Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa
Eeva Roots, 38, kertoo tulleensa työpaikkakiusatuksi viidessä eri työpaikassa. Pahinta oli, että kiusaajana toimi aina oma lähiesihenkilö. Mitä työpaikkakiusattu voi tehdä ja miten selviytyä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ebfb3a2b-4b98-4cd0-aaea-4fbff67d139e
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Niitä kiusataan, jotka ärsyttää jotenkin.
Kiusaamiseen ei paljon vaadita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla naamalla voi monessa naisvaltaisessa paikassa saada aika tylyä kohtelua kateellisilta ja hännystelijöiltään, jos ei siis itse satu olemaan se jengin kuningatar.
En nyt usko, minulla on uskomattoman kauniita nuoria naisia työkavereina ja muutenkin ihania ihmisiä, miksi heitä kukaan olisi kiusannut ? Suomeksi niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan
Ei vastaa. Jos työpaikalla on narsistinen kiusaajaluonne, ei hänen kanssaan päde normaalit säännöt. Kiusaaja haluaa kiusata ja uhriksi valikoituu joko helppo kohde tai uhka, joka halutaan raivata pois tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä kiusataan, jotka ärsyttää jotenkin.
Joku ärsyttää ja se puretaan väkivallalla? Siinä vahvaa tunteiden hallintaa. Tasoa 3-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Niitä kiusataan, jotka ärsyttää jotenkin.
Näin on. Esimies kiusasi minua koska ärsytin häntä kyselemällä että miksi he kohtelevat minua laittomasti, mm. miksi teen määräaikaisella sopimuksella työtä, joka on jatkuvaluonteista.
Eniten pomoani ja kolmea muuta pomoa, jotka olivat olleet allekirjoittamassa sopimustani, ärsytti lopulta se, että vein asian liiton lakimiehen kanssa oikeuteen ja voitin. Joutuivat maksamaan aika suolaiset korvaukset.
Mutta myönnän: olen ärsyttävä, koska haluan että lakia noudatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää postailko näitä maksumuurin takana olevia artikkeleita. Homma menee siihen, että kommentoidaan lukematta juttua ja siinä nyt ei ole kauheasti järkeä.
Mutta itse en kyllä kovin helposti osta sellaisia tarinoita, joissa ihminen joutuu kiusatuksi joka paikassa, minne menee. Noissa tapauksissa tämä "kiusattu" on itse yleensä se hankala henkilö, joka ei tule kenenkään kanssa toimeen, mutta sen sijaan että osaisi peiliin katsoa, syyttelee muita kiusaajiksi.
Esim. rauhallista, hiljaisempaa ihmistä saatetaan pitää jotenkin ylimielisenä. Tätäkin on kuultu...
Ilmeisesti rauhallinen ymmärtää rauhallista. Rääväsuu rääväsuuta.
Jännä juttu vaan, että oikeasti ylimielisiä harvemmin kiusataan. Siis kun usein käytetään (teko)syynä tuota "olet ylimielinen", joten sinua saakin kiusata.
Eeva on kaunis ja se mikä yhdistää kiusaajiaan on heikko itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Väittääkö joku, että noi kokemukset on vääriä?
Jos tulee kiusatuksi sina ja jokapaikasaa on kyseessä ongelmanlietsoja tai narsku
Heti kun ri itse saa päättää kaikesta…
Itseoppinut markkinointisomepimu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain heikko kiusaa. Tämä opetetaan jo peruskoulussa.
Ei se noin mene. Vahvemmat kiusaa, usein useampi henkilö. Tyhmät päät yhdistyy.
Vahvemmat...ja kuitenkin tarvitaan oikein porukka yhtä vastaan...hmm...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on aina väärin, mutta joskus tulee mieleen mikä on toisen puolen versio. Jos joka paikassa kiusataan ja aina esihenkilö, niin voisiko omassa käytöksessäkin olla jotain korjattavaa?
Syy on varmaan siinä, että toisilla on TARVE kiusata ja arvostella. Empatia puuttuu ja sivistys. Juntti kiusaa.
Ja aina se oma esihenkilö on tämä kiusaaja. Miksi?
Narsistinen kiusaaja haluaa valtaa ja on valmis käyttämään likaisiakin keinoja saadakseen sitä, siksi näitä päätyy esihenkilöiksi.
tuo juttu on tehty siksi että saa huomiota ja että nyt vaikeutunut somepimuelanto jatkuisija saisi yhteistöitä
Rahaa rahaa rahaa
Suomalaiset työpaikat on yläasteen jatkeita, samat roolit jatkuu vaikka aikuisia ollaan.
Oisko niin että ammattilaiset jyrää töissä itseoppineen ja pomo päättää mitä tehdään
Ri hänellä mitään sh koulutusta ole
Työpaikat ei oo edes olleet Suomessa aina
Virossa ja Espanjassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on aina väärin, mutta joskus tulee mieleen mikä on toisen puolen versio. Jos joka paikassa kiusataan ja aina esihenkilö, niin voisiko omassa käytöksessäkin olla jotain korjattavaa?
Syy on varmaan siinä, että toisilla on TARVE kiusata ja arvostella. Empatia puuttuu ja sivistys. Juntti kiusaa.
Ja joillakin on myös jokin tarve tai taipumus kokea kiusaamisena ihan normaalit, työelämään kuuluvat asiat, kuten saatu palaute tai epämieluisat työvuorot.
Tämäkin on totta. On kiusaamista jos ei saa valita parhaita vuoroja päältä ja pitäisi ymmärtää muidenkin menot.
Onko tämä joku uusi juttu? Monenkin olen kuullut valittavan työvuoroista yms, mutta kenenkään en ole kuullut kutsuneen sitä kiusaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kaunis nainen, tuo ulkonäkö herättää monissa kateutta. Jos on vielä fiksu ja kiva, niin siinä on monella tantalla sietämätön olo.
Sun omia oletuksia. Entä jos Eeva itse olikin se kusipää? Muista Eeva on ainoa yhteinen tekijä tässä.
Neuroepätyypilliset joutuvat helposti kiusatuksi ja ulkopuolella suljetuiksi. Ihan jo siitä syystä, että heidän ilmeensä ja eleensä tulkitaan väärin. Esim heidän "poikkeava" katsekontaktinsa tulkitaan helposti ylimielisyydeksi.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi kiusaaja voi jättää yrittäjän yrityksestä yhden tähden arvosteluita, varata vaikkapa esim. lounaspöydän, tekee ohareita ja jättää tulematta. Näin jää yrittäjältä tuloja saamatta. Tai vaikka kiusaaja katkoo netti ja puhelinyhteydet tai esiintyy hankalana asiakkaana ja tekaisee valituksia yrityksestä joka paikkaan.
Toki voi. Jos tuon saa todistettua oikeudessa voikin sabotoijalle sitten rapsahtaa kivat korvaukset maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusattiin kolmessa eri työpaikassa. Yksi oli päiväkoti, kaksi vanhustyössä. Kiusaajina oli esihenkilöitä ja näiden suosimia työntekijöitä. Naisia kaikki.
Minun kiusaajat puolestaan kaikki ovat olleet miehiä, ja esimiehiä.
Niitä kiusataan, jotka ärsyttää jotenkin.