Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku muija avasi Stockmannilla shampoopullon (haistellakseen?) ja kun myyjä tuli sanomaan että

Vierailija
22.05.2026 |

avattu tuote on ostopäätös niin tuo muija sai kauhean raivarin. Taipui sitten kuitenkin maksamaan kun myyjä puhui vartijan kutsumisesta. 

Kaikenlaisia paukapäitä sitä myyjät joutuukin sietämään... 

Kommentit (292)

Vierailija
241/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua mitä tuo haistaminen haittaa. Siis tietysti kemppariosastolla on ongelma, että ihmiset testaa tuotteita niin että se ei ole enää myyntikuntoinen. Tyyliin pullo on vajaa tai huulipunan pinta rikki. Mutta eihän shampoo pelkästä haistamisesta mitenkään kulu tai saastu. Omaa järkeä ja tilannetajua saisi se myyjäkin käyttää. No, menettää Stocka ne viimeisetkin asiakkaat tuolla menolla. Ehkä tulee joku fiksumpi liike tilalle.

Vierailija
242/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein olen nähnyt kuinka ne shampoon haistelijat sormettavat haistellessaan. Se oli ehkä syy siihen, että myyjä puuttui tilanteeseen

Viime viikolla siellä oli mies, joka laski maitia avattuun shampoopulloon. YÖKS!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua mitä tuo haistaminen haittaa. Siis tietysti kemppariosastolla on ongelma, että ihmiset testaa tuotteita niin että se ei ole enää myyntikuntoinen. Tyyliin pullo on vajaa tai huulipunan pinta rikki. Mutta eihän shampoo pelkästä haistamisesta mitenkään kulu tai saastu. Omaa järkeä ja tilannetajua saisi se myyjäkin käyttää. No, menettää Stocka ne viimeisetkin asiakkaat tuolla menolla. Ehkä tulee joku fiksumpi liike tilalle.

Saatuun se. 

Vierailija
244/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein olen nähnyt kuinka ne shampoon haistelijat sormettavat haistellessaan. Se oli ehkä syy siihen, että myyjä puuttui tilanteeseen

Ikävää saada hiiva päänahkaan.

Vierailija
245/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi maksanut. Voi sitä avata hieman ja painaa kevyesti purkista niin pieni tuoksu tulee. 

Vierailija
246/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omo Color esim. haisee ihan liian voimakkaasti. Mutta ei ne hajusteettomatkaan ole hyviä juttuja, pyykki jää haisemaan ummehtuneelta. Kultaisen keskitien löytämisen ei pitäisi olla niin vaikeata. Eiköhän siellä pesuainetehtaassa ole tuoksuttelijan ammattikin olemassa. Mutta ulkoilma on paras pyykin raikastaja. 

Näin me ollaan erilaisia. Olen käyttänyt hajusteettomia pyykinpesuaineita jo vuosikymmeniä, eikä pyykki haise meillä koskaan ummehtuneelta. Ulos en vie pyykkejä kuivumaan koskaan, ne haisevat kamalalta sen jälkeen.

Se ummehtunut haju pyykissä johtuu kyllä useimmiten siitä, ettei pesukonetta ole putsattu aikoihin.

Vierailija
247/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä syy ostaa kosmetiikka nettikapoista, taistelijoiden vuoksi. Tai sitten pulloihin pitäisi tulla sisään sinetit.

Kunhan ei noissa nettikaupoissa ole palautusoikeutta kosmetiikkatuotteille... 

Ilmeisesti on, valitettavasti. Nykyään saa palauttaa alusvaatteitakin. Alusvaatteita ei saanut palauttaa vielä muutamia vuosia sitten, saisi olla sama systeemi vieläkin!

Vierailija
248/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuotepurkit ja -pullot tarttisi nykyään olla sinetöidyillä systeemeillä kiinni.

Kierrekorkkejakin on erilaisia, sellaisia, jotka saa auki ja kiinni helposti jälkiä jättämättä ja sellaisia, joissa se sinettirengas rikkoutuu, jos sen avaa. Mikä mahtaa olla idea, että joissakin on sellainen, joissakin taas ei ole.

Just näin. Mä olen ihmetellyt jo kauan, että esim. ripsarit ei oo jollain sinetillä, tai pakkauksessa, vaan irrallaan. Tuolla isossa maailmassahan esim. ripsarithan on usein paketeissa.

Vierailija
249/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat säilyy 1/2-1 vuotta sen avaamisen jälkeen. Vanheneminen alkaa aukaisemisesta.  Itse haluan ostaa arvaamattomia ja säilyttää niitä huoletta avaamiseen asti. 

Vierailija
250/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin kyllä teen shampoille joita en ole aikaisemmin käyttänyt ja teen ostopäätöksen tuoksun perusteella. Shampoopullot ei ole suljettu niin että sisältö avaamisesta kärsisi. Sama koskee suihkugeelejä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita.

Jos ei kärsisi niin miksi ihmeessä kosmetiikassa ilmoitetaan se säilyvyysaika, joka alkaa kulua kun tuote ensimmäisen kerran avataan? Niinpä niin. 

Sama koskee pesuaineita. 

Vierailija
251/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn. 

Ja tuossahan kukaan ei menetä mitään, kunhan korkki suljetaan asianmukaisesti.

Olen joskus pienessä myymälässä kysynyt, saako haistaa ensin. Oli okei heille.

Vierailija
252/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sieltä kallista hiusten hoitoainetta ja ihmettelin kun sieltä ei tullut.hoitoainetta. Avasin korkin ja siellä oli pahanhajuisia korkkareita ja karvoja.

Vierailija
253/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta mitä haittaa siitä on, että joku haistaa shampoopulloa? Itseäni ei haittaisi yhtään vaikka joku olisi shampootani haistanut. Ei siitä mitään haittaa ole tuotteen ostajalle.

Mihin se raja sitten vedetään? Mitä kaikkia tuotteita olet itse valmis ostamaan niin, että joku on jo avannut pakkauksen? Deodoranteistakin kun riittävän moni ihan vähän vaan suihkaisee tuoksuttaakseen, niin sitten saakin ostaa täydellä hinnalla vajaita pulloja. Roll-onin kohdalla tuntuisi epämiellyttävältä käyttää ajatellen, että joku on sitä purkkia jo availlut.

No ei kai sitä roll-onia kainaloon testata 🤦🏻‍

Mites, ostaisitko avatun hammastahnankin? Kun tuskin kukaan hampaita siellä kaupassa on pessyt, ihan vaan avannut ja nuuhkaissut?

Jos noin hölmölle linjalle lähdetään niin ostathan sinä käytettyjä tavaroitakin Torista.  Kas kun et sanonut että käytetty kondomi

Vastaa nyt vain, että ostaisitko avatun hammastahnan, josta joku varmaan vain vähän nuuhkaissut.

Vierailija
254/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn. 

Ja tuossahan kukaan ei menetä mitään, kunhan korkki suljetaan asianmukaisesti.

Olen joskus pienessä myymälässä kysynyt, saako haistaa ensin. Oli okei heille.

En todellakaan usko. Jokainen myyjä tietää avaamisen vaikutuksen  pesuaineiden , rasvojen, meikkien yms säilyvyyteen. Luulin, että jokainen normaaliälyinen suomalainenkin tietää. Pakkohan ihmisten on tietää se??? En ymmärrä. 

Vierailija
255/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista kemppariosaston tuotteista pitäisi olla tuoksutesteri. Se on aika iso puute ettei niitä ole.

Ja pyykinpesuaineista. 

Ja ruokatuotteista

Vierailija
256/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haistelen. En osta jos en tykkää hajusta.

Vierailija
257/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti huuhteluaine on pakko haistaa. Käytän yleensä pyykkietikkaa, mutta vuosi sitten tarvitsin nimenomaan huuhteluainetta ja ostin jonkin sensitive-pullon. Pesin verhot ja käytin ko. huuhteluainetta, vieläpä alle suositusmäärän.

Verhot löyhkäsivät aivan hirveällä, haju ei lähtenyt kuivuttuakaan vaan levisi koko huoneeseen. Tästä lähtien todellakin haistan, ennenkuin ostan.

Osta tuoksuttomia laatutuotteita, ei haise millekään.

Sun hajuaistissa on vikaa. En ole vielä tähän päivään mennessä törmännyt tuotteeseen, joka ei haise millekään. Hajusteeton ei ole synonyymi sanalle hajuton.

Hajusteeton tarkoittaa, ettei tuotteeseen ole lisätty hajusteaineita, koska ne ovat hyvin allergisoivia ja herkistäviä. Nuo hajustetut tuotteet siis aiheuttavat monille oireita. Siksi niitä valmistetaan. Toki hajusteettomissa tuotteissa raaka-aineiden haju voi tuntua, mutta se on yleensä hyvin mieto ja häviää pian, eikä aiheuta oireita. 

Ei siis voi mitenkään väittää, etteivät ne haise millekään.

Ei tietenkään. Mutta ei ole olemassa sellaista kuin absoluuttinen hajukaan. Ei se kaupassa tehty hajutesti lopulta kerro tarpeeksi. 

Absoluuttinen haju :D 

Jokaisessa tuotteessa on jokin normaalilla hajuaistilla aistittava haju. Myös hajusteettomissa. Todella harva asia tässä maailmassa on hajuton.

Vierailija
258/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei saa availla hygienia-, säilyvyyssyistä. Ihmiset pärskivät tuotteisiin. Avattu tuote on ostopäätös. 

Olen samaa mieltä.  Ällöttävää kun ihmiset työntää niihin nenänsä kiinni. 

Vierailija
259/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama vaikka joku olisi avannut saippuapullon viikkoa ennen kuin itse ostan sen, kun en osta tuotteita kaappiin pölyttymään, vaan otan ne käyttöön pian ostamisen jälkeen. Joku viikko tai kaksi vähemmän laskennallista säilyvyysaikaa ei hetkauta mua millään tavalla.

Samaa mieltä. Minusta shampoita ja pesuaineita voi haistella. 

Meikkejä ja rasvoja en menisi availemaan, mutta pesuaine ei vanhene miksikään.

Entä hygienia?

Ei sitä nenää purkkiin tungeta, vaan kaukaa haistetaan ja vedetään ilmaa sisäänpäin. Mitä epähygienistä siinä on? Shampoo ei miksikään mene, vaikka sitä joku haistaisi. Purkki on sinetöimätön juuri siitä syystä, että sisältö säilyy pitkään, vaikka sen avaisikin.

Olen kyllä nähnyt useastikin kaupassa, että se nenä laitetaan todellakin kiinni fyysisesti siihen purkkiin. En tajua noita haistelijoita. Eikö avattu tuote ole sitten ostettava? 

Mitä väliä sillä on, miltä se kahden euron huuhteluaine tai shampoo haisee, ei se ikuisesti kestä.

No just näin, että kun työnnetään nenä kiinni sinne pulloon rai purnukkaan, niin ei ole kovin hygieenistä. En itse haluaisi ostaa sellaista tuotetta, jossa on ties kenen nenä käynyt.. 

Vierailija
260/292 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omo Color esim. haisee ihan liian voimakkaasti. Mutta ei ne hajusteettomatkaan ole hyviä juttuja, pyykki jää haisemaan ummehtuneelta. Kultaisen keskitien löytämisen ei pitäisi olla niin vaikeata. Eiköhän siellä pesuainetehtaassa ole tuoksuttelijan ammattikin olemassa. Mutta ulkoilma on paras pyykin raikastaja. 

Näin me ollaan erilaisia. Olen käyttänyt hajusteettomia pyykinpesuaineita jo vuosikymmeniä, eikä pyykki haise meillä koskaan ummehtuneelta. Ulos en vie pyykkejä kuivumaan koskaan, ne haisevat kamalalta sen jälkeen.

Missä sä oikein asut jos ulkona kuivunut pyykki haisee kamalalta? Voiko siellä ulkoilla ollenkaan? Mitään et voi tuulettaakaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi