Älkää viekö niitä markettiruusuja tai Normalin krääsää opettajille
Jos jotain haluatte viedä, niin vaikka suklaata.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korruptiota on viedä lahjoja opettajille. Ulkosuomalaisena työskentelen Saksan valtion virassa ja emme saa ottaa mitään lahjaa vastaan, ei kahvipaketteja eikä kukkia, ei mitään. Valtion ja kunnan työntekijöitä ei pidä lahjoa millään tavalla. Suomessa jyllää kouluissakin korruptio.
Mun ystävistä kaksi on kampaajia ja yksi kaupan kassatyöntekijä. He kaikki saavat asiakkailtaan tosi paljon lahjoja aina jouluisin.
Etkös osaa lukea? Kirjoitin että VALTION ja KUNTIEN virkailijoiden ja työntekijöiden ei ole lupa ottaa vastaan yhtäkään lahjaa. Tietääkseni kampaajat ja kaupan kassat ovat yksityisyritysten palveluksessa. Suomessa rehottaa korruptio kouluissa ja muualla maassa hyvävelijärjestöt vaikka hehkutatte jatkuvasti ettei korruptiota ole Suomessa. Naurettavaa kaksoismoraalia.
Vierailija kirjoitti:
Ruusujen antaminen muovipaketissa ilman siistimistä ja sitomista on suomalainen ilmiö. Muutenkin aina huvittaa nämä " kukat on ihanan halpoja ruokakaupassa"- postaukset. Joku juju siinä floristin koulutuksessakin on. Ihmiset tunkee kukat maljakkoon miten sattuu ja kehuvat luomuksiaan instassa. Ammattilaisena huvittaa välillä nämä itsetehdyt "upeat aikaansaannokset." Kukat on tietysti ihania aina, mutta ammattilaisen työ on eritasoista ja sen kyllä näkee heti minkä on tehnyt ammattilainen ja minkä ei.
Miksi pitäisi olla ammattilaisen tekemä?
Mun kotoa on kyttä varastanut Löfbergin crescendo kahvia, kauramaitoa ja karpalomehua. Näitä kyttäperheeltä tulossa!
Ihmiset antavat muistamisia hyvästä tahdosta. Älkää valittaako, jos joku haluaa jotenkin muistaa.
Opettajat saa palkkaa ja pitkän kesäloman, mitään tarvitse viedä. Minun lapset ei ole opettajille mitään edes halunneet viedä eivätkä vieneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siirrän lasten tärkeimmille opettajille muistamiset suoraan MobilePaylla. Kovin on tullut kiitosta.
Miten tuo toimii, kun oletan että pitää olla tilinumero tiedossa?
Tarvitsee tietää vain puhelinnumero ja vastaanottajalla pitää olla myös MobilePay.
En tunne yhtäkään lasteni opettajaa, muutaman nimen muistan Wilma-viesteistä. Lapsillani ei ole ollut ongelmia koulussa. En anna lahjaa.
Tärkeintä on ajatus, ei se minkä arvoinen lahja on. Useimmiten oppilaiden itse tekemät kortit ja tekstit on ihan parhaita lahjoja. T.ope
Viekää opettajalle karkkipusseja ja mehupurkkeja tuoremehua sekä vaikka suklaata ja kinkkua tai juustoa . Kun se jää myös lomalle niin saa ottaa mukaan eväät . Kertakäyttö sadetakki on kiva . Ja vaikka kylpypyyhe.
Miksi sille opettajalle pitäisi viedä yhtään mitään? Työtään se vain tekee. Ei ollut 70 ja 80- luvuilla mitään opettajan lahjomisia, oliko vielä 90-luvullakaan? Ihme tapa. Ei kai niitä muitakaan koulun työntekijöitä kukiteta.
Kummallista narinaa.......... lahjan antaja päättää mitä haluaa antaa ei saaja. Saaja toimii sitten lhjansa kanssa miten haluaa.
Minä ajattelin kirjoittaa opettajalle kirjeen. Lapseni vaihtaa koulua ja olen niin onnellinen siitä, että hän sai juuri tämän opettajan itselleen aikanaan. Täytyy vaan jotenkin osata muotoilla sanoiksi se kaikki, mikä on näkynyt kotona ja miten paljon arvostan työtä, jota opettaja on tehnyt (muutakin kuin se asioiden opettaminen).
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin kirjoittaa opettajalle kirjeen. Lapseni vaihtaa koulua ja olen niin onnellinen siitä, että hän sai juuri tämän opettajan itselleen aikanaan. Täytyy vaan jotenkin osata muotoilla sanoiksi se kaikki, mikä on näkynyt kotona ja miten paljon arvostan työtä, jota opettaja on tehnyt (muutakin kuin se asioiden opettaminen).
Se rakkaudella kirjoitettu kirje taatusti ilahduttaa opettajaa enemmän kuin ostetut lahjat. Varsinkaan hemmetin krääsä. Lapsen tekemä kortti on tosiaan se lahjoista paras.
Syötävää ei. Emme tiedä mistä kukakin tykkää. Ei kukkia. Ei kaikki välitä kukista. Eikä varsinkaan krääsää
Miksi opettajalle pitäisi viedä yhtään mitään?
Älkää nyt nykypäivänä enää mitään lahjoja viekö, ylikulutusta ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, ole hiljaa. Asia ei kuulu sulle.
Mutta: open lähipiiriläisenä ehdotan, että antakaa enintään pieni suklaalevy. Ei krääsää, ei kukkiakaan, koska ope lähtee mökille ja vetää siellä kännit jalat pöydällä ja yrittää unohtaa teidät äkkiä. Suklaa on edullista ja säilyy, sen voi sitten syksyllä jakaa luokan fiksuille oppilaille palkinnoksi sitä, että pitivät turpansa kiinni tunnilla.
Saako tuoda viiniä/kuohuvaa?
Saa, kunhan sen antaa huoltaja, ei oppilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. En halua yhtään ylimääräistä kippoa kotiini. Ajatus on kaunis, mutta jos haluaa opea muistaa, niin kahvipaketti tms syötävä lahja on parempi. Ei jää nurkkiin pyörimään. Kaikki kollegat samaa mieltä.
Miksi ihmeessä puolella pitäisi viedä mitään? Milloin tämä kummallisuus on saanut alkunsa että opettajille viedään lahjoja?
Jotkut arvostavat opettajan työtä heidän lapsensa opettajana.
Onko ok antaa lahjaks joku hajuvesi? Joku sellanen halpa, perus.
Vierailija kirjoitti:
Vein opettajalle litran pullo Absolutia. Jos ei voi juoda, niin voi käyttää siivoukseen.
Tuollainen olisi mieluisa lahja.
Koska he ovat ihania, tärkeitä ihmisiä ja tekevät valtavat isoa työtä lasteni eteen. Meillä ei ole tukiverkkoja lähellä joten opettajat ovat lasten tärkeimpiä aikuisia vanhempien jälkeen.
Muistan muitakin lähipiirini ihmisiä usein ja avokätisesti. Antamisen ilo, karma jne.