Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauheata katsoa sivusta kun kaverin 5kk ikäinen vauva on aina nälissään.

Vierailija
14.05.2007 |

Vauva siis täysimetyksellä mutta on vaatinut maitoa tunnin välein myös öisin jo kuukauden ainakin. Kaveri ei suostu missään tapauksessa antaa soseita/vellejä tai muuta vastaavaa lisäruokaa kun aikoo täysimettää suositusten mukaiset 6 kk. Samalla hän valittaa kun ei saa nukkua öisin kun vauva valvottaa ja vaatii maitoa koko ajan.

Ei voi muuta kun ihmetellä. Viimeksi suuttui minulle kun kysäisin että auttaisko vaikka velli tai korvikkeen antaminen imetyksen lisäksi vauvaa nukkumaan paremmin.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinkin hieman ehkä omasta vinkkelistäni. Meillä siis silloin, kun noita Imetystuki ry:n sivuja luin, oli sellainen tilanne, että vauva söi, söi ja söi ihan koko ajan, maitoa riitti hyvin ja kasvu oli oikein hyvää (340g/viikko alusta asti). Vauvalla ikää silloin vajaa 2kk ja luin tosiaan tuolta palstalta, kun joku neuvoi äitiä varovaisesti pidentämään imetysvälejä, jotta vauvan mahaan mahtuisi hiukan enemmän kerralla jatkuvien pienien määrien sijaan.

Itse olin jo niin uuvuksissa, kun yölläkään ei nukuttu kuin kerran maks.2h putkeen, että olin valmis painumaan itse pehkuihin ja jättämään miehen vauvalle kera korvikepullon ;) Onneksi nyt nukutaan jo neljäkin tuntia yhteen menoon (ikää 3kk).

Ja imetysvälejähän ei tietysti tule yrittää PIDENTÄÄ silloin jos

a) vauva ei kasva riittävän hyvin

b) maitoa tulee huonosti

Näissä tapauksissa on kai sitten vaan imetettävä vaikka se 24h/vrk.

t. se joka kirjoitti imetysväleistä

Vierailija
2/131 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen ja nukkuminenkaan ei aina mene käsi kädessä. Meillä neljä lasta joita jokaista täysimetetty eri pituus (4-6kk) silti yksikään ei nuku hyvin yötään. Syyt taitavat löytyä muualta.

Myös lapsen koko ei ole suoraaan verrannollinen syötyyn ruokaan tai sen määrään. Toki sillä on suuri merkitys aliravitsemuksen tai epäterveellisen ja ylensyönnin kannalta. Mutta eiköhän ihan saman määrän ruokaa saavat kasva kuitenkin kulutuksen ja geenien sanelemien ehtojen mukaan?

Imetys ON hyvä asia ja toivon monen muun lailla sille positiivista asennetta, silti elämme hyvinvointivaltiossa, eikä meidän tavallisten perheiden lapsilla ole oikeasti mitään hätää.

Suositukset ovat asennekasvatusta myös kehitysmaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄMÄ ÄÄLIÖ ÄITI TIETÄÄ TULEEKO HÄNELTÄ EDES MAITOA??? vaikka 5minuutin välein antas tissiä niin se se välttämättä riitä jos sieltä tulee pisara tai pari!!!

SANO IHAN SUORAT SANAT! jos se tosi ystävä on niin kyllä hänelle uskaltaa sanoa jos suuttuu rehellisestä kommentista niin terve menoa!

mää aloitin soseet 3kk ja puurot ja vellit kans. vieläkin imetän silloin tällöin, lapsi 5kk. miten joku on niin idiootti että kuvittelee että täysimetys tekee jotenki hyväx äidix??? meidän tyttö ollu ihan terve vaikka on saanut tissiä aika vähän.

lapset pois tommosilta höppänöiltä!

Vierailija
4/131 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

TÄMÄ ÄÄLIÖ ÄITI TIETÄÄ TULEEKO HÄNELTÄ EDES MAITOA??? vaikka 5minuutin välein antas tissiä niin se se välttämättä riitä jos sieltä tulee pisara tai pari!!!

SANO IHAN SUORAT SANAT! jos se tosi ystävä on niin kyllä hänelle uskaltaa sanoa jos suuttuu rehellisestä kommentista niin terve menoa!

mää aloitin soseet 3kk ja puurot ja vellit kans. vieläkin imetän silloin tällöin, lapsi 5kk. miten joku on niin idiootti että kuvittelee että täysimetys tekee jotenki hyväx äidix??? meidän tyttö ollu ihan terve vaikka on saanut tissiä aika vähän.

Miksi aina, siis AINA, nämä imetysvastaiset " aloitin soseet 3kk iässä" -kirjoittajat ovat selvästi kouluttamattomia, sivistymättömiä, kirjoitustyylissä paljon x-kirjainta ja huutomerkkejä (teinejä?), ei hallita oikeinkirjoitusta?

Minä ottaisin kyllä ennemmin lapset pois tältä joka tuhoaa lapsensa suolistoa liian aikaisilla kiinteillä, en siltä joka antaa rintaa niin usein kun lapsi haluaa.

Vierailija
5/131 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin kuopus roikkui tissillä tunnin välein hereillä ollessaan, tosin nukkui pitkiä yöunia + päiväunia. Kun siirryttiin kiinteisiin, ruokailuvälit nippa nappa pari tuntia. On vaan tällainen, esikoisen kanssa ei moista " ongelmaa" ollut. Ja kuka tahansa joka lapseni on nähnyt, tietää ettei ainakaan nälkää näe.

Minusta on jokaisen oma asia imettääkö vai ei, ihmettelen vaan miksi pitää yrittää sabotoida muiden imetys tai jopa syyttää nälkiinnyttäjäksi, jos ei itse ole jaksanut imettää ja on ollut niin mukavaa aloittaa kiinteät parikuiselle vaikka tietää että se on haitallista.

Vierailija
6/131 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sillä jos kyseessä on 5kk vanha lapsi niin se voi vaatia jo kauheesti energiaa. Ehkä äidin maito ei vain riitä lapsen tarpeisiin. kumma, että ei voi antaa esim velliä illalla? Nukkuisipa ainakin yöt kunnolla ja olisi taatusti lapsikin onnellisempi.

Mä olen miettinyt tätä imetyshyvteriaa, että jos näiltä vauva rukilta kysyttäisiin näkevätkö he mielummin nälkää puolivuotta vai saisivatko edes välillä masunsa täyteen esim vellillä...niin oletteko miettineet mikä mahtaisi olla vastaus? Mä kyllä tiedän. Traumoja aiheutatte lapsillenne.

Soseita kyllä kannattaa aloitella, esim. itse tehdyt kasvissoseet ovat terveellisiä. Mutta velli on vaan jauhoilla suurustettua maustettua korviketta, ei terveellisyyden häivääkään. Mutta jos joku haluaa tainnuttaa sillä lapsensa niin antaa mennä...

Vierailija
7/131 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinulta ennemmin lapset pois. Onko ihmekään jos OMA maitosi ei riitä, kun imetät " silloin tällöin" ? Jos imettäisit useammin, maitosi riittäisi eikä olisi tarvinnut vaarantaa lapsirukkasi terveyttä antamalla puuroja ja vellejä noin aikaisin.

Vierailija
8/131 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetetty vauvani allergisoitui kaikille ruoka-aineille rintamaidon kautta 1kk iässä. Siihen päättyi imetyskin.

Vierailija
9/131 |
17.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista porukkaa. Nyt riita poikki. Te olette kaikki oikeassa, jookosta!

Vierailija
10/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä sanotaan, että tarvii.

Vierailija
11/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaako vauva hyvin? Sehän kertoo, riittääkö maito. Mitä jos vauva onkin vain ns. tissitakiainen?

Vierailija
12/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitää tehdä suositusten mukaan ja vaatteet sekä vauvan varusteet ostetaan sen mukaan onko testivoittaja vai ei.

Eiköhän se kaverisi vauva ala öitä nukkumaan kun ½v täyttää ja kaverisi antaa vauvalle muutakin ruokaa kuin rintamaitoa. Sääli vaan vauvaa kun joutuu nälässä olemaan.

Vierailija
13/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus mässäillä tällaisella asialla. Ihmetystä vaan herättää. t. ap

Vierailija
14/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä harmittaa jälkikäteen, kun tuli tutteliruokittua omat räkänokat.

Jos vauva saa ruokaa tunnin välein, tuskinpa hänellä mitään hätää on. Ja jos äitikin on tyytyväinen, niin mikäs se ap:n ongelma olikaan? Kyllä varmaan olisi neuvolassa huomattu, jos lapsi ei saisi tarpeeksi ruokaa = ei kasvaisi.

Vierailija
15/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin missään soseessa. Ja soseet ei todellakaan takaa hyvin nukuttuja öitä.

Vierailija
16/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvauinnissa aikoinaan oli äiti tytön kanssa ja lapsi oli ihan nälkiintynyt. Ei edes näyttänyt vauvalta kun oli niin laiha. Äiti imetti ennen uintia, kävi imettämässä uinninaikana reunalla pari kertaa ja uinnin jälkeen heti saunassa. Joskus onnistui koko puolituntia olemaan imettämättä.

oli vaan kauheeta katsoa kun näki että lapsi oli ihan nälissään. Tämä äiti kerskaili jatkusvasti saunassa, että täysimettää ja aikoo täysimettää vähintään puolivuotta. Tuntuu jotenkin lapsen rääkäykseltä pitää tätä nälissään vain tyydyttääkseen omaa hinkuaan tehdä asiat niin kuin suositellaan. Lapset pois tuollaisilta näännyttäjiltä!

Vierailija
17/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä jos kyseessä on 5kk vanha lapsi niin se voi vaatia jo kauheesti energiaa. Ehkä äidin maito ei vain riitä lapsen tarpeisiin. kumma, että ei voi antaa esim velliä illalla? Nukkuisipa ainakin yöt kunnolla ja olisi taatusti lapsikin onnellisempi.

Mä olen miettinyt tätä imetyshyvteriaa, että jos näiltä vauva rukilta kysyttäisiin näkevätkö he mielummin nälkää puolivuotta vai saisivatko edes välillä masunsa täyteen esim vellillä...niin oletteko miettineet mikä mahtaisi olla vastaus? Mä kyllä tiedän. Traumoja aiheutatte lapsillenne.

Vierailija
18/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa varmasti neuvolassa huomataan jos lapsen kasvussa on jotain häikkää. Ja vaikka niitä soseita alkaisikin antamaan ei se lupaa, että ruokailuvälit pitenee. Kyllä meillä on ainakin ennemmin sitä rintaa syöty pitkään ja välillä tiheäänkin vaikka soseitakin saisi niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
19/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lukisit paremmin niin huomaisit että äiti ei ole tyytyväinen eikä vauva kasva. Niin tämä vauvan äiti minulle sanoi eli on varmasti neuvolassa käynyt vauvansa kanssa.

Eikös lisäruokaa ole ainakin hetki sitten neuvolassa kehotettu antamaan jos vauva on kärttyisenä tissillä tunnin välein 24h/vrk?

Itse imetin kaikkia kolmea lastani 10-12 kk. Lisäruokaan siirryttiin sen aikaisten suositusten mukaisesti reilu 4kk iässä.

t. ap

Vierailija:

sitä harmittaa jälkikäteen, kun tuli tutteliruokittua omat räkänokat.

Jos vauva saa ruokaa tunnin välein, tuskinpa hänellä mitään hätää on. Ja jos äitikin on tyytyväinen, niin mikäs se ap:n ongelma olikaan? Kyllä varmaan olisi neuvolassa huomattu, jos lapsi ei saisi tarpeeksi ruokaa = ei kasvaisi.

Vierailija
20/131 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse on ylipainoinen ja on silminnäheden nauttinut siitä, että lapsensa ovat olleet pikkuruisia.

Mutta mitäpä sitä sivustakatsoja voi tehdä? Ei niin yhtään mitään. Jos menet sanomaan asiasta, on välit katki. Neuvolassa painoseurantaa onneksi tehdään ja sitä kautta on jokin valvonta. Mutta ei noita pikkuressukoita oikeasti voi mitenkään kukaan auttaa, jos äiti haluaa lapsiaan nälässä pitää.