Paljon kahvia juovat ovat päihderiippuvaisia
Kahvi on päihde. Jos juo paljon kahvia ja tarvitsee sitä että saa päivän käyntiin niin on päihderiippuvainen. On aika puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
Kommentit (35)
Riippuvuus ei tietääkseni ole rikos. Mikä on pointtisi?
Ok, olen päihderiippuvainen. Onneksi työpaikka tarjoaa päihteet, ei tarvitse rikkoa kauppojen ikkunoita ja varastaa kahvipaketteja öisin.
Mikäs riippuvainen Ap itse on. Ettei vain olisi typeryydelle altis. Taitaa raukka olla tyhmä kuin saapas.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs riippuvainen Ap itse on. Ettei vain olisi typeryydelle altis. Taitaa raukka olla tyhmä kuin saapas.
Tyhmähän tommosta puhuu. Olen aina juonut paljon kuvia mutta en ole koskaan juonut alkoholipitoisia juomia. 🤗🤗😂😂😂
En ehdi avaamaan päihderiippuvuuttani enempää kun pitää rynnätä käyttöhuoneeseen (keittiö). Kuului jo piippaavan kun kasvisuute on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Ap. on palstariippuvainen.
Niin olen. Haukun täällä kaikkea aamusta iltaan. Kyllä minut tunnette jo vuosien takaa 🐖
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla. Riippuvuudet tuhoavat terveyden ja vievät tuottavaa työaikaa. Tupakkataukojen kuluista on tehty monia laskelmia, mutta jos kahvitauoista tehtäisiin vastaavat suosittelisi pomo jatkossa työntekijää käymään ennemmin tupakalla.
Ap:ta kasvatettu pienenä häpeällä.
Minä olen koukussa energiajuomien ja viinaan, en niinkään kahviin.
Onhan se koukuttavaa jos vaikka pilveen vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla. Riippuvuudet tuhoavat terveyden ja vievät tuottavaa työaikaa. Tupakkataukojen kuluista on tehty monia laskelmia, mutta jos kahvitauoista tehtäisiin vastaavat suosittelisi pomo jatkossa työntekijää käymään ennemmin tupakalla.
Kahvin tärkeimmät terveysvaikutukset
Pienempi diabetesriski: Tutkimukset osoittavat, että kahvinjuojilla on pienempi todennäköisyys sairastua tyypin 2 diabetekseen.
Sydänterveys: Kohtuullinen kahvinjuonti (2 - 3 kupillista) voi tukea sydänterveyttä ja pienentää sydäntautien riskiä.
Maksasuoja: Kahvilla on havaittu olevan suojaava vaikutus maksaan, ja se edistää terveempiä maksaentsyymiarvoja.
Aivotoiminta: Kofeiini piristää ja parantaa hetkellisesti keskittymiskykyä. Kahvi saattaa myös suojata muistisairauksilta, kuten Alzheimerin ja Parkinsonin taudeilta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se koukuttavaa jos vaikka pilveen vertaa.
Joo, mutta ei tee ihmisestä rasittavaa jankuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ryyppäsi aikoinaan pääni tohjoksi , olen mt eläkkeellä oleva läski alkoholisti.
Turhien trollien ja provojen kirjoitteleminen keskustelupalstoille alvariinsa on myös riippuvuus ja paljon pahempi kuin kahviaddiktius.
Sama se minulle on. Ollaan sitten päihderiippuvaisia.
Nautin samalla elämästä.