Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kirppareille mennä enää myymään mitään

Vierailija
14.05.2007 |

eli saako mitään myytyä siinä määrin, että se ns. maksaisi vaivan?



Muistan parin tuttavan kertoneen, että edes hyvälaatuinen tavara ei mene kaupaksi ja kaikki pitäisi suunnilleen lahjoittaa ilmaiseksi ja tinkiminen ja hinnoista valittaminen on ihan älytöntä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa hinnan hintalappuun ja jos joku haluaa tavaran niin maksaa sitten pyytämäni hinnan. Joskus kävin myymässä " pöydän takana" , mutta se oli niin rasittavaa kun tosiaan puoli-ilmaisetkin tavarat olisi pitänyt saada vielä halvemmalla ja toinen kaupan päälle. Ja sitten siihen tinkimiseen kuului vielä ensin tavaran haukkuminen vähän niinkuin perusteluiksi, miksi pitäisi saada suunnilleen ilmaseksi.

Vierailija
2/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos laittaa kohtuulliset hinnat. Sen takia tavara ei mene varmaan kaupaksi, koska esim. vanhasta maljakosta pyydetään 30 E ja kauhtuneesta marimekon trikoopaidasta 20 E. Muistakaa, että kirpparilla käy ihmisiä, joilla ei ole tuollaiseen varaa, eikä edes halua ja että, KIRPPARI ON PAIKKA JOSSA MYYDÄÄN TAVARAA, JOSTA EDELLINEN OMISTAJA HALUAA EROON, se ei ole vanhan tavaran rahastuspaikka. Jos joku tavara on noin arvokas miksi se pitää myydä?Vierailija:


eli saako mitään myytyä siinä määrin, että se ns. maksaisi vaivan?

Muistan parin tuttavan kertoneen, että edes hyvälaatuinen tavara ei mene kaupaksi ja kaikki pitäisi suunnilleen lahjoittaa ilmaiseksi ja tinkiminen ja hinnoista valittaminen on ihan älytöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirppikselle kannattaa viedä vain ne tavarat, joista todella haluaa eroon. olin itse kirpparilla myymässä kuukausi sitten ja ihan hyvin kauppa, koska hintani olivat tosi kohtuullisia: potta 3 euroa, housut 2-3 euroa, bodyt euron... paikan sain maksettua viemällä kakun kirpparin kahvilaan.

Vierailija
4/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, mutta kun uudenveroisesta Marimekon mekosta pyydetään 5 euroa ja sekin saa ostajan haukkomaan henkeä kun on niin " törkeän kallista" . Tai kun myytävänä on KÄYTTÄMÄTÖN Hilfigerin t-paita hintaan 3 euroa ja siitäkin todetaan nyrpeänä, että " euron voin tosta maksaa" .



Laitan ennemmin vaikka uffin laatikkoon jatkossa kuin annan käytännössä ilmaiseksi kirppareilla. Tai sitten roudaan itsepalvelukirppikselle, jossa hinta on se mikä on. Kyse ei mulla ainakaan ole ollut ikinä överiksi vedetystä hinnoittelusta vaan siitä, että halpa pitäisi saada joidenkin mielestä ilmaiseksi ja vielä kahvit päälle.

Vierailija
5/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lajitella, silittää, hinnoitella ja seistä myymässä, jos jään vielä tappiolle maksettuani pöytävuokran.

Vierailija
6/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä käytetyistä maksetaan paljon enemmän kuin kirppareilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea vaiva silittämisessä, hinnoittelussa ym ja maksat pöytävuokran...sitten et saa edes sitä euroa hyväkuntoisesta paidasta! Ja kaiken päälle saat roudata puolet vaatteista takaisin kotiin tai sinne uffille. Mieluummin vien kaiken suoraan sinne!

Vierailija
8/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli melkein kaksi viikkoa pöytä täällä Helsingissä. Sain voittoa 75 euroa, mutta se vaiva....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mielummin myyn kaypää tavaraa, kun heitän roskiin. yleensä tulee n. 100 euroa voittoa. Laitan hinnat als, niin ei tarvitse kantaa roinaa takaisinpäin kotiin

Vierailija
10/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin pari kuukautta sitten pöydän viikoksi ja sain melkein 400e.

Ja tavara ei oikeasti ollut mitään marimekkoa jne. vaan ihan perusvaatteita (lapsen), verhoja, laukkuja, kenkiä, lasitavaraa jne..

Kävin siistimässä pöydän joka toinen päivä ja vein samalla aina uutta tavaraa.



Pöytää ei pidä sulloa liian täyteen, ihmiset ei jaksa penkoa sotkuista pöytää.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kevään aikana 2 kertaa pöytä, kun olen halunnut varastokamoista eroon.



Vaikka hinnat ovat olleet 0,20-2 euroa (joitakin lasten merkkivaatteita oli 3-5 eurolla - ne menikin kaikki ensimmäiseksi), niin paljon tavaraa meni ja viikon saldot olivat 189 e ja 152 e.



Astiat, sisustuslehdet ja lastenvaatteet liikkuvat vilkkaimmin.



Onhan siinä vaivansa, mutta ihanampaa päästä tarpeettomasta eroon ja saada siitä vielä vähän rahaakin.

Vierailija
12/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juuri hinnoittelu alkamassa enkä haluaisi tuoda takaisin kotiin näitä enää.

Lasten, naisten, miesten vaatteita. Leluja, kirjoja, cd-levyjä. Kenkiä.

Ajattelin nyt laittaa menemään kesäiset vaatteet ja kengät, syksyllä talvisemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani harrastaa sellaista. Tinkii oikein v...maisella asenteella joka tavarasta ja vaatteesta AINA, ja sitten myy huutiksessa tavarat voitolla eteenpäin. Hankkii näin satoja euroja kuussa. OKSETTAA!

Vierailija
14/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla pöytävuokrat ovat kovia, eikä vaatteesta tosiaan voi pyytyä kuin sen euron. Ei maksa vaivaa. Tosin itse juuri ihmettelin kirpparihintoja. Kulahtaneista trikoopaidoistakin pyydettiin useita euroaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Lasten vaatteet 0.50-5 e

naisten vaatteet 3-6 e

miesten vaatteet 3-6 e



Lelut 2-5 e

Kirjat 2 e (kirjoista on hankala päästä eroon kirppiksillä,

parilla eurollakaan ei meinaa mennä kaupaksi)

cd-levyt 2-4 e

kengät lasten 3-5 e



Kannattaa tosiaan nyt laittaa kesäkamppeita tarjolle. Talvikamat ei nyt mene ellei ole erityisen hyvää tavaraa erityisen halvalla. Itse kyllä ostan talvirensseleitäkin jos kohdalle sopivaa sattuu.



t:numeroa en nyt enää muista.. ;-)

Vierailija
16/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet 2-5 e, kengät 5-8e, kirjat ja cd:t 1-3 e, maljakot 3-5e, kukkaruukut 2-7 e koosta riippuen. Eli tätä hintatasoa suunnilleen, joillekin " hienommille" vaatteille ja suosituiksi tietämilleni kirjoille olen laittanut hinnat johonkin kympin paikkeille ja hyvin ovat menneet.

Vierailija
17/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kyllä kokeilen kepillä jäätä ja yritän tinkiä itselleni jotain, joka olisi kiva, mutta ei niin tarpeellinen, että siitä haluaisi maksaa juuri mitään.



Minä ostan etupäässä 50 senttiä-3e tavaroita ja vaatteita. Ulkoilupuvusta, hyvistä kengistä, urheiluvälineistä tms. voin maksaa enemmänkin, mutta en perusvaatteista enkä leluista.

Vierailija
18/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan trikoot räteiksi, jotka voi heittää käytön jälkeen roskiin.

Vierailija
19/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauvanvaatteiden hinnat pitää pysyä senteissä ja aikuistenkin parissa eurossa. Päällys- ja juhlavaatteet sitten voi olla vähän paremmissa hinnoissa. Ehkä kolmasosa tavaroista menee, joten ei kannata laittaa 30 euron edestä tavaraa myyntiin, jos pöytävuokra on 25.

Vierailija
20/22 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: se kyselijä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi