Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäsi pahin vastoinkäyminen, josta olet selvinnyt?

Vierailija
23.05.2026 |

Itse möin vuosia sitten rivariosakkeen, josta paljastui homevaurio vasta vähän vajaa 2 v kauppojen jälkeen. Kuukautta ennen, kuin oma myyjän vastuuaika oli loppumassa. Mitään en haistanut enkä juuri koskaan sairastellut, kun itse asuin siellä. Menetin tässä vuosia kestäneessä oikeudenkäyntiruljanssissa kaiken, siis ihan kaiken rahan ja maallisen omaisuuden uutta asuntoani myöten, ja yritin itsemurhaa. En paljasta enempää yksityiskohtia, kosta asiaa puitiin aikanaan mediassa. Tämä oli se viimeinen niitti, joka sai mut yrittämään itseni listimistä. Te asunto-osakkeiden myyjätkään ette ole turvassa näissä homekeisseissä. 

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tällaisen keskustelun idea oikeastaan on?

Ilmeisesti yrittää kovistella että uuuh, mulla on ollut niin rankkaa.

Miksi luet ketjua?

Vierailija
42/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex kanssa naimisiin meno ja siitähän selvisi ottamalla eron ja oli elämäni paras päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa miten helppoa joillain on ollut

Vierailija
44/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kuolemassa syövän ja elinsiirron vuoksi, menetin työni.

Uusi rankka työ tarkoittaa sekopäiden kuuntelemista pienemmällä palkallla.

Ymmärrän sua täysin. 

Vierailija
45/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin henkinen väkivalta ja koulukiusaaminen läpi koko peruskoulun, mikä aiheutti sen, että vaikka pinnallisesti pärjäsin hyvin koulussa ja kirjoitin hyvät YO-paperit, masennuin pahasti.

Terveyskeskuksesta sai apua hakiessa pelkkää vittuilua, joten parikymppisenä ammuin itseäni päähän. En kuollut, vaivoja jäi.

Varmaan tuo päähän ampuminen on se isoin vastoikäyminen, josta "selvisin".

Mietin vaan elinkaarikustannuksia, että viiden ällän papereilla olisi varmaan ollut ainesta moneksi. Aivovammasta huolimatta puhun sujuvasti useampaa kieltä. Aina voi jossitella, mutta jos siellä olisi ollut vuorossa vähänkin asiantunteva lekuri, voisin olla yhteiskunnassa nettomaksaja kun nyt olen nettosaaja työkyvyttömyyseläkkeellä. Joskus se perusterveydenhuollosta pikkuisen säästäminen ja vaikka koulukiusaamisesta välittämättä jättäminen saattaa maksaa miljoonan. Tai ihmishenkiä. Tai molempia. Tutun opettajan koulussa seiskaluokkalainen tyttö tappoi itsensä junan alle koulukiusaamisen takia tuossa muutama vuosi sitten. Mieti, mitkä kustannukset pelkästään euroissa henkisestä kärsimyksestä puhumattakaan.

Opettajat, vanhemmat, rehtorit, ja poliisi. Ottakaa se saatanan kiusaaminen vihdoinkin vakavasti.

Vierailija
46/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen perheenjäsenen menettäminen Kaakkois-Aasian tsunamissa.

Vierailija
47/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein mikä tahansa muu vastoinkäyminen on helpompaa ottaa vastaan, mitä hometalo tai konkurssi. 

Ymmärrän kyllä, enkä halua väheksyä mitenkään, mutta se on joka tapauksessa vain rahaa. Perhe, terveys ja rakkaus on tärkeämpää. 

Vierailija
48/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa miten helppoa joillain on ollut

Miten niin?

Vierailija
49/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ollut useita vuosikymmeniä, ellei yhtäkkiä loppunut.

Vierailija
50/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuolema nuorella aikuisiällä. En tosin ole varma siitä, olenko selvinnyt täysin.

Vierailija
51/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkin tyhjää

Vierailija
52/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Krooninen rintasyöpä joka oli levinnyt elimistöön vatsalaukkuun, maksaan, luustoon ja kainaloon..

Parantumassa olen ..hitaasti mutta varmasti

Tsemppiä 🍀

Miten luustoon levinnyt syöpä parannetaan? Parantuisin mielelläni itsekin. 

Stytostaatika kuureilla oma levinnyt syöpäni pikkuhiljaa kutistuu kiitos että lääketiede kehittyy koko ajan 

Kovaa kamaa nämä kuurit on mutta motivaatio parantua ja saada elämä takaisin voittaa kyllä

Second chance 🍀

Vierailija
53/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on osunut kymmenen kohtaa näistä tässä ihmisten listaamista asioista. Mutta tämä on ilmeisesti minun elämän kouluni. 

Vierailija
54/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli. Ja sitten veljeni. Minua kiusattiin asiasta koko yläasteen ajan. Luokanopettajakin sanoi aina ivallinen hymy naamallaan soittavansa isälleni jos en tiennyt vastausta johonkin hänen kysymykseensä. Äiti romahti ja koti meni alta. 

Miehet ovat sikoja, joten hyvähän tuo vaan on. Kuka jotain isiä tai veljiä tarvitsee? Patriarkaatin jäseniä ja sortajia koko sakki!

Hakeudu nyt hyvä ihminen jo hoitoon 🚑

Vierailija
55/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin henkinen väkivalta ja koulukiusaaminen läpi koko peruskoulun, mikä aiheutti sen, että vaikka pinnallisesti pärjäsin hyvin koulussa ja kirjoitin hyvät YO-paperit, masennuin pahasti.

Terveyskeskuksesta sai apua hakiessa pelkkää vittuilua, joten parikymppisenä ammuin itseäni päähän. En kuollut, vaivoja jäi.

Varmaan tuo päähän ampuminen on se isoin vastoikäyminen, josta "selvisin".

Mietin vaan elinkaarikustannuksia, että viiden ällän papereilla olisi varmaan ollut ainesta moneksi. Aivovammasta huolimatta puhun sujuvasti useampaa kieltä. Aina voi jossitella, mutta jos siellä olisi ollut vuorossa vähänkin asiantunteva lekuri, voisin olla yhteiskunnassa nettomaksaja kun nyt olen nettosaaja työkyvyttömyyseläkkeellä. Joskus se perusterveydenhuollosta pikkuisen säästäminen ja vaikka koulukiusaamisesta välittämättä jättäminen saattaa maksaa miljoonan. Tai ihmishenkiä. Tai molempia. Tutun opettajan koulussa seiskaluokkalainen tyttö tappoi itsensä junan alle koulukiusaamisen takia tuossa muutama vuosi sitten. Mieti, mitkä kustannukset pelkästään euroissa henkisestä kärsimyksestä puhumattakaan.

Opettajat, vanhemmat, rehtorit, ja poliisi. Ottakaa se saatanan kiusaaminen vihdoinkin vakavasti.

Opettajilla ja varsinkin rehtorilla on kyllä aika pienet resurssit kiusaamiseen puuttumisessa, varsinkin jos kiusaajan vanhemmat eivät ole niin sanotusti yhteistyökykyisiä. Ja syy tähän on ihan nykyisen lainsäädännön. Kiusaajaa ei voi samalla tavalla esimerkiksi erottaa koulusta, määräajaksi tai pysyvästi, kuten monissa muissa maissa on mahdollista. Täällä kiusaajalla on oikeuksia, kiusaajaa ymmärretään ja usein kiusaajasta tuleekin se huolenpidon kohde, varsinkin jos kiusaaja perheineen sattuu olemaan lastensuojelun ja sosiaalitoimen asiakkaita.

Vierailija
56/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan opettaja tappoi itsensä, kun vanhemmat ja oppilaat kiusasivat. Älkää aina siis syyttäkö sitä opettajaa ihan kaikesta, kiitos. 

Vierailija
57/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyin vahingossa persujen vaalitelttaan fasistien kokoontumisajoon... pääsin kuitenk.in lynkkaamatta pois. Palestiinalaishuivistani huolimatta

Vierailija
58/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen perheenjäsenen menettäminen Kaakkois-Aasian tsunamissa.

Syvin osanottoni. Kauhea loppu.

Vierailija
59/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan opettaja tappoi itsensä, kun vanhemmat ja oppilaat kiusasivat. Älkää aina siis syyttäkö sitä opettajaa ihan kaikesta, kiitos. 

Tai rehtoria. Rehtorikin on yleensä opettaja, joka toimii myös koulun rehtorina. Varsinaista opetustyötä oppilaiden kanssa ei yleensä ole samalla tavalla kuin toisilla opettajilla.

Vierailija
60/89 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni kuoli. Ja sitten veljeni. Minua kiusattiin asiasta koko yläasteen ajan. Luokanopettajakin sanoi aina ivallinen hymy naamallaan soittavansa isälleni jos en tiennyt vastausta johonkin hänen kysymykseensä. Äiti romahti ja koti meni alta. 

Miehet ovat sikoja, joten hyvähän tuo vaan on. Kuka jotain isiä tai veljiä tarvitsee? Patriarkaatin jäseniä ja sortajia koko sakki!

Hakeudu nyt hyvä ihminen jo hoitoon 🚑

Ihan palstanarratiivin mukaan mennään. Miehet pitää kastroida, poikalapset abortoida, jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi