Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähdetkö hiukset pesun jäljiltä märkinä liikkeelle esim. töihin tai kauppaan?

Vierailija
22.05.2026 |

Mä en pystyisi tuohon koskaan.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki!  Varsinkin näin kesällä annan kuivua ulkona.

En kiharra, käherrä, föönaa, kun en viitsi enkä osaa.  Hiukset saavat kuivua itsekseen.

Pitkä ja paksu tukka. 

Eikö sua häiritse, kun hiukset on vielä kuuden tunnin kuluttua takaraivolta kosteat?

Ap

Mulla kuivuu vartissa ja kauppaan tai töihin on matkaa kauemmin. Varmaan jos kotona kampaa asentoonsa ja antaa kuivua matkalla, niin ne on lopulta siistimmin kuin jos lähden kotoa kuivalla tukalla.

Tässä toinen, jolla on Pitkä ja paksu tukka ja hiukset vartissa kuivat :D

Vierailija
22/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä on puolen tunnin ajomatka kauppaan tai töihin tai mihinkään ihmisten ilmoille. Voin lähteä märillä hiuksilla liikenteeseen, ne ehtivät kuivua matkalla auton ilmastoinnissa sen verran että en näytä ihan märältä koiralta. Hiukseni ovat paksut ja kiharat, joten en föönää niitä muutenkaan, pöyhin niitä käsin kuivumisen aikana.

Jos hiukset ehtii kuivua puolessa tunnissa, niin ne ei todellakaan ole paksut :D

Minulla on todella paksut hiukset, mutta kyllä vain ne ovat puolen tunnin kävelylenkin jälkeen kuivat, jos ulkolämpötila on 30 astetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä on puolen tunnin ajomatka kauppaan tai töihin tai mihinkään ihmisten ilmoille. Voin lähteä märillä hiuksilla liikenteeseen, ne ehtivät kuivua matkalla auton ilmastoinnissa sen verran että en näytä ihan märältä koiralta. Hiukseni ovat paksut ja kiharat, joten en föönää niitä muutenkaan, pöyhin niitä käsin kuivumisen aikana.

Jos hiukset ehtii kuivua puolessa tunnissa, niin ne ei todellakaan ole paksut :D

Minulla on todella paksut hiukset, mutta kyllä vain ne ovat puolen tunnin kävelylenkin jälkeen kuivat, jos ulkolämpötila on 30 astetta.

Tuo kertoi istuvansa ilmastoidussa autossa, joten tuskin on 30 astetta ja suora auringonpaahde.

Vierailija
24/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn muutaman kerran viikossa uimassa ja silloin kyllä lähden hallista märillä hiuksilla käppäilemaan kotiin. Tänään pyöräilin hiukset märkänä aamulla kotiin. En nyt ihan litimärkinä ehkä töihin lähtisi, mutt kyllä osittain kuivuneina kylläkin ja olen lähtenytkin. Ehtivät siinä matkalla kuivua.

Vierailija
25/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoi istuvansa ilmastoidussa autossa, joten tuskin on 30 astetta ja suora auringonpaahde.

niin ja sen hiukset kuivuvat sen verran ettei näytä märältä koiralta.......

😂😂tällä näköjään ihmiset eivät ymmrrä lukemaansa 

Vierailija
26/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähden, mut mulla on ohut tukka joka kuivuu vartissa. Ystävällä on paksu tukka, jonka kuivumiseen kuluu 2-3 tuntia, enkä tiedä riittääkö sekään, mutta tuon ajan jälkeen vasta lähtee ulos saunan jälkeen.

Eli voi olla ihan sellainenkin käytännön ero miksi ihmiset toimivat eri tavoin.

Vierailija
27/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli pitkät hiukset saatoin nostaa ne hainhammas klipsellä ylös lähtee kesällä ulos, kauppaan tai töihin vaikka hiukset olivat kosteat. Tai sitten banaaniklipseillä ponnarille.

Talvella en koskaan.

Vierailija
28/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen mennyt kauppaan töihin lääkäriin vaikka hiukset märät paitsi kovalla pakkasella. En ole ikinä kiinnittänyt huomiota onko kenenkään hiukset märät vai kuivat

Vierailija
29/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kihara tukka kuivu nopeammin kuin suora, koska väleissä kiertää enemmän ilmaa? Siis sama ilmiö, miksi pyykitkin kuivuvat väljästi ripustettuna nopeammin. Plus ilmavirtauksessa vieläkin nopeammin, kun ilma vie kosteuden nopeammin, esim. hiustenkuivaajaa (tai auton ilmastointia) käytettäessä.

Vierailija
30/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö sua häiritse, kun hiukset on vielä kuuden tunnin kuluttua takaraivolta kosteat?

Ap"

Suomalaiset hiukset kuivuvat 15 minuutissa kuiviksi.

Vierailija
31/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen hiuslaatu että pakko vähintään föönillä ja harjalla yrittää saada hiukset ojennukseen. Jos lähtisin vaikka kauppaan (matka 500 metriä) märillä hiuksilla niin kaupassa jo olisin kuin röllipeikko 😂 

Jos mä annan hiusten kuivua itsekseen niin ne nousee päälaelta oudosti koholle ja sivut jää litteiksi, ja hiusten pinnasta tulee pörröinen syherö. Ja kuivuminen tietysti kestää tuntikausia.

Ap

Huonokuntoiset hauraat hiukset imevät vettä sisäänsä ja kuivuvat hitaasti kun taas terveet hiukset toimivat kuin hanhen selkä ja kuivuvat nopeasti. Jos hiuksillasi kestää kuivua tuntikausia ja lopputulema on pörröinen, niin hiuksesi ovat todella huonokuntoiset. Kuivumisnopeus ei riipuu hiusmäärästä neliösenttimetrillä vaan hiusten kunnosta.

Vierailija
32/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan hiustenkuivaajaa, käytän sitä ehkä kahdesti vuodessa. Usein tulee siis lähdettyä kosteilla hiuksilla ulos.

Vierailija
33/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pystyisi. Uimisen jälkeen kyllä, mutta menen ylipäätään uimaan vain helteellä. Hiukseni ovat kai sekä ohuet että paksut, eli siis paljon ohuita hiuksia ja niitä on melko mahdoton edes kammata ihan märkänä (paitsi jos laitan läträän hirveästi jätettävää hoitoainetta).

Vierailija
34/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kihara tukka kuivu nopeammin kuin suora, koska väleissä kiertää enemmän ilmaa? Siis sama ilmiö, miksi pyykitkin kuivuvat väljästi ripustettuna nopeammin. Plus ilmavirtauksessa vieläkin nopeammin, kun ilma vie kosteuden nopeammin, esim. hiustenkuivaajaa (tai auton ilmastointia) käytettäessä.

Ja kiharoita ei kuulukaan fööbata vaan puristella ja pöyhiä kun kuivuvat itsekseen. Jos on kiire ja pakko saada hiukset kuiviksi niin silloin voi käyttää diffuusoria mutta pääsääntöisesti niitä ei kuivata koneellisesti.

Vierailija
35/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kiharra, käherrä, föönaa, kun en viitsi enkä osaa.  Hiukset saavat kuivua itsekseen.

Pitkä ja paksu tukka. 

Eikö sua häiritse, kun hiukset on vielä kuuden tunnin kuluttua takaraivolta kosteat?

Ap

Mulla on tosi paksu ja pitkä tukka. Kampaajat on kehuneet tosi hyväkuntoiseksi. En myöskään föönaa, kiharra tai suorista niitä juuri koskaan. En myöskään värjää. Mun hiukset kuivuu omia aikojaan parissa tunnissa. Kampaajien mukaan hyväkuntoiset hiukset kuivuvat nopeammin, kuin kärsineet. 

Hiukset on kosteat 6h jälkeen vain, jos joudun laittamaan ne märkänä kiinni. En käy märällä tukalla missään. 

Vierailija
36/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee lähtöä niin kiireellä, että pitää suoraan suihkusta heti rasvata, pukea, harjata hiukset ja lähteä ovesta ulos. Yleensä on myös meikkaamista ja syömistä ennen kuin tarvitsee lähteä, ja kun pitää hiuspyyhkeen päässä sen aikaa, hiukset ovat sen verran kuivuneet, että harjaamisen ja matkan jälkeen ovat perillä aika lailla kuivat. Jos joutuu käyttämään huppua tai pipoa kylmemmillä ilmoilla voivat olla jonkin verran märemmät perillä jonkin aikaa.

Vierailija
37/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin tulee lähtöä niin kiireellä, että pitää suoraan suihkusta heti rasvata, pukea, harjata hiukset ja lähteä ovesta ulos. Yleensä on myös meikkaamista ja syömistä ennen kuin tarvitsee lähteä, ja kun pitää hiuspyyhkeen päässä sen aikaa, hiukset ovat sen verran kuivuneet, että harjaamisen ja matkan jälkeen ovat perillä aika lailla kuivat. Jos joutuu käyttämään huppua tai pipoa kylmemmillä ilmoilla voivat olla jonkin verran märemmät perillä jonkin aikaa.

Eihän hiuspyyhe kuivaa vaan vie vain enimmät vedet vai vaihdatko välillä pyyhettä? Siis kun mulla se on märkä parissa minuutissa ja pitää ottaa pois, muuten vain muhittelee hiuksia märkänä.

Vierailija
38/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ja paksu tukka. 

Ap

Mulla on tosi paksu ja pitkä tukka. Kampaajat on kehuneet tosi hyväkuntoiseksi. En myöskään föönaa, kiharra tai suorista niitä juuri koskaan. En myöskään värjää. Mun hiukset kuivuu omia aikojaan parissa tunnissa. Kampaajien mukaan hyväkuntoiset hiukset kuivuvat nopeammin, kuin kärsineet. 

Hiukset on kosteat 6h jälkeen vain, jos joudun laittamaan ne märkänä kiinni. En käy märällä tukalla missään. 

Joo ja märkiin tai kosteisiin hiuksiin tarttuu kaikki hajutkin. Samoin kuin kosteisiin vaatteisiin. 831

Vierailija
39/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tunteesta, jonka märät hiukset aiheuttavat, joten ei ole minkäänlainen ongelma lähteä hiukset märkinä minne tahansa.

Vierailija
40/98 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka on syntyperältään saksalainen. Hän kokee outona, et suomalaiset saattavat liikkua märillä hiuksilla. Luulen, hänen synnyinmaassaan on paljon muualta tulleita, jotka ajattelevat, märät hiukset tarkoittavat äskettäistä seksin harrastamista. Ja ajattelutapa siirtyy paikallisiinkin.