Mistä johtuu Suomessa yrittäjävihamielisyys
Jos on vaikka ihan vain pienyrittjä, joka elättää itsensä. Jos ei työllistä kuin itsensä, pidetään mitättömänä ja ahneena, vaikka nettotienestit jäisivät pienemmäksi kuin palkka vastaavasta työstä - syynä yrittäjyyteen voi olla se, että saa paremmin töitä yrittäjänä kuin palkallisena, koska jotkut ostavat mieluummin alihankintaa. Tämä "miksi kukaan ostaisi palveluja sinulta jos ei kukaan palkkaa sinua" tyyppi voi nyt olla hiljaa, olet lapsellinen ja tyhmä, tuo laskutuspalvelun suosiminen on riskitöntä ja voi mennä meidänkin alalla projekti kerrallaan, mm. siksi.
Sitten jos työllistää, pidetään ahneena riistäjänä.
PK-yritykset kuitenkin työllistävät määrällisesti enemmän kuin isot. Silti pieniä yrittäjiä vihataan enemmän, niitäkin, joiden kanssa ei ole mitään skismaa tai edes ei kuulu asiakaskuntaan. Miksi? Miksi halutaan kommunismi, eli pelkkä valtion työllistämisohjelma? Sitähän se tarkoittaa. Oikeisto nyt ylipäätään vihaa pienyrittäjiä ja vasemmisto yrittäjiä ylipäänsä. Keskusta on ehkä yrittäjäystävällisin puolue, mutta aika paljon siinäkin on pääoman kannattajia. Pienet puolueet nyt ei ymmärrä yrittäjyydestä oikein mitään ideologiansa takaa.
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP avasi oikein.
Suomessa yrittäjä on laajalti vihattu.
Vihan takana toki on vasemmistolaisuus. toki normaali/järkevä/oikeistolainen arvostaa yrittäjää.
Mutta tuo vassarien viha on jotain täysin käsittämätöntä -noh siihenhän perustuukin esim stalinin ja maon tekemät jättimäiset kansanmurhatkin. Vihaan, kateuteen ja katkeruuteen -ne on sosialismin polttoaineet.
Itsekin haluaisin olla yrittäjä, mutta suomen säännöillä ja veroilla en siihen ryhdy.
Niin hullumaa riistoveroineen tämä köyhä vassarimaa on.
Suomessa pienyrittäjän kurkussa on koko ajan kiinni VVV-koneisto eli valtio, verottaja ja vasemmisto.
Näppiin jää todella vähän itse tekijälle.
No mutta niin se on joka yrityksellä ja veroja ja maksuja voi verrata vaikkapa naapurimaihin. Ainakin Virossa on pienyrityksen kulut korkeammat, suuryritysten verotus järkevämpää. Olen ollut yrittäjä kaksikin kertaa ja tunnen paljon yrittäjiä eikä kukaan ole koskaan syyttänyt ketään mistään vihasta. Turha vihata ja syyttää muita jos ei itsellä suju.
Eikai sitä kukaan päin naamaa tulekkaan sanomaan mutta selän takana aina puhutaan pahaa pomosta vähän kuten Kummeli-sketsissä jossa työnjohtaja Herra Isoherra saapuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella ei-yrittäjällä on sellainen ajatusvirhe, että palkansaajan työehdoilla saisi yrittäjän edut.
Ja monella vasemmistolaisella on sellainen ajatusvirhe, että TYÖTTÖMÄN pitäisi saada sama elintaso kuin työntekijällä tai yrittäjällä =(
Tuskinpa. Työttömälle usein riittää noin se puolet tuloja verrattuna työtätekeviin, ainakin itselle tämä riittää. En olekaan tosin vassari. Oikeistolaiset duunarit sitten voi varmaan jäädä kelan surkeiden rahojen varaan kun hommat loppuu.
Siinä mielessä olen porvarien kanssa samaa mieltä että tulee pyrkiä mahdollisimman suureen tulokseen mahdollisimman pienellä panoksella. Eli työllä. Siihenhän monet pyrkii.
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP avasi oikein.
Suomessa yrittäjä on laajalti vihattu.
Vihan takana toki on vasemmistolaisuus. toki normaali/järkevä/oikeistolainen arvostaa yrittäjää.
Mutta tuo vassarien viha on jotain täysin käsittämätöntä -noh siihenhän perustuukin esim stalinin ja maon tekemät jättimäiset kansanmurhatkin. Vihaan, kateuteen ja katkeruuteen -ne on sosialismin polttoaineet.
Itsekin haluaisin olla yrittäjä, mutta suomen säännöillä ja veroilla en siihen ryhdy.
Niin hullumaa riistoveroineen tämä köyhä vassarimaa on.
Suomessa pienyrittäjän kurkussa on koko ajan kiinni VVV-koneisto eli valtio, verottaja ja vasemmisto.
Näppiin jää todella vähän itse tekijälle.
No mutta niin se on joka yrityksellä ja veroja ja maksuja voi verrata vaikkapa naapurimaihin. Ainakin Virossa on pienyrityksen kulut korkeammat, suuryritysten verotus järkevämpää. Olen ollut yrittäjä kaksikin kertaa ja tunnen paljon yrittäjiä eikä kukaan ole koskaan syyttänyt ketään mistään vihasta. Turha vihata ja syyttää muita jos ei itsellä suju.
Eikai sitä kukaan päin naamaa tulekkaan sanomaan mutta selän takana aina puhutaan pahaa pomosta vähän kuten Kummeli-sketsissä jossa työnjohtaja Herra Isoherra saapuu.
Ehkä joissain firmoissa noin, ei vaan ole sattunut omalle kohdalle. On kyllä kuultu aiheesta asiattomista firmoista, ne tiedetään paikkakunnilta.
Vasemmistolaisista katkeroituneista asiansa paskoneista pääosin.
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Aloittajalla on kokemusta vain oligarkeista, jotka ryösti entisestä neukkulasta valtion varat. Ei tunne suomalaista yhteiskuntaa.
En ole törmännyt negatiivisiin asenteisiin. Melkein sanoisin päin vastoin ihmiset on yleensä kannustavia ja pitävät hienona asiana, että joku viitsii yrittää. Koska kyllähän kaikki ymmärtää, että ei tämä meidän yhteiskunta pyöri ilman yrittelijäisyyttä.
t. Yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ovat itse maineensa rakentaneet. Todellakin. Vaasa.
Vassari on vaan sen verran pöljä ja realiteeteista irronnut, ettei se ymmärrä, että työstä pitää jonkun suostua myös maksamaan. Maksaisiko vassari itse 60€ tunti siitä, että toinen vassari leikkaa nurmikkoa tai tekee lumitöitä samalla asenteella, kun vassari tekee itse oman työnsä?
Kaikkein pahinta tämä vassarius on niillä julkiselle sektorille pakkautuvilla koulutetuilla naisilla, jotka eivät ymmärrä tuhlaavansa yhteiskunnan rahoja holtittomasti ja julistavat samalla ansainneensa palkkansa.
Me voidaan mennä kehään kattomaan kuka on pöljä. Siivooppa kielenkäyttöäs asiallisemmaksi ettei tarvi näpäyttää nokalle. Tänne on ihan turha tulla suuta soittelemaan ja vittuilemaan. Pidetään keskustelu asiallisena. Onko tämä tältä erää selvä?
Lueppa toi viestisi uudestaan ja mieti mitä suomen kielen opettajasi olisi sitä korjannut.
Eihän se niin mene että sulla on täysi vapaus tulla tänne vittuilemaan muille. Ei se niin mene. Jos haluut aukoo päätä, niin tervetuloa työväenluokan nyrkkeilyseuraan ottamaan matsia.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole moista huomannut.
Tämä on on tätä oikeiston ja venäjän yhteistä linjaa aiheuttaa Suomen sisälle riitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ovat itse maineensa rakentaneet. Todellakin. Vaasa.
Vassari on vaan sen verran pöljä ja realiteeteista irronnut, ettei se ymmärrä, että työstä pitää jonkun suostua myös maksamaan. Maksaisiko vassari itse 60€ tunti siitä, että toinen vassari leikkaa nurmikkoa tai tekee lumitöitä samalla asenteella, kun vassari tekee itse oman työnsä?
Kaikkein pahinta tämä vassarius on niillä julkiselle sektorille pakkautuvilla koulutetuilla naisilla, jotka eivät ymmärrä tuhlaavansa yhteiskunnan rahoja holtittomasti ja julistavat samalla ansainneensa palkkansa.
Me voidaan mennä kehään kattomaan kuka on pöljä. Siivooppa kielenkäyttöäs asiallisemmaksi ettei tarvi näpäyttää nokalle. Tänne on ihan turha tulla suuta soittelemaan ja vittuilemaan. Pidetään keskustelu asiallisena. Onko tämä tältä erää selvä?
Lueppa toi viestisi uudestaan ja mieti mitä suomen kielen opettajasi olisi sitä korjannut.
Eihän se niin mene että sulla on täysi vapaus tulla tänne vittuilemaan muille. Ei se niin mene. Jos haluut aukoo päätä, niin tervetuloa työväenluokan nyrkkeilyseuraan ottamaan matsia.
Haha olet ihan uskomaton luuseri ja tyypillinen vassari joka ei osaa kuin heiluttaa narukäsiään 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.
Vierailija kirjoitti:
Päasiassa yrittäjiä vihataan, koska yrittäjät käyttäytyvät huonosti, ja lakien vastaisesti ja räyhäävät että työntekijöille twi asiakkaille ei kuulu mitään.
Esin ympäristölakeja rikkovat rutiininomaisesti, jätteet ja myrkyt kaadetaan suoraan lähimetsäänn (huom, yleensä jonkun muun omistamaan metsään) tai jokeen.
Nykyään ei tehdä yhteistyötä ammattiliittojen kanssa kuten vanhoina hyvinä aikoinaan Kekkosen ja Koiviston aikana. Nykyään on ihan ihmeellistä kolhoosin johtajan pelleilyä koko homma ja esiinnytään oikeistolaisina, mutta riskejä ei oteta kapitalistisesti vaan vedetään tukia ja keinohengitetään tasaista voittoa. Kärsijänä on sitten työntekijät, jotka on lähinnä kulu. Tämän syystä on vuosikymmeniä haettu muualta työväenluokkaa tekemään halvalla ja sitten nyt kun osa jälkipolvesta aiheuttaa jengeinä ongelmia, niin tietenkin tehdään bisnestä ja luvataan veronmaksajien rahoilla ongelmaan hoitoa lisäämällä rahaa jengiongelmaan, joka on ihan tuotu.
Palkanmaksun haluttomuuden takia heti laman jälkeen. Lisää pittää saada halpatyövoimaa, vaikka työttömyys on kova. Tämä on ihan pelleilyä ja sitten on näitä ap:n pölvästejä jotka tulee suu auki tänne sormi suussa viattomasti ihmetelemmään että mikä nyt on kun meitii niin vihataan.
No ei kukaan vihaa teitä, mutta ei teitä kyllä kukaan rakasta tai teihin luota ennee yhtään. Luotto on mennyt. Sitä katsoo tarkkaan paljonko on työtunneista nipistetty sieltä täältä 10min, 5min. Ihan systemaattista pelleilyä. Arvaa kehtaako kaikkia niitä minuutteja valittaa että tästä viikosta puuttuu kaksikin tuntia ja olen tehnyt s..ana kaksi tuntia töitä ilmatteeksi... tu. Kupäitä ootte ja jotak tiedätte sen sydämissänne. Ryöstätte työtä tekevältä rahat. Kauheesti ei tollasen pelleilyn jälkeen tee mieli ennää tehä töitä.
Matala palkka ja sieltä täältä puuttuu tunteja. Mikä järki ja luotetaan röyhkeenä siihen että toinen ei kehtoo sannoo asioita suoraan päin naamaa. Pitäkää työnne tehkää ite ja tuntekaa nahoissanne se. Minä olen työni tehnyt ja otan oman isäni ja isoisän eläkeet nyt tässä. TE maksatte ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.
Pääomatuloja yrittäjällä on ihan tasan sen verran mitä päättää yrityksestä maksaa ulos. Jossen maksa osinkoja niin sitten minulle ei synny pääomatuloa. Monesti on fiksua jättää rahaa firman taseeseen. Maksamalla rahaa ulos firmasta henkilökohtaiseen käyttöön tulee aina veroseuraamuksia. Eikä ole kannattavaa ottaa rahaa ulos tarpeettoman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kymmenien vuosien irtisanominen rampautti Suomen kasvun. Totaalisesti. Miksei koskaan puhuteta Ay-väkeä et mitenkä meinaavat tän korvata?
Toinen, aivan ihana tukistus; yrittäjän opiskelujen jälkeen valmistuvat lapset eivät saa mitään tukia saati työttömyyskorvauksia. heidät luetaan osa-aikayrittäjiksi. Omakohtainen kokemus, ei tipu kunnes löysi 18 kuukauden jälkeen oman alansa töitä.
Nytkö ne tuet kelpaakin? 🤣🤣🙄🙄
Miksi yrittäjän lapsi on niin lusmu-laiska, ettei saa itselleen työpaikkaa tai pysty laittamaan omaa yritystä pystyyn, vaikka varmasti saisi apua omilta vanhemmiltaan?
Sinun kommentin jälkeen todellakin jatkan yrittäjien haukkumista ahneiksi ja itsekkäiksi.
Jos yrittäjä on maankaivuualalla ja nuori valmistuu hoitajaksi niin hän ei todellakaan ns. elävässä elämässä ole "osa-aikayrittäjä muiden kuin Kelan mielestä. Mutta on heräsi huoli sinusta. Onko kaikki hyvin?
Miksi lapsi valmistuu hoitajaksi, kun tiedetään, että hoitajia on nykyisinkin paljon työttömänä ja filippiiniläiset vievät työpaikat? Minulla heräsi huoli, onko vastavalmistunut hoitajalapsi ihan kunnossa. Olisiko hänen syytä hakeutua pääkopan hoitoon? Samaa ehdotan sinulle alentuvan asenteesi takia.
Toistan:
1. Miksi täällä huudellaan tukia avuksi yrittäjän lapselle, vaikka samaan aikaan haukutaan muut, jotka saavat tukia?
2. Miksi yrittäjän lapsi (opiskelualasta huolimatta) on saamaton työpaikan tai oman yrityksen suhteen?
3. Ihan yhdentekevää millä alalla yrittäjävanhempi itse on. Hän pystyy silti neuvomaan yrityksen perustamiseen liittyvissä asioissa huomattavasti helpommin kuin sellainen vanhempi, joka ei koskaan ole itse toiminut yrittäjänä ->> Minulle herää huoli yrittäjävanhemmasta, joka ei osaa neuvoa. Onko hänellä esim. jonkinlainen muistisairaus vai onko hän muuten vaan tyhmä?
Hänhän sai vakipaikan mutta kesti 18 kuukautta etsiä. Minun taitoni esim hoitoalan yrityksen perustamiseen on kokolailla heikohkot. Huoleni sinun hyvinvoinnista sensijaan vain kasvaa. Juttele ihmisen kaa, apua kyllä löytyy kunhan rohkeasti hakee.
Vierailija kirjoitti:
Sata vuotta historiaa kirjoissa ja kansissa mistä voi katsoa kuinka kommunistivaltioille kävi. Silti syöksytään syvemmälle vasemmistolaisuuteen. Tasan nolla kertaa toiminut historiassa. Pelkkää nälänhätää, vapaudenmenetystä ja kuolemaa tarjonnut, mutta tällä kertaa utopia onnistuu!
Tällä kertaa onnistuu koska ne ovat nyt ihan varmasti pahoja ja väärässä kun taas me sivistyneet vain hyviä ja oikeassa.
Tässäpä paraatiesimerkki paremmiston ymmärryksen tasosta https://sarolehti.net/lehti/kirje-teille-jotka-aanestatte-vaarin/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähipiirissäni kukaan ei vihaa yrittäjiä. Siksi tuo avaus tuntuu vähän oudolta. Samanlaista sakkia ovat kuin me muutkin, on hyviä ja vähemmän hyviä tyyppejä. Mutta ei heitä vihata.
Kadehditaan ainakin varsinkin silloin kun vuoden verotiedot julkistetaan. Kukaan ei koskaan kiitä isosta veropotista jolla kustannetaan näiden vasemmistolaiskureiden kattoon sylkeminen.
Mitä sinä sieltä verotiedoista katsot? Yrittäjänä voin maksaa itselleni palkkaa juuri niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Usein maksan mahdollisimman vähän palkkaa itselleni koska ansiotuloja verotetaan aika paljon.
Ainahan ne pääomatulot on verotiedoissa näkyny. Osingot on se yrittäjän porkkana jonka takia yrittäjäksi ylipäätään ryhdytään.
Suurin osa pienyrittäjistä ei ikinä maksa osinkoa. Koska on edullisempaa verotuksen kannalta maksaa itselleen palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät ovat itse maineensa rakentaneet. Todellakin. Vaasa.
Vassari on vaan sen verran pöljä ja realiteeteista irronnut, ettei se ymmärrä, että työstä pitää jonkun suostua myös maksamaan. Maksaisiko vassari itse 60€ tunti siitä, että toinen vassari leikkaa nurmikkoa tai tekee lumitöitä samalla asenteella, kun vassari tekee itse oman työnsä?
Kaikkein pahinta tämä vassarius on niillä julkiselle sektorille pakkautuvilla koulutetuilla naisilla, jotka eivät ymmärrä tuhlaavansa yhteiskunnan rahoja holtittomasti ja julistavat samalla ansainneensa palkkansa.
Me voidaan mennä kehään kattomaan kuka on pöljä. Siivooppa kielenkäyttöäs asiallisemmaksi ettei tarvi näpäyttää nokalle. Tänne on ihan turha tulla suuta soittelemaan ja vittuilemaan. Pidetään keskustelu asiallisena. Onko tämä tältä erää selvä?
Lueppa toi viestisi uudestaan ja mieti mitä suomen kielen opettajasi olisi sitä korjannut.
Eihän se niin mene että sulla on täysi vapaus tulla tänne vittuilemaan muille. Ei se niin mene. Jos haluut aukoo päätä, niin tervetuloa työväenluokan nyrkkeilyseuraan ottamaan matsia.
Kyllä suomen kielen opettaja joutuisi korjaamaan sinun viestiäsi huomattavasti enemmän.
-eri
No mutta niin se on joka yrityksellä ja veroja ja maksuja voi verrata vaikkapa naapurimaihin. Ainakin Virossa on pienyrityksen kulut korkeammat, suuryritysten verotus järkevämpää. Olen ollut yrittäjä kaksikin kertaa ja tunnen paljon yrittäjiä eikä kukaan ole koskaan syyttänyt ketään mistään vihasta. Turha vihata ja syyttää muita jos ei itsellä suju.