Kokemuksia Irakin Kurdistaniin matkustamisesta?
Olen suunnittelemassa matkaa Irakin Kurdistaniin (tarkemmin ottaen Erbiliin). Onko täällä joku käyny kyseisessa maassa / kaupungissa ja mitä vinkkejä antaisit kyseisiin kohteisiin
Kommentit (59)
Kävin Kurdistanissa ystäväni häissä vuona 2018 ja oli upea kokemus! Syö mahdollisimman paljon paikallista ruokaa et tule pettymään!
Miksi jengi on alapeukuttanu tätä aloitusta? Ihan asiallinen ja mielenkiintoinen aihe musta
Vierailija kirjoitti:
Miksi jengi on alapeukuttanu tätä aloitusta? Ihan asiallinen ja mielenkiintoinen aihe musta
Koska ap on joko tyhmä tai trolli tai molempia. Mikä ihmeen syy kantasuomalaisella olisi lähteä tuonne? Monenko länkkärin luulet käyneen tuolla alueella? Jos on työhön tai avustustyöhön liittyvä matka, niin eiköhän reissuun saa parhaat ohjeet jostain ihan muualta.
Jos taas kyseessä on jonkun netti-ihastuksen tai turvapaikkamiehen perässä matkustaminen, niin miksei ap kysy siltä mieheltä neuvoja? Aivan päätön (...) avaus.
Miten joku voi haluta mennä johonkin lähi-idän maahan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ap on joko tyhmä tai trolli tai molempia. Mikä ihmeen syy kantasuomalaisella olisi lähteä tuonne? Monenko länkkärin luulet käyneen tuolla alueella? Jos on työhön tai avustustyöhön liittyvä matka, niin eiköhän reissuun saa parhaat ohjeet jostain ihan muualta.
Jos taas kyseessä on jonkun netti-ihastuksen tai turvapaikkamiehen perässä matkustaminen, niin miksei ap kysy siltä mieheltä neuvoja? Aivan päätön (...) avaus.
En ole trolli. Haluan aidosti käydä kyseisessä maassa ja itseasiassa Irakin Kurdistan on kohtuullisen suosittu matkakohde länsimaalaisten travellereiden keskuudessa (Huom Irakin Kurdistan eroaa paljon muusta Irakista) Aikomuksena on mennä tutustumaan paikalliseen kulttuuriin sekä perehtymään alueen historiaan
Vierailija kirjoitti:
Matkailijoita on monia. Itse en taas voi ymmärtää ihmisiä, jotka haluavat matkustaa esimerkiksi Jenkkeihin tai esimerkiksi Espanjaan
Aurinkomatkojen vai TUI:n reissulle?
Vierailija kirjoitti:
Aurinkomatkojen vai TUI:n reissulle?
Lufthansalla pääsee kätevästi Saksan kautta loistavilla lentoajoilla :) Pakettimatkat on tarkoitettu sitten erityyppisille reissuille
Lapsia raiskaillut milan jaff onkurdistanista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia raiskaillut milan jaff onkurdistanista.
Ja? Kunnon red herring kommentti sillä tää ei liity yhtään mihinkää :D
Totta kai ole kun sun mies kustannettiin sieltä tänne.
Vierailija kirjoitti:
80-90-luvuilla suomalaisia pyyleviä typeriä tanttoja kusettivat lähinnä turkkilaiset, nyt ovat monen muun maalaiset eksoottiset herrasmiehet tulleet samoille apajille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä mies? En ole hakemassa sieltä mitään miestä ja muutenkin olen itse mies :D
Miksi täältä kyselet, jos oot traveller niin sit vaan menet. Muuten parempi olla menemättä kun et osaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mies? En ole hakemassa sieltä mitään miestä ja muutenkin olen itse mies :D
Ilmeisesti pelkuri, kun et vaan mene sinne. Top gearkin ajeli siellä ilman mitään ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Miksi täältä kyselet, jos oot traveller niin sit vaan menet. Muuten parempi olla menemättä kun et osaa
Kyselen täältä, sillä arvostan erilaisia näkökulmia. Olen keskustellut eri foorumeilla asiasta ja olen niistä saanut hyvin vinkkejä tulevalle reissulleni.
Komea kansa on, ehkä komeimpia ihmisiä mitä maa päällään kantaa.
Olen käynyt 2018 ja 2019. Sain kummallakin kerralla pahan vatsataudin, joten suosittelen olemaan tarkkana että juot vain pullovettä ja ruoka on puhdasta ja tehty pulloveteen. Kesällä kun kävin, oli todella kuuma, se kannattaa myös huomioida. Löytyy länsimaalaiset ruokakaupat, joten syöminen oli suhteellisen helppoa vaikka itselläni paljon ruokarajoitteita. :)
Olen käynyt 2018 ja 2019. Sain kummallakin kerralla pahan vatsataudin, joten suosittelen olemaan tarkkana että juot vain pullovettä ja ruoka on puhdasta ja tehty pulloveteen. Kesällä kun kävin, oli todella kuuma, se kannattaa myös huomioida. Löytyy länsimaalaiset ruokakaupat, joten syöminen oli suhteellisen helppoa vaikka itselläni paljon ruokarajoitteita. :)
Hyvä, että täältä löytyi joku joka on käynyt kyseisessä maassa! Joo ruuan kanssa kannattaa olla aina tarkkana sillä bakteerikanta on hyvin erilainen kuin Suomessa. Toisaalta itsellä todennäköisesti on todella "tehokas" vatsa bakteereja vastaan, sillä en ole koskaan saanut ulkomailla ruokamyrkystä, vaikka olen syönyt ei niin hygieenisissäkin paikoissa. Tosin pullovettä juon lähtökohtaisesti aina ulkomailla
Miten koit turvallisuuden? Pärjäskö hyvin maalaisjärjellä + "kokeneen" matkailijan vaistolla vai pitääkö joitakin erityisjuttuja ottaa huomioon?
Tosiaan olisi tarkoitus viettää kyseisessä maassa noin 3vk todennäköisesti marraskuun aikana