Jalkapallon MM-kilpailut -Official
Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?
Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin
Katso lähetysajat : Jalkapallon MM-kilpailut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3051)
Mitkäs pelit on sellaisia joissa on oikeasti panosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla jo pientä kisaväsymystä havaittavissa? Mulla on. Onneksi pian alkaa pudotuspelit ja jokaisessa matsissa on iso panos. Sitten syttyy taas ihan eri tavalla.
Ei, tykkään näistä kisoista aina kun kestävät pitkään. Välillä toki ärsyttää kun pitää odotella oman suosikkimaan ottelua monta päivää. Eniten tällä erää ärsyttää kuitenkin nuo pelien ajat ja tuo että pitää vaihdella maikkarin ja Ylen välillä ja se ettei kaikki pelit näy ilmaiseksi.
Joo, huomaa itsekin, että nuo mainokset ärsyttää. Katsomon halvempi tilaus on ja siinäkin on mainoksia melkein koko studion ajan. Menee sellainen flow pois, mitä muuten tulee tälläisissä turnauksissa, kun joka toinen ilta on eri kuviot. Onneksi tänän illan Norja-Ranska tulee Yleltä.
"Seattlen suuri pride-marssi järjestetään sunnuntaina, Stonewallin mellakoiden vuosipäivänä. Vuoden 1969 mellakoiden katsotaan käynnistäneen seksuaalivähemmistöjen ihmisoikeusliikkeen.
Seattlen pride-järjestelykomitea päätti jo vuosi sitten, että lähimmäksi sunnuntaita osuva MM-matsi olisi pride-ottelu.
Kun loppuvuodesta 2025 järjestettiin MM-kisojen lohkoarvonta, Egypti ja Iran päätyivät joukkueiksi juuri pride-otteluun.
Iranissa homoseksuaalisuus on laitonta jopa kuolemantuomion uhalla. Egyptissä se ei ole suoraan laissa kiellettyä, mutta käytännössä sitä kriminalisoidaan muiden lakien nojalla ja seksuaalivähemmistöjen asema maassa on todella tukala."
Haaland on niin yököttävän näköinen että toivon Noejan putoamista.
Vierailija kirjoitti:
Haaland on niin yököttävän näköinen että toivon Noejan putoamista.
Kai jalkapalloa sitten voi tuostakin vinkkelistä miettiä...
Vierailija kirjoitti:
"Seattlen suuri pride-marssi järjestetään sunnuntaina, Stonewallin mellakoiden vuosipäivänä. Vuoden 1969 mellakoiden katsotaan käynnistäneen seksuaalivähemmistöjen ihmisoikeusliikkeen.
Seattlen pride-järjestelykomitea päätti jo vuosi sitten, että lähimmäksi sunnuntaita osuva MM-matsi olisi pride-ottelu.
Kun loppuvuodesta 2025 järjestettiin MM-kisojen lohkoarvonta, Egypti ja Iran päätyivät joukkueiksi juuri pride-otteluun.
Iranissa homoseksuaalisuus on laitonta jopa kuolemantuomion uhalla. Egyptissä se ei ole suoraan laissa kiellettyä, mutta käytännössä sitä kriminalisoidaan muiden lakien nojalla ja seksuaalivähemmistöjen asema maassa on todella tukala."
Kyllä vaan sattuikin juuri sopivat maat tähän pride-matsiin. Toivottavasti siellä joku iranilainen tai egyptiläinen seksuaalivähemmistöön kuuluva saa tästä vähän toivoa itselleen ja näkee ettei koko maailma sentään ole sivistymätön vaikka heidän omat maansa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Haaland on niin yököttävän näköinen että toivon Noejan putoamista.
Sinun pelin seurantasi keskittyy kokonaan pelaajien ulkonäköön vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ecuadorilla oli kova juhlinta pelin jälkeen.
Kääntyi kyllä suupielet väkisin ylöspäin yöllä, katsellessa pelaajien ja fanien riemua. Cool pitkätukka-valmentajakin ryntäsi yleisön joukkoon.
En tosiaan tiennyt että Sami Kuronen on myös jalkapallovalmentaja.
Mä katoin ekaksi, että kappas onko Diego Forlan ruvennut valmentamaan, mutta se olikin eri mies eli Beccacece :).
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla jo pientä kisaväsymystä havaittavissa? Mulla on. Onneksi pian alkaa pudotuspelit ja jokaisessa matsissa on iso panos. Sitten syttyy taas ihan eri tavalla.
Ei todellakaan ole. Suren jo sitä kun loppua kohden matsit vähenevät eikä enää tule kolmea - neljää peliä joka päivä :(
Onko Neuer tosiaan Saksan ykkösvahti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla jo pientä kisaväsymystä havaittavissa? Mulla on. Onneksi pian alkaa pudotuspelit ja jokaisessa matsissa on iso panos. Sitten syttyy taas ihan eri tavalla.
Ei todellakaan ole. Suren jo sitä kun loppua kohden matsit vähenevät eikä enää tule kolmea - neljää peliä joka päivä :(
Mulla oli pari taukopäivää, katsoin matseja pintapuolisesti. Tuli vähän päästettyä irti
Vierailija kirjoitti:
Haaland aloittaa penkiltä 😅
Norja haluaa käkättimeen
Vierailija kirjoitti:
Haaland aloittaa penkiltä 😅
Norjalla ei kyllä olisi varaa pitää ykköstykkiään penkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaland aloittaa penkiltä 😅
Norjalla ei kyllä olisi varaa pitää ykköstykkiään penkillä.
Tai kai niillä on varaa, kun jatkossa kuitenkin ovat
Ilmeisesti Norja on kokonaan B-joukkueella. Haalandin lisäksi 10 normialoituksen miestä penkillä. Mukaanlukien kapteeni Ödegard. No, Norja on jatkossa ja vastaan tulee joko Ruotsi tai Saudi-Arabia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Norja on kokonaan B-joukkueella. Haalandin lisäksi 10 normialoituksen miestä penkillä. Mukaanlukien kapteeni Ödegard. No, Norja on jatkossa ja vastaan tulee joko Ruotsi tai Saudi-Arabia.
Korjaus Norsunluurannikko, ei Saudi-Arabia…
Vähän harmi, olisin halunnut nähdä Norjan ja Ranskan ihan ykkösjoukkueillaan toisiaan vastaan.
Tää on nyt sitten joku b-luokab peli... pyh
Norja