Lapsi saa muhkeat rahakorvaukset - syynä "Varpunen jouluaamuna" ja "Suvivirsi"
Valtioneuvoston alainen Yhdenvertaisuus- ja tasa-arvovaliokunta katsoi, että Espoon kaupunki oli toistuvasti syrjinyt koulujensa oppilasta ja tämän vanhempaa uskonnonvapausasiassa.
Valiokunta asetti Espoon kaupungille 15. toukokuuta 10 000 euron uhkasakon liittyen uskonnollisten laulujen esittämiseen osana koulujen joulu- ja kevätjuhlia.
Syynä oli ”Varpunen jouluaamuna” ja ”Suvivirsi” kappaleiden esittäminen ilman, että siitä oli tullut huoltajalle etukäteisilmoitusta eikä myöskään oppilaille kerrottu mahdollisuudesta poistua juhlasta tämän ajaksi.
Lisäksi valiokunta suosittaa Espoon kaupungille maksamaan oppilaalleen 2 500 euroa hyvitystä syrjinnästä ja lisäksi 750 euroa tämän huoltajalle.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3c8c0d6d-cf97-4fab-988f-870d4faeccff
Kommentit (104)
Reilu kolme tonniako tossa on nyt se "muhkea" korvaus?
Miksi ne edes osallistuu JOULUjuhlaan?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi tää iskä vaatii viikonpäivä torstain muuttamista, koska se on peruja ruotsinkielestä torsdag eli suomeksi Tor-jumalan päivä eli ukkosen jumalan päivä.
Enpä tiedä, vaikuttaa ihmiseltä jolle kaikki muut mahdolliset uskonnot kyllä käyvät, mutta kristinuskoa vastaan pitää taistella kaikin keinoin. Perus vassari siis.
Minun-kuullen-ette-suvivirttä-laula-iskälle on Hesarin kuvista katsoen kasvanut jo kunnon massu ja tissit. Kannattaisi harkita reippaita ulkoilu- ja kuntolenkkejä, jospa se Suvivirsi-ahdistuskin samalla hellittäisi.
Tuossa on kyllä hyvä pisnes eikä tarvii tehä muuta kuin tentata lapset joka koulu päivän jälkeen mitä kuulivat koulussa.. .Mutta me luterilaiset kysymme lapsiltamme mitä sinä tänään koulussa opit. Jos kaikki haluaa ilmaista rahaa niin valitus vaan kaupungille kenen lapsen korvat ovat kuulleet uskonnolisia lauluja, virsiä tai muuta asiaan viittavaa. Mutta soitetaan yhtä helvetin "HOILAAMISTA" vain silmät vilkuillen kuhan se ei vain kuulu meidän omaan kulttuuriin millään tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi tää iskä vaatii viikonpäivä torstain muuttamista, koska se on peruja ruotsinkielestä torsdag eli suomeksi Tor-jumalan päivä eli ukkosen jumalan päivä.
Enpä tiedä, vaikuttaa ihmiseltä jolle kaikki muut mahdolliset uskonnot kyllä käyvät, mutta kristinuskoa vastaan pitää taistella kaikin keinoin. Perus vassari siis.
Minä, joka kirjoitin tuosta torstaista, äänestän vasemmistoa vuoden kuluttua. Ja kyllä, Suvivirsi kuuluu koulujen kevätjuhlaan. En kuulu mihinkään kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Voiko sairaammaksi meno enää mennä..
Kyllä voi, sillä olemmehan me Suomalaiset aivottomia perseen nuolijoita. Kyllä tuo on nähty että kukkaron suu on aina auki jollekin kuka vaan osaa käyttää päättäjijä hyväkseen.
Vaikuttaa siltä että tämä Isä lähtee Huoli-ilmoitus ja Lasu -kierrokselle. Ei taida olla kaikki asiat iskällä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
mikä tän valittajan ammatti on
Luulen, että ei ole paljon kouluja käynyt. Elämänkoulua vain.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne edes osallistuu JOULUjuhlaan?
Kouluun tapahtumat yleensä on pakollisia.
Hesarin kuviin olisi voinut valita oikean kokoisen paidan, antaisi vähän ammattimaiseman vaikutelman.
Heh. Luin että lapsi saa muhkeat raivokohtaukset.
Voi vain kuvitella miten muut lapset nyt hoilaa suvivirttä tämän lapsen tullessa paikalle.
Siitä Varpusesta pitäisi maksaa jokaiselle kuka joutuu kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Varpunen jouluaamuna on jo absurdi. Joo mainitaan siinä kerran sana Jumala ja kerran enkelit, mutta siinä ne yhteydet uskontoon.
Ota siemen multa, ja tiut on aisan alla,,,,,,, oho tuli väärä laulu. Toisaalta eihän ne pussit voi olla aisan päällä, ainakaan mulla.
Syynä perusopetuslain rikkominen ja perustuslaillisten oikeuksien rikkominen. Mielestäni on oikein, että rikoksen uhrille korvataan.
Suattaapi reksi joutua itse kaivamaan kuvetta, koska hänhän se viime kädessä vastaa lain noudattamisesta koulussaan. Oliko valkoinen heteromies vai joku päivinruppana?
Persuloidien käsitys siitä mikä on rikollista ja mikä ei, ei vastaa todellisuutta. Ja se selittääkin, miksi he ovat ylivoimaisesti rikollisin puolue joka ikisissä vaaleissa, joihin ovat osallistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siis minäkin saan. Olin lestadiolainen lapsi eli opin pitämään tanssia syntinä. Kuitenkin ala-asteen opettaja pakotti koulussa tanssimaan.
Mä en opettajana pakottanut lestadiolaisia tanssimaan. Salin reunalla istuminen ei ollut LIIKUNTAtunnilla vaihtoehto, vaihtoehtona oli mennä poikien koristunnille. Yhtäkkiä se tanssiminen ei haitannut lainkaan.
Senkus suosittavat. Jos siellä on yhtäkään selkärankaista ihmisistä, niin ilmoittavat kohteliaasti, että "imekää kiviä, kiitos hei."
Miksi valehtelet? Aktuaari.