Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan luulee, että raha tuo onnea

Vierailija
26.05.2026 |

Ei siihen tarvita rahaa

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi puhua asiasta eikä asian vierestä. Asia on siis se, että rahattomuus tuo onnettomuutta. 

Ja raha tuo onnea. Tästä on tehty tutkimusta ja tulokset ovat aivan ilmiselviä 

Raha tuo onnellisuutta. 

Vierailija
62/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei sitten varmaan ottaisi lottovoittoa vastaan jos siitä ei mitään onnea kokisi saavansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin:

- Asun luksushuvilassa merenrannalla kuin ränsistyneessä hometalossa narkkarilähiössä

- Käytän yksityissairaalaa ja parasta mahdollista terveydenhoitoa kuin jonotan hoitoa kuukausia julkisella

- Syön laadukasta ja terveellistä ruokaa joka päivä kuin elän halvoilla eineksillä 

- Voin matkustaa, kokea ja nähdä maailmaa kuin olen jumissa samassa arjessa ilman mahdollisuuksia

- Voin valita työn jota haluan tehdä tai olla tekemättä töitä lainkaan, enkä ole pakon edessä huonossa työssä selviytyäkseni

- Elän turvassa ilman jatkuvaa rahahuolta kuin stressaan joka laskusta ja yllättävästä menosta

-Voin ostaa laatua joka kestää kuin halpoja ratkaisuja jotka hajoavat koko ajan

- Voin keskittyä elämään ja hyvinvointiin kuin selviämiseen päivästä toiseen

- Voin käydä mielenkiintoisissa tapahtumissa, konserteissa ja ravintoloissa sen sijaan että joutuisin rajoittumaan vain maksuttomiin vaihtoehtoihin

Vierailija
64/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Kyllähän se mahdollistaa stressittömämmän elämän. Asiaahan on tutkittu paljon ja ihmisen elämänlaatu tai onnellisuus ei enää nouse 100 000e tulojen jälkeen. Enoni teki pitkän bisnesuran ja on kertonut, että tapaamansa miljonäärit olivat aika onnettomia ja ahneita. Kaikki pyöri vain sen ympärillä, että pitää tehdä lisää rahaa. Ei kuulosta kamalan onnelliselta elämältä.

Vähän kuin siskonmies, paitsi ettei siitä koskaan tullut miljonääriä.

Vierailija
65/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mielikuvituksettomat ja kiittämättömät rikkaat tuota hokee. Kun on jo voinut tehdä kaikkea mitä rahalla saa ja elämä on silti tyhjää niin sitten keksitty tuo typerä hokema että raha ei tuo onnea. Tuollaisia tyhjäpäitä ei mikään tee koskaan onnelliseksi. Aina on joku huonosti 

Vierailija
66/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Kyllähän se mahdollistaa stressittömämmän elämän. Asiaahan on tutkittu paljon ja ihmisen elämänlaatu tai onnellisuus ei enää nouse 100 000e tulojen jälkeen. Enoni teki pitkän bisnesuran ja on kertonut, että tapaamansa miljonäärit olivat aika onnettomia ja ahneita. Kaikki pyöri vain sen ympärillä, että pitää tehdä lisää rahaa. Ei kuulosta kamalan onnelliselta elämältä.

Minun tuntemani miljinäärit ovat oikein leppoisia ja elämiinsä tyytyväisiä ihmisiä. Ennemminkin tekevät asioita intohimosta kuin siksi että sitä rahaa pitäisi saada lisää. 

Enosi taisi kertoa sinulle satuja joko kateuttaan tai sitten sinua lohduttaakseen. 

Vierailija
67/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan sanonnan takia kaikki luulee, että raha toisi onnea. Mutta raha tuo vapautta ja rauhaa. Ja jos sitä on tosi paljon, niin se voi tuoda myös päänvaivaa siitä, mihin se summa sijoitetaan ja pelkoja siitä, että menettää sen tai ahneutta, jolloin sitä pitää saada aina vain enemmän.

Mielestäni huomattavasti suurempi pelko on joutua pelkäämään, että rahat ei riitä ruokaan ja peruselämiseen kuin se, että pelottaa menettävänsä 15 miljoonaa.

Vierailija
68/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulee stressaa kun asuntolainaa on jäljellä vielä reilusti yli satatonttua. Jos asuntolainaa ei ois niin pystyisin säästämäänkin

Vierailija
69/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei tuo onnea mutta helpottaa ahdistusta.

Vähemmän ahdistusta on enemmän onnea.

Vierailija
70/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tuppaa kai olemaan että sitten kun sitä rahaa on "liian paljon" niin fiksuimmille tulee huoli sen menettämisestä ja siksi sitä pitää saada jatkuvasti lisää koska turvapuskuri ei koskaan ole tarpeeksi suuri että tuntuisi hyvältä. Toisethan ne eläen hassaa lottovoittonsa muutamassa vuodessa ilman sen kummempia stressejä.

Vierailija
71/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se tuppaa kai olemaan että sitten kun sitä rahaa on "liian paljon" niin fiksuimmille tulee huoli sen menettämisestä ja siksi sitä pitää saada jatkuvasti lisää koska turvapuskuri ei koskaan ole tarpeeksi suuri että tuntuisi hyvältä. Toisethan ne eläen hassaa lottovoittonsa muutamassa vuodessa ilman sen kummempia stressejä.

Itse ainakin katselen iloisena kun varallisuus karttuu. Se on hyvin mielenkiintoista, mutta en siitä silti mitään stressiä ota. 

Raha tuo paljon iloa, sitä voi käyttää esim kivoihin juttuihin läheisten ihmisten kanssa. 

Vierailija
72/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat ehkä joitain ääripäitä. Suurin osa ei stressaa eikä hassaa. 

Mukavaahan se on jos on mahdollisuus tehdä mitä huvittaa. 

Vierailija
73/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tuo moneen asiaan.  Riippuu ihan mitä ongelmia ihmisellä on. Jos esim. . jotku rikollispaskat sabotoi ja järjestää  inhottavaa haittaa ja jöynää ja rikoksiskin tehdään sulle, ei niitä rahalla vo estää  aina. Mutta tuo onkin  todella  harvinaista, eikä toimi esimerkkinä siihen, että  raha ei tuo onnea,  jos tuollaista on. 

Vierailija
74/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaus ei tuo onnellisuutta, mutta köyhyys tuo ahdistusta.

Tuloja / varallisuutta tulee olla mielen tyyneyden kannalta niin paljon, että pystyy ensiksikin tyydyttämään perustarpeensa ja toiseksi maksamaan (itselleen normaalin) elämän kustannukset.

Vierailija
75/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaus ei tuo onnellisuutta, mutta köyhyys tuo ahdistusta.

Tuloja / varallisuutta tulee olla mielen tyyneyden kannalta niin paljon, että pystyy ensiksikin tyydyttämään perustarpeensa ja toiseksi maksamaan (itselleen normaalin) elämän kustannukset.

Kyllä se aivan tutkitusti tuo. 

Vierailija
76/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemani miljinäärit ovat oikein leppoisia ja elämiinsä tyytyväisiä ihmisiä. Ennemminkin tekevät asioita intohimosta kuin siksi että sitä rahaa pitäisi saada lisää. 

Enosi taisi kertoa sinulle satuja joko kateuttaan tai sitten sinua lohduttaakseen. 

Niin tai sitten miljonäärejä on erilaisia niin kuin lähtökohtaisesti ihmisiä on erilaisia. On ihmisiä, joilla on synnynnäisesti positiivinen elämänkatsomus ja nämä tyypit tekevät asioita intohimosta. Sitten on ihmisiä, jotka eivät koskaan ole onnellisia ja elämä on jatkuvaa kilpailua. Esim. Paris Hilton sanoi dokumentissaan, että hänellä on pakkomielle tehdä paljon rahaa, koska voi sillä tavalla näyttää perheelleen, joka lyttäsi häntä, että hähhää olen parempi kuin te. Onko ihan hirveän terve lähtökohta? Itse en ole kovin rahan perään niin mulle on ihan sama toisten ihmisten miljoonat. Olen miettinyt asiaa, että miksi raha ei ole minulle tärkeää, niin se johtuu varmaan siitä, että olen ihan kivasti toimeentulevasta suvusta eikä ole ollut rahahuolia koskaan, niin raha on sinänsä merkityksetöntä kun ei ole tarvinnut huolehtia onko sitä tai ei. Itse elän normaalia keskiluokkaista elämää keskipalkalla ja se riittää mulle. Pystyn maksamaan laskut ja asumaan siellä missä haluan ja välillä matkustelemaan niin mitäpä sitä muuta tarvitsisi.

Vierailija
77/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ja minä asumme virallisesti eri maissa. Elämä sattui menemään niin. Käytännössä asun itse noin puolet vuodesta puolisoni kotimaassa. Tämä vaatii ylimääräistä rahaa. Toisen puolen vuodesta jompi kumpi joutuu ostamaan lennot voidaksemme tavata toisiamme. Se vaatii rahaa.

Hyvä parisuhde tuo enemmän onnea kuin raha. Omassa tapauksessani tarvitsen kuitenkin rahaa, jotta parisuhde voi käytännössä toteutua. On ihanaa, kun pääsee näkemään oman rakkaan viikkojen eron jälkeen. Raha (=rahalla ostettu matka) tuo siis minulle kirjaimellisesti onnea.

Vierailija
78/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton kommentin voi vaan heittää se jolla on rahaa ja joka on terve.

Vierailija
79/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton kommentin voi vaan heittää se jolla on rahaa ja joka on terve.

Palkka juoksee ja säästöjäkin löytyy.

Vierailija
80/92 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm ... itselläni kyllä on käynyt niin, että elämänlaatu on hieman parantunut siitä, kun olin noin 100 000 varoissani. Tosin, tämä on aika suhteellinen ja subjektiivinen asia ... toisaalta olen nyt selvästi vanhempi kuin silloin, eli vanhentumisen tuomat huononnukset sitten kompensoivat sitä muuta elämänlaadun lisääntymistä. Ja eiväthän ne ongelmat tietenkään varakkaampanakaan mihinkään lopu. 

Mitä taas tuohon enosi tapaamiin miljönääreihin ... saikohan hän heistä kokonaisvaltaista kuvaa? Tunsiko miten hyvin? Oliko paljon heidän seurassaan vai mahtoiko vain ohimenevissä liikeasioissa tavata joissa ehkä tyypillisesti keskusteltiin vain raha-asioista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi