Lähdetkö hiukset pesun jäljiltä märkinä liikkeelle esim. töihin tai kauppaan?
Kommentit (71)
Näppärää kysyä jotakin ja kuittailla heti, jos joku lähtee tukka märkänä liikenteeseen. Reilu meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen hiuslaatu että pakko vähintään föönillä ja harjalla yrittää saada hiukset ojennukseen. Jos lähtisin vaikka kauppaan (matka 500 metriä) märillä hiuksilla niin kaupassa jo olisin kuin röllipeikko 😂
Jos mä annan hiusten kuivua itsekseen niin ne nousee päälaelta oudosti koholle ja sivut jää litteiksi, ja hiusten pinnasta tulee pörröinen syherö. Ja kuivuminen tietysti kestää tuntikausia.
Ap
Huonokuntoiset hauraat hiukset imevät vettä sisäänsä ja kuivuvat hitaasti kun taas terveet hiukset toimivat kuin hanhen selkä ja kuivuvat nopeasti. Jos hiuksillasi kestää kuivua tuntikausia ja lopputulema on pörröinen, niin hiuksesi ovat todella huonokuntoiset. Kuivumisnopeus ei riipuu hiusmäärästä neliösenttimetrillä vaan hiusten kunnosta.
Sehän on just päinvastoin. Huonokuntoisten hiusten suomut on auki, joten ne päästävät vettä nopeasti sisään ja myös ulos.
Ap
"Joidenkin tukka kuivuu niin nopeasti, ettei fööniä edes tarvita. Hagros-Kosken mukaan se ei välttämättä ole hyvä asia.
”Kannattaa olla tyytyväinen, jos hiukset kuivuvat hitaasti. Silloin ne ovat terveet”, Hagros-Koski sanoo."
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/tyyli-ja-kauneus/kuiv…
Käyn hakemassa viikonlopun aamiaistarvikkeet lähikaupasta pyjama ja aamutakki päällä ja tukka märkänä papiljotit päässä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn hakemassa viikonlopun aamiaistarvikkeet lähikaupasta pyjama ja aamutakki päällä ja tukka märkänä papiljotit päässä.
Ennen vanhaan näkyi paljon paplaripäisiä naisia ulkona, kuka milläkin asialla. Joillakin oli sifonkihuivi paplarien peittona ja joillakin ihan tavallinen vaikka silkkihuivi. Nykyisin en oo nähnyt yhtäkään, ainakaan 30 vuoteen.
No on teillä huolet. Voin hyvin lähteä hiukset märkinä, mutta silloin yleensä sitaisen ne nutturalle tai teen paksun letin, ettei paita kastu liikaa.
Ap:lle tiedoksi, ettei kukaan oikeasti huomaa eikä ole kiinnostunut, jos sun hiukset "nousevat päälaelta oudosti koholle ja sivut jäävät littanoiksi".
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen hiuslaatu että pakko vähintään föönillä ja harjalla yrittää saada hiukset ojennukseen. Jos lähtisin vaikka kauppaan (matka 500 metriä) märillä hiuksilla niin kaupassa jo olisin kuin röllipeikko 😂
Mitä se haittaa? Ei ketään kiinnosta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
No on teillä huolet. Voin hyvin lähteä hiukset märkinä, mutta silloin yleensä sitaisen ne nutturalle tai teen paksun letin, ettei paita kastu liikaa.
Ap:lle tiedoksi, ettei kukaan oikeasti huomaa eikä ole kiinnostunut, jos sun hiukset "nousevat päälaelta oudosti koholle ja sivut jäävät littanoiksi".
Tiedoksi: Huomaan sen itse ja itseäni se häiritsee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se haittaa? Ei ketään kiinnosta kuitenkaan.
Ei ketään todellakaan kiinnosta. Tuskin kukaan edes huomaa ja jos huomaa niin todennäköisesti pitää sitä mun norniluukkina.
Vain minua itseäni haittaa röllipeikkoluukki 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: Huomaan sen itse ja itseäni se häiritsee.
Ap
Kasvata itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä on puolen tunnin ajomatka kauppaan tai töihin tai mihinkään ihmisten ilmoille. Voin lähteä märillä hiuksilla liikenteeseen, ne ehtivät kuivua matkalla auton ilmastoinnissa sen verran että en näytä ihan märältä koiralta. Hiukseni ovat paksut ja kiharat, joten en föönää niitä muutenkaan, pöyhin niitä käsin kuivumisen aikana.
Jos hiukset ehtii kuivua puolessa tunnissa, niin ne ei todellakaan ole paksut :D
No mutta, edellinen kommentoja sanoi että kuivuvat sen verran ettei näytä märältä koiralta.
Oliko sulla nyt kirjoitetun ymmärtämisessä jotain vialla 😜
On kyllä huolestuttavan huonolla tolalla ihmisillä luetun ymmärtäminen.
Ja silti kommentoit negatiivisesti niille, jotka antavat hiustensa kuivua vapaasti.