Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit, mitä mieltä olette Suvivirsi-kohusta?

Vierailija
28.05.2026 |

Olen itse ateisti ja mm. nykymuotoista uskonnonopetusta ja uskonnollisia aamunavauksia vastaan, mutta en pysty käsittämään mikä siinä Suvivirressä on niin kamalaa. Se on vain laulu, osa suomalaista kulttuuria ja tärkeä perinne kevätjuhlissa, eikä se juhlan ainoana uskonnollisena elementtinä ole millään lailla uskonnon harjoittamista. Tästä on myös selkeä linjaus mitä on noudatettu ongelmitta sekä joulu- että kevätjuhlissa.

Lisäksi kun otetaan huomioon se, että yhteiskunnassa pidetään nykyään aivan normaalina asiana järjestää kouluihin tai työpaikoille oma tila uskonnolliseen hiljentymiseen (työnantajan kustannuksella tietysti), metelin nostaminen yhdestä ainoasta virrestä on naurettavaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tässä tapauksessa vähän tyhjänpäiväistä, mutta periaatteessa ymmärrän sitä perheenisää. Itse tuskin olisin valinnut tätä taistelua hänen tilallaan, uskovaiset aiheuttavat yhteiskunnalle ihan konkreettistakin haittaa aivan tarpeeksi.

Vierailija
22/26 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä että ihan älytön kohu taas. Minusta Suvivirsi on kaunis eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa vaikka sitä lauletaankin vaikkei kuulu uskoon. Kasvoin ateistiperheessä ja minusta oli ihana aina laulaa suvivirttä kesän kynnyksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani. Ensimmäinen säkeistö on viaton ja harmiton, mutta olen varma, että myöhemmissä säkeistöissä alkaa armoton aivopesu ja kulttiin loitsuaminen.

Vertaan teennäistä viattomuutta aiheen ympärillä siihen, ettei yleisesti olla kunnolla perillä siitäkään mitä heavy-metallilevyjen lyriikoissa sanotaan kun levyt soitetaan takaperin.

Vierailija
24/26 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittajan paapomista en ymmärrä.

Vierailija
25/26 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on hysterinen pelko uskontoja kohtaan, kannattaa miettiä minkälainen egon haava olisi parannettavana. Millä tavoin uskonto uhkaa sinun henkistä hyvinvointiasi, mikä siinä ahdistaa? Ahdistuneisuushäiriöön voi hakea apua esim Psykoterapiasta.

Vierailija
26/26 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin, ota Ukko Ylijumala sydämeesi. Muuta neuvoa ei tule.

Kas kun se Ukko ei ole olemassa. Jeesus on.

Mitäs ne keväiset ja kesäiset ukonvasamat ovat? Todisteita Ukko Ylijumalasta. Jeesuksesta ei ole mitään todisteita. Mene suohon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi