Miksi miehet kohtelevat naisia nykyään kuin toisia miehiä?
Missä herrasmiesmäisyys? Missä se asenne että naista kuuluu auttaa ja suojella?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä. Ensin naiset vaativat vuosia että miehet kohtelisi naisia samalla tavalla kun kohtelee miehiä ilman mitään erityiskohtelua sukupuolen mukaan ja kun miehet on alkanut tekemään niin kuin naiset vaatii ja haluaa alkaa naiset kitisemään ja vinkumaan miksi miehet kohtelee naisia samalla tavalla kun miehiä? Koittakaa nyt päättää että haluatteko te sitä teidän vaatimaan tasa-arvoa vai haluatteko epätasa-arvoa jossa sukupuolta pitää kohdella eritavalla.
Ei voi vaatia modernia tasa-arvoa ja perinteisiä sukupuoli rooleja samaan aikaan kun ne ajatukset on todella pahassa ristiriidassa keskenään
Ei tarvitse erityiskohtelua, mutta sitten ei tule mitään ilmaispilluja tai lapsiakaan. Kohdunvuokraus esim. äo 130 naiselta voisi olla jotain 700 tonttua. Äitiysmaito 500e per litra ja tietty muut ehdot päälle, mitä nyt kukin nainen sattuu haluamaan.
tirsk
Toivottavasti joku afrikkalainen jengi huumaa sut ranskassa ja pääset breeding ground -tytöksi. Usko pois, "Taken" elokuvaa ei tapahtuis sun kohdalla.
Sairasta
Mun mies kantaa painavat kauppakassit pyytämättä , ostelee lahjoja, avaa purkit ja korkit jos en saa auki, tarjoaa ravintolassa jne. Ihana mies.
Useimpien markettien ym. ovet avautuvat nykyään automaattisesti. En ole aikoihin käynyt paikoissa, joissa on itse avattava ovi. Kotiovi on ainoa ja asun yksin talossani. Kannan myös ostokseni ihan itse 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun puoliso esim. kantaa aina kauppakassit tai vastaavat ja arvostan tätä huomaavaista puolta hänessä. Kun lapset olivat pieniä hän kantoi myös väsähtäneet pikkuiset, (ei siis samaan aikaan, kun lapsilla on neljän vuoden ikäero) Kun käymme vaeltamassa, mies menee edeltä ja auttaa minut alas kivenlohkareilta ym. vaikka pääsisin alas kyllä itsekin. Mutta hän osoittaa tällä tavalla, että huolehtii.
No meillä mies kirjaimellisesti jätti kauppakassit bussipysäkillä lumihankeen ja lampsi pois, kun tulimme jouluruokaostoksilta, koska "ruokakassien kantaminen oli epämukavaa". Minä sitten kannoin 2 muovikassin sijasta 4. Olen hento ja lyhyt nainen. Maksoin myös ne ruuat.
Hyvin olet miehesi valinnut. Jännis varmaan
Luulet siis, että tuo tapahtui heidän ensitreffeillä?
Tämä on yksi iso ongelma. Toiset käyttäytyvät hyvin, kun ovat ihastuneita ja heillä tavoite saada se toinen ihminen. Hyvä käytös loppuu, kun saavuttaa tavoitteen tai kiinnostus loppuu. Hyvä käytös ei tällöin ole sisäsyntyistä, mutta tämä totuus tulee ilmi vasta, kun on myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tuntuu nyt jäävän jalkoihin se ajatus että meillä suurimmalla osalla miehistä on sisäänrakennettu "suojelija" käytösmalli. Se on jäänne ns vaarallisemmilta ajoilta kun laumaa piti suojella ja jatkaa. Ei minun naisten auttelut hölmöltäkin tuntuvassa asiassa ole mitään alistamista tai taka-ajattelua että hän ei osaisi.
Joten te fiksut naiset jotka ymmärrätte tämän niin antakaa miehenne/miesten "auttaa" teitä silloin tällöin.
Me yksinkertaiset yksinkertaisesti vain pidämme siitä.
Annankin. Mutta en anna pillua vastineeksi siitä, että mies kohtelee minua kuin ihmistä ja auttaa. Lisäksi miesten tulee auttaa myös vanhempia naisia sekä muita avuntarvitsijoita, ei vain nuoria naisia.
Kaikkien tulisia auttaa kaikkia, jos avuntarvitsijoita kohtaa.
En mä kyllä katso miehiä jotka luulisi mua mieheksi. Pysyn kaukana. Ja käsken etsiä miesnaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa taas manosfäärimiehen aloitukselta. Miehet ovat naiselle aina olleet uhka, eivät suojelijoita. Naisen suojelija on toinen nainen. Mitään "herrasmiestemppuja" en kaipaa, vaan turvallista eloa ilman miesten aiheuttamaa lisäuhkaa.
Perustatko sinä uhkasi ja pelkosi johonkin todelliseen vai perustatko sen toisten naisten kertomiin keksittyihin tarinoihin? Kaikki me tiedämme kuinka paljon naiset valehtelevat varsinkin miehestä joka ei tee ja toimi niin kuin nainen haluaa ja vaatii. Itse en tunne yhtään ainutta naista joka ei olisi jostain miehestä valehdellut toiselle naiselle että saisi aiheutettua miehelle ongelmia. Tämän aiheuttaa se että naiset ei koskaan epäile toisen naisen ohittaa miehistä kun ihan kaikki naiset vihaa jollain tasolla miehiä
Keskimäärin naiset ovat suuremmassa vaarassa miesten vuoksi kuin toisin päin, joten naisten epäluulo miehiä kohtaan on (tavallisesti) ymmärrettävämpää kuin toisin päin. Miesten kuuluisi itse miettiä mistähän se mahtaa johtua, kiukuttelun sijaan.
-eri
Ei, se on kuule miesvihaa todeta, että miesten teot aiheuttavat epäluuloa miehiä kohtaan. Palstatotuus on se, että jopa yöllä tienpuolen vaihtaminen on miesvihaa. Tai omien kokemusten kertominen...
En minä naisena tarvitse mitään erityiskohtelua enkä suojelua!
Läpi elämän olen tavannut herrasmiehiä, jotka ovat avanneet ovia, ostelleet lahjoja ja tarjonneet ravintolassa. Jos mies ei tarjoa ensimmäisillä treffeillä, niin toisia ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä edelleen avaan naiselle oven.
Useimmat tykkää ja kiittää.
Mutt on niitäkin tolloja jotka eivät kiitä.
-hopeakettu
Kohteliaisuuden vastaanottokyvyssä on nyansseja. Ovesta mieleen, taannoin tuli naiskatras portaikon ovella vastaan. Olin avannut oven ja luikahdin seinustaa päin, pitäen arvon naisille uksea auki. Puoli sataa naista käveli ovesta portaikkoon ihan normisti toisilleen jutellen Viimeisten joukosta sain kommentin: "Ai, täällä on oikein portsari paikalla". Enhän minä poke ollut, ihan omalla ajalla toteutin hyvää tapaa, miehenä ja yksilönä.
Niin sitä voi miettiä että millainen se kohteliaisuus on jos siihen on sisäänkirjoitettu vaatimus korvauksesta. Kuulostaa ennemminkin kaupankäynniltä. Ja sitten nämä samat ukot jotka maksavat naisille ja odottavat seksiä vastineeksi itkevät, jos nainen vaatiikin saada tietää hinnat ja korvaukset etukäteen, huutaen naama väärällä että "parisuhde ei ole transaktio". No onhan se, jos tulee suru puseroon jos ei saakaan mitään vastineeksi takaisin.
Että jos haluatte naisilta "kiitollisuutta" niin olkaa valmiita määrittelemään se "kiitollisuus" ja kertomaan rehellisesti, että "avaan sinulle oven jos annat minulle katsekontaktin, hymyn ja verbaalisen kiitoksen." Eikä sitten mitään väninöitä siitä, että tuo ei olisi transaktionaalista kun se selvästi on.
Ja sitten jos se "kiitollisuus" on esim. pillunanto niin neuvottelu asiasta mielellään etukäteen, ettei tule turhia tantrumeita kenellekään.
Mitä noihin matkoihin tulee, niin jenkkinaisten mukaan se että mies ottaa naisen mukaan matkalleen ei ole edes lahja naiselle vaan naiselta palvelus miehelle, seuralaispalvelu. Lahja olisi se, että mies maksaa naisen matkan kavereidensa kanssa.
Suomiukoilla on vielä piiiiiiiiitkä matka herrasmieskulttuuriin. Mutta hyvä että olette aloittaneet matkan.
Kiitos. Luin vastineesi. Maailma se jaksaa pyöriä ja tapansa opettaa. Huonoja tapoja kin. Ne jääkööt minulta oppimatta. On tässä tullut luontaisesti hyviä tapoja edistettyä. Jopa tilaisuuden tullen jotain kepeää arkipäivään heittäen. Ja matka jatkuu mm. pyyteettömästi uksea naisille, vanhuksille, invalideille jne. avaten tilanteen myötä. Ikää on itselläkin. Matka jatkuu kunnes päädyn lautayksiöön. Toivon, että Pietari ei ole niin tarkka ja tokaise mokiani läppäriltään plärätessä: "Kerrostalo alemmaksi Matonen vaan!" Se kuullostaisi epäkohteliaalta, vaikka totena todettaisiin. Ne hemmetin läppärit, niitä on joka vastaanotolla.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin, että miehet kohtelisivat naisia kuten naiset kohtelevat naisia. Näin kaikilla olisi mukavampaa.
Miehet ovat avoimempia kasvotusten eikä heitä kiinnostua juoruta muista ihmisistä. Herrasmies ei kysele toisen miehen naisasioista, jollei tämä ota niitä itse puheeksi.
Kannattaa varmaan selvittää kaipaako se toinen osapuoli auttamista tai suojelemista, ennen kuin alkaa auttamaan tai suojelemaan. Aika alentavaa, jos pelkästään sukupuolen perusteella vedetään suoria johtopäätöksiä toisen tarpeesta tulla autetuksi tai suojelluksi.
Lisäksi, vaikka kovin mielelläni autan ja/tai suojelen toista, jos siihen siihen on tarvis ja toinen haluaa sitä, en minäkään aina edes pysty niihin vaikka kuinka haluaisin. On hyvä tunnistaa myös oma rajallisuus. M38
Vierailija kirjoitti:
Useimpien markettien ym. ovet avautuvat nykyään automaattisesti. En ole aikoihin käynyt paikoissa, joissa on itse avattava ovi. Kotiovi on ainoa ja asun yksin talossani. Kannan myös ostokseni ihan itse 😃
Omalla työpaikallani on kyllä itse avattavia ovia ja myönnän, että joskus tuntuu ihan kivalta, kun joku miespuolinen työkaveri avaa oven ja päästää edellään sisään. Muuten minäkään en mitään erityiskohtelua miehiltä odota, tai halua.
Naiset. Olette nyt 30v järjestelmällisesti äänestäneet työttömiä, kouluttamattomia rikollisia Suomeen. Ja nyt kehtaatte kysyä tätä ääneen.
Aloittajan ikää en tiedä mutta syytä tilanteesta ihan jotain muuta kuin suomalaista miestä (jotka by the way olivat aikoinaan ihan herrasmiehiä.)
Maanpuolustustahto ja usko koko tähän systeemiin heikkenee näiden elätettävien rikollisten vuoksi.
Mitä tai ketä täällä suojelisi? Kerro toki. Suominaisia jotka äänestää lisää kielitaidottomia lääkäreitä ja taksikuskeja Suomeen.
Taas päästään kysymykseen: millä v*tun ilveellä naiset saivat äänioikeuden kyseisessä asiassa. He ne tänne itse tilasivat. Ja nyt pitäisi miehen suojella 😂
Tajuutko itse kuinka typerältä kuulostat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä. Ensin naiset vaativat vuosia että miehet kohtelisi naisia samalla tavalla kun kohtelee miehiä ilman mitään erityiskohtelua sukupuolen mukaan ja kun miehet on alkanut tekemään niin kuin naiset vaatii ja haluaa alkaa naiset kitisemään ja vinkumaan miksi miehet kohtelee naisia samalla tavalla kun miehiä? Koittakaa nyt päättää että haluatteko te sitä teidän vaatimaan tasa-arvoa vai haluatteko epätasa-arvoa jossa sukupuolta pitää kohdella eritavalla.
Ei voi vaatia modernia tasa-arvoa ja perinteisiä sukupuoli rooleja samaan aikaan kun ne ajatukset on todella pahassa ristiriidassa keskenään
Ei tarvitse erityiskohtelua, mutta sitten ei tule mitään ilmaispilluja tai lapsiakaan. Kohdunvuokraus esim. äo 130 naiselta voisi olla jotain 700 tonttua. Äitiysmaito 500e per litra ja tietty muut ehdot päälle, mitä nyt kukin nainen sattuu haluamaan.
tirsk
Toivottavasti joku afrikkalainen jengi huumaa sut ranskassa ja pääset breeding ground -tytöksi. Usko pois, "Taken" elokuvaa ei tapahtuis sun kohdalla.
Mun sperma maksaa tonnin/laaki. Mut sä köyhä voit vaan haaveilla siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdun voi korvata esimerkiksi koeputkella. Mutta mistäs siemennestettä sitten saadaan?
Te naiset onneks olette niin voimaantuneita nykyään että varmaan pian keksitte ratkaisun tähänkin ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin hyvä kysymys, ihanaa kun muutkin huomaa.. Meininki on aivan järkyttävää.
Joo, samaa mieltä, ihna järkyttävää kun miehiltä edellytetään "provider"-suhdetta ja sitten vielä pitäisi olla herrasmieskin
No jo on lyhyessä ajassa mennyt kummalliseksi. Me viisikymppiset ollaan vielä painettu kaikki töitä niska limassa, niin miehet kuin naiset, naiset vielä kotonakin. Ei ole monenkaan palkkataso ollut sellainen, että toinen olisi vaan kekkaloinut kotona ja kynsihoidoissa (tai kaikkein oudoin kuvailu "maannut kapsen kanssa kotona", voi v mikä työsarka oli työssäkäyvällä äidillä) ja toinen provaidannut. Onko tämä taas jotain jenkkilän tiktokunelmia?
Oon kans ihmetellyt noita kommentteja, missä "lapsen kanssa vaan maataan kotona". Huomaa, etteivät tällaiset ihmiset ole ikinä pitänyt huolta kenestäkään. He eivät myöskään ansaitse arvostusta, mitä eivöt itsekään kykene toisille antamaan.
Basic naisvihaa. Miehillä joilla ei ole varaa huolehtia ja elättää naista on tapana yrittää hakata heidät ojaan ja r aiskata. Se on heidän tapansa "tulla isäksi".
Suomessa on hyvin harvalla miehellä varaa elättää nainen. Tämä vaatisi n. 10 000 euron bruttotuloja minimissään. Suomalainen yhteiskunta on rakennettu kahden elättäjän mallille.
Vierailija kirjoitti:
uskaltaako niille enää ovea avata
suuttuvat siitä että leimaan heidät heikommaksi sukupuoleksi
Ei ole yksikään mies suuttunut. Ja tottahan se, että miehet on päästään heikompia.
Kyllä mä edelleen avaan naiselle oven.
Useimmat tykkää ja kiittää.
Mutt on niitäkin tolloja jotka eivät kiitä.
-hopeakettu
Tuo tollo sana pilas herrasmaisuutesi.
Sun epävarma ego haluaa vain huomiota.
Jaa ap-miehellä?