Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalainen kaveri laittelee outoja videoviestejä

Vierailija
27.09.2022 |

Miten olisi paras toimia, ilman että vanhemmat vetäsee herneet nenään tilanteessa jossa ekaluokkalainen laittelee meidän lapsen tablettiin viesteinä videoita itsestään, mitkä muokattu milloin mitenkin.
Nyt viimeisemmät oli jopa mun mielestä aika inhottavia kun niissä soi taustalla laulua missä mm. sanontaan "welcome to my dark side" ja lapsi tekee kaulaan kädellä vetoliikeen ja kuva muuttuu harmaaksi.
Musta nää on liikaa 7v lasten käsitellä ja pelkään itse että oma lapsi alkaa saamaan vielä muitakin pelottavampia videoita mikäli kaverin mielestä nää ok. Kaveri muuten ihan kiva ja voi olla kaveria, mutta rajat pitäisi olla ainakin meillepäin. Pelkään että jos vanhemmille asiasta sanoo, käy niin että käsketään ettei enää kaveraa meidän lapsen kanssa :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähetät ne vanhemmille jollain verukkeella, ottamatta itse heti ensi tilassa kantaa.

Vierailija
2/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on tuollainen voi varautua ettei vanhemmatkaan ole ihan ok.

Suojele lastasi. Otatte etäisyyttä. Voi laittaa viestit estoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä! Hirveä lapsi, jolla yleensä siis myös hirveät vanhemmat.

Vierailija
4/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tuskin tietää lapsensa touhuista. Itse ainakin haluaisin että minulle kerrottaisiin jos oma lapsi tekisi vastaavaa.

Vierailija
5/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä juttelen lapseni kavereille. Saattaisin kysyä kaverilta meillä ollessaan, että onko tuollaiset itse kuvatut videot hänen mielestään kivoja ja että mikä siinä on niin kivaa. Jos kaveri vastais että no ku ne on vaan siistei/kivoi niin toteaisin siihen että mun mielestä ne ei ole kovin kivoja että jatkossa toivoisin muunlaisia kivoja videoita mistä jää toisellekin kiva mieli. Sanoisin ehkä siihen vielä että uskon, että hän osaa tehdä kivoja videoita.

Vierailija
6/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ajattele samalla tavalla kuin aikuiset. Lapsi ei tajua käsiliikkeiden symbolista merkitystä eikä musiikin sanoja, on vain nähnyt sellaisia videoita ja matkii niitä. Ehkä voi tajuta mutta ei ajattele sitä sen enempää vaan se on eräänlaista leikkiä, vähän kuin pyssyleikit yms.

Vierailija
7/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille ilmoitus ja estot päälle. Järkyttävää!!!

Vierailija
8/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmille ehdottomasti ilmoitus. Haluaisin että minulle kerrotaan jos oma lapseni tekee tuollaista, ja niin varmaan haluaisi 99% vanhemmista.

Vierailija
9/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti nuo ovat jotain Zoomerang-videoita, joissa musiikki ja tekstit ovat valmiina ja lapsi vain matkii alkuperäisen videon tekijää. En nyt lähtisi tuomitsemaan lasta miksikään sekopääksi noiden videoiden perusteella.

Teidän lapsi voisi tietysti ihan itsekin sanoa kaverilleen, että älä enää lähetä mulle tuollaisia videoita. Ja lapsen vanhemmille voisi varmasti laittaa ihan ystävällisen viestin, että moikka, tiesittekö että teidän Pirkko tekee tällaisia aika synkkiä videoita ja lähettää niitä muille?

Vierailija
10/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoomerang. Se on onneksi kuukaudessa koluttu läpi ja lapset kyllästyy. Laitoin meidän lapsille eston, etteivät saa vaataanotettua tai lähetettyä multimediaa puhelimillaan.

Vierailija
11/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti nuo ovat jotain Zoomerang-videoita, joissa musiikki ja tekstit ovat valmiina ja lapsi vain matkii alkuperäisen videon tekijää. En nyt lähtisi tuomitsemaan lasta miksikään sekopääksi noiden videoiden perusteella.

Teidän lapsi voisi tietysti ihan itsekin sanoa kaverilleen, että älä enää lähetä mulle tuollaisia videoita. Ja lapsen vanhemmille voisi varmasti laittaa ihan ystävällisen viestin, että moikka, tiesittekö että teidän Pirkko tekee tällaisia aika synkkiä videoita ja lähettää niitä muille?

Tämä! Kiva että täällä tuomitaan heti lapsi ja vanhemmat vähintäänkin sekopäiksi.

Vierailija
12/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyseessä keskivertoa älykkäämpi lapsi

Vierailija
13/14 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kattonu mitä viestejä oma lapses laittaa? Vai onko aina vika muiden lapsissa vaan?

Vierailija
14/14 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tiedän mitä katsoo. Ratsaan älylaitteen päivittäin sen lisäksi että estot laitettu lapsille sopiviksi.

Kyse ei ole siitä että pidän kaveria pimeenä jne. Vaan siitä että selvästi ei ymmärrä mitä jakaa eteenpäin ja meillä oma lapsi herkkä mm.painajaisille jne enkä halua valvoa öitä sen takia että saa kyseenalaista materiaalia älylaitteeseensa. En ole myöskään naivi siitä että ikää kun tulee asioita tulee eteen, mutta 7v ei ole vielä teini ja mielestäni vanhempien asia suojella sellaiselta mikä voi vahingoittaa kasvua.

Isän kansaa mietittiin että laitetaan väliaikainen esto viestien vastaanottoon ja puhutaan enemmän vielä median käytöstä ja siitä miksi näin tehdään.