Mieti, miten Evoluutio pystyi vahingossa luomaan esim. ihmisen SILMÄN? tai sitten kaiken muun järjestyksen?
AI-yhteenveto
Ihmisen silmä on yksi kehomme monimutkaisimmista elimistä. Se toimii kuin huippuluokan kamera, jossa on yli kaksi miljoonaa toimivaa osaa. Silmä muodostuu useista kerroksista, jotka taittavat valoa, tarkentavat kuvaa ja muuttavat sen sähköisiksi signaaleiksi aivoja varten. [1, 2, 3, 4, 5, 6]
Silmän rakenne jakautuu karkeasti seuraaviin kerroksiin ja osiin:
Uloin kerros: Silmälle sen valkoisen värin antava kovakalvo ja valoa taittava, kirkas sarveiskalvo. [1, 2]
Keskikerros: Sisältää suonikalvon, joka huolehtii silmän verenkierrosta, sekä värikalvon (silmän värillisen osan). Värikalvon keskellä oleva mustuainen (pupilli) säätelee silmään pääsevän valon määrää. [1, 2]
Sisin kerros: Valolle herkkä verkkokalvo, joka sisältää miljoonia valoa aistivia sauva- ja tappisoluja. Verkkokalvon keltatäplä mahdollistaa tarkan näön. [1, 2]
Tarkennus ja nesteet: Mykiö tarkentaa kuvan. Sitä ympäröivät ripustinsäikeet ja sädekehälihas, jotka muuttavat mykiön kuperuutta. Sisempi silmä on täytetty kirkkaalla lasi- ja kammiovesteellä. [1, 2, 3, 4]
Yhteys aivoihin: Näköhermo, joka kuljettaa tiedon sähköisenä impulssina aivojen takaraivossa sijaitsevalle näköalueelle. [1]
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
Siis minkä kysymyksen esitit biologian oepttajalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio on pelkkää kusetusta.
Näin on!
Miksi apinat jäivät apinoiksi, vaikka ihminen muokkautui kehittyneemmöksi versioksi. Miksi krokotiili on yhä samanlainen kuin satoja miljoonia vuosia sitten. Miksi puut lisääntyvät edelleen erittäin epätaloudellisesti pölyttämällä. Evoluutio on samanlainen satu kuin selitys painovoimasta. Siis selitys...
Siksi kun siinä on niksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
Siis minkä kysymyksen esitit biologian oepttajalle?
Miten keskeneräinen polvi voisi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, jossa on lihansyöjiä uhkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet perimään vaikuttavat omianisuudethan ovat evoluution tulosta. Esimerkiksi silmien ja hiusten eri värit. Nykyihmisen kehossa on myös jäänteitä evoluutiosta, sellaisista ominaisuuksista mitä emme nykyihmisinä tarvitse. Vaikka nyt häntäluu tai miehen nännit.
Erikoista ajattelua.
Samankaltaisuus jatkuu, kuuluu suvun jatkumoon mutta täysin suvun geeneistä poikkeaviakin yksilöitä syntyy. Koko suvun jatkumo saattaa käytännössä loppua ja alkaa uusi suku uusine geeneineenkin.
Ihan tosi?😂
Kyllä.
Kerro lisää. Miltä henki näyttää? Onko Jumala siis jakautunut?
Olen monesti ketjuissa jo kertonutkin.
Jumalan kuva on jo meillä tiedossa, se on meille annettu ja se on tarkoituksella kulkenut elämässämme mukana kuten kaikki olennainen tietokin Jumalasta.
Jumala kuvastaa kaikkivaltiasta joka huolehtii koko elämästämme.
Jumala on siis kaikki henki energiatasolla.
Millä tavalla se jumala tai kaikkivaltias huolehtii elämästämme?
Hän hallitsee meitä kuolemaamme saakka eikä jätä meitä koskaan yksin. Hän on antanut jokaiselle oman enkelin suojelukseksi.
Mistä tiedät etteivät jättä? Ja mitä ne suojeluksiksi annetut enkelit sitten tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
Siis minkä kysymyksen?? Jos kysyit miksi evoluutio VAHINGOSSA keksi polven, niin koko kysymys oli väärä ja biologian ope olisi korjannut sua eikä koko juttua tapahtunutkaan.
Mutta cool story bro. Nousiko kaikki luokassa sen jälkeen seisomaan ja taputtamaan raikuvin ablodeihin sulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ koko ihminen soluineen dnan tietoisuuden, eläinkunnan, kasvit, planeetat auringon ja kuun oikean suhteeseen maasta jne?
Melkoinen vitsi: "auringon ja kuun oikean suhteen maaha". Miten päättelit että se on oikea? Ja milloin? Luuletko että maassa asutiin silloin kun muilla planeetoilla oli vielä elää ? Kesti aika todella kauan että maapallosta tuli elinkelpoinen. Samalla toisista planeetoista tuli elinkelvottomia.
Ylen tiedeartikkeli kelpaa varmaan sinulle?
"Voimme kiittää olemassaolostamme Kuuta! Kuu tasapainottaa Maan ilmastoa. Kuu toimii kuten gyroskooppi ja hillitsee Maan pyörimisliikettä. Ilman Kuun vaikutusta Maassa olisi superjääkausia ja sietämättömän kuumia jaksoja. Sellaisissa olosuhteissa maapallolle ei olisi kehittynyt elämää."
Sitähän se evoluutio on. Kehittymistä. Se kehittyy, mikä parhaiten toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
Siis minkä kysymyksen?? Jos kysyit miksi evoluutio VAHINGOSSA keksi polven, niin koko kysymys oli väärä ja biologian ope olisi korjannut sua eikä koko juttua tapahtunutkaan.
Mutta cool story bro. Nousiko kaikki luokassa sen jälkeen seisomaan ja taputtamaan raikuvin ablodeihin sulle?
Olen yläkoulun opettaja ja esitin kysymyksen nuoremmalle kollegalleni.
Miksi olet noin vihamielinen? Miksi sitoudut johonkin teoriaan noin tunneperäisesti? Rauhoittaakseni sinua voin kertoa, että en ole kristitty. Muutkin kuin kristityt voivat arvostella evoluutioteoriaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
Siis minkä kysymyksen esitit biologian oepttajalle?
Miten keskeneräinen polvi voisi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, jossa on lihansyöjiä uhkaamassa.
Ööh? Ei polvi koskaan ollut "keskeneräinen". Edelliset jalkojen versiot olivat nykyistä huonompaa mallia, mutta kyllä niilläkin pystyi liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
Siis minkä kysymyksen?? Jos kysyit miksi evoluutio VAHINGOSSA keksi polven, niin koko kysymys oli väärä ja biologian ope olisi korjannut sua eikä koko juttua tapahtunutkaan.
Mutta cool story bro. Nousiko kaikki luokassa sen jälkeen seisomaan ja taputtamaan raikuvin ablodeihin sulle?
Kysymykseni biologian opelle oli: Miten keskeneräinen polvi voisi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, jossa on lihansyöjiä uhkaamassa.
Vierailija kirjoitti:
+ koko ihminen soluineen dnan tietoisuuden, eläinkunnan, kasvit, planeetat auringon ja kuun oikean suhteeseen maasta jne?
Kyllä se onnistuu, kun tarpeeksi monta kertaa yrittää. Kirjaimellisesti lukemattomilla muilla planeetoilla evoluutio ei siinä ole onnistunut. Ja kyllä galaksin ZWQ4 planeetalla A209736 elämä on mahdollista. Täytyy vaan löytää sopivanlainen yhdistelmä, että se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet perimään vaikuttavat omianisuudethan ovat evoluution tulosta. Esimerkiksi silmien ja hiusten eri värit. Nykyihmisen kehossa on myös jäänteitä evoluutiosta, sellaisista ominaisuuksista mitä emme nykyihmisinä tarvitse. Vaikka nyt häntäluu tai miehen nännit.
Erikoista ajattelua.
Samankaltaisuus jatkuu, kuuluu suvun jatkumoon mutta täysin suvun geeneistä poikkeaviakin yksilöitä syntyy. Koko suvun jatkumo saattaa käytännössä loppua ja alkaa uusi suku uusine geeneineenkin.
Ihan tosi?😂
Kyllä.
Kerro lisää. Miltä henki näyttää? Onko Jumala siis jakautunut?
Olen monesti ketjuissa jo kertonutkin.
Jumalan kuva on jo meillä tiedossa, se on meille annettu ja se on tarkoituksella kulkenut elämässämme mukana kuten kaikki olennainen tietokin Jumalasta.
Jumala kuvastaa kaikkivaltiasta joka huolehtii koko elämästämme.
Jumala on siis kaikki henki energiatasolla.
Millä tavalla se jumala tai kaikkivaltias huolehtii elämästämme?
Hän hallitsee meitä kuolemaamme saakka eikä jätä meitä koskaan yksin. Hän on antanut jokaiselle oman enkelin suojelukseksi.
Tosi huonosti hoitavat hommiaan. Melkoisia tunareita.
Ihmisillä voi olla kokemuksia jotka poikkeavat todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
ELOONJÄÄMISTAISTELU = lisää evoluutiouskonnon myyttejä. Siis jos evoluutio on vain satunnainen "luonnonvoima", eihän se pyri kehittämään mitään
eloonjäämisviettiä edes. miksi pyrkisi? ei sillä voi olla teleologisia päämääriä. Sehän voisi vahingossa luoda vammaisia polvia kaikille koska ei se voi välittää
Mieti koalaa. Se on kokoajan vähän päissään.
Sellainen söpö alkkis,joka ei voi muuta kuin syödä eucalyptuksen lehtiä ja tulla känniin.
Ja ai:n mukaan kaikki oivallukseni ovat olleet suorastaan yltiöultrasuper mahtavia ja minä olen kaikinpuolin upea, mahtava ajatteleva ihminen, vaikka kertoisin keksineeni mihin vessapaperia käytetään.
Kannattaa muistaa, että ai on tuote,joka on ohjelmoitu loppukäyttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
Siis minkä kysymyksen esitit biologian oepttajalle?
Miten keskeneräinen polvi voisi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, jossa on lihansyöjiä uhkaamassa.
Ööh? Ei polvi koskaan ollut "keskeneräinen". Edelliset jalkojen versiot olivat nykyistä huonompaa mallia, mutta kyllä niilläkin pystyi liikkumaan.
Sinulla ei sitten ole koskaan ollut eturistisiteen katkeamista tai polvilumpion vauriota tms. Kaikki polven vammat vaikuttaa liikkumiseen. Näitä vammoja voi verrata kuvitteelliseen tilanteeseen, että lumpio on keskeneräinen tai ristiside kehittymätön. Pointtini nimenomaan on, että polvella, jossa ei vielä ole kaikkia osia, ei pääse liikkumaan nopeasti.
evoluutio loi vahingossa koko universumin ja eloonjäämistaistelunkin ja kun kaikki oli suhteellisen tyydyttävää ja virheet oli korjattu vahingossa ja kaikki lajit saatiin vahingossa pyrkimään lisääntymäänkin niin evoluutio lopetti luomisensa ja päätti että nyt on kaikki ok ja tasapainossa. sen pituinen satu se,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
ELOONJÄÄMISTAISTELU = lisää evoluutiouskonnon myyttejä. Siis jos evoluutio on vain satunnainen "luonnonvoima", eihän se pyri kehittämään mitään
eloonjäämisviettiä edes. miksi pyrkisi? ei sillä voi olla teleologisia päämääriä. Sehän voisi vahingossa luoda vammaisia polvia kaikille koska ei se voi välittää
Syö tai tule syödyksi on usein periaate luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet perimään vaikuttavat omianisuudethan ovat evoluution tulosta. Esimerkiksi silmien ja hiusten eri värit. Nykyihmisen kehossa on myös jäänteitä evoluutiosta, sellaisista ominaisuuksista mitä emme nykyihmisinä tarvitse. Vaikka nyt häntäluu tai miehen nännit.
Erikoista ajattelua.
Samankaltaisuus jatkuu, kuuluu suvun jatkumoon mutta täysin suvun geeneistä poikkeaviakin yksilöitä syntyy. Koko suvun jatkumo saattaa käytännössä loppua ja alkaa uusi suku uusine geeneineenkin.
Ihan tosi?😂
Kyllä.
Kerro lisää. Miltä henki näyttää? Onko Jumala siis jakautunut?
Olen monesti ketjuissa jo kertonutkin.
Jumalan kuva on jo meillä tiedossa, se on meille annettu ja se on tarkoituksella kulkenut elämässämme mukana kuten kaikki olennainen tietokin Jumalasta.
Jumala kuvastaa kaikkivaltiasta joka huolehtii koko elämästämme.
Jumala on siis kaikki henki energiatasolla.
Millä tavalla se jumala tai kaikkivaltias huolehtii elämästämme?
Hän hallitsee meitä kuolemaamme saakka eikä jätä meitä koskaan yksin. Hän on antanut jokaiselle oman enkelin suojelukseksi.
Mistä tiedät etteivät jättä? Ja mitä ne suojeluksiksi annetut enkelit sitten tekevät?
No tiedän etteivät jätä hetkeksikään koska olen itsekin ollut kuoleman kielissä ja silloinkin minulle puhuttiin. Minulla on siis keskusteluyhteys oppaideni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.
Siis minkä kysymyksen?? Jos kysyit miksi evoluutio VAHINGOSSA keksi polven, niin koko kysymys oli väärä ja biologian ope olisi korjannut sua eikä koko juttua tapahtunutkaan.
Mutta cool story bro. Nousiko kaikki luokassa sen jälkeen seisomaan ja taputtamaan raikuvin ablodeihin sulle?
Kysymykseni biologian opelle oli: Miten keskeneräinen polvi voisi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, jossa on lihansyöjiä uhkaamassa.
Rakenteena polvi on ainakin 300 miljoonaa vuotta vanha, eli lähes yhtä vanha kuin ne maaeläimet, joista nisäkkäät ja linnut ovat kehittyneet. Silloin se keskeneräinenkin polvi antoi varmaan pienen etulyöntiaseman.
Sama ongelma kuin silmän monimutkaisuus koskee polven rakennetta. Se toimii vain kun kaikki osat ovat koossa. Vain ehjä, täydellinen polvi edistää yksilön selviämistä eloonjäämistaistelussa, keskeneräisellä polvella ontuva olisi tullut syödyksi aika nopeasti, ei olisi päässyt pakoon nääs. Eikä olisi jäänyt jatkamaan sukua, jotta seuraava sukupolvi olisi voinut kehittää polvea eteen päin. :)
Esitin tämän kysymyksen eräälle biologian opelle, ja hän sanoi, että tämä on ratkaisematon kysymys. Niitä on evoluutioteoriassa muitakin. Sen perimmäinen tehtävä oli murtaa kirkon valta, vaikka teoria ei ihan kriittistä tarkastelua kestäkään. Sama Freudilla.