Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähdetkö hiukset pesun jäljiltä märkinä liikkeelle esim. töihin tai kauppaan?

Vierailija
22.05.2026 |

Mä en pystyisi tuohon koskaan.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde hiukset märkinä, mutta usein joidun lähtemään niin, että ovat vielä vähän kosteat. Mitä väliä? Pidän hiukset joka tapauksessa kiinni, ja se sopii minulle, koska kasvoni ovat kauniit, eikä minun tarvitse peitellä niitä hiuksilla. 

Jotkut laittavat hiuksiinsa niin paljon kaikkia tuotteita, että ne näyttävät rasvaisilta tai kosteilta. Itse tykkään, että hiukseni kuivuvat luonnollisesti. En tykkää kuivattaa hiuksiani ja päänahkaani hiustenkuivaajalla, eikä minulla yleensä ole siihen edes aikaa. 

Vierailija
82/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu lähden, mulla on ohuehko, vain kiharan hiuksen huonot ominaisuudet omaava, itse hartiapituiseksi saksittu tukka. Se ei ole mikään kaunistus, niin en jaksa nähdä vaivaa edes föönaamisen verran. 

Ja ohut kun on, kuivuu nopeasti. Jos on kostea sää, pörrööntyy joka tapauksessa, niin on turha kuivata. Jos tuulee, menee sekaisin joka tapauksessa. Ja jos on lämmin, niin kuivuu vielä nopeammin. 

Ainoastaan pipon alle on ikävä laittaa märkää tukkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on teillä huolet. Voin hyvin lähteä hiukset märkinä, mutta silloin yleensä sitaisen ne nutturalle tai teen paksun letin, ettei paita kastu liikaa.

Ap:lle tiedoksi, ettei kukaan oikeasti huomaa eikä ole kiinnostunut, jos sun hiukset "nousevat päälaelta oudosti koholle ja sivut jäävät littanoiksi". 

Tiedoksi: Huomaan sen itse ja itseäni se häiritsee.

Ap

Kasvata itsetunto.

Ai jos ihminen haluaa, että hiukset on siistit ja järjestyksessä, niin hänellä on huono itsetunto?

Ap

Ei, vaan kun et voi hoitaa asioitasi ilman hiustenlaittoa. Minäkin haluan muumitalon näköisen kodin joka on isossa puussa, mutta voin silti asia tässä tavallisessa tiilitalossakin. 

Vierailija
84/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde hiukset märkinä, mutta usein joidun lähtemään niin, että ovat vielä vähän kosteat. Mitä väliä? Pidän hiukset joka tapauksessa kiinni, ja se sopii minulle, koska kasvoni ovat kauniit, eikä minun tarvitse peitellä niitä hiuksilla. 

Jotkut laittavat hiuksiinsa niin paljon kaikkia tuotteita, että ne näyttävät rasvaisilta tai kosteilta. Itse tykkään, että hiukseni kuivuvat luonnollisesti. En tykkää kuivattaa hiuksiani ja päänahkaani hiustenkuivaajalla, eikä minulla yleensä ole siihen edes aikaa. 

Lisään vielä, että kuljen töihin kävellen tai pyörällä, myös sateella.  Vaikka olisi huppu päässä tai sateenvarjo pään päällä, niin hiukset kostuvat silti, kun ilma on kostea. 

Puhumattakaan siitä pyöräilykyoärästä, jota en käytä, vaikka pitäisi. 

Vierailija
85/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin käymään suihkussa illalla vasta sitten, kun en ole enää aikeissa poistua kotoa. Kerran on pitänyt lähteä päivystykseen märällä tukalla illalla ja kerran tallille kun hevoselle piti soittaa päivystysell. Mutta noin yleensä en poistu kotoa märällä tukalla.

Vierailija
86/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde. Liikun hiukset märkinä vain silloin, kun sade on yllättänyt.

Vierailija
87/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt lähikauppaan (sijaitsee alle 500m päässä) hiukset märkinä ja kylpytakki päällä. Oli kesä ja olin juuri käynyt uimassa. Vetäisin kylpytakin päälle heti kun tulin pois järvestä. Sitten sandaalit jalkaan, rantakassi olalle ja rento kävely kauppaan. Ei mitään ongelmia. Jos joku olisi valittanut kylpytakista, minä olisin riisunut sen ja kävellyt kaupan käytävillä pelkässä uimapuvussa. Siinähän sitten jengi mulkoilee. Minulla on pienet lappubikinit. Yläosa niin pieni että peittää vain nännit. Alaosa sellainen persvakomalli että pakarat täysin paljaana. 🍑

Vierailija
88/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En töihin, mutta muualle kyllä, pipo päähän nyt lämpimänä aikana trikoo pipo 

Vierailija
89/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, joka on syntyperältään saksalainen. Hän kokee outona, et suomalaiset saattavat liikkua märillä hiuksilla. Luulen, hänen synnyinmaassaan on paljon muualta tulleita, jotka ajattelevat, märät hiukset tarkoittavat äskettäistä seksin harrastamista. Ja ajattelutapa siirtyy paikallisiinkin.

Eikö ne käy suihkussa kuin seksin jälkeen vai mitä ihmettä? 

Vierailija
90/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä, joka on syntyperältään saksalainen. Hän kokee outona, et suomalaiset saattavat liikkua märillä hiuksilla. Luulen, hänen synnyinmaassaan on paljon muualta tulleita, jotka ajattelevat, märät hiukset tarkoittavat äskettäistä seksin harrastamista. Ja ajattelutapa siirtyy paikallisiinkin.

Siis eivätkö ne muualta tulleet sitten käy suihkussa kuin seksin jälkeen?

Haha, kysyin täysin samaa melkein samoin sanoinkin 😆

Vierailija
91/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on teillä huolet. Voin hyvin lähteä hiukset märkinä, mutta silloin yleensä sitaisen ne nutturalle tai teen paksun letin, ettei paita kastu liikaa.

Ap:lle tiedoksi, ettei kukaan oikeasti huomaa eikä ole kiinnostunut, jos sun hiukset "nousevat päälaelta oudosti koholle ja sivut jäävät littanoiksi". 

Ap

Kasvata itsetunto.

Ai jos ihminen haluaa, että hiukset on siistit ja järjestyksessä, niin hänellä on huono itsetunto?

Ap

Ei, vaan kun et voi hoitaa asioitasi ilman hiustenlaittoa. Minäkin haluan muumitalon näköisen kodin joka on isossa puussa, mutta voin silti asia tässä tavallisessa tiilitalossakin. 

Osaan suunnitella elämäni niin, ettei tule mitään yllätyslähtöjä, joten on aikaa laittaa hiuksetkin kuntoon.

Ap

Vierailija
92/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on, en ymmärrä. Teen aina niin.

Olet varmaan myös sellainen ihminen, jota ei haittaisi mennä kauppaan yöasussa? Minusta tuo vertautuu siihen.

Ap

Hiukseni kuivuu monta tuntia. Pesen ne aamusta ja ne on iltapäivästä kuivat. Jos pesen illalla, ne on aamulla märät, mutta sekaisin.  En tiedä kauanko joutuisin föönillä hiuksiani kuivattaa. Tunnin? Hiukset ei kestä fööniä. 

Vierailija
93/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde. Kuivaan hiukset. 

Vierailija
94/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hotellin aamupalalle. Mutta yleensä pesen hiukset illalla ja pysyn kotona

Vierailija
95/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän taipuisa tukka ja se kuivuu kaikkein kauneimmaksi, kun en tee sille muuta kuin kampaan ja lähden liikkeelle. Kyllä vaan, jostain syystä siitä tulee nätimpi, kun se kuivuu omia aikojaan ulkoilmassa. Ehkä se tykkää pienestä tuulenvireestä 😉 ja todellakin lähden ulos ja kauppaan ja ties minne kostealla tukalla. Oon varmaan sata kertaa mennyt töihin kostealla tukalla, eikä ole kukaan koskaan huomauttanut, tai jos on, en ole kiinnittänyt siihen huomiota ja olen unohtanut asian täysin. 

Vierailija
96/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen hiuslaatu että pakko vähintään föönillä ja harjalla yrittää saada hiukset ojennukseen. Jos lähtisin vaikka kauppaan (matka 500 metriä) märillä hiuksilla niin kaupassa jo olisin kuin röllipeikko 😂 

Mitä se haittaa? Ei ketään kiinnosta kuitenkaan.

No onneksi niitä muita ei kiinnostakaan mutta minua itseäni ainakin häiritsee liikkua ihmisten ilmoilla röllipeikkona. En mä edes kotona yksin ollessa viitsi pitää tukkaani kamalan näköisenä kun se häiritsee minua itseäni. 

Vierailija
97/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen jälkeen kun tuntemattomat ovat kauhistelleet kovaan ääneen kosteita hiuksiani 50 metrin päässä uimarannasta kesällä tai pahimmillaan uimahallin aulassa. 

Minua ei kiinnosta mitä niin idiootit ajattelevat hiusteni kosteudesta, jotka eivät käsitä yhdistää uimarantaa tai uimahallia asiaan. En kanna mukanani hiustenkuivainta uimahalliin ja aina ei kiinnosta jonottaa kuivaimelle. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, että poistuu uimarannalta hiukset kosteina. Siellä ei ole edes pistorasiaa. 

Koska olen kuullut kauhistelua näin ilmeisissä paikoissa, joissa pitäisi käsittää hiusten olevan kosteat uimisen jäljiltä, en enää välitä asiasta. Voin käydä kotimatkalla uimahallista jopa kaupassa matkan varrella hiukset kosteina. Jos ilmankosteus on suuri, hiukset eivät ehdi kuivua.

Vierailija
98/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kasvata itsetunto.

Ap

Osaan suunnitella elämäni niin, ettei tule mitään yllätyslähtöjä, joten on aikaa laittaa hiuksetkin kuntoon.

Ap

No voi että. 

Osaan mäkin suunniella elämäni ja silti pesen hiukset aamulla, jos ne kaipaa pesua ja mulla on aamuvuoro. Jos pesen ne illalla, niin ne pitää nopeampaa pestä uudestaan. Pesen hiukset yleensä joka toinen päivä. Mulla ei ole paksut hiukset ja hiuslaatu on hento,  mutta ei ny kyllä vartissa ole kuivat kuten joku kirjoitti.