Älkää viekö niitä markettiruusuja tai Normalin krääsää opettajille
Jos jotain haluatte viedä, niin vaikka suklaata.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen koulussa on järjestetty tosi kivasti niin, että vanhempainyhdistys kerää lukuvuoden alussa 50 kaikilta vanhemmilta ja niillä maksetaan opettajien synttäri- ja kevätlahja sekä muisto muille työntekijöille. Helppoa kaikille.
Mikä ilo on keksiä tällaisia tarinoita.
Ei se ole mikään keksitty tarina? Erittäin hyvin toimiva järjestelmä.
Erikoista. Mitä kaikkea muuta kerätään? Entä saako eläkkeelle jäävä laitoshuoltaja myös saman kuin opettaja?
En todellakaan suostuisi tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää toi asenne, että ei tarvitse viedä mitään kun töistään palkan saavat. No ei tietty tarvitse, kuten ei tarvitse synttäreille mennessä, ei jouluna, ei häihin jne. Eihän se pakko ole, mutta osa haluaa muistaa. Jos itse tekee työtä, jossa ei saa mitään muistamisia, niin se ei tarkoita, etteikö itse voisi opea muistaa. En saa itsekään mitään muuta kuin haukkuja ( aspa), mutta silti tykkään muistaa muita.
Mikä helskutin pakkomielle teillä on työntää krääsää muka "muistamisena"? Ettekö te tosiaan käsitä sitä, että todella harvassa ovat ne opettajat, jotka ilahtuvat 20 kiposta joka kevät? Ei, meillä on aivan tarpeeksi mukeja ja tuikkukippoja ja muutakin. Kukat ja suklaan haluamme valita itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää viekö opettajille yhtään mitään!
Jos teillä on joku pakkomielle antaa jotain, niin joku kiva runo, piirustus tai vain kortti on sellainen, jota opettaja voi sitten eläkepäivillä katsella ja muistella, että millainen oppilas tämänkin joskus antoi.
Krääsät päätyvät opettajainhuoneen roskikseen, ja pahimmassa tapauksessa suklaatkin.
En koskaan ole urallani nähnyt yhdenkään open heittävän oppilaiden lahjoja opehuoneen roskiin. Kohta 30 vuotta opettanut. Arvostan itse ihan kaikkia lahjoja ja kortteja ihan hirveästi - siinä on monella lapsella tunnetta ja jännitystä pelissä, kun he ojentavat ne.
Entä siellä koulun pihalla olevassa roskiksessa?
Kuten sinäkin kirjoitat, se oppilaan itse tekemä kortti on se, jonka moni opettaja säilyttää. Ehkä sinäkin olen hamsteri, jolle kaikki tavara tuottaa suurta iloa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää toi asenne, että ei tarvitse viedä mitään kun töistään palkan saavat. No ei tietty tarvitse, kuten ei tarvitse synttäreille mennessä, ei jouluna, ei häihin jne. Eihän se pakko ole, mutta osa haluaa muistaa. Jos itse tekee työtä, jossa ei saa mitään muistamisia, niin se ei tarkoita, etteikö itse voisi opea muistaa. En saa itsekään mitään muuta kuin haukkuja ( aspa), mutta silti tykkään muistaa muita.
Sinäkö vertaat kevätlukukauden päättämistä häihin, syntymäpäiviin tai jouluun? Ajattele nyt vähän! Kun viet jollekin syntymäpäivä-, hää- tai muun lahjan, sinä myös osallistut juhlaan. Onko lapsen hakeminen koulun kevätjuhlasta samanlainen tapaus? Aika kuivat häät ja synttärit, jos saman kaavan mukaan niissäkin mennään. Jouluna annetaan lahjoja yleensä enemmän tai vähemmän vastavuoroisesti.
Aivan varmasti normalin ja tigerin krääsää vaan😍😍😍🥰🥰🥰😘😘😘😘😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää viekö opettajille yhtään mitään!
Jos teillä on joku pakkomielle antaa jotain, niin joku kiva runo, piirustus tai vain kortti on sellainen, jota opettaja voi sitten eläkepäivillä katsella ja muistella, että millainen oppilas tämänkin joskus antoi.
Krääsät päätyvät opettajainhuoneen roskikseen, ja pahimmassa tapauksessa suklaatkin.
En koskaan ole urallani nähnyt yhdenkään open heittävän oppilaiden lahjoja opehuoneen roskiin. Kohta 30 vuotta opettanut. Arvostan itse ihan kaikkia lahjoja ja kortteja ihan hirveästi - siinä on monella lapsella tunnetta ja jännitystä pelissä, kun he ojentavat ne.
Entä siellä koulun pihalla olevassa roskiksessa?
Kuten sinäkin kirjoitat, se oppilaan itse tekemä kortti on se, jonka moni opettaja säilyttää. Ehkä sinäkin olen hamsteri, jolle kaikki tavara tuottaa suurta iloa.
No ihan oikeasti harva opettaja niitä korttejakaan pidempään säilyttää. Ne voi kuitenkin hyvällä omallatunnolla laittaa kierrätykseen toisin kuin varsinaiset tavarat, harmittaa ihan oikeasti että ihmiset käyttävät rahaa ja aikaa ostaakseen jotain kippoja ja kuppeja ja kynttilöitä, joita opettaja ei halua kaapin täytteeksi yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan.
Normalissa on myynnissä myös ihan tavallisia merkkejä, joten miksi sieltä just sitä krääsää pitäisi ostaa?
Vien Temusta ostamani setin "200 kpl universaaleja auton kiinnitysklipsejä". Varmasti laadukas ja tarpeellinen lahja!
Mikä vika normalissa?
Minäkin olen ostanut esim kaikki kymmenen hajuvettäni sieltä
Sen ymmärrän ettei ruusuja koska ruusut on liian hienoja
Tekoruusuja mielummin
😱🍗🚀🍻🔪💥🍆🍺📣🎊🌇🌴😻💟🐽🍙📢🌄🌈😍🎄🎉🍑🍼🎅🌅💋🌵🌚🔥
Vierailija kirjoitti:
Vaatiiko ope sidottuja kukkakauppakimppuja ja Chanelin meikkejä?
Varmaan pointtina on että vähemmän on enemmän.
Itse siirrän lasten tärkeimmille opettajille muistamiset suoraan MobilePaylla. Kovin on tullut kiitosta.
En pitänyt opena kirjaa siitä, kuka toi lahjoja ja kuka ei, mutta kyllä kaikki lahjat ilahduttivat. Oli kiva, kun koti ja terassi olivat täynnä kukkia kesäloman alussa. Tykkään kukista. Tykkään myös suklaasta, mutta jouluisin sitä tuli niin paljon, että sitä piti jakaa runsaalla kädellä suvulle ja tutuille. Eniten ilahduttivat kortit, joissa minua kehuttiin. 😜
Itse ostan aina kukat kukkakaupasta. Ihan periaatteesta. Mutta tuttu toi markettiruusuja pari pakettia muovikääreineen (!) ja nehän kesti yllättävänkin pitkään. Mutta puolet jäivät nuppuun, eivät auenneet.
Tuttuja taas on sen verran opeina että tiedän etteivät ne halua mitään. Ilahtuuvat jos lapset ovat yhdessä saaneet jotain aikaan. Kortti, runo, taideteos tai sitten yhteisesti pienellä summalla hankittu juttu: villasukat tai lippis esim
Käytettyjä kondomeja viekää niin opettaja tietää että tulevat vuodet työelämässä ovat vähän helpompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen koulussa on järjestetty tosi kivasti niin, että vanhempainyhdistys kerää lukuvuoden alussa 50 kaikilta vanhemmilta ja niillä maksetaan opettajien synttäri- ja kevätlahja sekä muisto muille työntekijöille. Helppoa kaikille.
Mikä ilo on keksiä tällaisia tarinoita.
Ei se ole mikään keksitty tarina? Erittäin hyvin toimiva järjestelmä.
Erikoista. Mitä kaikkea muuta kerätään? Entä saako eläkkeelle jäävä laitoshuoltaja myös saman kuin opettaja?
En todellakaan suostuisi tuollaiseen.
Kyllä heitäkin lahjotaan. Kaikki menee siitä samasta kassasta. Vanhempainyhdistys hoitaa, minun ei tarvitse tehdä asian hyväksi muuta kuin maksaa kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää toi asenne, että ei tarvitse viedä mitään kun töistään palkan saavat. No ei tietty tarvitse, kuten ei tarvitse synttäreille mennessä, ei jouluna, ei häihin jne. Eihän se pakko ole, mutta osa haluaa muistaa. Jos itse tekee työtä, jossa ei saa mitään muistamisia, niin se ei tarkoita, etteikö itse voisi opea muistaa. En saa itsekään mitään muuta kuin haukkuja ( aspa), mutta silti tykkään muistaa muita.
Mikä helskutin pakkomielle teillä on työntää krääsää muka "muistamisena"? Ettekö te tosiaan käsitä sitä, että todella harvassa ovat ne opettajat, jotka ilahtuvat 20 kiposta joka kevät? Ei, meillä on aivan tarpeeksi mukeja ja tuikkukippoja ja muutakin. Kukat ja suklaan haluamme valita itse.
Siksi olisi paljon järkevämpää ostaa lahja koko luokalta yhdessä. Lahjakortti vaikka Prismaan. Joskus ysärillä annoimme opettajalle Kalevalakorun.
Vierailija kirjoitti:
Itse siirrän lasten tärkeimmille opettajille muistamiset suoraan MobilePaylla. Kovin on tullut kiitosta.
Mä annoin aikanaan päiväkodin tädeille parikymppiä aina joulukortin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman lapsen koulussa on järjestetty tosi kivasti niin, että vanhempainyhdistys kerää lukuvuoden alussa 50 kaikilta vanhemmilta ja niillä maksetaan opettajien synttäri- ja kevätlahja sekä muisto muille työntekijöille. Helppoa kaikille.
Ja teilläkö kaikki sitten antaa 50€ vuodessa korruptiorahoja? Itse en koskaan lahjo opettajia enkä missää tapauksessa osallistuisi tuollaiseen lahjakassaan vaikka olen keskituloinen. Sen sijaan olen ystävällinen ja kohtelias lasten opettajille ja annan heidän hoitaa työnsä siihen puuttumatta. En soittele heille iltaisin. Ja uskon opettajaa enkä lastani jos opettaja sanoo että lapsi on tehnyt jotain.
Isäni oli opettaja. Se oli hänelle aina kiusallista se lahjominen. Kun mitä jos joutuu antamaan huonon arvosanan sille lapselle vaikka saa perheeltä kivan lahjan. Opettajat ihan oikeesti pärjää ihan ilman niitä lahjoja. Suurin lahja on että opetatte vaan lapsenne kunnioittamaan ja tottelemaan.
En tiedä antavatko kaikki, mutta näin oletan. Pakollista se ei tietenkään ole. Koulun vanhemmilla on varaa ja luokanopettajien syntymäpäivät on tietenkin kysytty heiltä.
Voihan tuon toteuttaa vaikka antamalla vitosen luokkakeräykseen. Sillä saa jo vaikka lahjakortin jouluna ja keväällä. Ja sen sidotun kimpun.
Ja yhä kysyn miksi? Miksi antaisin edes yhden euron opettajan lahjaan? Opettajat eikös kaipa niitä lahjoja. He vain kaipaavat työrauhaa. Se lahjominen on opettajille lähinnä kiusallista. Ei kuulu Suomen kulttuuriin lahjoa opettajaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse siirrän lasten tärkeimmille opettajille muistamiset suoraan MobilePaylla. Kovin on tullut kiitosta.
Miten tuo toimii, kun oletan että pitää olla tilinumero tiedossa?
Kiitos pitäisi osata antaa jollakin muulla tavalla kuin kantamalla jotain krääsää.
Ettekö te ollenkaan ajattele niitä opettajia?! Kuinka kurjaa on heittää roskiin lahjoja, joihin tietää jonkun hyväntahtoisen tuhlanneen turhaan rahaa, tai kerätä laatikkotolkulla kippoja ja kuppeja, kun ei raaski luopua.
Onneksi lasteni kouluaikoina ollut tuollaista, eikä silloin, kun olin itse opettajana. Vain eläkkeelle jääville luokanopettajille tai ammattikoulun kurssin vetäjälle oli luokka kerännyt yhdessä jotain, vaikka sen yhden muumimukin, joka kuvasi juuri sitä opettajaa ja hänen elämäänsä.