Rehellisesti: Petytkö jos lapsestasi ei tulekaan akateemista?
Mietitkö mitä olisit voinut itse tehdä toisin vai osaatko iloita aidosti, kun lähisukulaisesi toteaa, että kyllähän hoitajia/roskakuskeja/tarjoilijoita aina tarvitaan?
Kommentit (68)
Olen tekniikan tohtori koulutukseltani, enkä ymmärrä mitä hienoa on pehmotieteiden maisterin tai tohtorin tutkinnossa. Pehmotieteet eivät ole kunnon tieteitä.
En todellakaan. Itse tein sen virheen että aloitin yliopisto-opinnot tietämättä että minulla on paitsi valtava traumalasti että adhd ja autismin kirjo. Opiskelu on ollut ihan kamalaa, kun toiminnanohjausta ei oikein ole. Niin, enkä ole valmistunut...
Kannustan lapsia käymään ihan vaikka "vaan" amiksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koulutukseltani tohtori ja töissä yliopistolla. Mielestäni ei ole minun asia päättää mitä lapseni haluavat tehdä työkseen. Olen keskustellut kollegani kanssa ja hänellä samanlaisia ajatuksia. En ole myöskään ihan varma enää siitä, että jatkossakin akateeminen koulutus takaa työn. Maailma on muuttumassa kovaa vauhtia.
Tohtori hyvä, eikö nyt kuitenkin ole kiva jos lapsesi ja kaveripiirinsä osaavat keskustella ja ovat kiinnostuneita asioista? Eivätkä syljeksi ja hoe pelkkää veetä mälli huulessa.
Etkö luota siihen, että tohtorin lapsi olisi oppinut kotonaan minkäänlaista sivistystä?
Vierailija kirjoitti:
Olen tekniikan tohtori koulutukseltani, enkä ymmärrä mitä hienoa on pehmotieteiden maisterin tai tohtorin tutkinnossa. Pehmotieteet eivät ole kunnon tieteitä.
Ei ole pehmotieteitä. Luulen, että olet trolli.
Humanisteille ei töitä löydy, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
En, miksi pettyisin? Lapseni ovat luonteeltaan enemmän tekijöitä kuin lukijoita ja haluavat asua kotiseudullaan. Siksi asentajan ammatti on hyödyllisempi kuin humanistimaisterin. Opettajan uraa joku harkitsi ja ehkä farmaseutti tai kirjastonhoitaja olisi jotain sellaista, jota voisivat tehdä.
Asentajalle, opettajalle ja farmaseutille on sentään töitä 2030-luvulla. Nehän ovat järkiammatteja.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi ei ole luultavasti itsekkään kouluttautunut jos ei osaa lastaan ohjata yliopistoihin.
Mitä ohjaamista siinä on? Lapset saavat päättää itse mitä haluavat opiskella ja vanhemmat tukevat ja kannustavat.
Puolisoni suvussa katsotaan ei-akateemisia todella karsaasti. Yhden lapsi opiskeli duunariammatin ja häntä ei meinata edes kutsua sukujuhliin ja häntä kiusaavat kyselemällä milloin hän meinaa ihan aloittaa ihan oikeat korkeakouluopinnot.