Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää viekö niitä markettiruusuja tai Normalin krääsää opettajille

Vierailija
27.05.2026 |

Jos jotain haluatte viedä, niin vaikka suklaata. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin valkoinen posliinimuki, johon tytär maalaa kesäterveiset opettajalle ja annetaan se lahjaksi. Käytännöllisellä mukilla on aina kaikille käyttöä. 🥰

Niistähän ne vasta mussuttaakin, kun eri pari astioita on nurkat pullollaan. ;D 

Vierailija
42/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-ukko sai oppilailtaan yhteislahjana erilaisia makkarapaketteja ja sinappeja. Oli hienosti keksitty lahja ! Makkaraa riitti sitten koko kesäksi (pakastettiin tietysti)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse entinen opettaja, joten koen voivani vastata tähän. Me vietiin tänä vuonna yksittäiset ruusut (kukkakaupasta, silloin siinä on mukana se pieni pikari). Ei ainakaan itsetehtyä syötävää, joku suklaa on periaatteessa ok, mutta itse pidin eniten kukista ja korteista. Ei krääsää kiitos.

Vierailija
44/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Kerran vein lapsen ällöopelle juurikin semmoisen paketin, että keräsin kaikkea vanhaa krääsää nurkista, joita oltiin ite saatu. Oli Tiimarin pieniä joulukuusikynttilöitä, vähän epämuodostuneita, jokunen tuikkukippo, käärellisiä konvehteja... Kevätjuhliin vielä. Toivottavasti kävi selväksi, että me vihataan sua. Yleensä kerättiin porukalla johonkin lahjakorttiin satanen tai pari, mutta tää opettaja ei saanut kuin noita satunnaisia lahjuksia.

Viimeistään tuossa vaiheessa opettaja sai varmistuksen siitä, että lapsen vähälahjaisuus ja huono käytös ovat perittyjä ominaisuuksia.

Vierailija
45/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin valkoinen posliinimuki, johon tytär maalaa kesäterveiset opettajalle ja annetaan se lahjaksi. Käytännöllisellä mukilla on aina kaikille käyttöä. 🥰

Muki päätyy opettajanhuoneen roskikseen. Se on juuri sellainen, jolle ei ole mitään käyttöä.

Vierailija
46/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, en vie. En ole koskaan vienyt yhtään mitään. Hänelle maksetaan työstään palkkaa, voi varmasti itsekkin ostaa sen mitä haluaa. 

Vierailija
47/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan laittanut opelle mitään lahjaa. Ei minuakaan ole lahjottu siitä, että teen työni.

Kun sä et saa, niin ei saa kukaan muukaan. :D 

Meidän duunissa saa joululahjan ja jonkun kesäjutun juhannusviikolla. Tiedän monta paikkaa, jossa näin tai sitten on retkipäiviä, lounaita työnantajan piikkiin. Myös asiakkaat antaa tai vie syömään projektin päätteeksi jonkun jutun, kiitos yhteistyöstä ja hyvin tehdystä työstä.

Opettajillekin on työnantajan taholta erilaisia etuuksia tyhy- ja retki-iltapäivää ja lounaita.

Ei heitä oppilaiden vanhempien tarvitse mitenkään lahjoa. Siinä vanhempa paljastaa oman tyhmyytensä. Lapsi voi haluta itse tehdä kortin opettajalleen ja se on eri asia.

Vierailija
48/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viekö opettajille yhtään mitään!

Jos teillä on joku pakkomielle antaa jotain, niin joku kiva runo, piirustus tai vain kortti on sellainen, jota opettaja voi sitten eläkepäivillä katsella ja muistella, että millainen oppilas tämänkin joskus antoi.

Krääsät päätyvät opettajainhuoneen roskikseen, ja pahimmassa tapauksessa suklaatkin.

En koskaan ole urallani nähnyt yhdenkään open heittävän oppilaiden lahjoja opehuoneen roskiin. Kohta 30 vuotta opettanut. Arvostan itse ihan kaikkia lahjoja ja kortteja ihan hirveästi - siinä on monella lapsella tunnetta ja jännitystä pelissä, kun he ojentavat ne. 

Vierailija
49/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En halua yhtään ylimääräistä kippoa kotiini. Ajatus on kaunis, mutta  jos haluaa opea muistaa, niin kahvipaketti tms syötävä lahja on parempi. Ei jää nurkkiin pyörimään. Kaikki kollegat samaa mieltä.

Miksi ihmeessä puolella pitäisi viedä mitään? Milloin tämä kummallisuus on saanut alkunsa että opettajille viedään lahjoja? 

Vierailija
50/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan laittanut opelle mitään lahjaa. Ei minuakaan ole lahjottu siitä, että teen työni.

Meidän duunissa saa joululahjan ja jonkun kesäjutun juhannusviikolla. Tiedän monta paikkaa, jossa näin tai sitten on retkipäiviä, lounaita työnantajan piikkiin. Myös asiakkaat antaa tai vie syömään projektin päätteeksi jonkun jutun, kiitos yhteistyöstä ja hyvin tehdystä työstä.

Opettajillekin on työnantajan taholta erilaisia etuuksia tyhy- ja retki-iltapäivää ja lounaita.

Ei heitä oppilaiden vanhempien tarvitse mitenkään lahjoa. Siinä vanhempa paljastaa oman tyhmyytensä. Lapsi voi haluta itse tehdä kortin opettajalleen ja se on eri asia.

Tällaisia työnantajan tarjoomuksia oli ehkä joskus 20 vuotta sitten. Jouluna sain joulutortun. 

Opehuoneen kahvitkin on jokaisen itse tuomista paketeista.

Vierailija
51/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä veisin lapseni opettajille jotain kun en vienyt omillenikaan? Eikös niille makseta palkkaa jotta voivat itse ostella kukkansa jos sellaisia kaipaavat? 

Vierailija
52/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokka osti opettajalle polkupyörän! Kiitos vielä mukavista oppitunneista Hempalle sinne pilven reunalle eli Taivaan iloihin. 

Vierailija
53/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein opettajalle litran pullo Absolutia. Jos ei voi juoda, niin voi käyttää siivoukseen.

Vierailija
54/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Siis miksi opettajalle pitäisi viedä lahjoja?  Hehän saavat palkan, kuten me muutkin ja pitkän kesäloman?  Kuvitteleeko joku oikasti, että se voisi vaikuttaa seuraavan lukukauden arvosanoihin.  Itselläni on neljä lasta, kaikki ylioppilaita.  Olisiko minun pitänyt jokaiselle ostaa joka kevät ja joulu jotakin krääsää.  = 384 lahjaa (mukia)?  Opettaja sisarellani on kokonainen kaappi täynnä sekalaisia mukeja. Mielestäni kenenkään ei pidä tuntea syyllisyyttä tai huonommuutta, jos ei osta opettajalle krääsää.

Vierailija
55/55 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia työnantajan tarjoomuksia oli ehkä joskus 20 vuotta sitten. Jouluna sain joulutortun. 

Opehuoneen kahvitkin on jokaisen itse tuomista paketeista.

Tuota ei usko kukaan. Käsittelen kaupungin laskuja ja tasan tarkkaan tiedän mitä opettajahuoneisiin ostetaan. Kyllä keväällä täytekakkulaskuja tulee. Muutakin tyhypäivälaskua tippuu pitkin vuotta eri yksiköihin koulut mukaan lukien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi