Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää viekö niitä markettiruusuja tai Normalin krääsää opettajille

Vierailija
27.05.2026 |

Jos jotain haluatte viedä, niin vaikka suklaata. 

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Siis miksi opettajalle pitäisi viedä lahjoja?  Hehän saavat palkan, kuten me muutkin ja pitkän kesäloman?  Kuvitteleeko joku oikasti, että se voisi vaikuttaa seuraavan lukukauden arvosanoihin.  Itselläni on neljä lasta, kaikki ylioppilaita.  Olisiko minun pitänyt jokaiselle ostaa joka kevät ja joulu jotakin krääsää.  = 384 lahjaa (mukia)?  Opettaja sisarellani on kokonainen kaappi täynnä sekalaisia mukeja. Mielestäni kenenkään ei pidä tuntea syyllisyyttä tai huonommuutta, jos ei osta opettajalle krääsää.

A. Ei vaikuta arvosanoihin.

B. Ei tietenkään tarvitse mitään viedä. Mutta ei kuitenkaan pidä muistamista kieltääkään, jos joku haluaa ja se on hänelle tärkeää muistaa. Luokanopettaja on lapsen valveillaoloajasta aika ison osuuden lapsen vierellä ja siten todella tärkeä ihminen. Ei nyt kiitos ole kiellettyä tai jotenkin tyhmää, vaan ihan normaalia elämää.

Vierailija
62/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Siis miksi opettajalle pitäisi viedä lahjoja?  Hehän saavat palkan, kuten me muutkin ja pitkän kesäloman?  Kuvitteleeko joku oikasti, että se voisi vaikuttaa seuraavan lukukauden arvosanoihin.  Itselläni on neljä lasta, kaikki ylioppilaita.  Olisiko minun pitänyt jokaiselle ostaa joka kevät ja joulu jotakin krääsää.  = 384 lahjaa (mukia)?  Opettaja sisarellani on kokonainen kaappi täynnä sekalaisia mukeja. Mielestäni kenenkään ei pidä tuntea syyllisyyttä tai huonommuutta, jos ei osta opettajalle krääsää.

Koska opettajat tekevät järjettömän paljon enemmän töitä mitä palkka vastaa. Krääsän sijaan suosittelen lahjaksi kukkia ja suklaata (tms.). Ja jos ei rahaa halua käyttää, kortin voi tehdä ilmaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako yli 60v mummo-opettajalle viedä XXL-dragon dildon?👀

Vierailija
64/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää toi asenne, että ei tarvitse viedä mitään kun töistään palkan saavat. No ei tietty tarvitse, kuten ei tarvitse synttäreille mennessä, ei jouluna, ei häihin jne. Eihän se pakko ole, mutta osa haluaa muistaa. Jos itse tekee työtä, jossa ei saa mitään muistamisia, niin se ei tarkoita, etteikö itse voisi opea muistaa. En saa itsekään mitään muuta kuin haukkuja ( aspa), mutta silti tykkään muistaa muita.

Vierailija
65/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää toi asenne, että ei tarvitse viedä mitään kun töistään palkan saavat. No ei tietty tarvitse, kuten ei tarvitse synttäreille mennessä, ei jouluna, ei häihin jne. Eihän se pakko ole, mutta osa haluaa muistaa. Jos itse tekee työtä, jossa ei saa mitään muistamisia, niin se ei tarkoita, etteikö itse voisi opea muistaa. En saa itsekään mitään muuta kuin haukkuja ( aspa), mutta silti tykkään muistaa muita.

Niin. Pointti tässä on, että joku toinen haluaa.

Antaa krääsää lahjaksi.

Omien halujen tyydyttäminen toiseen on aika epäkohteliasta.

Vierailija
66/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pubiruusu on se, mistä opettaja ilahtuu. Vie sellainen.

Vierailija
67/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Pointti tässä on, että joku toinen haluaa.

Antaa krääsää lahjaksi.

Omien halujen tyydyttäminen toiseen on aika epäkohteliasta.

Siis miten sitten jos joku antaa vaikka ystävälle joululahjan? Sekin on vaan epäkohteliasta itsekkyyttä? Itse tunnen antamisen iloa!

Vierailija
68/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me keräsimme kukat hautausmaan roskiksesta. Ne seppelenauhat älyttiin poistaa.

Vierailija
69/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on ollut opena pari vuotta ns. hyvän tulotason alueella. Myös vanhemmat ovat kuulemma paljon fiksumpia kuin edellisellä alueella. Lisäksi kertoo, että nykyään hukkuu lahjoihin keväällä ja jouluna. Sai ihan järjettömän määrän suklaata viime jouluna. Olin kylässä ja antoi mullekin 2 konvehtirasiaa. Niitä sukkaarasioita oli oikeesti yli 20. Lisäksi kukkia ja kynttilöitä yms. Edellisessä koulussa sai kuulemma palhon vähemmän muistamisia ja selitys oli vanhempien sosioekonominen asema.

Vierailija
70/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin valkoinen posliinimuki, johon tytär maalaa kesäterveiset opettajalle ja annetaan se lahjaksi. Käytännöllisellä mukilla on aina kaikille käyttöä. 🥰

Muki päätyy opettajanhuoneen roskikseen. Se on juuri sellainen, jolle ei ole mitään käyttöä.

No ei päädy. Opettajan huoneessa tarvitaan aina kuppeja, ei kukaan roskiin laita.

Vierailija
71/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjältä muuttaneiden myötä tämä opettajien lahjomisen tapa tuli aikanaan Suomeen. Ei ollut ennen, korkeintaan itse piirretty kortti annettiin. Opettajat olivat ihan tyytyväisiä niin.

Vierailija
72/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan laittanut opelle mitään lahjaa. Ei minuakaan ole lahjottu siitä, että teen työni.

Kun sä et saa, niin ei saa kukaan muukaan. :D 

Meidän duunissa saa joululahjan ja jonkun kesäjutun juhannusviikolla. Tiedän monta paikkaa, jossa näin tai sitten on retkipäiviä, lounaita työnantajan piikkiin. Myös asiakkaat antaa tai vie syömään projektin päätteeksi jonkun jutun, kiitos yhteistyöstä ja hyvin tehdystä työstä.

Opettajillekin on työnantajan taholta erilaisia etuuksia tyhy- ja retki-iltapäivää ja lounaita.

Ei heitä oppilaiden vanhempien tarvitse mitenkään lahjoa. Siinä vanhempa paljastaa oman tyhmyytensä. Lapsi voi haluta itse tehdä kortin opettajalleen ja se on eri asia.

Heh, olen ollut opettajana jo yli 20 vuotta, enkä ole vielä retki-iltapäivää tai tarjottuja lounaita nähnyt, vai tarkoitatko sitä kouluruokaa, mikä tarjotaan kahdeksan tunnin suunnittelupäivinä, jotta ei tarvitsisi olla pidempiä ruokataukoja ja lähdettäisi jonnekin syömään. 

Tyhy-iltapäiviä on, jolloin pelataan pesistä koulun mailoilla tai käydään kävelylenkillä.

Vierailija
73/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poika pääsi ylioppilaaksi, vähävarainen naapuri halusi muistaa ja toi Yhden Pirkkaruusun. Kaikki muut kestivät hyvänä pari päivää, Pirkka yli viikon.  

Juu ei 70-luvulla kukaan antanut lahjaa opettajalle. 

Vierailija
74/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ole hiljaa. Asia ei kuulu sulle.

Mutta: open lähipiiriläisenä ehdotan, että antakaa enintään pieni suklaalevy. Ei krääsää, ei kukkiakaan, koska ope lähtee mökille ja vetää siellä kännit jalat pöydällä ja yrittää unohtaa teidät äkkiä. Suklaa on edullista ja säilyy, sen voi sitten syksyllä jakaa luokan fiksuille oppilaille palkinnoksi sitä, että pitivät turpansa kiinni tunnilla.

Saako tuoda viiniä/kuohuvaa?

Kiitos ei. Vaikka sinä lipität illat pitkät kyykkyviiniä, moni ei juo koskaan alkoholia kotona ja harvoin sen ulkopuolellakaan.

Sen voi aina antaa jollekin toiselle, jos itse ei sitä juo, oikein hyvä lahja siis.

Vierailija
75/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun poika pääsi ylioppilaaksi, vähävarainen naapuri halusi muistaa ja toi Yhden Pirkkaruusun. Kaikki muut kestivät hyvänä pari päivää, Pirkka yli viikon.  

Juu ei 70-luvulla kukaan antanut lahjaa opettajalle. 

Mä kävin alakouluni 70-luvulla ja meillä lähes kaikki antoivat lahjan opettajalle.

Vierailija
76/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan laittanut opelle mitään lahjaa. Ei minuakaan ole lahjottu siitä, että teen työni.

Kun sä et saa, niin ei saa kukaan muukaan. :D 

Meidän duunissa saa joululahjan ja jonkun kesäjutun juhannusviikolla. Tiedän monta paikkaa, jossa näin tai sitten on retkipäiviä, lounaita työnantajan piikkiin. Myös asiakkaat antaa tai vie syömään projektin päätteeksi jonkun jutun, kiitos yhteistyöstä ja hyvin tehdystä työstä.

Opettajillekin on työnantajan taholta erilaisia etuuksia tyhy- ja retki-iltapäivää ja lounaita.

Ei heitä oppilaiden vanhempien tarvitse mitenkään lahjoa. Siinä vanhempa paljastaa oman tyhmyytensä. Lapsi voi haluta itse tehdä kortin opettajalleen ja se on eri asia.

Tällaisia työnantajan tarjoomuksia oli ehkä joskus 20 vuotta sitten. Jouluna sain joulutortun. 

Opehuoneen kahvitkin on jokaisen itse tuomista paketeista.

Tuota ei usko kukaan. Käsittelen kaupungin laskuja ja tasan tarkkaan tiedän mitä opettajahuoneisiin ostetaan. Kyllä keväällä täytekakkulaskuja tulee. Muutakin tyhypäivälaskua tippuu pitkin vuotta eri yksiköihin koulut mukaan lukien.

Sitten voimme päätellä, että on kaupunkeja ja on kaupunkeja. Meillä ei enää tyhyillä.

Ei meilläkään. Eikä myöskään tarjota mitään.

Vierailija
77/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen koulussa on järjestetty tosi kivasti niin, että vanhempainyhdistys kerää lukuvuoden alussa 50 kaikilta vanhemmilta ja niillä maksetaan opettajien synttäri- ja kevätlahja sekä muisto muille työntekijöille. Helppoa kaikille. 

Mikä ilo on keksiä tällaisia tarinoita.

Vierailija
78/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei todellakaan tarvitse tuoda mitään, mutta jokainen kortti, kukka ja lahja on ilahduttanut. Itse olen ostanut omien lasteno alakoulun luokanopettajille kesäkukan. Lapset ovat tehneet pienen kiitoskortin. Olen ollut jokaisen opettajan työpanoksesta kiitollinen ja halunnut kiittää hyvästä työstä.

T. Ope viime vuosituhannelta

Vierailija
79/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatiiko ope sidottuja kukkakauppakimppuja ja Chanelin meikkejä?

No mielellään, kiitos.

Vierailija
80/80 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normal on myös yksi niistä kaupoista, jonka kierrän kaukaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan