Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kilpailut -Official

Vierailija
30.05.2026 |

Noin pari viikkoa ja sitten mennään. Mikä maa on suosikkisi kisoissa ja keitä pelaajia seuraat?

 

Itsellä suosikit Espanja, Argentiina ja Uruguay. Pelaajista nostaisin esiin Pedrin , Yamalin, Julian Alvarezin ja Nico Pazin

Kommentit (3051)

Vierailija
2761/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Ruotsi ja Norja olisi vastakkain niin kumpaa kannattaisit?

Norja

Vierailija
2762/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs pelit on sellaisia joissa on oikeasti panosta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2763/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla jo pientä kisaväsymystä havaittavissa? Mulla on. Onneksi pian alkaa pudotuspelit ja jokaisessa matsissa on iso panos. Sitten syttyy taas ihan eri tavalla.

Ei, tykkään näistä kisoista aina kun kestävät pitkään. Välillä toki ärsyttää kun pitää odotella oman suosikkimaan ottelua monta päivää. Eniten tällä erää  ärsyttää kuitenkin nuo pelien ajat ja tuo että pitää vaihdella maikkarin ja Ylen välillä ja se ettei kaikki pelit näy ilmaiseksi.

Joo, huomaa itsekin, että nuo mainokset ärsyttää. Katsomon halvempi tilaus on ja siinäkin on mainoksia melkein koko studion ajan. Menee sellainen flow pois, mitä muuten tulee tälläisissä turnauksissa, kun joka toinen ilta on eri kuviot. Onneksi tänän illan Norja-Ranska tulee Yleltä.

Vierailija
2764/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seattlen suuri pride-marssi järjestetään sunnuntaina, Stonewallin mellakoiden vuosipäivänä. Vuoden 1969 mellakoiden katsotaan käynnistäneen seksuaalivähemmistöjen ihmisoikeusliikkeen.

Seattlen pride-järjestelykomitea päätti jo vuosi sitten, että lähimmäksi sunnuntaita osuva MM-matsi olisi pride-ottelu.

Kun loppuvuodesta 2025 järjestettiin MM-kisojen lohkoarvonta, Egypti ja Iran päätyivät joukkueiksi juuri pride-otteluun.

Iranissa homoseksuaalisuus on laitonta jopa kuolemantuomion uhalla. Egyptissä se ei ole suoraan laissa kiellettyä, mutta käytännössä sitä kriminalisoidaan muiden lakien nojalla ja seksuaalivähemmistöjen asema maassa on todella tukala."

https://yle.fi/a/74-20233563

Vierailija
2765/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaland on niin yököttävän näköinen että toivon Noejan putoamista.

Vierailija
2766/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaland on niin yököttävän näköinen että toivon Noejan putoamista.

Kai jalkapalloa sitten voi tuostakin vinkkelistä miettiä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2767/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Seattlen suuri pride-marssi järjestetään sunnuntaina, Stonewallin mellakoiden vuosipäivänä. Vuoden 1969 mellakoiden katsotaan käynnistäneen seksuaalivähemmistöjen ihmisoikeusliikkeen.

Seattlen pride-järjestelykomitea päätti jo vuosi sitten, että lähimmäksi sunnuntaita osuva MM-matsi olisi pride-ottelu.

Kun loppuvuodesta 2025 järjestettiin MM-kisojen lohkoarvonta, Egypti ja Iran päätyivät joukkueiksi juuri pride-otteluun.

Iranissa homoseksuaalisuus on laitonta jopa kuolemantuomion uhalla. Egyptissä se ei ole suoraan laissa kiellettyä, mutta käytännössä sitä kriminalisoidaan muiden lakien nojalla ja seksuaalivähemmistöjen asema maassa on todella tukala."

https://yle.fi/a/74-20233563

Kyllä vaan sattuikin juuri sopivat maat tähän pride-matsiin. Toivottavasti siellä joku iranilainen tai egyptiläinen seksuaalivähemmistöön kuuluva saa tästä vähän toivoa itselleen ja näkee ettei koko maailma sentään ole sivistymätön vaikka heidän omat maansa ovat.

Vierailija
2768/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaland on niin yököttävän näköinen että toivon Noejan putoamista.

Sinun pelin seurantasi keskittyy kokonaan pelaajien ulkonäköön vai? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2769/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ecuadorilla oli kova juhlinta pelin jälkeen.

Kääntyi kyllä suupielet väkisin ylöspäin yöllä, katsellessa pelaajien ja fanien riemua. Cool pitkätukka-valmentajakin ryntäsi yleisön joukkoon.

En tosiaan tiennyt että Sami Kuronen on myös jalkapallovalmentaja. 

Mä katoin ekaksi, että kappas onko Diego Forlan ruvennut valmentamaan, mutta se olikin eri mies eli Beccacece :).

Vierailija
2770/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla jo pientä kisaväsymystä havaittavissa? Mulla on. Onneksi pian alkaa pudotuspelit ja jokaisessa matsissa on iso panos. Sitten syttyy taas ihan eri tavalla.

Ei todellakaan ole. Suren jo sitä kun loppua kohden matsit vähenevät eikä enää tule kolmea - neljää peliä joka päivä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2771/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Neuer tosiaan Saksan ykkösvahti?

Vierailija
2772/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaland aloittaa penkiltä 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2773/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla jo pientä kisaväsymystä havaittavissa? Mulla on. Onneksi pian alkaa pudotuspelit ja jokaisessa matsissa on iso panos. Sitten syttyy taas ihan eri tavalla.

Ei todellakaan ole. Suren jo sitä kun loppua kohden matsit vähenevät eikä enää tule kolmea - neljää peliä joka päivä :(

Mulla oli pari taukopäivää, katsoin matseja pintapuolisesti. Tuli vähän päästettyä irti 

Vierailija
2774/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaland aloittaa penkiltä 😅

Norja haluaa käkättimeen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2775/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaland aloittaa penkiltä 😅

Norjalla ei kyllä olisi varaa pitää ykköstykkiään penkillä.

Vierailija
2776/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaland aloittaa penkiltä 😅

Norjalla ei kyllä olisi varaa pitää ykköstykkiään penkillä.

Tai kai niillä on varaa, kun jatkossa kuitenkin ovat

Vierailija
2777/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Norja on kokonaan B-joukkueella. Haalandin lisäksi 10 normialoituksen miestä penkillä. Mukaanlukien kapteeni Ödegard. No, Norja on jatkossa ja vastaan tulee joko Ruotsi tai Saudi-Arabia.

Vierailija
2778/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Norja on kokonaan B-joukkueella. Haalandin lisäksi 10 normialoituksen miestä penkillä. Mukaanlukien kapteeni Ödegard. No, Norja on jatkossa ja vastaan tulee joko Ruotsi tai Saudi-Arabia.

Korjaus Norsunluurannikko, ei Saudi-Arabia…

Vierailija
2779/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän harmi, olisin halunnut nähdä Norjan ja Ranskan ihan ykkösjoukkueillaan toisiaan vastaan.

Vierailija
2780/3051 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt sitten joku b-luokab peli... pyh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän