Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä huomaatte että joku on ihastunut sinuun?

Vierailija
22.05.2026 |

Siinäpä se kysymys.

Jos sinuun ei ole ihastuttu, niin ei tarvitse vastata. En halua tähän keskusteluun jankkausta kuinka miehet/naiset ovat paskoja jne.

Kommentit (485)

Vierailija
321/485 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen keskustelu ja erikoisia ajatuksia...

Kyllähän sen huomaa, onko joku ihastunut. Nopea katse suuntautuu minuun useammin kuin muilla, katse nopeasti poistuu katsekontaktista (nolostuminen). Eli sellainen vilkuilu silmiin. Samaan juttuporukkaan tuleminen "muuten vaan", samaan paikkaan eksyminen "vahingossa", kevyet kosketukset, kaveriporukassa lähemmäksi siirtyminen. 

Joskus baarissa näitä vilkuiluja muutama, sitten "lähetkö käymään tuolla..." ihan ilman esittelyjä tai mitään keskusteluja eli päätyy vain katsekontaktin kautta sänkyhommiin.

Mutta juttelu, hymyily, silmiin katsominen ei ole iskemistä tai ihastumista. Toiset, kuten itse, ovat seurallisia ja tykkäävät jutella muiden kanssa ja ilahtuvat hymyyn, koska on vaan mukava vaihtaa kuulumisia. Valitettavasti seurallinen asiakaspalvelija tai ekstrovertti juttelija voi jollekin näyttäytyä ihastuneena vaikka on vain iloinen ja kohtelias. 

Toisaalta ujo, introvertti tai autisminkirjolainen, joka tulee huoneseen, katsoo silmiin (tuijottaa) ja juttelee sekä hymyilee saattaa hyvinkin olla ihastunut. Olen huomannut, että autisminkirjolaisen tai aleksityymisen eleistä ei aisti ihastumista. Kädet tai keho ei työnny ihastusta kohti vaan saattaa jopa haukotella tai katsella muualle . .

Minä ujona introverttinä kyllä hymyilen ihmisille ja katson silmiin, pitkäänkin ja juttelen. Mutta sen ihastuksen seurassa ujous tulee esille. Välttelen katsetta, en puhu, hyvä etten juokse karkuun.

Vierailija
322/485 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoi sanomatta munani esille ja alkoi lutkuttamaan. Siitä tiesin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/485 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muli tuli olo, että töistä tuttu olisi kiinnostunut, ei puhuta ihastumisesta mutta kiinnostuksesta. Katse, hymyily ja eleet ym. Olin aika varma! Menin faceen ja etin tyypin niin jahas, onkin hyvässä parisuhteessa. Se siitä sitten taas 😁

Mulla sama. Tyyppi oli hyvin hymyilevä ja etsiytyi juttusille. Huomasin pitkiä katseita. Olin aika varma että on kiinnostunut, olin itsekin kiinnostumassa hänestä.  Sitten alkoi ihan itse kertoa naisystävästään kun juteltiin ohimennen jostain. Joten selvästi ymmärsin vihjeet väärin. Onneksi en ehtinyt tehdä omaa kiinnostusta tiettäväksi, olisi ollut kiusallista puolin ja toisin.

Vierailija
324/485 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi välttelemään. Nykyään vaihtaa käytävää ja katselee seiniä.

Välttelen ihmisiä, joiden kanssa en halua olla tekemisissä. En todellakaan ole kiinnostunut heistä ja siispä välttelen. 

Nimenomaan. Ihmiset vaistomaisesti välttelee niitä, joista eivät pidä. Kaikki tekevät niin. Ihastus ei ilmene välttelynä, vaan seuraan hakeutumisena. Välttely voi tulla kuvaan siinä vaiheessa, jos tämä ihastunut yrittää jarrutella tai sammuttaa tunteitaan, koska ei halua eikä aio ihastua. On vaikkapa jo valmiiksi parisuhteessa. 

Vierailija
325/485 |
28.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mieheni ihastui minuun samalla työpaikalla, hän rupesi tulostamaan todella useasti printteriin, että pääsi näkemään minut.

Sorry vaan työnantajalle paperin haaskuusta.

Yrin polttaa tupakkaa että pääsin tupakkahuoneeseen (tästä on aikaa) hänen kanssaan. Oltiin sitten naimisissakin. 

Vierailija
326/485 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse, eleet ja lähelle hakeutuminen, yhteydenotot suorasti.

Vierailija
327/485 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun se tulee sanomaan. Mahdotonta muuten.

Vierailija
328/485 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä epäilys heräsi erään miehen kanssa jonka kohtaan arjessa lähes päivittäin, hän hakeutui ennen paljon seuraan, tuli vartavasten toivottelemaan hyvää työpäivää ja teki tikusta asiaa, kyseli elämästäni laajasti. Läppä meillä lensi ja molemmilla samanlainen kuiva huumorintaju ja vähän hassutteleva luonne. Hän on toisesta pohjoismaasta (ja kyllä, kyseisen maan ”alkuperäisväestöä”), ja olen myös itse asunut aikoinani samalla alueella. 

Sitten hän näki minut muutaman kerran mieheni kanssa ja alkoi ottaa etäisyyttä ja vähän vältellä,  juuri tuijotteli kauempaa mutta ei tullut enää puheille, saattoi jäädä ”viipymään” taustalle ilman mitään varsinaista syytä ja meillä oli muutama todella selkeän kiusallinen kohtaaminen. Ulkomaalaistaustaisena  hän on paljon avoimempi ja myös helpommin luettava. Suomalaisista miehistä en ole koskaan osannut tuollaista lukea. 

Juuri koska hän on itsevarma hassuttelija ja myös klassisen viehättävä (ei siis vaikuta epävarmalta ihmiseltä) en oikein osannut muuten selittää noita tilanteita missä alkoi yhtäkkiä kiusaantua seurassani ja ei oikein osannut olla mitenkään päin.  

Vierailija
329/485 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on työkaveri ihan suoraan sanonut, että sä olet ihana ja että oli mun virkavapaan aikana pelännyt, että en tulekaan takaisin vaan lähden kokonaan pois. En tiedä onko kyseessä romanttinen ihastuminen, pari työkaveriani on sitä mieltä, että onhan se ihan selkeetä. Ollaan molemmat (pitkässä) parisuhteessa, molemmilla lapsia, joten eipä tuosta mitään ole kehkeytymässä, mutta onhan se aina kiva tietää, että on toiselle jollain tapaa merkittävä. Toki olen myös miettinyt, että mitäs sitten, kun tulee se päivä, kun hän ei enää olekaan muhun ihastunut. Mitään en ole tehnyt, että hän muhun ihastuisi, mitään en aio varta vasten tehdä että se ihastus loppuisi.

Vierailija
330/485 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo niin vanha, lihava, ruma ja muutenkin isääni tullut (äitini oli kyll hyvä ihminen) ettei muhun kukaan ihastu. 

Vierailija
331/485 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muli tuli olo, että töistä tuttu olisi kiinnostunut, ei puhuta ihastumisesta mutta kiinnostuksesta. Katse, hymyily ja eleet ym. Olin aika varma! Menin faceen ja etin tyypin niin jahas, onkin hyvässä parisuhteessa. Se siitä sitten taas 😁

Mulla sama. Tyyppi oli hyvin hymyilevä ja etsiytyi juttusille. Huomasin pitkiä katseita. Olin aika varma että on kiinnostunut, olin itsekin kiinnostumassa hänestä.  Sitten alkoi ihan itse kertoa naisystävästään kun juteltiin ohimennen jostain. Joten selvästi ymmärsin vihjeet väärin. Onneksi en ehtinyt tehdä omaa kiinnostusta tiettäväksi, olisi ollut kiusallista puolin ja toisin.

Parisuhteessa oleminen ei estä ihastumista. 

Vierailija
332/485 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun muija huutaa keittiöstä että ruoka on valmista. On sen pakko olla edelleen ihastunut kun on näin kauan minua sietänyt. Ja minä jaksan yhä ihmetellä kuinka onnistuin nappaamaan tuollaisen ihmisen kaveriksi elämän taipaleelle.

Vierailija
333/485 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on tuo hajuaisti... Silloin kun vastaavalta puolelta tulee sellainen märkä, niin sillä on ominaishajunsa (kuten hiellä, markäpaiseen nesteellä, märkivällä tulehduksella jne.) sellainen jännä, mutta tietyllä tapaa "kiihottava"...

Vierailija
334/485 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka oli ihastunut minuun, ei tehnyt MITÄÄN asian eteen vaikka tapailimme noin puolivuotta. Ei laittanut mitenkään erityisen paljon  viestejä,  eikä yrittänyt tulla lähelle tavatessamme. Esitti ehkä jopa vähän vaikeasti tavoiteltavaa / kiireistä välillä. 

Silti aina tavatessa oli jännityksestä kireänä ja käyttäytyi hieman kömpelösti. Suorastaan näytti pelkäävän kosketusta jne. Aistin silti, että hän on todella ihastunut. Oli tosi avulias tekemään puolestani kaikkea. Lopulta kysyin haluaako hän muutakin kuin ystävyttä, niin vastasi heti että haluaisi olla minun kanssa yhdessä.

Vierailija
335/485 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupoikana yritin tavoittaa tyttöä jatkuvasti katseellani. Otin kiinni ruokajonossa tytön olkapäistä ja silittelin käsivarsia. Availin ovia "neiti on hyvä...". Kyselin hevosjuttuja, koska tytöllä oli poni naapurissa. Auttelin hepan hoidossa aina kun ehdin. Pyysin saada ottaa takin tytöltä ja laittaa sen naulaan ja samalla haistelin vaivihkaa takista tytön ihanaa tuoksua. Tunnilla istuin tytön taakse pulpettiin ja varpailla hipsuttelin tiukkaa farkkupeppua edessäni tuolin selkänojan alapuolelta. Sain tytön aina kääntymään ja sitten vaan hymyilin... 

Kai mä sitten olin niin sitkeä, että yhdessä ollaan. 

Vierailija
336/485 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulupoikana yritin tavoittaa tyttöä jatkuvasti katseellani. Otin kiinni ruokajonossa tytön olkapäistä ja silittelin käsivarsia. Availin ovia "neiti on hyvä...". Kyselin hevosjuttuja, koska tytöllä oli poni naapurissa. Auttelin hepan hoidossa aina kun ehdin. Pyysin saada ottaa takin tytöltä ja laittaa sen naulaan ja samalla haistelin vaivihkaa takista tytön ihanaa tuoksua. Tunnilla istuin tytön taakse pulpettiin ja varpailla hipsuttelin tiukkaa farkkupeppua edessäni tuolin selkänojan alapuolelta. Sain tytön aina kääntymään ja sitten vaan hymyilin... 

Kai mä sitten olin niin sitkeä, että yhdessä ollaan. 

Ihana avulias herrasmies / vähän kiusoitteleva jännäpoika mix... olisin mäkin rakastunut suhun 15-kesäsenä.<3

Vierailija
337/485 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ihastuvat vain kaikki juntit.  Yleensä heidän ihastuksen huomaa suu auki tuijottamisena ja että hakeutuvat juttusille kiinnosti minua taikka ei 

Vierailija
338/485 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi huomasin sen 4.1.2005. Olin tuolloin amiksessa,  21 v ja keimaaja oli 16, joten burgeroin rajusti vaikka miellytti ja äimistytti peevelisti, olinhanen koko ikäni ollut takinkauluksiin naureksittu ujo ahdaskäytöksinen rillikalle. En siis  antanut sen johtaa mihinkään hiukkaakaan vakavampaan. Se sitten keimasi jonkun tai joitain toisia ja päätyi nuoreksi äidiksi ym. mitä lie.

Muutamaa vuotta aiemmin jo eläkeiän kynnykselle rhtinyt opettaja koulussa ihan oppitunnilla profetoi kaikkein kuullen, etten välitä naisista. Ne musersivat psyykettäni, mutta  olivat silti vahvat tiedon sanat, eivät jääneet köykäiseksi huultenhuojunnaksi. Olenkin totetuttanut tuota seurakunnan edessä julkaistua tuomiota tähän saakka ja pysytellyt tolkusti impenä. Runkkailla kerkesin 30 vuotta, kaksi kolmannesta siintä pitkin hampain ainaisessa rankaistuksenpelossa. Nyt olen viimein aseksualisoitumassa ja vieroittautumassa seksuaalisuuden riivaajahengestä, elämään keveämmin vailla himoja ja turhia kaipuita

Vierailija
339/485 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo niin syntinen etten ole ansainnut avioliittoa. Pitelen itseni ankeana neitsytpoikasena sovittaakseni edes hiukan tekojani ja tekemättömyyksiäni

Vierailija
340/485 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän erikoisempi: vartalon suunnasta. Tarkkailkaapa.