Joku muija avasi Stockmannilla shampoopullon (haistellakseen?) ja kun myyjä tuli sanomaan että
avattu tuote on ostopäätös niin tuo muija sai kauhean raivarin. Taipui sitten kuitenkin maksamaan kun myyjä puhui vartijan kutsumisesta.
Kaikenlaisia paukapäitä sitä myyjät joutuukin sietämään...
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä harmillista ettei pääse haistelemaan. On tullut ostettua aivan liian voimakkaita deodorantteja, hiuslakkoja, pesuaineita jne. Ylipäätänsä kurjaa kun hajusteita laitetaan siteistä meikkeihin ja saa tehdä aikamoista salapoliisityötä, että välttää turhat hajusteet.
No osta hyvä ihminen hajusteettomia tuotteita! Pakkauksiin on merkitty onko hajustettu vai ei.
Kuka haluaa saada ostoskoriinsa tuotteen, jonka muut asiakkaat ovat jo ties kuinka monta kertaa availleet ja nokkansa työntäneet? Jo ennen ostamista vanhentumaan alkaneen tuotteen? Haluaisitko sinà? Ihan oikein että joutuu maksamaan.
Kuinka sinä ostat hedelmiä kun kaikki on niitä näpelöinyt? Vai tutkitko sormenjäljet suurennuslasilla?
Pesen/ huuhtelen hedelmät kotona.
T.eri
Vähän veikkaan että sinun käsissä on miljoonia bakteereita enemmän kauppareissulla kun yhdessä roll-on dödössä jota joku nuuhkassut kerran. Tai en edes veikkaa, vaan väitän
Sairastuminen seuraakin yleensä bakteereista, jotka on itselle vieraita. Tai jotka ovat väärässä paikassa, kuten nenän limakalvoilta tulevat bakteerit jossain pesuainepullossa.
Mulle on myyjä Stockmannilla "tuoksuttanut" shampoopulloja, kun muistin tuotteen tuoksun, enkä versiota. Sanoi vielä, että saa niitä haistaa, kun ei ole sinettiä (eli kirkasta tarraa).
Omo Color esim. haisee ihan liian voimakkaasti. Mutta ei ne hajusteettomatkaan ole hyviä juttuja, pyykki jää haisemaan ummehtuneelta. Kultaisen keskitien löytämisen ei pitäisi olla niin vaikeata. Eiköhän siellä pesuainetehtaassa ole tuoksuttelijan ammattikin olemassa. Mutta ulkoilma on paras pyykin raikastaja.
Vierailija kirjoitti:
Dödöhyllyllä just joku mies haisteli kaikki läpi.
Kiitos ideasta. Lähdetään jätkien kanssa aamusta Alkoon. Kiinnostaa ostaa hyvää whiskiä tai konjakkia, kyllähän kossukin käy aamukasteen raikkaana. Korkit ja aistit auki. Nuuhkeen lisäksi voi kai kurlata kuten aidot viina-arominenät? Eikä nebtaatusti takaisin lasipulloon syljetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama vaikka joku olisi avannut saippuapullon viikkoa ennen kuin itse ostan sen, kun en osta tuotteita kaappiin pölyttymään, vaan otan ne käyttöön pian ostamisen jälkeen. Joku viikko tai kaksi vähemmän laskennallista säilyvyysaikaa ei hetkauta mua millään tavalla.
Minä ostan kotivaraani tuotteita, joiden pitää säilyä kauemmin.
Tarvitaanko kotivaraan todella shampoota vuosikausien tarpeisiin?
Kosmetiikassa voi olla aika lyhyitä käyttöaikoja. Ja kun tuotteeseen on merkitty vaikka 12 kuukautta, se tarkoittaa, että tuo aika alkaa siitä kun puteli avataan!
Jos vaikka aurinkovoide on avattu salaa kaupassa huhtikuussa ja sinä ostat sen heinäkuussa, niin sitten sinä luulet väärin, että tuote on vielä ensi touko- ja kesäkuussa käyttökelpoista ja estää ihon palamisen yms. Mutta eihän se ole, koska joku toope avasi sen jo huhtikuussa siellä kaupassa.
Kasvoihinkaan ei halua laittaa voidetta, joka on vanhentunut, monella se voi aiheuttaa vaikkapa aknen pahenemisen tai muuta, jos bakteereja on päässyt kasvamaan siihen voiteeseen. Vain siksi että joku ei osaa noudattaa itsestäänselviä sääntöjä ja käyttää järkeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa vaan hajusteettomia pesutuotteita. Parfyymeista sitten tuoksua. Niissä on testerit.
Miksi pitäisi toimia näin? Jos saippua vanhenisi, niin valmistaja olisi todennäköisesti sinetöinyt tuotteen kuten monien meikkien ja rasvojen kohdalla tilanne on. Hammastahna on myös sinetöity, koska niitä ei toivota avattavan hygieniasyistä. Pesuaine ei mene yhtään miksikään vaikka joku sitä haistaisi. Siksi sitä ei myöskään ole sinetöity.
Koska en halua löyhkätä erilaisille kemikaleille.
Vierailija kirjoitti:
Miten te haistelun vastustajat haistatte jotain, tungetteko nenänne kiinni?
Mä en ainakaan koskaan tunge nenääni kiinni esineeseen, jota haistelen.
Mä todellakin haluan haistella tuotteen ennen ostopäätöstä. Ajattelen siinä muitakin, mm. työkavereita.
Joku pesuaine kestää 20-28 pesukertaa. Aika tuskaa on pestä pahanhajuisella litkulla niin monta.
Muistan kyllä useamman kerran tökänneeni itseäni vahingossa nenään jollain tuotteella haistaessani sitä. Ei se tietenkään tarkoitus ole, mutta joskus niin käy silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama vaikka joku olisi avannut saippuapullon viikkoa ennen kuin itse ostan sen, kun en osta tuotteita kaappiin pölyttymään, vaan otan ne käyttöön pian ostamisen jälkeen. Joku viikko tai kaksi vähemmän laskennallista säilyvyysaikaa ei hetkauta mua millään tavalla.
Samaa mieltä. Minusta shampoita ja pesuaineita voi haistella.
Meikkejä ja rasvoja en menisi availemaan, mutta pesuaine ei vanhene miksikään.
Entä hygienia?
Ei sitä nenää purkkiin tungeta, vaan kaukaa haistetaan ja vedetään ilmaa sisäänpäin. Mitä epähygienistä siinä on? Shampoo ei miksikään mene, vaikka sitä joku haistaisi. Purkki on sinetöimätön juuri siitä syystä, että sisältö säilyy pitkään, vaikka sen avaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn.
Maustepurkit, hammastahnat, kasvovoiteet jne. Onneksi maustepurkitkin on nykyään paremmin sinetöity.
Nuo ovat kaikki sinetöityjä tuotteita.
Jotkut hammastahnat ja voiteet eivät ole sinetöityjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä todellakin haluan haistella tuotteen ennen ostopäätöstä. Ajattelen siinä muitakin, mm. työkavereita.
Joku pesuaine kestää 20-28 pesukertaa. Aika tuskaa on pestä pahanhajuisella litkulla niin monta.
Muistan kyllä useamman kerran tökänneeni itseäni vahingossa nenään jollain tuotteella haistaessani sitä. Ei se tietenkään tarkoitus ole, mutta joskus niin käy silti.
Ai, itselleni ei ole käynyt ikinä niin. Olisko jotain hienomotorista haastetta. Silmän ja käden yhteistyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä harmillista ettei pääse haistelemaan. On tullut ostettua aivan liian voimakkaita deodorantteja, hiuslakkoja, pesuaineita jne. Ylipäätänsä kurjaa kun hajusteita laitetaan siteistä meikkeihin ja saa tehdä aikamoista salapoliisityötä, että välttää turhat hajusteet.
No osta hyvä ihminen hajusteettomia tuotteita! Pakkauksiin on merkitty onko hajustettu vai ei.
Kuka haluaa saada ostoskoriinsa tuotteen, jonka muut asiakkaat ovat jo ties kuinka monta kertaa availleet ja nokkansa työntäneet? Jo ennen ostamista vanhentumaan alkaneen tuotteen? Haluaisitko sinà? Ihan oikein että joutuu maksamaan.
Kuinka sinä ostat hedelmiä kun kaikki on niitä näpelöinyt? Vai tutkitko sormenjäljet suurennuslasilla?
Voi hyvä ihme! Taas uusavuttomia palstalla.
Hedelmät voi pestä tai kuoria. Kosmetiikkaa ei. Lisäksi ongelma ei ole vain hygienia vaan se, että tuotteen säilyminen alkaa heikentyä siitä korkin avaamisesta - mutta jos isket pullon takaisin kaupan hyllylle, eipä sen ostava asiakas tiedä sitä, että se on avattu ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle rehellisyydestäsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä syy ostaa kosmetiikka nettikapoista, taistelijoiden vuoksi. Tai sitten pulloihin pitäisi tulla sisään sinetit.
Kunhan ei noissa nettikaupoissa ole palautusoikeutta kosmetiikkatuotteille...
Siksi justiinsa. Kaikki eivät valita tuoksuista, vaan käyttävät loppuun sen minkä ovat ostaneet. Ensi kerralla joku toinen tuoksu sitten. Monista tuoksuista oppii pitämään.
Tuoksut myös heikkenevät kun pullon avaa ja sitä käyttää. Lisäksi hajukin muuttuu kun viet sen kotiin eri ympäristöön. Sinunkun hajuaistisi voi muuttua. Etenkin naisilla hormonitoiminta vaikuttaa hajuaistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet tekee tuota. Olen itse asiakkaana kanssa nähnyt, kun ihmiset availee myyntipakkauksia ja haistelee niitä, tapahtuu shampoiden, dödöjen, huuhteluaineiden jne kohdalla. Avaavat, nuuhkivat ja laittavat takaisin hyllyyn.
Minäkin teen tuota. Vähävaraisena ei ole varaa ostaa tuotteita turhaan.
V-tun köyhä ääliö olet.
Joojoo. Hyvissäkään varoissa ei osteta mitään sokkona ja turhaan.
Tuoksutesterit olisi paikallaan pesuaineosastoille.
Jos on noin vaikeaa, osta hajusteettomia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos sinulle rehellisyydestäsi!
Niin nenäänsähän ihmiset deodorantteja pyörittelevät. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä jos avaajalla sattuu olemaan vuotava vetinen nuha tai aivastaa, niin tuotteeseen menee eritettä!🤮
Tämä. 😡
Joo tai vessapaperin ostaja pyyhkis persettä paperia testatakseen 😡
Nimenomaan, onhan tärkeä tietää haiseeko vessapaperi joltain (ennen käyttöä), meneekö sormi läpi ja onka tarpeeksi pehmeää meikäläisen peballe. Ehdottomasti aion ruveta kokeilemaan kaupassa tästä lähin, juu. /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minäkin kyllä teen shampoille joita en ole aikaisemmin käyttänyt ja teen ostopäätöksen tuoksun perusteella. Shampoopullot ei ole suljettu niin että sisältö avaamisesta kärsisi. Sama koskee suihkugeelejä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita.
Samaa mieltä. Ei shampoo tai pyykinpesuaine siitä happane, että sitä joku haistaa. Sitä paitsi marketissa tavara vaihtuu niin nopeasti, että eivät ne siellä hyllyssä viikkokausia seiso. Toista varmaan on Stocmannilla, mistä kukaan järkevä ei nyt shampoitaan ostakaan.
Kyllähän se on epähygieenistä, että joku tunkee nokkansa shampoopulloon, jonka toinen sitten tietämättä tuosta ostaa. Nenän ja hengityksen kauttahan ne virukset leviävät.
Nyt kun hetken mietit, niin pidätkö saippuaa hyvänä elatusalustana viruksille? Mieti vielä toisenkin kerran ennen kuin vastaat. Mikä yleensäkin on saippuan idea? Ja miten pystyt hengittämään samaa ilmaa kuin muut?
Saippua on hyvä alusta bakteereille. Nestesaippua taitaa vuoden säilyä avattuna. Sen takia saippuapumppupullokin tarvii välillä pestä, eikä aina vain lisätä uutta saippuaa sinne, kun se pumppupullo tyhjenee.
Virukset voivat teoriassa olla hetkellisesti saippuassa, mutta ne eivät kasva siellä. Itse asiassa saippua on yleensä viruksia tuhoava ympäristö, erityisesti niille, joilla on lipidivaippa.
Jos saippua olisi mainio elatusalusta kaikenlaisille mikrobeille, niin minkä ihmeen takia sitä käytettäisiin puhdistamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin minäkin kyllä teen shampoille joita en ole aikaisemmin käyttänyt ja teen ostopäätöksen tuoksun perusteella. Shampoopullot ei ole suljettu niin että sisältö avaamisesta kärsisi. Sama koskee suihkugeelejä, pyykinpesuaineita ja huuhteluaineita.
Samaa mieltä. Ei shampoo tai pyykinpesuaine siitä happane, että sitä joku haistaa. Sitä paitsi marketissa tavara vaihtuu niin nopeasti, että eivät ne siellä hyllyssä viikkokausia seiso. Toista varmaan on Stocmannilla, mistä kukaan järkevä ei nyt shampoitaan ostakaan.
Kyllähän se on epähygieenistä, että joku tunkee nokkansa shampoopulloon, jonka toinen sitten tietämättä tuosta ostaa. Nenän ja hengityksen kauttahan ne virukset leviävät.
Nyt kun hetken mietit, niin pidätkö saippuaa hyvänä elatusalustana viruksille? Mieti vielä toisenkin kerran ennen kuin vastaat. Mikä yleensäkin on saippuan idea? Ja miten pystyt hengittämään samaa ilmaa kuin muut?
En ymmärtänyt lainkaan "logiikkaasi". Mistähän on kyse?
Käytän nestemäista saippuaa pumppupullosta kuten kaikki, jotka ymmärtävät hygienian päälle.
Ilman hengittämisestä tuli mieleen, että oletko kuullut, että vähän aikaa sitten oli maailmanlaajuinen pandemia, jossa taudit levisivät nimenomaan hengityksen kautta. Tainnut mennä sulta yli hilseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti huuhteluaine on pakko haistaa. Käytän yleensä pyykkietikkaa, mutta vuosi sitten tarvitsin nimenomaan huuhteluainetta ja ostin jonkin sensitive-pullon. Pesin verhot ja käytin ko. huuhteluainetta, vieläpä alle suositusmäärän.
Verhot löyhkäsivät aivan hirveällä, haju ei lähtenyt kuivuttuakaan vaan levisi koko huoneeseen. Tästä lähtien todellakin haistan, ennenkuin ostan.
Osta tuoksuttomia laatutuotteita, ei haise millekään.
Sun hajuaistissa on vikaa. En ole vielä tähän päivään mennessä törmännyt tuotteeseen, joka ei haise millekään. Hajusteeton ei ole synonyymi sanalle hajuton.
Hajusteeton tarkoittaa, ettei tuotteeseen ole lisätty hajusteaineita, koska ne ovat hyvin allergisoivia ja herkistäviä. Nuo hajustetut tuotteet siis aiheuttavat monille oireita. Siksi niitä valmistetaan. Toki hajusteettomissa tuotteissa raaka-aineiden haju voi tuntua, mutta se on yleensä hyvin mieto ja häviää pian, eikä aiheuta oireita.
Ei siis voi mitenkään väittää, etteivät ne haise millekään.
Ei tietenkään. Mutta ei ole olemassa sellaista kuin absoluuttinen hajukaan. Ei se kaupassa tehty hajutesti lopulta kerro tarpeeksi.
Entä hygienia?