Mieti, miten Evoluutio pystyi vahingossa luomaan esim. ihmisen SILMÄN? tai sitten kaiken muun järjestyksen?
AI-yhteenveto
Ihmisen silmä on yksi kehomme monimutkaisimmista elimistä. Se toimii kuin huippuluokan kamera, jossa on yli kaksi miljoonaa toimivaa osaa. Silmä muodostuu useista kerroksista, jotka taittavat valoa, tarkentavat kuvaa ja muuttavat sen sähköisiksi signaaleiksi aivoja varten. [1, 2, 3, 4, 5, 6]
Silmän rakenne jakautuu karkeasti seuraaviin kerroksiin ja osiin:
Uloin kerros: Silmälle sen valkoisen värin antava kovakalvo ja valoa taittava, kirkas sarveiskalvo. [1, 2]
Keskikerros: Sisältää suonikalvon, joka huolehtii silmän verenkierrosta, sekä värikalvon (silmän värillisen osan). Värikalvon keskellä oleva mustuainen (pupilli) säätelee silmään pääsevän valon määrää. [1, 2]
Sisin kerros: Valolle herkkä verkkokalvo, joka sisältää miljoonia valoa aistivia sauva- ja tappisoluja. Verkkokalvon keltatäplä mahdollistaa tarkan näön. [1, 2]
Tarkennus ja nesteet: Mykiö tarkentaa kuvan. Sitä ympäröivät ripustinsäikeet ja sädekehälihas, jotka muuttavat mykiön kuperuutta. Sisempi silmä on täytetty kirkkaalla lasi- ja kammiovesteellä. [1, 2, 3, 4]
Yhteys aivoihin: Näköhermo, joka kuljettaa tiedon sähköisenä impulssina aivojen takaraivossa sijaitsevalle näköalueelle. [1]
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n lähtökohtajan on väärä. Silmä ei vain yht'äkkiä ilmestynyt eliöille. Sen kehitys eli evoluutio tapahtui hitaasti, ensin oli valoherkkiä soluja, sitten alkoi niistä tulla hermoyhteyksiä aivojen kaltaisiin rakenteisiin... jotka muuten ap:n tapauksessa jäivät alkeellisen kehityksen asteelle.
huom evoluutiouskovaisen käyttämä sana ...."KEHITYS". eli evoluutiolla on kehityssuunnitelma eli teleologia ja kenties suuri keskusmuisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n lähtökohtajan on väärä. Silmä ei vain yht'äkkiä ilmestynyt eliöille. Sen kehitys eli evoluutio tapahtui hitaasti, ensin oli valoherkkiä soluja, sitten alkoi niistä tulla hermoyhteyksiä aivojen kaltaisiin rakenteisiin... jotka muuten ap:n tapauksessa jäivät alkeellisen kehityksen asteelle.
huom evoluutiouskovaisen käyttämä sana ...."KEHITYS". eli evoluutiolla on kehityssuunnitelma eli teleologia ja kenties suuri keskusmuisti
Lue ketju alusta loppuun, ja tee sitten uusi yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet perimään vaikuttavat omianisuudethan ovat evoluution tulosta. Esimerkiksi silmien ja hiusten eri värit. Nykyihmisen kehossa on myös jäänteitä evoluutiosta, sellaisista ominaisuuksista mitä emme nykyihmisinä tarvitse. Vaikka nyt häntäluu tai miehen nännit.
Erikoista ajattelua.
Samankaltaisuus jatkuu, kuuluu suvun jatkumoon mutta täysin suvun geeneistä poikkeaviakin yksilöitä syntyy. Koko suvun jatkumo saattaa käytännössä loppua ja alkaa uusi suku uusine geeneineenkin.
Ihan tosi?😂
Kyllä.
Kerro lisää. Miltä henki näyttää? Onko Jumala siis jakautunut?
Olen monesti ketjuissa jo kertonutkin.
Jumalan kuva on jo meillä tiedossa, se on meille annettu ja se on tarkoituksella kulkenut elämässämme mukana kuten kaikki olennainen tietokin Jumalasta.
Jumala kuvastaa kaikkivaltiasta joka huolehtii koko elämästämme.
Jumala on siis kaikki henki energiatasolla.
Millä tavalla se jumala tai kaikkivaltias huolehtii elämästämme?
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on pelkkää kusetusta.
Näin on!
Mistähän järjestyksestä tässä mahdetaan puhua? Toki niitä maailmankaikkeudesta myös löytyy, mutta järjestys ja siistit lokerot ovat myös ihmisen keksintöä. Pohjimmiltaan, kvanttitasolla, maailma on vain todennäköisyyslaskentaa, asiat voivat olla useita toisensa poissulkevia asioita samanaikaisesti. Sekö on järjestystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet perimään vaikuttavat omianisuudethan ovat evoluution tulosta. Esimerkiksi silmien ja hiusten eri värit. Nykyihmisen kehossa on myös jäänteitä evoluutiosta, sellaisista ominaisuuksista mitä emme nykyihmisinä tarvitse. Vaikka nyt häntäluu tai miehen nännit.
Erikoista ajattelua.
Samankaltaisuus jatkuu, kuuluu suvun jatkumoon mutta täysin suvun geeneistä poikkeaviakin yksilöitä syntyy. Koko suvun jatkumo saattaa käytännössä loppua ja alkaa uusi suku uusine geeneineenkin.
Ihan tosi?😂
Kyllä.
Kerro lisää. Miltä henki näyttää? Onko Jumala siis jakautunut?
Olen monesti ketjuissa jo kertonutkin.
Jumalan kuva on jo meillä tiedossa, se on meille annettu ja se on tarkoituksella kulkenut elämässämme mukana kuten kaikki olennainen tietokin Jumalasta.
Jumala kuvastaa kaikkivaltiasta joka huolehtii koko elämästämme.
Jumala on siis kaikki henki energiatasolla.
Millä tavalla se jumala tai kaikkivaltias huolehtii elämästämme?
Hän hallitsee meitä kuolemaamme saakka eikä jätä meitä koskaan yksin. Hän on antanut jokaiselle oman enkelin suojelukseksi.
Puhutaan aina evoluutiosta mutta miten pitkään jokin ihmisen kehitys on oikein kestänyt ajallisesti kun tuntuu ettei mitkään maailman ajat riitä moiseen kehitykseen?
Helposti. Miksi luulit että olisi vaikeaa?
Joillekin ei ihan mene jakeluun että meidän unoversumi on miljardeja vuosia vanha.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei luonut ihmiselle vaikka silmää, jolla näkee ultraviolettivalon tai vaikka kärpäsen silmän tyyppistä silmää, joka pystyy erottelemaan kuvaa neljä kertaa nopeammin kuin ihmissilmä ja siksi kaikki liike näyttää kärpäsestä paljon hitaammalta kuin ihmisestä ja kärpäsen reaktioaika on näin ollen huomattavasti parempi.
Kärpänen tarvitsee nuo kyvyt hengissä pysymiseen. Ihminen ei
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Miksi luulit että olisi vaikeaa?
Joillekin ei ihan mene jakeluun että meidän unoversumi on miljardeja vuosia vanha.
aikako selittä kehityksen? mistä lähtien aika on alkanut luomaan itsekseen asioita?
Vierailija kirjoitti:
+ koko ihminen soluineen dnan tietoisuuden, eläinkunnan, kasvit, planeetat auringon ja kuun oikean suhteeseen maasta jne?
Melkoinen vitsi: "auringon ja kuun oikean suhteen maaha". Miten päättelit että se on oikea? Ja milloin? Luuletko että maassa asutiin silloin kun muilla planeetoilla oli vielä elää ? Kesti aika todella kauan että maapallosta tuli elinkelpoinen. Samalla toisista planeetoista tuli elinkelvottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on pelkkää kusetusta.
Näin on!
Miksi apinat jäivät apinoiksi, vaikka ihminen muokkautui kehittyneemmöksi versioksi. Miksi krokotiili on yhä samanlainen kuin satoja miljoonia vuosia sitten. Miksi puut lisääntyvät edelleen erittäin epätaloudellisesti pölyttämällä. Evoluutio on samanlainen satu kuin selitys painovoimasta. Siis selitys...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Miksi luulit että olisi vaikeaa?
Joillekin ei ihan mene jakeluun että meidän unoversumi on miljardeja vuosia vanha.
aikako selittä kehityksen? mistä lähtien aika on alkanut luomaan itsekseen asioita?
Aika on suhteellinen käsite. Sitä ei oikeasti ole edes olemassa. Mutta kyllä, aika nimenomaan luo ja muuttaa asioita. Kaikelle on tasan 50% mahdollisuus tapahtua kun aikaa on rajattomasti. Se joka tapahtuu tai ei tapahdu.
Kun on loputtomasti yrityksiä miljardien vuosien ajan niin jossain vaiheessa kaksi asiaa törmää toisiinsa ja syntyy uusi asia.
Yhtä asiaa evoluutio ei pysty korjaamaa: Joidenkin ihmisten vähä-älyosyyttä. Vaikka internet aikakaudella tietoa on riittävästi, vähä-älyiset uskovat edelleen lasten satuihin.
Miniaivoihin kehittyi silmät. Siis niihin pieniin aivotapaisiin jotka tehtiin tutkimuskäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Miksi luulit että olisi vaikeaa?
Joillekin ei ihan mene jakeluun että meidän unoversumi on miljardeja vuosia vanha.
aikako selittä kehityksen? mistä lähtien aika on alkanut luomaan itsekseen asioita?
Siitä lähtien, kun on ollut molekyylejä ja rakenteita, jotka pystyvät monistautumaan. Ne, jotka sattuvat muuttumaan paremmiksi monistautujiksi, tulevat ajan myötä yleisemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se jumala antaa pikkulasten kuolla luonnonkatastrofeissa?
Kyseessä on ihmisten elämä. Tämä täytyy hyväksyä.
Niin eli siis jumala ei välitä mistään. Tai sitten jumalaa ei vaan ole.
No, sitten ei ole. Se ei ole ihmisen päätettävissä eikä todistettavissa onko Jumala oikeasti olemassa. Ihminen voi päättää joko uskoa tai olla uskomatta.
Sinulla on joku uskonkriisi päällä, koska haluat vängätä asiasta.
Mieti, miten taivasukkeli lausui hokkuspokkusananasakäämä ja maailmankaikkeus syntyi 6000 vuotta sitten miljardien vuosien ikäisine tähtineen. Mieti.
Mieti, miten se sama ukkeli kieltää sinua syömästä katkarapuja mutta orjia saat pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on pelkkää kusetusta.
Näin on!
Miksi apinat jäivät apinoiksi, vaikka ihminen muokkautui kehittyneemmöksi versioksi. Miksi krokotiili on yhä samanlainen kuin satoja miljoonia vuosia sitten. Miksi puut lisääntyvät edelleen erittäin epätaloudellisesti pölyttämällä. Evoluutio on samanlainen satu kuin selitys painovoimasta. Siis selitys...
Oletko oikeasti noin tyhmä? Luulet tietäväsi jotain vaikka katsot kusenluikausta. Mistä sinä tiedät miten asiat on miljoonan vuoden kuluttua? Varmaa on että muutos nykyiseen on yhtä suuri kuin miljoonan vuoden takaiseen. En laita lanttiakaan vetoa että Homo Sapien on olemassa enää silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet perimään vaikuttavat omianisuudethan ovat evoluution tulosta. Esimerkiksi silmien ja hiusten eri värit. Nykyihmisen kehossa on myös jäänteitä evoluutiosta, sellaisista ominaisuuksista mitä emme nykyihmisinä tarvitse. Vaikka nyt häntäluu tai miehen nännit.
Erikoista ajattelua.
Samankaltaisuus jatkuu, kuuluu suvun jatkumoon mutta täysin suvun geeneistä poikkeaviakin yksilöitä syntyy. Koko suvun jatkumo saattaa käytännössä loppua ja alkaa uusi suku uusine geeneineenkin.
Ihan tosi?😂
Kyllä.
Kerro lisää. Miltä henki näyttää? Onko Jumala siis jakautunut?
Olen monesti ketjuissa jo kertonutkin.
Jumalan kuva on jo meillä tiedossa, se on meille annettu ja se on tarkoituksella kulkenut elämässämme mukana kuten kaikki olennainen tietokin Jumalasta.
Jumala kuvastaa kaikkivaltiasta joka huolehtii koko elämästämme.
Jumala on siis kaikki henki energiatasolla.
Millä tavalla se jumala tai kaikkivaltias huolehtii elämästämme?
Hän hallitsee meitä kuolemaamme saakka eikä jätä meitä koskaan yksin. Hän on antanut jokaiselle oman enkelin suojelukseksi.
Tosi huonosti hoitavat hommiaan. Melkoisia tunareita.
Ap:n lähtökohtajan on väärä. Silmä ei vain yht'äkkiä ilmestynyt eliöille. Sen kehitys eli evoluutio tapahtui hitaasti, ensin oli valoherkkiä soluja, sitten alkoi niistä tulla hermoyhteyksiä aivojen kaltaisiin rakenteisiin... jotka muuten ap:n tapauksessa jäivät alkeellisen kehityksen asteelle.