Ysin päättäjäisiin puku vai eikö ole tapana?
Meillä on ysin päättäjäiset tulossa kohta, ja aloin nyt miettiä, meneekö puku jo vähän yli. Katsottiin eilen netistä yhtä siistiä tummansinistä pukua, mutta tuli sellainen olo, että onko se liian juhlava peruskoulun lopetukseen. Onko teillä ollut tapana, että ysiluokkalaiset menevät puku päällä, vai riippuuko enemmän paikkakunnasta?
Kommentit (184)
Ketju taattua AV-laatua. Puhutaan tunnin parin juhlatilaisuudesta, johon osallistuminen pukeutuneena muuten kuin löysään huppariin tarkoittaa automaattisesti suunnatonta, kiduttavaa fyysistä kärsimystä. Elääkö näin kokevat koko ajan muuten jossain aistideprivaatiotankissa?
Osa ysiluokkalaisista on vielä sen näköisiä tappeja että näyttävät ihan vatsastapuhujan nukelta jos laittavat puvun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ketju taattua AV-laatua. Puhutaan tunnin parin juhlatilaisuudesta, johon osallistuminen pukeutuneena muuten kuin löysään huppariin tarkoittaa automaattisesti suunnatonta, kiduttavaa fyysistä kärsimystä. Elääkö näin kokevat koko ajan muuten jossain aistideprivaatiotankissa?
Enpä kyllä pidä terveenä sitä toistakaan laitaa, jonka mielestä puvuttomuus tässä parin tunnin tilaisuudessa suurin piirtein pilaa nuoren loppuelämän.
Polvihousuihin ja lyhythihaiseen kauluspaitaan ne pikkupojat ennenvanhaan kesäloman alkaessa pukeutuivat. Päät ajeltiin puliksi.
Silloin kun minä pääsin peruskoulusta pukeuduin päättäjäisiin farkkuihin ja t-paitaan kuten valtaosa pojista. Parilla hönöllä oli puvut päällään ja näyttivät lähinnä typerältä siellä rennosti pukeutuneiden joukossa. Ei tytöilläkään mitään juhlamekkoja ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa Nummelassa järjestetään ysien juhla päättäjäispäivänä. Pojilla puvut ja tytöillä juhlamekot. Vaikka luokkia ja oppilaita on paljon, jokainen oppilas kuulutetaan yksitellen lavalle hakemaan päättötodistus ja halaamaan/kättelemään ysien luokanvalvojat.
Ja mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa?
Jos alkaa kasin kieppeillä näyttää siltä, että ysiltäkin vielä läpi päästään, niin voi alkaa taloudellisesti varautua jonkun edullisen kirppisjuhla-asun hankintaan.
Kirppikseltähän löytyy helposti ja edullisesti se täydellisen mukavasti istuva puku.
Eikä tuo vastaa kysymykseen, että mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa päättäjäisissä. Huutaako rehtori "This is NUMMELA!" ja potkaisee oppilaan lavalta spartalaisittain?
Se Zalandosta uutena tilattu, näennäisesti sopivan kokoinen puku ei istu yhtään sen paremmin. Kirppikseltä löytyy jotain suunnilleen sopivaa. Jos alkaa jo synnärillä säästää, niin sitten voi teettää räätälillä puvun, joka oikeasti istuu. Mutta me muut pärjätään näissä teollisissa vaatteissa ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Polvihousuihin ja lyhythihaiseen kauluspaitaan ne pikkupojat ennenvanhaan kesäloman alkaessa pukeutuivat. Päät ajeltiin puliksi.
Merimieslakki vielä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju taattua AV-laatua. Puhutaan tunnin parin juhlatilaisuudesta, johon osallistuminen pukeutuneena muuten kuin löysään huppariin tarkoittaa automaattisesti suunnatonta, kiduttavaa fyysistä kärsimystä. Elääkö näin kokevat koko ajan muuten jossain aistideprivaatiotankissa?
Enpä kyllä pidä terveenä sitä toistakaan laitaa, jonka mielestä puvuttomuus tässä parin tunnin tilaisuudessa suurin piirtein pilaa nuoren loppuelämän.
Aivan. Mutta hei, AV elää kärjistyksistä. Todellisuudessa löytyy sitten joku sopiva ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa Nummelassa järjestetään ysien juhla päättäjäispäivänä. Pojilla puvut ja tytöillä juhlamekot. Vaikka luokkia ja oppilaita on paljon, jokainen oppilas kuulutetaan yksitellen lavalle hakemaan päättötodistus ja halaamaan/kättelemään ysien luokanvalvojat.
Ja mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa?
Jos alkaa kasin kieppeillä näyttää siltä, että ysiltäkin vielä läpi päästään, niin voi alkaa taloudellisesti varautua jonkun edullisen kirppisjuhla-asun hankintaan.
Kirppikseltähän löytyy helposti ja edullisesti se täydellisen mukavasti istuva puku.
Eikä tuo vastaa kysymykseen, että mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa päättäjäisissä. Huutaako rehtori "This is NUMMELA!" ja potkaisee oppilaan lavalta spartalaisittain?
Se Zalandosta uutena tilattu, näennäisesti sopivan kokoinen puku ei istu yhtään sen paremmin. Kirppikseltä löytyy jotain suunnilleen sopivaa. Jos alkaa jo synnärillä säästää, niin sitten voi teettää räätälillä puvun, joka oikeasti istuu. Mutta me muut pärjätään näissä teollisissa vaatteissa ihan ok.
Tässä nyt sitten kaksi pukujen puolustajaa ovat ristiriidassa keskenään. Yksi sanoo, että sinne päin sopiva riittää, toinen sanoo, että puvun tulee istua hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Osa ysiluokkalaisista on vielä sen näköisiä tappeja että näyttävät ihan vatsastapuhujan nukelta jos laittavat puvun päälle.
No, jos ykenkatseellisesti suhtautuu, niin verkkarijengi toisaalta näyttää eskarilaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minä pääsin peruskoulusta pukeuduin päättäjäisiin farkkuihin ja t-paitaan kuten valtaosa pojista. Parilla hönöllä oli puvut päällään ja näyttivät lähinnä typerältä siellä rennosti pukeutuneiden joukossa. Ei tytöilläkään mitään juhlamekkoja ollut.
Hönöillä oli pokkaa olla piittaamatta teistä normoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa Nummelassa järjestetään ysien juhla päättäjäispäivänä. Pojilla puvut ja tytöillä juhlamekot. Vaikka luokkia ja oppilaita on paljon, jokainen oppilas kuulutetaan yksitellen lavalle hakemaan päättötodistus ja halaamaan/kättelemään ysien luokanvalvojat.
Ja mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa?
Jos alkaa kasin kieppeillä näyttää siltä, että ysiltäkin vielä läpi päästään, niin voi alkaa taloudellisesti varautua jonkun edullisen kirppisjuhla-asun hankintaan.
Kirppikseltähän löytyy helposti ja edullisesti se täydellisen mukavasti istuva puku.
Eikä tuo vastaa kysymykseen, että mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa päättäjäisissä. Huutaako rehtori "This is NUMMELA!" ja potkaisee oppilaan lavalta spartalaisittain?
Se Zalandosta uutena tilattu, näennäisesti sopivan kokoinen puku ei istu yhtään sen paremmin. Kirppikseltä löytyy jotain suunnilleen sopivaa. Jos alkaa jo synnärillä säästää, niin sitten voi teettää räätälillä puvun, joka oikeasti istuu. Mutta me muut pärjätään näissä teollisissa vaatteissa ihan ok.
Ja ne seuraukset oppilaalle, jolla ei ole pukua tai mekkoa? Tekeekö pukuihin ja mekkoihin pukeutuneet tälle Carriet ja kaatavat sian verta niskaan?
Kaikilla pojilla oli puku Espoossa viime keväänä, jollain yksittäisellä kauluspaita ja farkut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju taattua AV-laatua. Puhutaan tunnin parin juhlatilaisuudesta, johon osallistuminen pukeutuneena muuten kuin löysään huppariin tarkoittaa automaattisesti suunnatonta, kiduttavaa fyysistä kärsimystä. Elääkö näin kokevat koko ajan muuten jossain aistideprivaatiotankissa?
Enpä kyllä pidä terveenä sitä toistakaan laitaa, jonka mielestä puvuttomuus tässä parin tunnin tilaisuudessa suurin piirtein pilaa nuoren loppuelämän.
Aivan. Mutta hei, AV elää kärjistyksistä. Todellisuudessa löytyy sitten joku sopiva ratkaisu.
Esimerkiksi, että antaa jokaisen pukeutua miten haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa Nummelassa järjestetään ysien juhla päättäjäispäivänä. Pojilla puvut ja tytöillä juhlamekot. Vaikka luokkia ja oppilaita on paljon, jokainen oppilas kuulutetaan yksitellen lavalle hakemaan päättötodistus ja halaamaan/kättelemään ysien luokanvalvojat.
Ja mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa?
Jos alkaa kasin kieppeillä näyttää siltä, että ysiltäkin vielä läpi päästään, niin voi alkaa taloudellisesti varautua jonkun edullisen kirppisjuhla-asun hankintaan.
Kirppikseltähän löytyy helposti ja edullisesti se täydellisen mukavasti istuva puku.
Eikä tuo vastaa kysymykseen, että mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa päättäjäisissä. Huutaako rehtori "This is NUMMELA!" ja potkaisee oppilaan lavalta spartalaisittain?
Se Zalandosta uutena tilattu, näennäisesti sopivan kokoinen puku ei istu yhtään sen paremmin. Kirppikseltä löytyy jotain suunnilleen sopivaa. Jos alkaa jo synnärillä säästää, niin sitten voi teettää räätälillä puvun, joka oikeasti istuu. Mutta me muut pärjätään näissä teollisissa vaatteissa ihan ok.
Tässä nyt sitten kaksi pukujen puolustajaa ovat ristiriidassa keskenään. Yksi sanoo, että sinne päin sopiva riittää, toinen sanoo, että puvun tulee istua hyvin.
No vaatteidenhan ylipäätään on hyvä sopia päälle, mitä se sitten missäkin tilanteessa tarkoittaa. Joka tapauksessa poislukien ne, jotka osaa tehdä itse vaatteensa, ja ne, jotka voi teettää ne, kaikki muut operoi keskimääräisyyksien varassa.
Poika just eilen sovitti rippipukuaan ja aikoo laittaa sen päälle kevätjuhlaan. Kun kaikki muutkin. Täällä maalla on perinteenä mennä puku päällä traktorilla peruskoulun päättäjäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju taattua AV-laatua. Puhutaan tunnin parin juhlatilaisuudesta, johon osallistuminen pukeutuneena muuten kuin löysään huppariin tarkoittaa automaattisesti suunnatonta, kiduttavaa fyysistä kärsimystä. Elääkö näin kokevat koko ajan muuten jossain aistideprivaatiotankissa?
Enpä kyllä pidä terveenä sitä toistakaan laitaa, jonka mielestä puvuttomuus tässä parin tunnin tilaisuudessa suurin piirtein pilaa nuoren loppuelämän.
Aivan. Mutta hei, AV elää kärjistyksistä. Todellisuudessa löytyy sitten joku sopiva ratkaisu.
Esimerkiksi, että antaa jokaisen pukeutua miten haluaa?
Niin. Ihminenkin kuitenkin on sosiaalinen eläin. Jostain me ne vaikutteet pukeutumiseemme saadaan. Ja pukeutumisellamme on omat vaikutuksensa. Jos tulee päättäjäisiin rasvaisissa haalareissa, niin mikäs siinä. Tekee ehkä lähtemättömän myönteisen vaikutuksen johonkuhun, ehkä kielteisen johonkuhun toiseen. Onko sillä sitten mitään väliä, palstan solipsistien mielestä varmaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa Nummelassa järjestetään ysien juhla päättäjäispäivänä. Pojilla puvut ja tytöillä juhlamekot. Vaikka luokkia ja oppilaita on paljon, jokainen oppilas kuulutetaan yksitellen lavalle hakemaan päättötodistus ja halaamaan/kättelemään ysien luokanvalvojat.
Ja mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa?
Jos alkaa kasin kieppeillä näyttää siltä, että ysiltäkin vielä läpi päästään, niin voi alkaa taloudellisesti varautua jonkun edullisen kirppisjuhla-asun hankintaan.
Kirppikseltähän löytyy helposti ja edullisesti se täydellisen mukavasti istuva puku.
Eikä tuo vastaa kysymykseen, että mitä tapahtuu, jos jollain pojalla ei ole pukua tai tytöllä mekkoa päättäjäisissä. Huutaako rehtori "This is NUMMELA!" ja potkaisee oppilaan lavalta spartalaisittain?
Se Zalandosta uutena tilattu, näennäisesti sopivan kokoinen puku ei istu yhtään sen paremmin. Kirppikseltä löytyy jotain suunnilleen sopivaa. Jos alkaa jo synnärillä säästää, niin sitten voi teettää räätälillä puvun, joka oikeasti istuu. Mutta me muut pärjätään näissä teollisissa vaatteissa ihan ok.
Ja ne seuraukset oppilaalle, jolla ei ole pukua tai mekkoa? Tekeekö pukuihin ja mekkoihin pukeutuneet tälle Carriet ja kaatavat sian verta niskaan?
Ehkä tekee. Sittenhän se selviää :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju taattua AV-laatua. Puhutaan tunnin parin juhlatilaisuudesta, johon osallistuminen pukeutuneena muuten kuin löysään huppariin tarkoittaa automaattisesti suunnatonta, kiduttavaa fyysistä kärsimystä. Elääkö näin kokevat koko ajan muuten jossain aistideprivaatiotankissa?
Enpä kyllä pidä terveenä sitä toistakaan laitaa, jonka mielestä puvuttomuus tässä parin tunnin tilaisuudessa suurin piirtein pilaa nuoren loppuelämän.
Aivan. Mutta hei, AV elää kärjistyksistä. Todellisuudessa löytyy sitten joku sopiva ratkaisu.
Esimerkiksi, että antaa jokaisen pukeutua miten haluaa?
Niin. Ihminenkin kuitenkin on sosiaalinen eläin. Jostain me ne vaikutteet pukeutumiseemme saadaan. Ja pukeutumisellamme on omat vaikutuksensa. Jos tulee päättäjäisiin rasvaisissa haalareissa, niin mikäs siinä. Tekee ehkä lähtemättömän myönteisen vaikutuksen johonkuhun, ehkä kielteisen johonkuhun toiseen. Onko sillä sitten mitään väliä, palstan solipsistien mielestä varmaan ei.
Ne on ysin päättäjäiset, joten mitä hiton väliä sillä on, että tekeekö vaikutuksen keneenkään? Mikä kosminen karman energia syöpyy sielusta sieluun läpi pukujen ja haalareiden, joka muuttaa koko loppuelämän suunnan, riippuen siitä mihin on pukeutunut?
Alastomuus on itseasiassa huono ratkaisu helteellä.