Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (3048)

Vierailija
3021/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, se näyttää Kongokin menevän seuraavalle kierrokselle jos Uzbekistan ei yllätä

Etelä-Korea tippuu silloin pois, tai Kroatia jos ei suorita Ghanaa vastaan

Vierailija
3022/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori en ole lukenut tätä tai seurannut muutenkaan, mutta onko USA jo pudonnut vai menossa jatkoon?

USA pelaa Bosniaa vastaan 1.7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3023/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita jotka on täysin kyllästyneitä Ranskaan, Saksaan, Hollantiin, Espanjaan ja Brasiliaan?

Etkä sitten Argentiinaan taikka Englantiin???? 

No rehellisesti sanoen kyllä niihinkin. Ja Belgiaan. Kauhean moni joukkue on niin nähty ja niin plääh. Toivoisin, että Etelä-Amerikan pikkumaat ja Bosnia-Hertsis sekä Kroatia yllättäisivät! Japani myös!

Kyllähän Kroatia on yllättänyt kolmesti mitalleilla ollut (1998, 2018 &2022). 

 

Ehkä vielä joskus yllätyksiä tulee, mutta eipä ehkä Ecuadorin tai Paraguayn maalintekotaidot riitä loppuun, Kolumbian taktiset taidot siinä ja tässä.

 

Afrikan mailta voisi odottaa yhä enemmän kun niitä nyt ennetysmäärä etenkin jatkossa. Ja isäntämaista Meksikoa olen aina toivonut pitemmällekin. 

Harmi että Uruguay tippui :/

Taktisesti heikko ja lähes olematon. Kyllä tuon Bielsan valmenuksessa oli pelaajiin nähden jotain ihan ... pprrrrtt ... 

 

Viimeinen oli Musleran tuominen maalille 40 vuotiaani, kun oli epävarma jo ainakin jo 2010 vuonna.

Olen ihan "gobsmacked" että voiko Muslera olla 40-vuotias? On häkellyttävän nuoren näköinen :O

Leikelty, kulmakarvat mikrobladella ja botoxia otsassa josta myös botox-kulmat.

Vierailija
3024/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
3025/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Japani nyt siis jatkossa vaiko ei?

Tulee Japani-Brasilia seuraavaksi. 

Taitaa tulla Japanille kotimatka. Toki kyllä niillä ollut ongelmia puolustuksen kanssa.

Vierailija
3026/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori en ole lukenut tätä tai seurannut muutenkaan, mutta onko USA jo pudonnut vai menossa jatkoon?

USA pelaa Bosniaa vastaan 1.7.

Onko se siis ratkaiseva peli jatkon kannalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3027/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori en ole lukenut tätä tai seurannut muutenkaan, mutta onko USA jo pudonnut vai menossa jatkoon?

USA pelaa Bosniaa vastaan 1.7.

Onko se siis ratkaiseva peli jatkon kannalta?

On siis mennyt lohkosta jatkoon pudotuspelikierrokselle. Eli kerran on päässyt jo jatkoon. Nyt joka pelissä voi tipoua pois tästä eteenpäin.

Vierailija
3028/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori en ole lukenut tätä tai seurannut muutenkaan, mutta onko USA jo pudonnut vai menossa jatkoon?

USA pelaa Bosniaa vastaan 1.7.

Onko se siis ratkaiseva peli jatkon kannalta?

On siis mennyt lohkosta jatkoon pudotuspelikierrokselle. Eli kerran on päässyt jo jatkoon. Nyt joka pelissä voi tipoua pois tästä eteenpäin.

Ok, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3029/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori en ole lukenut tätä tai seurannut muutenkaan, mutta onko USA jo pudonnut vai menossa jatkoon?

Lohkoykkösenä jatkoon ja Bosnia tulee vastaan.

Vierailija
3030/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuska -festareilla näyttää olleen joukkosoutu Norjan tyyliin 😹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3031/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en vain jaksanut pysyä hereillä, vaan nukahdin toisen puoliajan lopussa. Heräsin ottelun loputtua ja selostajat kuulosti siltä kuin Ranska olisi lopulta hävinnyt. Ehdin siinä hämmästyä hetkeksi. 

Vierailija
3032/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen en vain jaksanut pysyä hereillä, vaan nukahdin toisen puoliajan lopussa. Heräsin ottelun loputtua ja selostajat kuulosti siltä kuin Ranska olisi lopulta hävinnyt. Ehdin siinä hämmästyä hetkeksi. 

Ei siinä mitää katsomista ollutkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3033/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Japani nyt siis jatkossa vaiko ei?

Tulee Japani-Brasilia seuraavaksi. 

Sanokaa minun sanoneen päättyy varsinaisella peliajalla tasan. Rankkareihin menee. Brassit alisuorittaa ja japanilaiset taas ylisuorittaa.

Vierailija
3034/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslerasta tuli ensimmäinen pelaaja, joka on suoraan lahjoittanut vastustajalle 3 maalia turnauksen aikana. No eräänlainen ennätys sekin, kun kukaan ei ole aiemmin pystynyt samaan.

Missä oli centerback

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3035/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kap Verden Bubista on ollut Kap Verden maajoukkuepelaaja aikoinaan. Oliko keskikenttäpelaaja. Selittää ehkä sen, miten saanut tuollaisesta B-luokan joukkueesta kelposuoriutujan. Käyttänyt ne resurssit mitä on, viisaasti. Olisi mielenkiintoista nähdä miten pärjäisi jonkun toisen maan kanssa.

Suomessa pelaavan duden seura saa ihan hyvä rahat, nousee lähes 200 t. euroon korvaukset, eikä mies varmaan pelaa minuuttiakaan. Mutta jokainen vaihtopenkilläkin istuva on tärkeä osa joukkuetta.

Olin pistävinäni merkille eilisessä pelissä merkille ekan kerran pientä kireyttä joukkueen kesken. Voi olla näyttämisenhalua.

Vierailija
3036/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, yöllä monta peliä samanaikaisesti. Vaikea päättää mitä katsoa. Luultavasti päädyn Englanti-Panama otteluun.

Vierailija
3037/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gakpon rouva saanut keskenmenon. Vasta julkistaneet raskauden ja heillä oli tiedossa, että oli poika tulossa. 

Vierailija
3038/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslerasta tuli ensimmäinen pelaaja, joka on suoraan lahjoittanut vastustajalle 3 maalia turnauksen aikana. No eräänlainen ennätys sekin, kun kukaan ei ole aiemmin pystynyt samaan.

Oli miten oli, Uruguaylla ei olisi ollut mitään mahdollisuutta Espanjaa vastaan silti.

Pelasivat erittäin rumaa peliä ja paremmalla tuomarilla olisivat saaneet ulosajoja jo ensimmäisellä puoliajalla.

Vierailija
3039/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime yön pelissä Irakin pelaajalle vihellettin punainen, kun kaatoi vastustajan paidasta repimällä rangaistusalueen ulkopuolella ja tilanteesta olisi muuten näyttänyt voivan tulla vastustajalle maalintekopaikka. Onko tämä joku uusi sääntö? Itse teko ei näyttänyt niin rajulta, että siitä olisi muuten tullur edes keltaista, selvä vapaapotkun paikka tpki.

Itsekin mietin että yleensä tullut keltainen tuollasesta. Maalivahdit on joskus saanut punaisia kun kampanneet varmasta maalipaikasta.

Jos sanalla ”yleensä” tarkoitat vuosien 1979 ja 1990 välistä aikaa, niin ihan oikeassa olet. Jos siis kansainvälisistä otteluista puhutaan. 

Kun tunnut tietävän säännöt niin kysymys: Kulmapotkun jälkitilanteesta on kaveri pääsemässä yksin läpi. Vastapelaaja kaatanut sen jossain puolessakentässä. Tuloksena keltainen. Onko tällöin tuomari tulkinnut vuoden 1990 sääntöä väärin? Olen nimittäin nähnyt vastaavan tilanteen monta kertaa. Ja kyse siis ihan viime vuosien kansainvälisistä otteluista.

Mahdoton sanoa näkemättä tilannetta. Jos on syytä olettaa että puolustaja ehtisi kuitenkin vielä tilanteeseen, kuten todennäköisesti puolesta kentästä ehtisikin, niin ihan oikein vihelletty. 

Vierailija
3040/3048 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukaku ja De Bruyne, vanhat taisteluratsut, tekivät maalit mieheen Belgia-matsissa.

onko lukaku syntynyt viidakossa?

Belgian Antwerpenissa hyvin köyhiin oloihin, kuten on usein kertonut. 

antwerpen on nykyään viidakko

Teollisesti ainakin timanttiviidakko, kys.kaupugissa jalostetaan suuri osa maailman raakatimanteista. Oliko yli 80% niin muistelen. 

nyt ei puhuttu timanteista...

Kyllä tuossa mielestäni ihan selkeästi puhutaan timanteista.