Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheisen menettäneet, mikä teitä ärsyttää toisten ihmisten käytöksessä?

Vierailija
24.05.2026 |

Esimerkiksi se kun ihmiset sanovat että hekin ovat menettäneet läheisen. 

Kommentit (209)

Vierailija
161/209 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan perintö seurausta vanhempien omasta ahkeruudesta ja kun vanhemmat ovat ahkeria ovat yleensä lapsetkin. Ei perintö tyhjästä tule kenellekään vaan se on täytynyt ansaita siksi sitä on turha kadehtia Yleensä perintöä vanhemmiltaan saaneiden lasten vanhemmat on tehneet kovasti töitä ja pitkää päivää töissä. Lapset puolestaan ovat joutuneet osallistumaan kotitöihin ja esim pitämään huoneensa siistinä. Ne vanhemmat joilta ei jää perintöä ovat valinneet toisenlaisen tavan elää.

Eihän perintö kerro ahkeruudesta yhtään mitään, tottakai hyvätuloisten on helpompaa säästää kuin pienempituloisten. Veikkaan vähän että pienempipalkkaiset tekee vielä pidempää päivää eivätkä edes pysty lähtemään lomalla luksusrantalomalle perheen kanssa rentoutumaan toisin kuin hyvätuloiset.

Aika usein isompia perintöjä jättävät ovat myös itsekin perineet, joten kaikki varallisuus ei todellakaan ole itse ansaittua.

Vierailija
162/209 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kummastuttaa erityinen halu loukkaantua milloin mistäkin läheisen kuoltua. Minulta on kuollut pienestä lapsesta saakka läheisiä vierestä eikä ole tarvinnut närkästyä juuri mistään. Ainoastaan se on satuttanut, jos en ole saanut "lupaa" surra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/209 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat, että sinulle sanotaan?

 

Ystäväni kuoli äkillisesti 30-vuotiaana, esihenkilö pyysi päivystämään, kun muu markkinointi lähti ryyppäämään ja harrastamaan seksiä keskenään.

 

En osannut arvostaa miehen käytöstä.

 

Fiksumpi kollega pahoitteli tilannetta.

Vierailija
164/209 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haluat, että sinulle sanotaan?

 

Ystäväni kuoli äkillisesti 30-vuotiaana, esihenkilö pyysi päivystämään, kun muu markkinointi lähti ryyppäämään ja harrastamaan seksiä keskenään.

 

En osannut arvostaa miehen käytöstä.

 

Fiksumpi kollega pahoitteli tilannetta.

Mitäs suostuit

Vierailija
165/209 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt kaikesta valittajia ei ärsyttäisi?

Vierailija
166/209 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä kaikesta voi tulla itkumieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/209 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jos ei reagoitu mitenkään tai edes otettu osaa kun kerroin uutisen. Siinä kohtaa olisi ystävän tuki ollut tarpeen. 

 

Toinen oli syyllisen etsiminen. Kyseessä oli siis its a ri ja se syyttely sai kaikille vain kamalamman olon.

Vierailija
168/209 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/209 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnöllä kehuskelu on typerää ja niin roskaa. Yksi alaikäisenä orvoksi jäänyt peri vanhempansa, päivitti joskus someen kuvan upouudesta kalliista autosta ja kuvatekstiksi hardworking. Todellisuudessa oli elänyt alaikäisenä sossun ja huoltajiensa kustannuksella, aikuisena tekee pienipalkkaista työtä.

Tämä. Tuommoisia tyhjäntoimittajia kannattaa elämässään vältellä. Ei todellakaan jatkoon. 

Tuskinpa vaan monikaan kehuu perinnöllään! Näissä jutuissa, joissa kerrotaan näin tehtävän paistaa esiin ihan muut asiat...

Vierailija
170/209 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ne joilla oli isä elossa mutta ei hyvät välit saattoi sanoa ettei heillä ole isää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/209 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ne joilla oli isä elossa mutta ei hyvät välit saattoi sanoa ettei heillä ole isää.

Mikä ongelma?

Vierailija
172/209 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei voi sanoa ajoissa onko tulossa siunaustilaisuuteen/muistotilaisuuteen vai ei ja tarvitseeko yöpaikkaa. Asiaa viivytellään loppuun asti ja sitten jos eivät tulekaan, niin ilmoitetaan asiasta vasta pari tuntia ennen. Näin saadaan kätevästi blokattua jonkun toisen tuleminen, jonka paikalle saapuminen riippui nimenomaan siitä saako yöpymispaikan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/209 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ne joilla oli isä elossa mutta ei hyvät välit saattoi sanoa ettei heillä ole isää.

Tuleeko toisen isästä parempi sillä että jonkun isä on kuollut?

Vierailija
174/209 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/209 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sun pitää olla vahva sukulainen N puolesta, ja olla hänen tukena." Joo, v!tunko väliä minulla on.

Vierailija
176/209 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun puhutaan surutyöstä. Ei suru ole mitään työtä 

Vierailija
177/209 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä ärsyttää se sureminen ja ruikutus. Miksi surra asiaan johon ei voi vaikuttaa ja joka on jokaisen kohtalona. Minulla on kuollut todella läheisiä ihmisiä, mutta kertaakaan en ole edes itkenyt, mutta silti kaipaan heitä. Ei se vollottaminen ketään takaisin tuo, joten turha haaskata moiseen energiaa ja omaa jaksamista. Silti toista voit kaivata ja muistella.

Kukin tyylillään, ole sinä kovis, minä itken, kun itkettää, ja toisaalla heitän mustaa huumoria.

Vierailija
178/209 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti jotkut luulevat efrä vain heidän tapansa on oikea

Vierailija
179/209 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siskoni sairastui syöpään, jotkut ihmiset, joita olin pitänyt läheisinä, ottivat siinä kohdassa etäisyyttä. Ja jotkut ihmiset, joita en ollut pitänyt niin läheisinä, tulivatkin lähemmäs ja alkoivat aktiivisesti kysellä vointiani.

Ei se sinänsä mitään ärsytystä aiheuttanut. Se vain opetti, ketkä ihmiset ovat niitä joita kiinnostaa oikeasti, miten minulla menee, ja ketkä olivat lopulta vain hyvän päivän tuttuja. Monien hyvän päivän tuttujen kanssa en ole pitänyt enää mitään yhteyttä sen jälkeen kun siskoni menehtyi, koska he eivät ole ottaneet osaa menetykseeni vaikka tietävät siitä varmasti. Mutta niiden kanssa, jotka olivat silloin tukenani kun sitä eniten tarvitsin, yhteydenpito on jatkunut, ja olen vuorostani ollut heidän tukenaan silloin kun heillä on sittemmin ollut vaikeaa.

Kaiken kaikkiaan opettavainen kokemus. En tiedä, keitä ihmisiä pitäisin nykyään läheisinäni jos tuota kokemusta ei olisi. Mutta tällä hetkellä voin rauhallisin mielin todeta, että lähipiirini koostuu nykyään sellaisista ihmisistä, joita oikeasti kiinnostaa, mitä minulle kuuluu ja miten minä voin.

Vierailija
180/209 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvittelee olevansa täydellinen ihminen, joka aina osaa sanoa oikeat sanat ja tehdä oikeat asiat jokaisen erilaisen ihmisen kohdalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan