Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ainut äiti, joka olisi voinut jättää lapset hotellihuoneeseen nukkumaan

Vierailija
14.05.2007 |

ja mennä itse hotellin ravintolaan syömään? Itkuhälytin olisi tietysti laitettu päälle. En enää varmastikaan uskaltais, mutta aikaisemmin kyllä.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakertaan missä yleensä oleskellaan, ei kuulu lapsen äänet yläkerrasta läheskään niin hyvin kuin itkuhälyttimen kautta pihalle. -ap-

Vierailija
22/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen pihalle pidemmäksi aikaa on itkuhäläri mukana, tietty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vasta tämän palstan myötä olen oppinut tietämään sen, että kaltaiseni normaali, lapsistaan normaalilla tapaa huolta pitävä äiti on ylihysteerinen.

mutta tapasi kirjoittaa tekee sinusta ällöttävän. Kyllä. " Me normaalit äidit" . Voi että.

Itse en jättäisi lasta ulkomailla tai laivalla yksin nukkumaan. Muuten voisin jättääkin. Ja olen jättänyt. Usein kotona kun käymme illalla saunassa lapset nukkuvat keskenään. Samoin mökillä lasten mennessä nukkumaan me aikuiset, ihan normaalit aikuiset, vielä istumme iltaa ulkona, grillailemme jne.

Aina voi sattua mitä vaan. Tiesittekin varmaan, että suuri osa onnettomuuksista sattuu kotona. Mäkin olen täällä päivät lasten kanssa, jos mulle sattuu jotain voi vauva vaikka tukehtua. Tavallaan olen ihan tosissani nyt, koska jotain tuollaista välillä mietin. Mun mielestä se on realistisempaa kuin se, että aikuisten grillatessa makkaraa mökkiin, missä lapset nukkuu, hyökkää metsästä joku hullu ja kaappaa lapset. Lisäksi samaan aikaan itkuhälytin sattuu olemaan epäkunnossa, juuri silloin, toisen kerran kolmen vuoden aikana...

Vierailija
24/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni äiti joka hyvillä mielin lähtee syömään ja jättää lapsen/lapset yksin hyttiin nukkumaan on täysin empatiakyvytön. Ei varmaan osaa edes kuvitella miltä lapsesta tuntuu kun herää unen pöpperöisenä vieraassa paikassa ja oven takaa kuuluu humalaisten möykkää. Tai entä jos lapsi lähtee hytistä harhailemaan? Monen moista voi tapahtua.

Varmasti olisi kiva syödä ilman lapsia ravintolassa, mutta jos ei ole onnistunut heille ketään muuta hoitajaa hommaamaan, niin sitten on vain hoidettava itse.

Vierailija
25/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en uskaltaisi jättää sen takia, että pelkäisin jotain tapahtuvan. En nyt ensimmäisenä epäilisi, että lapsi häviää, mutta pelkäisin tulipaloa tms. Enkä mä oikein ymmärrä tota kolmosen väitettä. En väitä olevani täydellinen äti. Päinvastoin olen huono joissain asioissa (esim en jaksa leikkiä lasten kanssa, vaan leikkivät keskenään, joskus puran pahaa oloa lapsiin yms.) Mutta siitä en kyllä tingi, että jättäisin pienet lapseni yksin. En kotiin enkä muuallekaan. Se ei tee minusta hyvää äitiä, mutta rehellinen olen kun niin sanon.

Vierailija
26/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi koskaan itselleni anteeksi, jos lapsilleni sattuisi jotain sen takia, että äiti vain vähän sitä tai tätä.

Onnettomuuksille en mitään voi, mutta hullunrohkea en aio lasten kanssa olla.

Vierailija
27/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme ulkomailla ystäväni häissä. Häät pidettiin pienessä vuoristokylässä omassa pienessä gasthausissa. Paikalla oli siis vain häävieraita.

Jätimme alle puolivuotiaan lapsen nukkumaan yläkertaan (toinen kerros), kun juhlimme alakerran ravintolassa. Itkuhälytin oli koko juhlan ajan mukana. Kaverin lapsi nukkui viereisessä huoneessa.

Lapsi heräsi pari kertaa ja käytiin syöttämässä. Ensin oli kyllä meidän mukana juhlissa ehkä klo 22-23 asti. Mutta halusimme jatkaa juhlia vielä, kun olimme sinne asti matkanneet.

Ja kun lapsia oli kaksi, me aikuiset kävimme vuorotellen aika usein oven takana kuuntelemassa.

Vierailija
28/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä, normaali äiti käyn saunassa kun lapset nukkuu. Sauna siis ihan sisäsauna, jonne kuuluu lasten mahdolliset äänet. Ei mene kahta minuuttia siihen, että olen lapsen luona, vaan joitakin sekunteja.

Samoin voin istua tuossa terassilla, ovi toki auki. Samoin kuuluu äänet sinne ja paikalla taas sekunneissa.

Joten minusta sinäkin, arvoisa 31 olet ihan tällainen normaali äiti. Vai menetkö kenties naapurin mökille grillaamaan sen makkarasi? Todennäköisesti pysyt kuitenkin siinä oman mökkisi pihassa ja kuulisit, jos metsästä tulisi lapsenryöstäjä ;)

t. 25

Vierailija
29/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä puhunut mistään kauppaan tai ryyppäämään lähtemisestä, vaan lapsen jättämisestä nukkumaan, niin etten istu hänen vierellään unta vahtimassa, vaan kuulen itkuhälyttimestä, jos lapsi herää ja pääsen muutamassa minuutissa hänen luokseen. -ap-

Vierailija
30/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Miski pitäisi??

Ja miksi sinua 3 yököttää se että joku tahtoo pitää lapsestaan paremmin huolta kuin sinä?

Jos kaikki olisivat niin hyviä kuin väittäisivät, ei tarvitsisi yhä kasvavia lastensuojelutapauksia ja mielenterveyspalveluita!

Me ollaan vissiin ainoat selväjärkiset ja rehelliset ihmiset täällä!!

3

Vierailija
31/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä minä, normaali äiti käyn saunassa kun lapset nukkuu. Sauna siis ihan sisäsauna, jonne kuuluu lasten mahdolliset äänet. Ei mene kahta minuuttia siihen, että olen lapsen luona, vaan joitakin sekunteja.

Samoin voin istua tuossa terassilla, ovi toki auki. Samoin kuuluu äänet sinne ja paikalla taas sekunneissa.

Joten minusta sinäkin, arvoisa 31 olet ihan tällainen normaali äiti. Vai menetkö kenties naapurin mökille grillaamaan sen makkarasi? Todennäköisesti pysyt kuitenkin siinä oman mökkisi pihassa ja kuulisit, jos metsästä tulisi lapsenryöstäjä ;)

t. 25

Juu, oikeastaan se saunajuttu jne. ei ollutkaan sinulle vaan kun tuossa aikaisemmin joku muu ihmetteli, että jätätkö lapset yksin kotiinkin ja kun joku ei suunnilleen vessaan uskalla mennä ettei lapsi tukehdu jne...

Ja kas, säkään et sitten kuitenkaan, tämän uuden viestisi perusteella, ollut niin ällöttävän täydellinen äiti miltä ensin vaikutti ;-)

31 *normaali äiti* ;-P

Vierailija
32/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Espanjassa ollessamme istuimme kyllä miehen kanssa huoneen terassilla ja vauva nukkui yläkerrassa. Itkuhälytin oli päällä. Samoin jätän kyllä vauvan vaunuihin pihalle nukkumaan joka päivä, vaikka asutaankin pääkaupunkiseudulla, tosin rauhallisella rivitaloalueella. Kyllähän mä itkuhälyttimestä kuulisin, jos vauvalle tapahtuisi jotain. En oikein ymmärrä, että miksi edes vaunuihin pihalle ei voisi jättää.. Eri asia on sitten jonnekin yleiselle paikalle esim. kaupan eteen. Sinne en ikinä uskaltaisi lasta jättää.

Vierailija
33/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ala muuttamaan tarinaasi. Otsikossa suora lainaus aloituksestasi. Ei ihan joka hotellin ravintolasta olla parissa minuutissa takaisin huoneessa. Sitä paitsi itkuhälyttimet eivät ole kovinkaan luotettavia vehkeitä, ottavat häiriötä monista sähkölaitteista eivätkä sitten toimikaan.

Kukaan täälä ei varmastikaan vahdi lastaan herkeämättä sängyn vieressä, vaan on kyse siitä, että ollaan näkö- tai kuuloetäisyydellä.

Vierailija
34/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat makaa tajuttomina ja lapsi on yksin...

Vierailija:

myös jotakin? Eikä kukaan tiedä että teillä on pieni lapsi hotellihuoneessa odottamassa.

Vierailija
35/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi tukehtuisi oksennukseensa. Hyvillä äideillä on varmastikin vähän parempi kuulokin.

Vierailija
36/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme menossa laivalle ja mukanamme ovat 4v ja 1v lapsemme. Menemme ystäväperheen kanssa jossa ei ole ihan pieniä lapsia mutta lapsia kuitenkin... Ajattelimme että kun omat lapsemme nukkuvat hytissä, voisimme piipahtaa viereisessä hytissä vielä hiukan turisemassa ystäviemme (itku hälytin mukana ja vähän väliä omassa hytissä ravaamalla) kanssa ennen nukkumaan menoa. Muuten olisimme 9 aikaan jo koko perhe pimeässä hytissä nukkumassa...

Vierailija
37/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin, on kun odottavat autossa kun kipaisen kaupasta jotain. siis haen jotain yksittäistä, en tee viikon ruokaostoksia. Auton ovet ovat kiinni. lapset 3 ja 4 v. Ei tulisi mieleenkään jättää yksin nukkumaan kotona tai muuallakaan. Omalla pihalla voin olla,ovet auki, äänet sisältä kuuluvat pieneen rivaripihaan kyllä.

Vierailija
38/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mekin varmaan toimittaisiin.

Vierailija
39/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olemme menossa laivalle ja mukanamme ovat 4v ja 1v lapsemme. Menemme ystäväperheen kanssa jossa ei ole ihan pieniä lapsia mutta lapsia kuitenkin... Ajattelimme että kun omat lapsemme nukkuvat hytissä, voisimme piipahtaa viereisessä hytissä vielä hiukan turisemassa ystäviemme (itku hälytin mukana ja vähän väliä omassa hytissä ravaamalla) kanssa ennen nukkumaan menoa. Muuten olisimme 9 aikaan jo koko perhe pimeässä hytissä nukkumassa...

Eihän tossa mitään ole jos siis näette siitä ovelta hytin missä lapset nukkuu?

Vierailija
40/114 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa nyt ap:t ja muut. Ei KUKAAN ole väittänyt että pystyy eliminoimaan kaikki vaarat lapsensa elämästä. Mutta kyllä joitain asioita voi yrittää estää tai jopa kokonaan estää. Tässä oli kyse pienen lapsen yksin jättämisestä hotellihuoneeseen (tai kotiin tai johonkin muualle) kun itse LÄHTEE POIS, siis YKSIN JÄTTÄMISESTÄ pidemmäksi aikaa. Tällaisessa tilanteessa mahdollisuus siihen, että jotain tapahtuu on SUUREMPI kuin että jos aikuinen olisi viereisessä huoneessa tai parvekkeella tms. Puolustelkaa vaan jättämisiänne ja tehkää niin jatkossakin, mutta antakaa muiden vastavuoroisesti pitää lapsistaan vähän parempaa huolta.

ps. Yleensä lapsilla on refleksit jo vauvana siihen, etteivät kovin helpolla oksennukseensa tukehdu, vaikkei tämä asiaan liitykään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme