

Meillä on lapsia ja takana yhteisiä vuosia paljon.

Nyt kuitenkin oon herännyt tähän epätasa-arvoon siivoustöissä kotona. 

Siivoan vessat, saunan, kylppärin, pyykit, voihan lakanat keittiön, teen ruuan 95%, ajan välillä nurmikkoa ja osallistun myös talon remontteihin. Teen töitä 5-6pv/vk.. 

Kun pyydän apua vastaus on "Ne on teidän sotkuja, ei mun" (Esim. Kylppärin viemärin pesu)

Ja nyt hän ei esimerkiksi siivoa enää tiskipöydällä tiskejä koneeseen koneen tyjentämisen jälkeen, koska "En siivoa muiden jälkiä" 

Oon pyytänyt, että veikkaisin pyykit ja väittää niin tehneensä, mutta eipä ole ikinä sitä oma-aloitteisesti tehnyt, vaikka pyykkikorit on ollut MONTA päivää keskellä olohuoneen pöytää, että hän ne varmana näkee.. 

Joten päätin, että en enää pese hänen pyykkejä, tai vaihda hänelle lakanoita vuoteeseen. Odottelen, että koska tulee ensimmäiset kommentit, että bokserit on loppu, kun ei hän edes tiedä mihin lokeroihin tulee mitäkin ainetta.. 

Kommentit (248)

Vierailija
161/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen

Meillä tuo ei toimisi koska minun auton huoltaa autokorjaamo ja laskutkin pystyn maksamaan ihan itse omalla rahalla. Ehkä tässä on syy miksi minun mieheni pesee myös minun ja lasten vaatteita.

Vierailija
162/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tapahtui samaa ja siinä vaiheessa itse lopetin huoltamassa naisen autoa ja lopetin hänen laskujen maksamisen

Mikä sinun vaimolla on vikana, kun hän ei pysty maksamaan omia laskujaan? Eikö hän osaa vai eikö hänellä ole rahaa? Kuulostaa tosi kummalliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen mies. Ei tee mitään kotitöitä. Makaa vain sohvalla.

Vierailija
164/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama temppu tehty täällä ja jätin kaikki muutkin kotityöt tekemättä. Kauan se kesti, mutta nyt ukko jo vähän tajuaa autella kun esim puhtaat ruokailuvälineet on loppu. Pyykkikonettakin oppi käyttämään ja ripustamaan vaatteet kuivumaan. Ei kuitenkaan erota lasten ja mun vaatteita toisistaan kun ollaan kuulemma niin saman kokoisia (lapset alle 10 v ja minä normaalikokoinen aikuinen...) eli viikkaus ja lopullinen kaappeihin laitto jää mulle. Sen kanssa pystyn elämään. 

Vierailija
165/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies siivoo ja pesee omat pyykit. Onneksi olen saanut hyvän miehen joka ymmärtää kotityöt ja tekee oman osansa.

Vierailija
166/248 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä vaihdeta, kuin vasta jouluna. Juhannuksena käännetään.

Vaihdatko lakanat joka vuosi!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on saanut alussa kamalia vastauksia. 

Miksi nämä oudot miehet roikkuvat vauvapalstalla työaikaan? Eikö miehisyys kärsi vauvailusta? Oletteko puhuneet muiden miesten kanssa tästä harrastuksestanne?!

Mode siivosi niitä jo pois!


Kiitos mode💐

Juuri niin. Sukupuolen mukaan tapahtuvaa sensuuria. Hyvin menee.

Vierailija
168/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viikkaan? tarviiko siitä tehdä niiin helevetin vaikeeta itteleen ja odottaa että joku on tarpeeks tyhmä tekee perässä.

Mitä tällä yritetään sanoa?

pese kuivaa ja laita päälle. miksi ylimääräsiä vaiheita jos ei kiinnosta niitä tehdä ?

Missä niitä säilytetään nuo väliajat? Ilmeisesti asut yksin tai sinulla on yhdet vaatteet?

Minä asun yksin. Paidat ja alushousut hengariin roikkumaan. Liinavaatteet kaappiin. Harvoin tulee vaihdettua. 

Pyyheliinat menevät kuivattuaan roikkumaan nauloihinsa. Niitä on enemmän kuin tarpeeksi. Mitä vielä.

-eri mies

Yksin asuvalla toimiikin hyvin. Mutta jos koko perheen vaatteet roikkuu jossain henkarissa, pitää niille olla oma huoneensa. Vai missä esim 30 paria sukkia viikossa on jos niitä ei laiteta oikein mihinkään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuollainen minäitse mieslapsi. Ei ymmärrä perheen olevan yksikkö, vaan ajattelee kaiken oman navan kautta. Eikä vahingossakaan halua tuottaa puolisolleen hyvää mieltä. Ei tee muiden hyväksi mitään, eli perheen tai puolison, vaan ottaa kyllä itse kaiken irti minkä itsekkyydessään kykenee.

Miksi te naiset jäätte tuollaiseen suhteeseen?! Pärjäätte kyllä yksinkin. Vai onko niin tärkeää saada elää keskiluokkaista elämää keskiluokkaisella alueella, että mieluummin uhrataan se oma onnellisuus. Kunhan on kulissit kunnossa.

Mun ex oli tuollainen omaan napaan tuijottava joka ei tikkua ristiin laittanut. Mun kuului tehdä, koska olen nainen. Voin sanoa, että olen ollut ilman tuota ihmistä paljon onnellisempi. Hyvin olen pärjännyt alle kahdentonnin nettopalkalla vuokra-asunnossani ja bussilla pääsen töihin. En vaihtaisi tätä huoletonta ja seesteistä arkea mihinkään. Ei enää hermojen kiristelyä eikä arvottomuuden tunnetta. Parisuhteeseen en enää aio yhdenkään miehen kanssa. Sain tarpeekseni.

Samoin tein minäkin. Eron jälkeen miestä alkoi yhtäkkiä kiinnostaa keskustella kaikesta siitä, mistä hän ei missään nimessä halunnut suhteen aikana jutella. Yhtäkkiä hän oli kovin kiinnostunut minun hyvinvoinnistani ja olisi ollut valmis minua "passaamaan". Liian myöhään.

joku sai siitä sitten itselleen hyvän miehen.

Vierailija
170/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat?

En ole ap, mutta painan 57 kg ja olen 167 cm pitkä. Olen passannut miestäni yli 50 v ja nyt alkaa keittämään vähän yli.

Tsemppiä ap. Olen liian vanha muuttamaan mitään, mutta nuoret naiset, älkää tehkö sitä kaikkea.

T. Mummo 76 v

"sillä muuten ette ole 50 vuotta yhdessä miehen kanssa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei meilläkin vaimo kokeili. Pitkän aikaa kesti, kunnes tuli se aika kun piti taas lähteä kanarian saarille ja totesin että ei me voida lähteä kun kaikki lomalle lähtörahat meni uusien boksereiden ostoon.

Nyt on kiltisti pessyt kun odottaa että josko ensi syksynä taas pääsisi.

Lähtee uuden naisen kanssa sitten kanarialle.

Vierailija
172/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi palkata siivoojan jos omia ja omien lasten sotkuja ei halua siivota. 

Ja myös sitten panna sitä siivoajaa ja nukkua yhdessä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi odottelet? Anna olla, pese omat pyykkisi ja nauti elämästä.

*sinkku elämästä.

Vierailija
174/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä ottaa miestä, jolla on ollut huono kotikasvatus.

Eiköhän tehtävän jako ole alussa sovittu mutta nainen taas muutti mieltään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna miehelle omat kertakäyttöastiat ja sano, että kun kerran haluaa jakaa kotityöt niin, että kuka sotkee se pesee, niin voikin sitten käyttää niitä kun ei astioitaan saa koneeseen asti.

Mies siirtyy syömään muualle. sitten taas itketään miksi mies vaihtoi nuorempaan.

Ei ne nuoremmat naiset rupea kokkaamaan vätysmiehille. Turha edes kuvitella sellaista.

Voit kuule yllättyä.

Siitä päätellen, paljonko miehet nykään  itkee, etteivät kelpaa naisille, niin yllätyksiä ei liene luvassa pitkään aikaan. Ei ennen kun miehet oivaltaa, miten tuoda naisen elämään positiivisia asioita. Tosin ne miehet, jotka ovat tämän oivaltaneet jo, pääsevätkin parisuhteisiin helposti, näitäkin on. 

Miehet jotka on olleet parisuhteessa on kuumaa valuttaa.

Vierailija
176/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte tuollaisia vätyksiä?

Alussa selkeästi sovittu että mies hoitaa talouden ja nainen hoitaa kodin mutta on niin raskasta hoitaa tiskit ja pyykit ja imuroida. Niissähän menee kokonainen tunti päivässä.

Ap:n tapauksessa ap tekee enemmän palkkatöitä ja maksaa yhteisiä menoja enemmän. Mies on laiska vauva, joka sohvalla maaten odottaa ap:n vielä palvelevan häntä ja pesukoneen tekniikka on muka liian vaikeaa hänelle omaksuttavaksi.

En ole kuullut nykyaikana parisuhteesta Suomessa parisuhteesta, jossa olisi sovittu miehen hoitavan talouden ja naisen kotityöt :D 

Ei niitä parisuhteita ole missä työnjako on noin. Sen sijaan on satoja tuhansia sinkkumiehiä jotka haikailee naisia ulkomailta. Jännä juttu.

Vierailija
177/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kumpikin hoitaa omat pyykkinsä kotonaan. 20 vuotta naimisissa ja niin hullu en koskaan ole ollut että muuttaisin saman katon alle. Ukko aikoinaan olis varmaan voinitkin muuttaa yhteiseen hiusholliin mutta tuskin sitäkään enään tänä päivänä moinen hulluus kiinnostaisi. 

Kuulostaa ehdalta rakkaudelta kun ei voi edes saman katon alla asua.

Miesten "rakkaus" on myöskin minun kokemukseni mukaan niin olematonta, että puoliso nähdään omien tarpeiden täyttäjänä, ei tuntevana ja ajattelevana tasa-arvoisena kumppanina.

Oletko jutellut terapeutin kanssa siitä isä suhteesta? Monesti täällä on siitä kehotettu.

Vierailija
178/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna miehelle omat kertakäyttöastiat ja sano, että kun kerran haluaa jakaa kotityöt niin, että kuka sotkee se pesee, niin voikin sitten käyttää niitä kun ei astioitaan saa koneeseen asti.

Mies siirtyy syömään muualle. sitten taas itketään miksi mies vaihtoi nuorempaan.

Ei ne nuoremmat naiset rupea kokkaamaan vätysmiehille. Turha edes kuvitella sellaista.

Voit kuule yllättyä.

En ylläty. Nääs me naiset ollaan kasvattu tyttäret niin, että he pitävät puolensa ja pojat niin, että he hoitavat oman osuutensa.

Eli sinkku tyttöjä jos katsotaan tilastoja.

Vierailija
179/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan reilu työnjako,  että et enää siivoa miehen jälkiä etkä pese pyykkejään, kun hän on itse ilmoittanut ettei siivoa toisten sotkuja. Omat asunnot tosin olisi ehkä tässä kohtaa ajankohtaiset. Tai sitten mies palkatkoon siivoojan. 

Mies voi mennä naimisiin sen siivoajan kanssa mutta mihin häviää naisella ne sotkut?

Vierailija
180/248 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eläkeläispariskunnalla "kirjoittamaton työnjako" että vaimo hoitaa pyykin ja astianpesukoneen tyhjentämisen kaappeihin. Minä osallistun pyykkityöhön lakanoiden vetämisessä. Minä täytän astianpesukoneen, lajittelen talouden roskat ja vien ne jätehuoneeseen. Minä hoidan pankkiasiat ja verkkokauppamaksut, tankkaan auton ja hoidan renkaanvaihdot. Pyritään yhdessä tekemään muut työt ilman kyräilyä suuntaan tai toiseen kun toinen sanoo "voitko tulla jelppimään"? Elämä hymyilee kun yhdessä tekemällä tulee nopeammin valmiiksi ilman että kummallakaan kasvaa sarvia päähän!