Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa

Vierailija
30.05.2026 |

Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa. Pahinta oli, että kiusaajana toimi aina oma lähiesihenkilö. Mitä työpaikkakiusattu voi tehdä ja miten selviytyä?

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ebfb3a2b-4b98-4cd0-aaea-4fbff67d139e

Kommentit (313)

Vierailija
121/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kiusataan, jotka ärsyttää jotenkin.

Vierailija
122/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kiusataan, jotka ärsyttää jotenkin.

Kiusaamiseen ei paljon vaadita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla naamalla voi monessa naisvaltaisessa paikassa saada aika tylyä kohtelua kateellisilta ja hännystelijöiltään, jos ei siis itse satu olemaan se jengin kuningatar.

En nyt usko, minulla on uskomattoman kauniita nuoria naisia työkavereina ja muutenkin ihania ihmisiä, miksi heitä kukaan olisi kiusannut ? Suomeksi niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan 

Ei vastaa. Jos työpaikalla on narsistinen kiusaajaluonne, ei hänen kanssaan päde normaalit säännöt. Kiusaaja haluaa kiusata ja uhriksi valikoituu joko helppo kohde tai uhka, joka halutaan raivata pois tieltä.

Vierailija
124/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kiusataan, jotka ärsyttää jotenkin.

Joku ärsyttää ja se puretaan väkivallalla? Siinä vahvaa tunteiden hallintaa. Tasoa 3-vuotias.

Vierailija
125/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä kiusataan, jotka ärsyttää jotenkin.

Näin on. Esimies kiusasi minua koska ärsytin häntä kyselemällä että miksi he kohtelevat minua laittomasti, mm. miksi teen määräaikaisella sopimuksella työtä, joka on jatkuvaluonteista. 

Eniten pomoani ja kolmea muuta pomoa, jotka olivat olleet allekirjoittamassa sopimustani, ärsytti lopulta se, että vein asian liiton lakimiehen kanssa oikeuteen ja voitin. Joutuivat maksamaan aika suolaiset korvaukset.

Mutta myönnän: olen ärsyttävä, koska haluan että lakia noudatetaan. 

Vierailija
126/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää postailko näitä maksumuurin takana olevia artikkeleita. Homma menee siihen, että kommentoidaan lukematta juttua ja siinä nyt ei ole kauheasti järkeä.

Mutta itse en kyllä kovin helposti osta sellaisia tarinoita, joissa ihminen joutuu kiusatuksi joka paikassa, minne menee. Noissa tapauksissa tämä "kiusattu" on itse yleensä se hankala henkilö, joka ei tule kenenkään kanssa toimeen, mutta sen sijaan että osaisi peiliin katsoa, syyttelee muita kiusaajiksi.

Esim. rauhallista, hiljaisempaa ihmistä saatetaan pitää jotenkin ylimielisenä. Tätäkin on kuultu... 

Ilmeisesti rauhallinen ymmärtää rauhallista. Rääväsuu rääväsuuta.

Jännä juttu vaan, että oikeasti ylimielisiä harvemmin kiusataan. Siis kun usein käytetään (teko)syynä tuota "olet ylimielinen", joten sinua saakin kiusata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva on kaunis ja se mikä yhdistää kiusaajiaan on heikko itsetunto.

Vierailija
128/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö joku, että noi kokemukset on vääriä?

Jos tulee kiusatuksi sina ja jokapaikasaa on kyseessä ongelmanlietsoja tai narsku


Heti kun ri itse saa päättää kaikesta…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseoppinut markkinointisomepimu 

Vierailija
130/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain heikko kiusaa. Tämä opetetaan jo peruskoulussa.

Ei se noin mene. Vahvemmat kiusaa, usein useampi henkilö. Tyhmät päät yhdistyy.

Vahvemmat...ja kuitenkin tarvitaan oikein porukka yhtä vastaan...hmm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on aina väärin, mutta joskus tulee mieleen mikä on toisen puolen versio. Jos joka paikassa kiusataan ja aina esihenkilö, niin voisiko omassa käytöksessäkin olla jotain korjattavaa? 

Syy on varmaan siinä, että toisilla on TARVE kiusata ja arvostella. Empatia puuttuu ja sivistys. Juntti kiusaa.

Ja aina se oma esihenkilö on tämä kiusaaja. Miksi?

Narsistinen kiusaaja haluaa valtaa ja on valmis käyttämään likaisiakin keinoja saadakseen sitä, siksi näitä päätyy esihenkilöiksi. 

Vierailija
132/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo juttu on tehty siksi että saa huomiota ja että nyt vaikeutunut somepimuelanto jatkuisija saisi yhteistöitä 


Rahaa rahaa rahaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset työpaikat on yläasteen jatkeita, samat roolit jatkuu vaikka aikuisia ollaan.

Vierailija
134/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko niin että ammattilaiset jyrää töissä itseoppineen ja pomo päättää mitä tehdään 


Ri hänellä mitään sh koulutusta ole 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat ei oo edes olleet Suomessa aina 

Virossa ja Espanjassa 

Vierailija
136/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on aina väärin, mutta joskus tulee mieleen mikä on toisen puolen versio. Jos joka paikassa kiusataan ja aina esihenkilö, niin voisiko omassa käytöksessäkin olla jotain korjattavaa? 

Syy on varmaan siinä, että toisilla on TARVE kiusata ja arvostella. Empatia puuttuu ja sivistys. Juntti kiusaa.

Ja joillakin on myös jokin tarve tai taipumus kokea kiusaamisena ihan normaalit, työelämään kuuluvat asiat, kuten saatu palaute tai epämieluisat työvuorot.

Tämäkin on totta. On kiusaamista jos ei saa valita parhaita vuoroja päältä ja pitäisi ymmärtää muidenkin menot.

Onko tämä joku uusi juttu? Monenkin olen kuullut valittavan työvuoroista yms, mutta kenenkään en ole kuullut kutsuneen sitä kiusaamiseksi.

Vierailija
137/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas kaunis nainen, tuo ulkonäkö herättää monissa kateutta. Jos on vielä fiksu ja kiva, niin siinä on monella tantalla sietämätön olo.

Sun omia oletuksia. Entä jos Eeva itse olikin se kusipää? Muista Eeva on ainoa yhteinen tekijä tässä. 

Neuroepätyypilliset joutuvat helposti kiusatuksi ja ulkopuolella suljetuiksi. Ihan jo siitä syystä, että heidän ilmeensä ja eleensä tulkitaan väärin. Esim heidän "poikkeava" katsekontaktinsa tulkitaan helposti ylimielisyydeksi.

Vierailija
138/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
139/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kiusaaja voi jättää yrittäjän yrityksestä yhden tähden arvosteluita, varata vaikkapa esim. lounaspöydän, tekee ohareita ja jättää tulematta. Näin jää yrittäjältä tuloja saamatta. Tai vaikka kiusaaja katkoo netti ja puhelinyhteydet tai esiintyy hankalana asiakkaana ja tekaisee valituksia yrityksestä joka paikkaan.

Toki voi. Jos tuon saa todistettua oikeudessa voikin sabotoijalle sitten rapsahtaa kivat korvaukset maksettavaksi.

Vierailija
140/313 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin kolmessa eri työpaikassa. Yksi oli päiväkoti, kaksi vanhustyössä. Kiusaajina oli esihenkilöitä ja näiden suosimia työntekijöitä. Naisia kaikki.

Minun kiusaajat puolestaan kaikki ovat olleet miehiä, ja esimiehiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän