Miksi kukaan luulee, että raha tuo onnea
Kommentit (79)
Raha just teki minusta onnellisen. Ilman rahaa ei vois oikein elämässsä mitään tehdä. Hyvin ollut raha asiani 15 vuotta. Olen minä köyhäkin ollut lapsena ja lapsena ei ollut mitään harrastuksia. En päässsyt huvipuistoon kun muut lapset pääsi. Vanhempani oli köyhiä juoppoja en minä saanut viikkorahaa koskaan. 13 vuotiaana menin töihin kunnan puutarhalle ja tajusin että rahaa saa töitä tekemällä. Sain 3000 markkaa kuukaudessa palkkaa ja se oli hirvee summa rahaa minulle. 14 vuotiaana menin hampurilaispaikkaan iltatöihin. Sain siitä joku 1300 markkaa kuukaudessa kun tein 4-5 tuntia illassa. Rahaa alkoi säästymään koska en tuhlannut sitä mihinkään ja parin vuoden päästä mulla oli 20000 markkaa pankissa. Nuorena sain aina töitä. Olin raksallakin 16 vuotiaasta 19 v asti. Sitten menin armeijaan ja sen jälkeen sain raksatöitä 15 vuotta. Kun tienaa rahaa, on onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa! No miksi siyten esim täällä on valtavasti ketjuja rahan puutteesta, vähyydestä ym?
Kyyllä se monelle ja perheille tuo onnea kun kun kuunlopussa ei ole ruokarahaa ja eikä rahat riitä lääkkeisiin ym.. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Vanhan sanonnan takia kaikki luulee, että raha toisi onnea. Mutta raha tuo vapautta ja rauhaa. Ja jos sitä on tosi paljon, niin se voi tuoda myös päänvaivaa siitä, mihin se summa sijoitetaan ja pelkoja siitä, että menettää sen tai ahneutta, jolloin sitä pitää saada aina vain enemmän.
No ei. En saa mitään onnellisuuden tunnetta 50 sentin kolikosta. 50 miljoonaa euroa olisi jo vähän eri juttu. Se mahdollistaisi monia asioita, joista voisi tulla iloa, jos ei onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa! No miksi siyten esim täällä on valtavasti ketjuja rahan puutteesta, vähyydestä ym?
Koska ihmiset ovat juntteja
Mikäs sinä olet viestisi perusteella???🤔🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Vanhan sanonnan takia kaikki luulee, että raha toisi onnea. Mutta raha tuo vapautta ja rauhaa. Ja jos sitä on tosi paljon, niin se voi tuoda myös päänvaivaa siitä, mihin se summa sijoitetaan ja pelkoja siitä, että menettää sen tai ahneutta, jolloin sitä pitää saada aina vain enemmän.
Toivottavasti Elon Muskilla on pelko perseessä koko ajan. XD
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin tyhjä ja kulunut hokema.
Jos kerran raha ei tuo onnea, niin tukien leikkaukset eivät tee ihmisistä onnettomia.
Kyllä minun ongelmat ratkeaisivat rahalla. Ja olisin onnellinen.
Kyllä se kuitenkin tosi paljon elämää helpottaa.
Isolla rahalla voi ostaa onnettomuuden pois. Ihan roskaa väittää, että raha ei tuo onnea.
Samaa sarjaa jonkun sisäisen kauneuden kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin tyhjä ja kulunut hokema.
Jos kerran raha ei tuo onnea, niin tukien leikkaukset eivät tee ihmisistä onnettomia.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:DDDDD NOKKELA
Kyllä tarvitaan. Elämä olisi aika ankeaa ilman rahaa.
Ja minkähän takia yksikään rikas ei ikinä vaihtaisi osia köyhän kanssa?
Sellainen, joka sanoo, ettei raha tuo onnea, on tyrinyt asiansa eikä ole osannut tai osaa suhtautua rahaan oikein. Ei raha tuo onnea, jos on aina tyytymätön ja lisää pitäisi saada. Väärä asenne tekee sen, ettei osata arvostaa saavutettua asemaa ja asioita.
Uskovaiset puhuvat siunauksista, kuinka siunaukset tekevät elämästä parempaa. Ne siunaukset ovat sitten kuitenkin niitä, joita ei saa muulla kuin rahalla. Sitten ihmetellään ja ollaan tyytymättömiä siihen, kun toinen on saanut enemmän siunauksia kuin mitä itse ollaan saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Elon Muskilla on pelko perseessä koko ajan. XD
Se on hänen migreeni. Suomessa tällä hetkellä on valtavasti ihmisiä köyhyysrajan alapuolella. Eeussa ollan tästä huolestuneita ja asia on tarkkailun alla imisisoikeuksien takia välttämättömään toimeentuloon. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Raha ei tuo onnea mutta helpottaa ahdistusta.
No ei se onnea tuo sillä tavalla ettei korvaa läheisiä ihmissuhteita, mutta jos läheisten ihmissuhteiden lisäksi saisi vielä paljon rahaa, niin voisi tehdä kaikkea kivaa läheistensä kanssa yhdessä ja ostaa ihanan asunnon ja omistaa jopa enemmän lemmikkejä kun olisi varaa pitää niitä. Voisi matkustella myös minne haluaa milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Kyllähän se mahdollistaa stressittömämmän elämän. Asiaahan on tutkittu paljon ja ihmisen elämänlaatu tai onnellisuus ei enää nouse 100 000e tulojen jälkeen. Enoni teki pitkän bisnesuran ja on kertonut, että tapaamansa miljonäärit olivat aika onnettomia ja ahneita. Kaikki pyöri vain sen ympärillä, että pitää tehdä lisää rahaa. Ei kuulosta kamalan onnelliselta elämältä.
Tuo vanha tutkimus on osoitettu vääräksi. Onnellisuus jatkaa nousuaan n 500 000€ vuosituloihin asti, ja siitäkin eteenpäin vielä hidas nousu jatkuu.
"The threshold where money stops increasing happiness generally breaks down into these categories:
For already happy people: Happiness continues to accelerate and grow even as income climbs above \(\$100,000\) and up past \(\$500,000\) annually.
For unhappy people: Happiness tends to "plateau" around \(\$100,000\). Above this threshold, making more money does not statistically relieve their underlying unhappiness.
Note: Older, widely cited behavioral studies from 2010 once theorized a strict cap around \(\$75,000\). However, modern, large-scale studies have thoroughly debunked this, proving that more money generally buys more life satisfaction, even if the "rate" of daily happiness increase shrinks the more you earn."
Vierailija kirjoitti:
Raha just teki minusta onnellisen. Ilman rahaa ei vois oikein elämässsä mitään tehdä. Hyvin ollut raha asiani 15 vuotta. Olen minä köyhäkin ollut lapsena ja lapsena ei ollut mitään harrastuksia. En päässsyt huvipuistoon kun muut lapset pääsi. Vanhempani oli köyhiä juoppoja en minä saanut viikkorahaa koskaan. 13 vuotiaana menin töihin kunnan puutarhalle ja tajusin että rahaa saa töitä tekemällä. Sain 3000 markkaa kuukaudessa palkkaa ja se oli hirvee summa rahaa minulle. 14 vuotiaana menin hampurilaispaikkaan iltatöihin. Sain siitä joku 1300 markkaa kuukaudessa kun tein 4-5 tuntia illassa. Rahaa alkoi säästymään koska en tuhlannut sitä mihinkään ja parin vuoden päästä mulla oli 20000 markkaa pankissa. Nuorena sain aina töitä. Olin raksallakin 16 vuotiaasta 19 v asti. Sitten menin armeijaan ja sen jälkeen sain raksatöitä 15 vuotta. Kun tienaa rahaa, on onnellinen.
Raha asiasi. Et ainakaan kouluja ole käynyt…
miksi joku luulee, että rahattomuus ja köyhyys tuo onnea?
Minusta raha tuo turvaa ja rauhallisuutta elämään, ei tarvitse stressata mistään kuluista, kun tietää kuinka tililtä löytyy katetta. Tapahtui mitä vaan.
Toki on ihmistyyppi, jolla raha polttaa taskussa. En tiedä sitten ovatko ne muka onnellisempia siinä normaalissa olotilassaan pummiessa muilta rahaa ja luvaten maksaa heti kun palkka tulee.