Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieti, miten Evoluutio pystyi vahingossa luomaan esim. ihmisen SILMÄN? tai sitten kaiken muun järjestyksen?

Vierailija
31.05.2026 |

AI-yhteenveto

 

 

Ihmisen silmä on yksi kehomme monimutkaisimmista elimistä. Se toimii kuin huippuluokan kamera, jossa on yli kaksi miljoonaa toimivaa osaa. Silmä muodostuu useista kerroksista, jotka taittavat valoa, tarkentavat kuvaa ja muuttavat sen sähköisiksi signaaleiksi aivoja varten. [1, 2, 3, 4, 5, 6]

Silmän rakenne jakautuu karkeasti seuraaviin kerroksiin ja osiin:

Uloin kerros: Silmälle sen valkoisen värin antava kovakalvo ja valoa taittava, kirkas sarveiskalvo. [1, 2]

Keskikerros: Sisältää suonikalvon, joka huolehtii silmän verenkierrosta, sekä värikalvon (silmän värillisen osan). Värikalvon keskellä oleva mustuainen (pupilli) säätelee silmään pääsevän valon määrää. [1, 2]

Sisin kerros: Valolle herkkä verkkokalvo, joka sisältää miljoonia valoa aistivia sauva- ja tappisoluja. Verkkokalvon keltatäplä mahdollistaa tarkan näön. [1, 2]

Tarkennus ja nesteet: Mykiö tarkentaa kuvan. Sitä ympäröivät ripustinsäikeet ja sädekehälihas, jotka muuttavat mykiön kuperuutta. Sisempi silmä on täytetty kirkkaalla lasi- ja kammiovesteellä. [1, 2, 3, 4]

Yhteys aivoihin: Näköhermo, joka kuljettaa tiedon sähköisenä impulssina aivojen takaraivossa sijaitsevalle näköalueelle. [1]

Kommentit (222)

Vierailija
221/222 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala olis sen luonut, niin miksi siinä on vikoja? 

Evoluutio on kehitysketju. Ihan looginen. 

Miksi vikoja ei saisi olla? Kehityskin vaatii joskus sietämään vikoja ja ongelmiakin.

Siksi että jos silmä on kaikkivoivan ja kaikkitietävän Jumalan älykkäästi suunnittelema, siinä ei pitäisi olla mitään vikaa.

Ai siksikö Jumala ei ole olemassa mielestäsi?

Vierailija
222/222 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hihhuli-propagandaa tämä nyt on? Ei ole vahinko, että evoluutio on muokannut ihmisen ja muut eläimet sopeutumaan ympäristöönsä.

No näin on. Ihminenkin on luonnostaan sopeutuvaa sorttia ellei ala haraamaan sitä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan