Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää viekö niitä markettiruusuja tai Normalin krääsää opettajille

Vierailija
27.05.2026 |

Jos jotain haluatte viedä, niin vaikka suklaata. 

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen koulussa on järjestetty tosi kivasti niin, että vanhempainyhdistys kerää lukuvuoden alussa 50 kaikilta vanhemmilta ja niillä maksetaan opettajien synttäri- ja kevätlahja sekä muisto muille työntekijöille. Helppoa kaikille. 

Mikä ilo on keksiä tällaisia tarinoita.

Ei se ole mikään keksitty tarina? Erittäin hyvin toimiva järjestelmä. 

Vierailija
82/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen koulussa on järjestetty tosi kivasti niin, että vanhempainyhdistys kerää lukuvuoden alussa 50 kaikilta vanhemmilta ja niillä maksetaan opettajien synttäri- ja kevätlahja sekä muisto muille työntekijöille. Helppoa kaikille. 

Mikä ilo on keksiä tällaisia tarinoita.

Ei se ole mikään keksitty tarina? Erittäin hyvin toimiva järjestelmä. 

Höpöhöpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Kotkanruusu

Vierailija
84/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä viedä opettajalle mitään. Jos haluaa lahjoa, voi laittaa rahaa tilille, niin poliisin on helpompi tutkia rikosta. Hieromasauva kertoo taas halusta päästä pöksyihin ja on selkeä tulkita seksuaaliseksi ahdisteluksi. Opettaja saa palkan työstään, joten pitäytykää kiitoksessa.

Vierailija
85/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, se on kesä alkanut, palstalla ketju opettajien lahjoista. Sanoisin, että on kyllä oman navan tuijottelun huipentuma itkeä vauvapalstalla kun joku reppana tokaluokkalainen tuo vääränlaisen lahjan. Markettiruusun, muumimukin tai, hui kauhistus, on itse leiponut jotain. Onneksi teillä on puoli vuotta aikaa toipua ennen joululahjoja.

Vierailija
86/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepäs paviaani jonnekin neuvomaan tyhmempiäsi - jos jostain sellaisia löydät.

Mitäs jos sinulle annettaisiin temukrääsää lahjaksi? Tykkäisitkö?

Vierailija
87/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, se on kesä alkanut, palstalla ketju opettajien lahjoista. Sanoisin, että on kyllä oman navan tuijottelun huipentuma itkeä vauvapalstalla kun joku reppana tokaluokkalainen tuo vääränlaisen lahjan. Markettiruusun, muumimukin tai, hui kauhistus, on itse leiponut jotain. Onneksi teillä on puoli vuotta aikaa toipua ennen joululahjoja.

En usko, että ap on itse opettaja.

Vierailija
88/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin valkoinen posliinimuki, johon tytär maalaa kesäterveiset opettajalle ja annetaan se lahjaksi. Käytännöllisellä mukilla on aina kaikille käyttöä. 🥰

Itsekin annan aina keväällä valkoisen posliinimukin, joka on täynnä lämmintä spermaa jota olen kerännyt viikkotolkulla. 🥰

Vierailija
89/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä viedä opettajalle mitään. Jos haluaa lahjoa, voi laittaa rahaa tilille, niin poliisin on helpompi tutkia rikosta. Hieromasauva kertoo taas halusta päästä pöksyihin ja on selkeä tulkita seksuaaliseksi ahdisteluksi. Opettaja saa palkan työstään, joten pitäytykää kiitoksessa.

Mitä sitä suotta kiittelemään. Saahan se palkan.

Vierailija
90/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan markettiruusuja mun mieheltä. Ei taatusti opettajille parempia. 

Vierailija
91/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synttärilahja opelle, et voi olla tosissasi. 

Vierailija
92/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Siis miksi opettajalle pitäisi viedä lahjoja?  Hehän saavat palkan, kuten me muutkin ja pitkän kesäloman?  Kuvitteleeko joku oikasti, että se voisi vaikuttaa seuraavan lukukauden arvosanoihin.  Itselläni on neljä lasta, kaikki ylioppilaita.  Olisiko minun pitänyt jokaiselle ostaa joka kevät ja joulu jotakin krääsää.  = 384 lahjaa (mukia)?  Opettaja sisarellani on kokonainen kaappi täynnä sekalaisia mukeja. Mielestäni kenenkään ei pidä tuntea syyllisyyttä tai huonommuutta, jos ei osta opettajalle krääsää.

Eihän se pakko ole mitään ostaa, mutta ainakin omien lasteni vaka opet ja myöhemmin opettajat ovat olleet kivoja, niin mielestäni paikllaan on pieni kohtelias ele muistaa heitä ja opettaa lapsillekin hyviä käytöstapoja. Kyllä minua isänä lämmittää mieltä kun lapsillani niin hyvät opettajat että haluavat muistaa heitä.

Vierailija
93/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako viedä horsman?

Vierailija
94/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää toi asenne, että ei tarvitse viedä mitään kun töistään palkan saavat. No ei tietty tarvitse, kuten ei tarvitse synttäreille mennessä, ei jouluna, ei häihin jne. Eihän se pakko ole, mutta osa haluaa muistaa. Jos itse tekee työtä, jossa ei saa mitään muistamisia, niin se ei tarkoita, etteikö itse voisi opea muistaa. En saa itsekään mitään muuta kuin haukkuja ( aspa), mutta silti tykkään muistaa muita.

Niin. Pointti tässä on, että joku toinen haluaa.

Antaa krääsää lahjaksi.

Omien halujen tyydyttäminen toiseen on aika epäkohteliasta.

Siis miten sitten jos joku antaa vaikka ystävälle joululahjan? Sekin on vaan epäkohteliasta itsekkyyttä? Itse tunnen antamisen iloa!

Ystävä on ystävä. Kolmen lapseni lukuisa opettajajoukko eivät ole ystäviäni. He ovat kaupungin työntekijöitä, jotka tekevät työtään.

Kun vien ystävälleni synttärilahjan, samalla saan 2 tuntia hyvää juttuseuraa ja kakkukahvit.

Vierailija
95/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synttärilahja opelle, et voi olla tosissasi. 

Totta. Minulla ei ainakaan ole harmaata hajuakaan milloin lastemme opettajat ovat syntyneet. Enkä kyllä 150 euroa olisi kolmesta lapsestamme mihinkään keräyksiin laittanutkaan.

Vierailija
96/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja teilläkö kaikki sitten antaa 50€ vuodessa korruptiorahoja? Itse en koskaan lahjo opettajia enkä missää tapauksessa osallistuisi tuollaiseen lahjakassaan vaikka olen keskituloinen. Sen sijaan olen ystävällinen ja kohtelias lasten opettajille ja annan heidän hoitaa työnsä siihen puuttumatta. En soittele heille iltaisin. Ja uskon opettajaa enkä lastani jos opettaja sanoo että lapsi on tehnyt jotain.

Isäni oli opettaja. Se oli hänelle aina kiusallista se lahjominen. Kun mitä jos joutuu antamaan huonon arvosanan sille lapselle vaikka saa perheeltä kivan lahjan. Opettajat ihan oikeesti pärjää ihan ilman niitä lahjoja. Suurin lahja on että opetatte vaan lapsenne kunnioittamaan ja tottelemaan.

Vierailija
97/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ope ja toivonut että mahdolliset lahjat osoitetaan hyväntekeväisyyteen. Hyvä mieli kaikille. 

Vierailija
98/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja teilläkö kaikki sitten antaa 50€ vuodessa korruptiorahoja? Itse en koskaan lahjo opettajia enkä missää tapauksessa osallistuisi tuollaiseen lahjakassaan vaikka olen keskituloinen. Sen sijaan olen ystävällinen ja kohtelias lasten opettajille ja annan heidän hoitaa työnsä siihen puuttumatta. En soittele heille iltaisin. Ja uskon opettajaa enkä lastani jos opettaja sanoo että lapsi on tehnyt jotain.

Isäni oli opettaja. Se oli hänelle aina kiusallista se lahjominen. Kun mitä jos joutuu antamaan huonon arvosanan sille lapselle vaikka saa perheeltä kivan lahjan. Opettajat ihan oikeesti pärjää ihan ilman niitä lahjoja. Suurin lahja on että opetatte vaan lapsenne kunnioittamaan ja tottelemaan.

En tiedä antavatko kaikki, mutta näin oletan. Pakollista se ei tietenkään ole. Koulun vanhemmilla on varaa ja luokanopettajien syntymäpäivät on tietenkin kysytty heiltä. 
 Voihan tuon toteuttaa vaikka antamalla vitosen luokkakeräykseen. Sillä saa jo vaikka lahjakortin jouluna ja keväällä. Ja sen sidotun kimpun. 

Vierailija
99/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En halua yhtään ylimääräistä kippoa kotiini. Ajatus on kaunis, mutta  jos haluaa opea muistaa, niin kahvipaketti tms syötävä lahja on parempi. Ei jää nurkkiin pyörimään. Kaikki kollegat samaa mieltä.

Tämäntakua se perinteinen omena on hyvä!

Vierailija
100/100 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa opet kesäkuusta alkavasta lomasta, pari vuotta ja laitumille pääsette vasta heinäkuusta kuten muukin eurooppa.