Mistä johtuu Suomessa yrittäjävihamielisyys
Jos on vaikka ihan vain pienyrittjä, joka elättää itsensä. Jos ei työllistä kuin itsensä, pidetään mitättömänä ja ahneena, vaikka nettotienestit jäisivät pienemmäksi kuin palkka vastaavasta työstä - syynä yrittäjyyteen voi olla se, että saa paremmin töitä yrittäjänä kuin palkallisena, koska jotkut ostavat mieluummin alihankintaa. Tämä "miksi kukaan ostaisi palveluja sinulta jos ei kukaan palkkaa sinua" tyyppi voi nyt olla hiljaa, olet lapsellinen ja tyhmä, tuo laskutuspalvelun suosiminen on riskitöntä ja voi mennä meidänkin alalla projekti kerrallaan, mm. siksi.
Sitten jos työllistää, pidetään ahneena riistäjänä.
PK-yritykset kuitenkin työllistävät määrällisesti enemmän kuin isot. Silti pieniä yrittäjiä vihataan enemmän, niitäkin, joiden kanssa ei ole mitään skismaa tai edes ei kuulu asiakaskuntaan. Miksi? Miksi halutaan kommunismi, eli pelkkä valtion työllistämisohjelma? Sitähän se tarkoittaa. Oikeisto nyt ylipäätään vihaa pienyrittäjiä ja vasemmisto yrittäjiä ylipäänsä. Keskusta on ehkä yrittäjäystävällisin puolue, mutta aika paljon siinäkin on pääoman kannattajia. Pienet puolueet nyt ei ymmärrä yrittäjyydestä oikein mitään ideologiansa takaa.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet yrittäjät maksaa 60% veroja tuloistaan ja työllistää useita ihmisiä. He myös ottavat suuren riskin ja pankkilainan perustaessaan yrityksen sekä tekevät ympärivuorokautista duunia yrityksen eteen.
Sitten kun usean vuoden ahkeroinnin jälkeen homma alkaakin toimimaan eikä tulekkaan kateellisten toivomaa konkurssia niin aletaan haukkua porvariksi, riistäjäksi ja vaaditaan veroprosentin korottamista sataan.
Jos et tykkää pelin säännöistä niin pelaa jotain muuta peliä. Älä itke.
Olen keskellä arkipäivää mammapalstalla kuten sinäkin joten en ole mikään yrittäjä mutta arvostan heitä yhteiskunnan tukipilareina toisinkuin kommunistinen Suomen kansa.
Yrittäjän ensimmäinen ominaisuus on kehittää tarpeeksi paksu nahka että voi olla välittämättä kommunistin itkusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsastus johtuu vain siitä että laistavat verojen maksuista aina kun mahdollista, kaikki sen tietää.
:-) ja sinähän mielelläsi maksat veroja, joita ei ole pakko maksaa.
Suomessa ei todellakaan voi veroista laistaa. Se on linnatuomio.
Kyllä voi veroista ja muista yrittäjän maksuista laistaa ja esim. kirjanpitoa kaunistella jonkun aikaa. Ei niistä linnaan joudu, ulosottoon korkeintaan.
Itsellä ei aikoinaan ollut alvin ja ennakkoveron maksujen lopetusilmoitus mennyt perille verottajalle kun lopetin toiminnan ja se karhusi veroja ja triplasi ne kunnes asia selvisi. Olin ollut jo jonkun aikaa oikeissa töissä kun tuli verottajalta ilmoitus heidän tekemästään virheestä. Olisin voinut pyörittää firmaa täysin verotta ja maksuja maksamatta ainakin monta kuukautta. Onneksi hoidin itse kaiken rahaliikenteen enkä maksanut perusteettomia maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta historiaa kirjoissa ja kansissa mistä voi katsoa kuinka kommunistivaltioille kävi. Silti syöksytään syvemmälle vasemmistolaisuuteen. Tasan nolla kertaa toiminut historiassa. Pelkkää nälänhätää, vapaudenmenetystä ja kuolemaa tarjonnut, mutta tällä kertaa utopia onnistuu!
Hööpö. Katsoppas Kiinaa. Kokolailla hyvin porskuaa. Katsoppa ameriikkaa, elää ikuisessa velkakierteessä. Pitänee odotella et alienit tulee kertomaan mitenkä se tehdään...
Kiina on riistokapitalistinen valtio, kommunismi hylättiin vuosikymmeniä sitten.
Mutta kansalle ei ole vaan kerrottu sitä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet yrittäjät maksaa 60% veroja tuloistaan ja työllistää useita ihmisiä. He myös ottavat suuren riskin ja pankkilainan perustaessaan yrityksen sekä tekevät ympärivuorokautista duunia yrityksen eteen.
Sitten kun usean vuoden ahkeroinnin jälkeen homma alkaakin toimimaan eikä tulekkaan kateellisten toivomaa konkurssia niin aletaan haukkua porvariksi, riistäjäksi ja vaaditaan veroprosentin korottamista sataan.
Jos et tykkää pelin säännöistä niin pelaa jotain muuta peliä. Älä itke.
Olen keskellä arkipäivää mammapalstalla kuten sinäkin joten en ole mikään yrittäjä mutta arvostan heitä yhteiskunnan tukipilareina toisinkuin kommunistinen Suomen kansa.
Yrittäjän ensimmäinen ominaisuus on kehittää tarpeeksi paksu nahka että voi olla välittämättä kommunistin itkusta.
Ilmeisesti näin mutta tämän koko keskustelun otsikossahan pohdittiin syytä tällaiselle käytökselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päasiassa yrittäjiä vihataan, koska yrittäjät käyttäytyvät huonosti, ja lakien vastaisesti ja räyhäävät että työntekijöille twi asiakkaille ei kuulu mitään.
Esin ympäristölakeja rikkovat rutiininomaisesti, jätteet ja myrkyt kaadetaan suoraan lähimetsäänn (huom, yleensä jonkun muun omistamaan metsään) tai jokeen.Tässä malliesimerkki siitä kuinka Dickensiltä kupattu, vasemmiston masinoima maailmankuva on uponnut ihmisiin kuin kuuma veitsi voihin.
En minä sitä dickensiltä ole kupannut, enkä Gaskelliltakaan, vaan ihan naapurin sahayrittäjää ja toisen naapurin konekauppiasta katsellessa pannut merkille.
Oletko ilmoittanut rikoksista viranomaisille? Onko asia tutkittu? Onko tullut tuomioita?
Vai onko kyse vain mielikuvitusrikoksista, joita ei tosielämässä ole tapahtunut, ja jotka tapahtuvat vain sinun päässäsi?
Yleensä kyse on näistä jälkimmäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisuudesta kuten kaikki muukin viha.
Tämä on kyllä totta. Vasemmistolaiset vaikuttavat olevan aina vihaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ilman yrittäjiä ei olisi työntekijöitä, ja ilman työntekijöitä ei olisi yrittäjiä. Tuskin se yhteistyö onnistuisi, jos ne toisiansa vihaisi. Kyllä aikuiset ihmiset ymmärtävät mistä se leipä tulee.
Ei yrityksen olemassaolo edellytä palkattuja työntekijöitä, yksinyrittäminen on ihan normaalia ja suomalaisille tekis hyvää jos siitä tulisi normi, näkisivät mihin sitä rahaa oikein menee ja miksi kaikki on niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen ihmisviha.
Ihmisen pitää elää kuin rotta, ettei vassaria ala harmittamaan.
Kuljetaan vaikka säkkivaatteissa, kunhan ollaan kaikki tasa-arvoisia.
Vasemmiston mielestä on parempi maata vaikka haudoissa tasa-arvoisina, kuin että joku tekee töitä ja erottautuu muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiä hellitään Suomessa kuin kukkaa kämmenellä. Joka puolelta nimen omaan heitä suitsutetaan, ja joka kunnassa kaikki kunnanisät tekevät kaikkensa, että nämä herkät mimosat voisivat kukoistaa.
Työttömäthän tässä maassa ovat niitä kaikkien haukkumia ja polkemia.
Tämä. Tukia kiskotaan porkkanoina ovista ja ikkunoista. Käyttäydytään kuin maailmanherrat. Hyväksikäyttäviä pyrkyreitä narsistisin piirtein. Ihan itse ansaittua mainetta.
Mitä tukia yrittäjä saa? En ole kuullut mistään muusta kuin huoltovarmuuksista tms. Edes työttömyystukea ei yrittäjä saa, jos kauppa ei käy.
Nämä luulee, että kun 1-5 suuryritystä kiskoo yritystukia, että se tarkoittaisi niitä 30 000 köyhää yrittäjää, jonka selkänahasta vedetään konkurssin partaalla viimeisetki eurot irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolaisuudesta kuten kaikki muukin viha.
Tämä on kyllä totta. Vasemmistolaiset vaikuttavat olevan aina vihaisia.
Nenärengas punaisena huutavat kommunismin puolesta mutta kukaan heistä ei ole kuitenkaan halukas muuttamaan kommunistiseen maahan kuten vaikkapa Kuubaan. Jos ulkomaalainen syyllistyy rikokseen Suomessa niin sekin on äärioikeiston syytä (joita on ehkä tusinan verran eikä heitä näy ikinä muualla kuin vappumarssissa)
Vierailija kirjoitti:
"Mitäs jos vasemmisto ja kokokomus yhdessä loisi sellaiset olosuhteet että kaikki voivat ryhtyä halutessaan yrittäjäksi"
Kysypä Kokkareilta, mikseivät ole hallitusvuosiensa aikana edistäneet työttömien pientä yritystoimintaa ilman välitöntä tukien katkaisua? Hyvin harva haluaa sitä kokeilla ja joutua täysin vaille rahaa, koska joku virkailijtäti tai -setä väittää henkilön olevan kokoaikainen yrittäjä saatuaan myydyksi yhdet villasukat.
Mutta voithan sinä tietysti jatkaa vasemmiston syyttelyä tässäkin asiassa.
Nythän hallitus on tehnyt liikkeitä tuohon toivomaasi suuntaan. Mutta oppositio karjuu kaikkeen vastaan ja lupaa perua uudistukset ensi hallituskaudella. Siksi maaliin ei ikinä päästä.
suomalaisten köyhien 30 000 yrittäjän pitäisi nousta kapinaan. Niin huonosti meidät kohdellaan ja meistä puhutaan. Emme kelpaa mihinkään muuhun, kuin verojen maksamiseen ja konkurssiin.
AP avasi oikein.
Suomessa yrittäjä on laajalti vihattu.
Vihan takana toki on vasemmistolaisuus. toki normaali/järkevä/oikeistolainen arvostaa yrittäjää.
Mutta tuo vassarien viha on jotain täysin käsittämätöntä -noh siihenhän perustuukin esim stalinin ja maon tekemät jättimäiset kansanmurhatkin. Vihaan, kateuteen ja katkeruuteen -ne on sosialismin polttoaineet.
Itsekin haluaisin olla yrittäjä, mutta suomen säännöillä ja veroilla en siihen ryhdy.
Niin hullumaa riistoveroineen tämä köyhä vassarimaa on.
Suomessa pienyrittäjän kurkussa on koko ajan kiinni VVV-koneisto eli valtio, verottaja ja vasemmisto.
Näppiin jää todella vähän itse tekijälle.
Oma yrittäjävihamielisyys johtuu siitä, että isolla osalla yrittäjistä ei yksinkertaisesti omat riitä siihen yrittämiseen. Omissa asiakkaissakin on paljon sellaisia, joilta ei vaan asioiden hoitaminen onnistu. Näiden pitäisi tyytyä menemään töihin jollekin toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kymmenien vuosien irtisanominen rampautti Suomen kasvun. Totaalisesti. Miksei koskaan puhuteta Ay-väkeä et mitenkä meinaavat tän korvata?
Toinen, aivan ihana tukistus; yrittäjän opiskelujen jälkeen valmistuvat lapset eivät saa mitään tukia saati työttömyyskorvauksia. heidät luetaan osa-aikayrittäjiksi. Omakohtainen kokemus, ei tipu kunnes löysi 18 kuukauden jälkeen oman alansa töitä.
Nytkö ne tuet kelpaakin? 🤣🤣🙄🙄
Miksi yrittäjän lapsi on niin lusmu-laiska, ettei saa itselleen työpaikkaa tai pysty laittamaan omaa yritystä pystyyn, vaikka varmasti saisi apua omilta vanhemmiltaan?
Sinun kommentin jälkeen todellakin jatkan yrittäjien haukkumista ahneiksi ja itsekkäiksi.
Mitä ihmettä!
Ei se lapsi ole yrittäjä. Vaan tavallinen opiskelija, joka hakeutuu opiskelujen jälkeen työelämään. Mutta jos se ei heti ensimmäisenä päivänä valmistumisen jälkeen onnistu, niin yrittäjän lapsena hän joutuu eriarvoiseen asemaan. Yrittäjän lapsikin haluaisi itsenäistyä, aivan kuten muutkin. Mutta hänellä ei olekaan samoja oikeuksia. Tuo on todella järkyttävän eriarvoistavaa. Ei ole lapsen syytä mikä vanhempien tausta on.
Vierailija kirjoitti:
Monet yrittäjät maksaa 60% veroja tuloistaan ja työllistää useita ihmisiä. He myös ottavat suuren riskin ja pankkilainan perustaessaan yrityksen sekä tekevät ympärivuorokautista duunia yrityksen eteen.
Sitten kun usean vuoden ahkeroinnin jälkeen homma alkaakin toimimaan eikä tulekkaan kateellisten toivomaa konkurssia niin aletaan haukkua porvariksi, riistäjäksi ja vaaditaan veroprosentin korottamista sataan.
Missähän tuollaista yrittämistä esiintyy? Pohjanmaalla?
Kyllä me yrittäjät täällä etelässä pärjätään ihan 40 tunnin laskutuksella/ viikko. Eikä täällä mitään duunari/ porvarijuttuja olla kuultu enää aikoihin. Yrittäjä maksaa työntekijälle sovitusti työstä. Kaiken, myös ne eläkemaksut ja alvit maksaa asiakasyritys ja lopulta asiakas. Oikeistohallitukset ovat olleet vallassa viime ajat, niitä voi syyttää tai kiittää. Minulle ihan sama, samat mahdollisuudet ja olosuhteet ja vaatimukset on kaikilla.
Monella ei-yrittäjällä on sellainen ajatusvirhe, että palkansaajan työehdoilla saisi yrittäjän edut.
Vierailija kirjoitti:
Monella ei-yrittäjällä on sellainen ajatusvirhe, että palkansaajan työehdoilla saisi yrittäjän edut.
Ja monella vasemmistolaisella on sellainen ajatusvirhe, että TYÖTTÖMÄN pitäisi saada sama elintaso kuin työntekijällä tai yrittäjällä =(
Kiina on riistokapitalistinen valtio, kommunismi hylättiin vuosikymmeniä sitten.