Naisia on tapettu tänä vuonna poikkeuksellisen paljon: vuodesta uhkaa tulla yksi synkimpiä pitkään aikaan
Naisjärjestöjen kattojärjestön Nytkis ry:n pääsihteeri Taru Anttonen penää hallitukselta välittömiä toimia naisiin kohdistuvan väkivallan torjumiseksi.
Parisuhdesurmia tapahtuu Suomessa suhteellisesti enemmän kuin muissa pohjoismaissa.
HS.fi
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi teljettiin alasti ulos pakkaseen ja toinen missiluokan nainen nakattiin ilman housuja 6. Kerroksen parvekkeelta alas Tampereella.
Miksi naiset valitsevat tälläisiä miehiä?🤔🤔
Nämä miehet eivät ole tuota suhteen alkuvaiheella. Sitten alkaa, kun nainen on ns loukussa.
Miksi te olette niin huonoja ihmistuntijoita? Yhdistettä mukava käytös = miellyttävä mies, kritiikki = huono mies, ilman sen suurempaa pidemmän aikavälin analyysiä, ja haksahdatte alkeellisimpiinkin vaikutusyrityksiin. Miehet ovat joutuneet koko ikänsä kilpailemaan toisten miesten kanssa naisista sekä työpaikoista yms., joten tunnistamme heti millainen mies on kyseessä🤔🤔
Ette tunnista. Kaveripiirinne vaimon pahoinpitelijää pidätte hyvänä tyyppinä. Kun rajaa alkon käyttäjät ja muut ongelmaiset heti pois, niin mukavat ja kunnolliset jää jäljelle, mutta sen joukon mädät omenat paljastaa vain aika.
Et tiedä yhtäkään miesporukkaa, kunhan mutuilet. Kaikissa porukoissa, joissa olen itse ollut lentää perseilevät miehet leppäseipähänä🤔🤔
Ehei, ex-mieheni on kavereiden mielestä yhä hyvä tyyppi. Eivät ikinä uskoisi hänen pahoinpidelleen ketään.
Menitkö poliisille?
Ai sille poliisille, joka vasta sai ympäri Suomea apulaisoikeuskanslerilta huomautuksia, kun mm. oli lopetettu perusteetta esitutkinta perheväkivaltatapauksissa tai ei oltu tunnistettu henkirikoksen uhkaa miehensä pahoinpitelemän naisen pyydettyä useaan otteeseen apua poliisilta yms. Itse sain samaa kohtelua poliisilta. Älä ole naiivi.
Terv. eri kuin kenelle osoitit kysymyksen
Niin, menitkö siis nimenomaan tuolle yhdelle virkavelvollisuutensa laiminlyönneelle poliisille, vai menitkö jollekin muulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä yhtäkään miesporukkaa, kunhan mutuilet. Kaikissa porukoissa, joissa olen itse ollut lentää perseilevät miehet leppäseipähänä🤔🤔
Minun porukoissani poistettiin uhri vikisemästä ja väärintekijälle järjestettiin (useammat) juhlat.
Kaikki tietysti valehtelevat myös silmät päästään asioiden oikeasta tilasta, koska halusivat mieluumin näin kuin laittaa väärintekijän vastuuseen ja hyväksyä todellisuuden. Sellaisia ne miehet ovat.
Sitten olet suunnattoman paska valitsemaan seurasi.
Enpä ole valinnut sukuani, enkä myöskään miehen sukua. Mies oli kova valehtelemaan, joka valkeni itselleni vähän liian myöhään. Tai sanotaanko että se, miten vakavia hänen valheensa olivat ja miten hirveä todellinen luonne oli.
Uhrin syyllistäminen on muuten myös yksi väkivallan muoto. Miehet taitavat kovastikin nauttia väkivallasta naista kohtaan, jota on jo joku satuttanut. Onko se teille sellainen sallittu uhri, että kun yksi mies vähän näpäyttää naista niin 100 muuta ovat pippelit ja nyrkit tanassa hakkaamassa samaa naista? Oletteko vähän säälittäviä? :D
Puhuit "Minun porukoissani."
Jos se on suku, laita välit poikki.
Jos se on kaveriporukka, niin on pakko ihmetellä miksi koko porukkasi koostuu väkivaltaisista ja väkivaltaa puolustelevista ihmisistä. Missä vaiheessa kellot alkaisi soimaan että olisi aika vaihtaa maisemaa?
Saat hengata kenen kanssa haluat, mutta se että sinua täällä neuvotaan kuratoimaan kavereitasi ei ole minkään toiminnan puolustamista. Sinä itse puolustat rikollisporukkaasi jatkamalla vuorovaikutusta heidän kanssaan.
Thanks for the tip bro, noista on vuosia aikaa jo. En hengaile väkivaltarikollisten kanssa, sille en voi mitään että heidän väkivaltansa ja sairautensa kohdistui minuun.
Eli vaihdoit maisemaa?
Hieno homma. Missä siis ongelma?
No vaikka siinä että tuo silti tapahtui ja misogynia jyllää edelleen. Ajatteletkos, että jos r aiskattu ja pahoinpidelty vaan vaihtaa maisemaa niin asia on sillä selvä ja ongelma ratkaistu? Silloinhan se väkivallanteko olisi joku ratkaisu ongelmaan. Huh, ensi kerralla pitää varmaan olla nopeampi vaan ra iskaamaan mies verisesti perseeseen ja tappamaan hänet, jos se kerran on ratkaisu.
En tiedä mitä horiset.
Havahduit jossain vaiheessa siihen että hengailit väkivaltakultissa, ja tämä on jotenkin jonkun muun vika?
Naisille on yleisesti ottaen vaikeaa myöntää virheitä omissa teoissaan🤔🤔
En päättänyt syntyä väkivaltaiseen sukuun. Sinäkään et varmaan päättänyt syntyä vammaiseksi epäkelvoksi oksetukseksi, mutta tässä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta OrPon hallitus ei tee mitään. Vaikka ministereinä monta naista?!
Tämän hallituksen ansiosta lähisuhdeväkivalta on AINA yleisen syytteen alainen rikos, halusi uhri tutkintaa tai ei.
Niin ja onkohan tuosta yleisen syytteen alaisuudesta ollu naisille mitään apua?
Tulee nyt ekaks mieleen tää jossa exmies poltti vaimonsa ja 3 pientä lastaan. On niin hienoa asua naisena siomen kaltaisessa maassa jossa on niiiin miehekkäitä miehiä että varmaan nuo ulkomaalaiset naiset on meille jäätävän kateellisia.
15 vuotta olen odottanut toimia naisiin ja lapsiin kohdistuvan väkivallan kitkemiseksi, mutta mikään ei muutu. Jonkun kuoltua vouhkataan aina jonkin aikaa, mutta mikään ei muutu vaan sama tarina toistuu kerta toisensa jälkeen.
Itsekin olen osa ongelmaa, koska en enää soita häkeen naapurieni tapellessa, koska palaa pinna päivystäjien typerien kysymysten kanssa. En ala tutkimaan, mitä naapurissa tapahtuu, vaan mulle riittää se, että seinät helisee, kun paiskotaan jotain ympäri kämppää, huudetaan kurkku suorana ja välillä huudosta erottuu erinäisiä uhkauksia.
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta olen odottanut toimia naisiin ja lapsiin kohdistuvan väkivallan kitkemiseksi, mutta mikään ei muutu. Jonkun kuoltua vouhkataan aina jonkin aikaa, mutta mikään ei muutu vaan sama tarina toistuu kerta toisensa jälkeen.
Itsekin olen osa ongelmaa, koska en enää soita häkeen naapurieni tapellessa, koska palaa pinna päivystäjien typerien kysymysten kanssa. En ala tutkimaan, mitä naapurissa tapahtuu, vaan mulle riittää se, että seinät helisee, kun paiskotaan jotain ympäri kämppää, huudetaan kurkku suorana ja välillä huudosta erottuu erinäisiä uhkauksia.
Niin ei tuo miksikään muutu kuin sillä että naiset itse lakkaavat hakeutumasta "parisuhteisiin" ja änkemästä siittävien koiraiden kanssa samoihin koppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet on myös leikattu, joka vaikuttaa joidenkin naisten selviämiseen.
Oikeisto on tunnetusti naisvastainen ja heidän kokonaispolitiikkansa on tehdä naisista miehistä riippuvaisia. Turvakotileikkaukset vielä siihen päälle :(
Ylipäätään suunnitelma, jossa naiset haluttaisiin kotiin lapsia ja vanhuksia hoivaamaan on täysin sairas ajatus.
Tulkintasi on sairas.
On julkisesti todettua, että hallituksen leikkaukset kohdistuivat naisiin. Sillä tavalla yritetään lisätä naisten taloudellista riippuvaisuutta miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun porukoissani poistettiin uhri vikisemästä ja väärintekijälle järjestettiin (useammat) juhlat.
Kaikki tietysti valehtelevat myös silmät päästään asioiden oikeasta tilasta, koska halusivat mieluumin näin kuin laittaa väärintekijän vastuuseen ja hyväksyä todellisuuden. Sellaisia ne miehet ovat.
Enpä ole valinnut sukuani, enkä myöskään miehen sukua. Mies oli kova valehtelemaan, joka valkeni itselleni vähän liian myöhään. Tai sanotaanko että se, miten vakavia hänen valheensa olivat ja miten hirveä todellinen luonne oli.
Uhrin syyllistäminen on muuten myös yksi väkivallan muoto. Miehet taitavat kovastikin nauttia väkivallasta naista kohtaan, jota on jo joku satuttanut. Onko se teille sellainen sallittu uhri, että kun yksi mies vähän näpäyttää naista niin 100 muuta ovat pippelit ja nyrkit tanassa hakkaamassa samaa naista? Oletteko vähän säälittäviä? :D
Asiaan saattaa myös vaikuttaa se, että nainen huonon miehen valitessaan satutti niitä 99 muuta hyvää miestä, joten tuskinpa siinä paljoa lämpiä tunteita herää huonon miehen, odotetusti, tehtyä huonoja asioita🤔🤔
Siis nainen valitessaan yhden miehen satuttaa kaikkia muita miehiä? Ohhoh, sulla on kyllä nuppi aivan mössöä. Toivottavati lääkäri nipsaisee sulta pallit mahdollisimman nopeasti, ennen kuin aiheutat vahinkoa kenellekään tai itsellesi. Tai jos tuo on joku yleinen miesten mekaniikka niin sitten kaikilta miehiltä, herra isä sentään mitä HULLUJA täällä kasvatetaan!
Jos ihminen ei tunne pettymystä jäätyään paitsi häntä kiinnostavasta asiasta, ei tämä asia ollut merkityksellinen muutenkaan🤔🤔
Ei kukaan halua satuttaa hyvää miestä. Eikä jokainen huonosta suhteesta selvinnyt nainen ei vihaa miehiä, vaan osaa arvostaa fiksua ja kunnioittavaa miestä. -sivusta tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen ansiosta lähisuhdeväkivalta on AINA yleisen syytteen alainen rikos, halusi uhri tutkintaa tai ei.
Tulee nyt ekaks mieleen tää jossa exmies poltti vaimonsa ja 3 pientä lastaan. On niin hienoa asua naisena siomen kaltaisessa maassa jossa on niiiin miehekkäitä miehiä että varmaan nuo ulkomaalaiset naiset on meille jäätävän kateellisia.
Siitä on hyötyä poliisin ja lakiukkojen rahoituksen kannalta. Kuitenkin jos nykyiselläkin lainsäädännöllä tuomiot jäävät sinne 15% tienoille niin voidaan miettiä kuinka suuri osa tuotakin on vaan ölinää ja hyvesignalointia vailla todellisia tekoja ja aktiivisuutta. Paitsi tietysti jos lähisuhdeväkivaltaa toteuttaa joku ruskea valkoisen miehen r aiskausreviirillä niin sitten poliisi toimii hippulat vinkuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei tuo miksikään muutu kuin sillä että naiset itse lakkaavat hakeutumasta "parisuhteisiin" ja änkemästä siittävien koiraiden kanssa samoihin koppeihin.
Voit aloittaa itsestäsi. Oikeastaan äitisi olisi jo voinut aloittaa, niin oltaisiin yhteiskuntana säästytty sun kommenteilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ollaan. Itselleni aiheuttaa välittömä erek tion ja vedä n seuraavaa kadulla kulkevaa naist a turp aan, jos saan tietää perhev äkivallasta. Lisäksi nautitaan mumm ojen potkimi sesta ja lasten piek semistä. Vaimonh akkaajah an on ylimpänä miesten hierarkia ssa.
T. Mies
Sössön sössön. Sanojen tasolla olette olevinanne ihmisiä ja hyviäkin sellaisia, tosiasiassa r aiskaatte ja petätte tyttöystäviänne, vaimojanne, ja puolustelette r aiskaavia, hyväksikäyttäviä ja pahoinpiteleviä kavereitanne. Poliisimiehet mukaanlukien. Ihan turha sepitellä enää yhtään mitään, olette näyttäneet karvanne.
Ilmiselvä sarkasmikin on naisille ilmeisesti liian haastava laji🤔🤔
Sinun vammaisuutesi on todellakin meille täysin mahdoton laji. Luulisi että olisit jo oppinut kun seurustelu ei onnistunut, mennä muualle sössöttämään paskaasi. Mutta ei, nyt olet internetin suurimmalla äitipalstalla sönkkäämässä. Kys
Ovatko sinun seurustelusi onnistuneet?
- sivusta-
Vierailija kirjoitti:
Akat huutaa, että minun pitäisi ottaa kollektiivinen vastuu kaikenmaailman sekopäiden, kallujen, nistien, romanien ja kunniakansalaisten rikoksista naisia kohtaan vain siksi että olen mies.
Se on kuulkaa sillä tavalla, että minä keskityn töissä käymiseen, laskujen maksamiseen, salilla käymiseen ja metsästysharrastukseen ja pidän huolta ihan omista asioistani. En ole koskaan sortunut väkivaltaan sen enempää naisia kuin miehiäkään kohtaan ja sen on syytä riittää, määkivätpä feministit TikTokissa ja Instagramissa ihan mitä hyvänsä.
Jos et ole poliisi ja syyttäjä niin ei tarvitse. Mutta kun hekään eivät ota. Paitsi väkivaltakalluharrastus metsästys kyllä ylläpitää ongelmaa, joten sen voisit lopettaa. No jaa, olet varmaan jo tuomittu sille puolelle missä ei tulla näkemään muutakuin nämä persukuningatar-naaraat kuten riikka purra, joten se siitä. Moiccu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiaan saattaa myös vaikuttaa se, että nainen huonon miehen valitessaan satutti niitä 99 muuta hyvää miestä, joten tuskinpa siinä paljoa lämpiä tunteita herää huonon miehen, odotetusti, tehtyä huonoja asioita🤔🤔
Siis nainen valitessaan yhden miehen satuttaa kaikkia muita miehiä? Ohhoh, sulla on kyllä nuppi aivan mössöä. Toivottavati lääkäri nipsaisee sulta pallit mahdollisimman nopeasti, ennen kuin aiheutat vahinkoa kenellekään tai itsellesi. Tai jos tuo on joku yleinen miesten mekaniikka niin sitten kaikilta miehiltä, herra isä sentään mitä HULLUJA täällä kasvatetaan!
Jos ihminen ei tunne pettymystä jäätyään paitsi häntä kiinnostavasta asiasta, ei tämä asia ollut merkityksellinen muutenkaan🤔🤔
Ei kukaan halua satuttaa hyvää miestä. Eikä jokainen huonosta suhteesta selvinnyt nainen ei vihaa miehiä, vaan osaa arvostaa fiksua ja kunnioittavaa miestä. -sivusta tämä
Kyllä mä sen tiedän. Tälle palstalle vain eksyy sekopäiden ääripäät🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi teljettiin alasti ulos pakkaseen ja toinen missiluokan nainen nakattiin ilman housuja 6. Kerroksen parvekkeelta alas Tampereella.
Miksi naiset valitsevat tälläisiä miehiä?🤔🤔
Kysytkö tämän saman miesuhreilta, jotka joutuvat kaverinsa kännissä saaman päähänpistoksen uhreiksi? Koska edelleen miestekijä - miesuhri taitaa olla yleisin henkirikoksen kombo eikä suinkaan mies-nainen, nainen-mies saati nainen-nainen.
Haloo, ei kukaan valitse joutua hakatuksi, räiskätyksi saati murhatuksi.
Oma miessukulainen on esimerkiksi istunut samassa saunassa kotkalaisen äitienpäivämurhaajan kanssa ja sanoi, ettei ikinä olisi uskonut, että toi mies tekisi sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ollaan. Itselleni aiheuttaa välittömä erek tion ja vedä n seuraavaa kadulla kulkevaa naist a turp aan, jos saan tietää perhev äkivallasta. Lisäksi nautitaan mumm ojen potkimi sesta ja lasten piek semistä. Vaimonh akkaajah an on ylimpänä miesten hierarkia ssa.
T. Mies
Sössön sössön. Sanojen tasolla olette olevinanne ihmisiä ja hyviäkin sellaisia, tosiasiassa r aiskaatte ja petätte tyttöystäviänne, vaimojanne, ja puolustelette r aiskaavia, hyväksikäyttäviä ja pahoinpiteleviä kavereitanne. Poliisimiehet mukaanlukien. Ihan turha sepitellä enää yhtään mitään, olette näyttäneet karvanne.
Sinun vammaisuutesi on todellakin meille täysin mahdoton laji. Luulisi että olisit jo oppinut kun seurustelu ei onnistunut, mennä muualle sössöttämään paskaasi. Mutta ei, nyt olet internetin suurimmalla äitipalstalla sönkkäämässä. Kys
- sivusta-
Siinä kontekstissa mitä seurustelu on, kyllä. Mutta lähtökohtaisesti pidän sitä naisen seksuaalisena hyväksikäyttönä, joten olen lähtenyt jokaisesta seurustelusuhteesta. Miehet voivat seurustella vaihteeksi vähän keskenään ja hioa konseptia. Tulkaa sitten takaisin naisten luo kun olette saaneet sen toimimaan ilman, että joku kuolee aidsiin spermahyökkäyksen seurauksena. Heh
Vierailija kirjoitti:
Naisia kuolee koska ei kelpaa kiltti ja kunnollinen mies.
O kyllä se kiltti ja kunnollinen saattaa olla aivan yhtä väkivaltainen ellei pahempikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
- sivusta-
Siinä kontekstissa mitä seurustelu on, kyllä. Mutta lähtökohtaisesti pidän sitä naisen seksuaalisena hyväksikäyttönä, joten olen lähtenyt jokaisesta seurustelusuhteesta. Miehet voivat seurustella vaihteeksi vähän keskenään ja hioa konseptia. Tulkaa sitten takaisin naisten luo kun olette saaneet sen toimimaan ilman, että joku kuolee aidsiin spermahyökkäyksen seurauksena. Heh
M-m suhteissa spermahyökkäyksen haitat tulevat nopeammin esiin, sillä toisin kuin kohtu, peräaukko ei ole niin nopeasti itseään parantava organismi. Juuri itse asiassa joku puolihomo vihjailikin, että homous ei ole homoa jos ei hymyile, silloin se on invaasio. Ei varmaan raukka tajunnut miten oikeaan osui. Jokainen toisen kehoon tunkeutuminen on juuri sitä: invaasio, väkivaltaa. Kohdistui se sitten "tyttöystävään" tai ihan keneen tahansa
Mutta joo, laittakaa m-m suhteet kukoistamaan ilman ihmisuhreja ja sitten takaisin naisille jonoon. Sitä ennen turha edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ulkomaiset naiset ovat kateellisia. Suomalainen mies on kovassa huudossa nimenomaan rauhallisuutensa takia. Jo pelkästään Itä-euroopassa parisuhdeväkivaltaa pidetään väkivaltana vasta kun käytetään kättä pidempää. Lyöminen ja läpsiminen ja nyrkillä hakkaaminen on arkipäivää eikä sitä pidetä minään.
Suomessa kaikki tuollainen on yleisen syytteen alainen rikos, ne tilastoidaan ja siitä saa tuomion, ja hyvä niin.
Mutta senkun menet vaikka sinne Iraniin missä naisten oikeudet ja koskemattomuus toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
- sivusta-
Pidät varmaan itseäsi nokkelanikin noiden haukkujesi takia, minkä naurahduksesi lopussa todisti, mutta et ole edes kymmenystä niin fiksu, kun kuvittelet. Miehet pystyisivät paljon parempaan verbaaliseen kyvykkyyteen, mutta pidättäydymme, koska keskustelumme kuitenkin naisten kanssa🤔🤔
Näin se vaan menee suunta on juuri tuonne päin, ei sille voi enää mitään. Kaikki Meetoo-paska ei kiinnosta ketään.
No mäpäs en silti vihaa naisia, vaikka tiedänkin, että naiset kykenevät ihan samanlaiseen perseilyyn kuin miehetkin🤔🤔