Miksi kukaan luulee, että raha tuo onnea
Kommentit (92)
Kyllä, raha on minulle tuonut onnea. Lapsettomuushoidot olivat törkeän kalliita, ja ilman rahaa minulla ei olisi lastani.
jos rahattomuus tuo onnea, niin ei ihme, että suomi on maailman onnellisin maa. suomen hallitus tekee parhaansa, että suomessa olisi paljon "onnellisia" rahattomia
Ehkä raha ei tuo onnea, mutta mielenrauhaa ja mahdollisuuksia tehdä mitä haluaa se tuo. Lapsena ei ollut rahaa mihinkään. Jos lemmikkikissa sairastui, se kuoli. Vaatteet oli ne mitä sukulaisilta oli saanut. Ruoka oli iänikuista oman maan keitettyä perunaa ja jauhokastiketta tai haukea katiskasta. Nykyään on rahaa, joten jos lemmikki sairastuu, hoidan sen kuntoon. Samoin jos oma hammas on kipeä, varaan itselleni ekan vapaan ajan hammaslääkäriin ja korjautan vian. Ja pukeudun mihin tykkään, en tosin ole kiinnostunut superkalliista merkkituotteista. Syön mitä tykkään syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan sanonnan takia kaikki luulee, että raha toisi onnea. Mutta raha tuo vapautta ja rauhaa. Ja jos sitä on tosi paljon, niin se voi tuoda myös päänvaivaa siitä, mihin se summa sijoitetaan ja pelkoja siitä, että menettää sen tai ahneutta, jolloin sitä pitää saada aina vain enemmän.
Vapaus ja rauha ovat onnea.
No, lapsuudenkotini oli taloudellisessa mielessä erittäin turvaton. Ruoka oli loppu aina ennen tilipäivää, vaatteita oli vähän ja mitään ei kehdannut itselleen pyytää kun kuunteli jatkuvaa voivottelua rahasta. Ei mitään maksavia harrastuksia, huonolaatuista ruokaa (olin aina väsynyt kun ravinnossa ei ollut proteiinia - tämän olen tajunnut vasta aikuisiällä), ei kavereita kun ei ollut rahaa lähteä mihinkään tai harrastaa mitään. Tunsin itseni lapsuudenkodissa vain turhaksi menoeräksi.
Tästä syystä hyvä taloudellinen selusta antaa minulle mielenrauhaa olla onnellinen. Eli minulle se tuo onnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
jos rahattomuus tuo onnea, niin ei ihme, että suomi on maailman onnellisin maa. suomen hallitus tekee parhaansa, että suomessa olisi paljon "onnellisia" rahattomia
Onko kukaan väittänyt, että rahattomuus tuo onnea. Tuo sanonta viittaa siihen, että raha ei tuo onnellisuutta, missään ei väitetä, että rahattomuus toisi onnea.
Vierailija kirjoitti:
No ei. En saa mitään onnellisuuden tunnetta 50 sentin kolikosta. 50 miljoonaa euroa olisi jo vähän eri juttu. Se mahdollistaisi monia asioita, joista voisi tulla iloa, jos ei onnea.
Tämä. Tuot hyvin esiin asian ytimen, sen mistä tässä on kyse.
Se on todellakin niin, että raha ei tuo onnea, jos sitä tulee aivan liian vähän. Rahaa pitää olla sen verran, että tulee mukavasti toimeen ja voi olla elämäänsä tyytyväinen.
Just laitoin lottoa 50 riviä. Siellä on 120 miljooaa eurolotossa. Jos voitan niin olen onnellinen. Jos häviä rahani niin potuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan sanonnan takia kaikki luulee, että raha toisi onnea. Mutta raha tuo vapautta ja rauhaa. Ja jos sitä on tosi paljon, niin se voi tuoda myös päänvaivaa siitä, mihin se summa sijoitetaan ja pelkoja siitä, että menettää sen tai ahneutta, jolloin sitä pitää saada aina vain enemmän.
Vapaus ja rauha voivat tuottaa myös onnen tunteita. Ei ne silti samoja asioita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. En saa mitään onnellisuuden tunnetta 50 sentin kolikosta. 50 miljoonaa euroa olisi jo vähän eri juttu. Se mahdollistaisi monia asioita, joista voisi tulla iloa, jos ei onnea.
Se on todellakin niin, että raha ei tuo onnea, jos sitä tulee aivan liian vähän. Rahaa pitää olla sen verran, että tulee mukavasti toimeen ja voi olla elämäänsä tyytyväinen.
Tuo ei tarkoita yhtään mitään, ihan sama asia kun joku sanoisi, että olisi onnellinen jos pudottaisi painoa. Ihmisen paino tippuu ja nousee päivän aikana useita satoja grammoja. BE BETTER!
Vierailija kirjoitti:
Raha ei tuo onnea mutta helpottaa ahdistusta.
Eli siis tuo onnellisuutta. Itaen ainakin koen olevani sitä onnellisempi mitä vähemmän ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun ongelmat ratkeaisivat rahalla. Ja olisin onnellinen.
Sama juttu mulla. Rahattomuus estää jopa opiskelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan väittänyt, että rahattomuus tuo onnea. Tuo sanonta viittaa siihen, että raha ei tuo onnellisuutta, missään ei väitetä, että rahattomuus toisi onnea.
Onhan sitä kaikenlaisia masokisteja, jotka nauttivat omasta kurjuudestaan.
Tämä nyt vaan on sellaista saissea mitä ne köyhät jauhaa että tulisi parempi mieli. Eihän ne edes tiedä miltä tuntuu kun on rahaa. Sehän on itsestäänselvää kaikille muille että raha auttaa kummasti onnellisen olon tavoittelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus ja rauha voivat tuottaa myös onnen tunteita. Ei ne silti samoja asioita ole.
Kyllä ne aivan perustavanlaatuisesti ovat onnellisuuden rakennuspalikoita. Nostavat onnellisuutta.
Jos ei olis rahaa niin ei saisi naista. Se vasta onnetonta elämää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei tarkoita yhtään mitään, ihan sama asia kun joku sanoisi, että olisi onnellinen jos pudottaisi painoa. Ihmisen paino tippuu ja nousee päivän aikana useita satoja grammoja. BE BETTER!
Ja painon pudotukset ja heilahdukset liittyvät tähän asiaan miten? Pysytään nyt asiassa.
Kannattaisi puhua asiasta eikä asian vierestä. Asia on siis se, että rahattomuus tuo onnettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan jos on itsetuhoisesti masentunut niin raha ei ehkä tuo onnea. Kyllä se vaan muutoin suupielet ylöspäin aika monella vääntää jos ykskaks eurojäkistä pamahtaisi isosti tilille.
jos rahattomuus ja köyhyys tuo onnea, niin miksi rikkaat eivät anna rahojaan ja omaisuuttaan pois?