Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää viekö niitä markettiruusuja tai Normalin krääsää opettajille

Vierailija
27.05.2026 |

Jos jotain haluatte viedä, niin vaikka suklaata. 

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lapsen koulussa on järjestetty tosi kivasti niin, että vanhempainyhdistys kerää lukuvuoden alussa 50 kaikilta vanhemmilta ja niillä maksetaan opettajien synttäri- ja kevätlahja sekä muisto muille työntekijöille. Helppoa kaikille. 

Ja teilläkö kaikki sitten antaa 50€ vuodessa korruptiorahoja? Itse en koskaan lahjo opettajia enkä missää tapauksessa osallistuisi tuollaiseen lahjakassaan vaikka olen keskituloinen. Sen sijaan olen ystävällinen ja kohtelias lasten opettajille ja annan heidän hoitaa työnsä siihen puuttumatta. En soittele heille iltaisin. Ja uskon opettajaa enkä lastani jos opettaja sanoo että lapsi on tehnyt jotain.

 

Isäni oli opettaja. Se oli hänelle aina kiusallista se lahjominen. Kun mitä jos joutuu antamaan huonon arvosanan sille lapselle vaikka saa perheeltä kivan lahjan. Opettajat ihan oikeesti pärjää ihan ilman niitä lahjoja. Suurin lahja on että opetatte vaan lapsenne kunnioittamaan ja tottelemaan.

En tiedä antavatko kaikki, mutta näin oletan. Pakollista se ei tietenkään ole. Koulun vanhemmilla on varaa ja luokanopettajien syntymäpäivät on tietenkin kysytty heiltä. 
 Voihan tuon toteuttaa vaikka antamalla vitosen luokkakeräykseen. Sillä saa jo vaikka lahjakortin jouluna ja keväällä. Ja sen sidotun kimpun. 

Ja yhä kysyn miksi? Miksi antaisin edes yhden euron opettajan lahjaan? Opettajat eikös kaipa niitä lahjoja. He vain kaipaavat työrauhaa. Se lahjominen on opettajille lähinnä kiusallista. Ei kuulu Suomen kulttuuriin lahjoa opettajaa.

Koska he ovat ihania, tärkeitä ihmisiä ja tekevät valtavat isoa työtä lasteni eteen. Meillä ei ole tukiverkkoja lähellä joten opettajat ovat lasten tärkeimpiä aikuisia vanhempien jälkeen. 

Muistan muitakin lähipiirini ihmisiä usein ja avokätisesti. Antamisen ilo, karma jne. 

Vierailija
122/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korruptiota on viedä lahjoja opettajille. Ulkosuomalaisena työskentelen Saksan valtion virassa ja emme saa ottaa mitään lahjaa vastaan, ei kahvipaketteja eikä kukkia, ei mitään. Valtion ja kunnan työntekijöitä ei pidä lahjoa millään tavalla. Suomessa jyllää kouluissakin korruptio. 

Mun ystävistä kaksi on kampaajia ja yksi kaupan kassatyöntekijä. He kaikki saavat asiakkailtaan tosi paljon lahjoja aina jouluisin.

Etkös osaa lukea? Kirjoitin että VALTION ja KUNTIEN virkailijoiden ja työntekijöiden ei ole lupa ottaa vastaan yhtäkään lahjaa. Tietääkseni kampaajat ja kaupan kassat ovat yksityisyritysten palveluksessa. Suomessa rehottaa korruptio kouluissa ja muualla maassa hyvävelijärjestöt vaikka hehkutatte jatkuvasti ettei korruptiota ole Suomessa. Naurettavaa kaksoismoraalia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 Ruusujen antaminen muovipaketissa ilman siistimistä ja sitomista on suomalainen ilmiö.  Muutenkin aina huvittaa nämä " kukat on ihanan halpoja ruokakaupassa"- postaukset. Joku juju siinä floristin koulutuksessakin on. Ihmiset tunkee kukat maljakkoon miten sattuu ja kehuvat luomuksiaan instassa. Ammattilaisena huvittaa välillä nämä itsetehdyt "upeat aikaansaannokset."  Kukat  on tietysti ihania aina, mutta ammattilaisen työ on  eritasoista ja sen kyllä näkee heti minkä on tehnyt ammattilainen ja minkä ei.  

Miksi pitäisi olla ammattilaisen tekemä?

Vierailija
124/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotoa on kyttä varastanut Löfbergin crescendo kahvia, kauramaitoa ja karpalomehua. Näitä kyttäperheeltä tulossa!

Vierailija
125/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset antavat muistamisia hyvästä tahdosta. Älkää valittaako, jos joku haluaa jotenkin muistaa. 

Vierailija
126/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat saa palkkaa ja pitkän kesäloman, mitään tarvitse viedä. Minun lapset ei ole opettajille mitään edes halunneet viedä eivätkä vieneet 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse siirrän lasten tärkeimmille opettajille muistamiset suoraan MobilePaylla. Kovin on tullut kiitosta.

Miten tuo toimii, kun oletan että pitää olla tilinumero tiedossa? 

Tarvitsee tietää vain puhelinnumero ja vastaanottajalla pitää olla myös MobilePay.

Vierailija
128/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään lasteni opettajaa, muutaman nimen muistan Wilma-viesteistä. Lapsillani ei ole ollut ongelmia koulussa. En anna lahjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on ajatus, ei se minkä arvoinen lahja on. Useimmiten oppilaiden itse tekemät kortit ja tekstit on ihan parhaita lahjoja. T.ope

Vierailija
130/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää opettajalle karkkipusseja ja mehupurkkeja tuoremehua sekä vaikka suklaata ja kinkkua tai juustoa . Kun se jää myös lomalle niin saa ottaa mukaan eväät . Kertakäyttö sadetakki on kiva . Ja vaikka kylpypyyhe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sille opettajalle pitäisi viedä yhtään mitään? Työtään se vain tekee. Ei ollut 70 ja 80- luvuilla mitään opettajan lahjomisia, oliko vielä 90-luvullakaan? Ihme tapa. Ei kai niitä muitakaan koulun työntekijöitä kukiteta.

Vierailija
132/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista narinaa.......... lahjan antaja päättää mitä haluaa antaa ei saaja. Saaja toimii sitten lhjansa kanssa miten haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin kirjoittaa opettajalle kirjeen. Lapseni vaihtaa koulua ja olen niin onnellinen siitä, että hän sai juuri tämän opettajan itselleen aikanaan. Täytyy vaan jotenkin osata muotoilla sanoiksi se kaikki, mikä on näkynyt kotona ja miten paljon arvostan työtä, jota opettaja on tehnyt (muutakin kuin se asioiden opettaminen).

Vierailija
134/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin kirjoittaa opettajalle kirjeen. Lapseni vaihtaa koulua ja olen niin onnellinen siitä, että hän sai juuri tämän opettajan itselleen aikanaan. Täytyy vaan jotenkin osata muotoilla sanoiksi se kaikki, mikä on näkynyt kotona ja miten paljon arvostan työtä, jota opettaja on tehnyt (muutakin kuin se asioiden opettaminen).

Se rakkaudella kirjoitettu kirje taatusti ilahduttaa opettajaa enemmän kuin ostetut lahjat. Varsinkaan hemmetin krääsä. Lapsen tekemä kortti on tosiaan se lahjoista paras. 

 

Syötävää ei. Emme tiedä mistä kukakin tykkää. Ei kukkia. Ei kaikki välitä kukista. Eikä varsinkaan krääsää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajalle pitäisi viedä yhtään mitään?

Vierailija
136/150 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt nykypäivänä enää mitään lahjoja viekö, ylikulutusta ilmankin. 

Vierailija
137/150 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ole hiljaa. Asia ei kuulu sulle.

 

Mutta: open lähipiiriläisenä ehdotan, että antakaa enintään pieni suklaalevy. Ei krääsää, ei kukkiakaan, koska ope lähtee mökille ja vetää siellä kännit jalat pöydällä ja yrittää unohtaa teidät äkkiä. Suklaa on edullista ja säilyy, sen voi sitten syksyllä jakaa luokan fiksuille oppilaille palkinnoksi sitä, että pitivät turpansa kiinni tunnilla.

Saako tuoda viiniä/kuohuvaa?

Saa, kunhan sen antaa huoltaja, ei oppilas.

Vierailija
138/150 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En halua yhtään ylimääräistä kippoa kotiini. Ajatus on kaunis, mutta  jos haluaa opea muistaa, niin kahvipaketti tms syötävä lahja on parempi. Ei jää nurkkiin pyörimään. Kaikki kollegat samaa mieltä.

Miksi ihmeessä puolella pitäisi viedä mitään? Milloin tämä kummallisuus on saanut alkunsa että opettajille viedään lahjoja? 

Jotkut arvostavat opettajan työtä heidän lapsensa opettajana.

Vierailija
139/150 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ok antaa lahjaks joku hajuvesi? Joku sellanen halpa, perus. 

Vierailija
140/150 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein opettajalle litran pullo Absolutia. Jos ei voi juoda, niin voi käyttää siivoukseen.

Tuollainen olisi mieluisa lahja.